Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kieltäytyä työpaikan "vapaaehtoisesta" kesäretkestä, jota hehkutetaan joka tuutista oletuksella, että kaikki lähtevät

Vierailija
06.03.2022 |

Olen vältellyt osallistumasta keskusteluun, joka on mennyt tyyliin olettehan kaikki muistaneet jo käydä ilmoittautumassa? Ajattelin vain muina miehinä jättää ilmoittautumatta.

Ongelma on, että tiimissä odotetaan jokaisen olevan energinen ja innostunut tsemppaja ja can do -ihminen. Jo pelkästään siihen kuluu niin paljon ylimääräistä energiaa, etten mitenkään jaksa yhteistä viikonloppureissua. Tuntuisi kuin olisi 14 päivää putkeen töissä.

Kommentit (112)

Vierailija
1/112 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnostaisi minuakaan.

Vierailija
2/112 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat osallistuvasi, ja teeskentelet innostunutta. Lähtöä edeltävänä päivänä joudut valitettavasti perumaan sen, koska olet sairastunut vatsatautiin. Helppoa kuin heinänteko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/112 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vaan hymyillen sanonut, ettäVoi harmi,en pääse tulemaan, taaskaan!! Mutta pitäkää te hauskaa!

Jotkut kyselevät, miksen pääse. Hymyilen ja sanon "En vaan pääse". Todellinen syy on se, etten halua mennä. Eikä muille kuulu, miksen mene.

Vierailija
4/112 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että sulla on silloin muuta menoa.

Miten tällainenkin asia voi olla joillekin niin vaikea?

Vierailija
5/112 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään tarvitse lähteä. Ole vain hissukseen ja jos tulee joku suoraan kysymään, harmittele vain ettet pääse lähtemään ja se siitä.

Itse tykkään todella paljon oman työpaikkani ihmisistä ja yhteisistä puuhista, mutta ymmärrän mainiosti, että monet haluavat erottaa vapaa-ajan ja työn toisistaan täysin. 

Vierailija
6/112 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vaan hymyillen sanonut, ettäVoi harmi,en pääse tulemaan, taaskaan!! Mutta pitäkää te hauskaa!

Jotkut kyselevät, miksen pääse. Hymyilen ja sanon "En vaan pääse". Todellinen syy on se, etten halua mennä. Eikä muille kuulu, miksen mene.

Tää on kyllä tosi hyvä! Nimenomaan ei mitään selittelyitä. Vitsi kun en itse oikein osaa pokalla vetää tuollaista, olisi niin hyvä keino.

-eri

Vierailija
7/112 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eronnut lasten isästä ja näihin voi aina vastata että valitettavasti en saa lapsille hoitajaa. Todellisuudessa en ole edes kysynyt. Toimii vielä muutamia vuosia, sitten alkavat olla sen verran vanhoja ettei mene enää läpi

Vierailija
8/112 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siitä ei makseta palkkaa, niin ei siihen tarvitse osallistua.

Vierailija
9/112 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eronnut lasten isästä ja näihin voi aina vastata että valitettavasti en saa lapsille hoitajaa. Todellisuudessa en ole edes kysynyt. Toimii vielä muutamia vuosia, sitten alkavat olla sen verran vanhoja ettei mene enää läpi

Kissa, koira tms. ajaa saman asian.

Vierailija
10/112 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vähän samantyylistä, miten kieltäytyä kesän tiimipäivästä joka varmaan nyt ekaa kertaa järjestetään sitten 2019. Suurin osa tiimistäni eteläsuomessa mutta itse pohjoisemmassa, pitää etukäteen varata junaliput ja hotelli. Flunssa olisi muuten hyvä tekosyy nyt mutta sekin aiheuttaa ylimääräistä työtä kun pitää perua kaikki varaukset ja hakea korvaukset kun työpaikan luottokorttilasku tulee kuitenkin ekaksi minulle ja myöhemmin työnantaja vasta korvaa.

Tiimipäivät paljon pahempia kun pitää kasvotusten tavata varsinkin esimieheni jota vihaan, lisäksi todella pitkiä päiviä aina. Paljon uuvuttavampaa kuin tavallinen työpäivä.

Vierailija
11/112 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että sinulla on krooninen ripuli.

Vierailija
12/112 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menon pitäisi olla sellainen, joka on realistisesti tiedettävissä 6 kk päähän eikä siirrettävissä toiselle viikonlopulle.

Viime hetken peruminen ei tule kyseeseen, koska kyseessä on tyyris reissu.

Vierailija
13/112 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano että sinulla on krooninen ripuli.

"Joo, tulen mielelläni, mulla on kyllä just noro" :)

Vierailija
14/112 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin suunnitellaan jo kovasti ja innokkaana työyhteisön yhteistä kevätreissua lähikaupunkiin, ohjelmassa taas kehittämistä, työilmapiirin puimista ja ''herkullinen'' lounas. Kaikkien luonnollisesti odotetaan osallistuvan.

Vierailija
15/112 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitat osallistuvasi, ja teeskentelet innostunutta. Lähtöä edeltävänä päivänä joudut valitettavasti perumaan sen, koska olet sairastunut vatsatautiin. Helppoa kuin heinänteko.

Nämä tyypit kyllä tiedetään eli sikäli selkeämpi olisi vaan heti sanoa, että ei aio tulla.

Vierailija
16/112 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menon pitäisi olla sellainen, joka on realistisesti tiedettävissä 6 kk päähän eikä siirrettävissä toiselle viikonlopulle.

Ei ole mitenkään tavatonta että on sovittu meno puolen vuoden päässä. Kaverin/sukulaisen häät, mökkireissu ja mökki varattuna, festarit...

Vierailija
17/112 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh… Kesällä kaikki vapaa-aika on niin arvokasta etten todellakaan lähtisi työporukalla mitään viikonloppua tuhlaamaan!

Vierailija
18/112 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä pomoilla on jo suunnitelma kuka panee ketä.

Urakehityksesi tyssää jos olet listalla ja laistat.

Vierailija
19/112 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elähän nyt, siellä voi saada pilua

Vierailija
20/112 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitenkään tavatonta että on sovittu meno puolen vuoden päässä. Kaverin/sukulaisen häät, mökkireissu ja mökki varattuna, festarit...

Kiitos vinkeistä. Täytyy tosiaan joku tekosyy keksiä, koska jaksamiseen vetoaminen johtaisi keskusteluihin, joita en pomon kanssa halua käydä.