HOITAJAT ja ex-hoitajat, kertokaa suoraan mikä alassa on pielessä, jos palkkausta ei lasketa?
Omasta mielestä täysin surkea johtaminen. Lääkis tai amk ei tarjoa käytännössä johtaja koulutusta ollenkaan niin onko ihme, että jos ihan kaikkea muuta on opiskellut kuin johtamista niin johtaminen ei alalla suju?
Muiden kokemuksia? Kertokaa mitä vain (selvää että syitä on, kun alan vaihtajia ennätys määrä)
Kommentit (143)
Kuka nyt haluaisi saada huononpaa palkkaa jos on töissä mitä ilmeisesti sinä et ole kun kyselet tyhmiä.
Kaikki, pitäisi pyyhkiä toisten pyllyistä kakkaa. Yök.
Vierailija kirjoitti:
1. Johtamisongelmat
2. Johtamisongelmat
3. Johtamisongelmat
Ja kukas siellä yleensä johtaa - mm. osastonhoitajat, jotka ovat *rumpujen pärinää* sairaanhoitajia!
Vierailija kirjoitti:
Kuka nyt haluaisi saada huononpaa palkkaa jos on töissä mitä ilmeisesti sinä et ole kun kyselet tyhmiä.
Miksi hait hoitoalalle, jos hyvä palkka kiinnostaa. Pikkulapsetkin tietää, että hoitajien palkat on huonot, jotta lääkäreille on varaa maksaa enemmän.
Lääkärit johtaa näitä organisaatioita niin kummalle luulet heidän haluavan antaa palkan korotukset, lääkärikollegoilleen ja itselleen vai teille hoitajille?
Olisiko kannattanut panostaa opiskeluun aikoinaan niin ei tarvitsisi palkasta valittaa? Hoitajaksi pääsee kuka tahansa, lääkäriksi, kauppakorkeaan, oikikseen yms. ei.
Mielestäni on ihan oikein että vastuullisempaa työtä tekevät johtajaylilääkärit yms. saa sen +10 000€ min ja te vähemmän, kun teidän työ on niin helppoa.
Se, että pitää olla ammatillinen ja asiallinennkoko päivän, mää e
N ainakaannjakaa, mun on pakko päästä vittuileen tai mää hajoon.
Vierailija kirjoitti:
1. Johtamisongelmat
2. Johtamisongelmat
3. Johtamisongelmat
Kerro konkreettisesti mikä johtamisessa mättää? Ja mitä itse tekisit toisin?
Pelolla, kurilla, kyttäämisellä ja uhkailulla ja kiristämisellä johtaminen. Esimiehet käyttäytyvät kuin ei olisi hoitajapulaa ja alaisia voisi kohdella miten tahansa. Vähän sellainen 1800-luvun tehtaanjohtajan autoritäärinen johtamismalli.
Palkka ei myöskään vastaa työn vaativuutta ja raskautta.
Vierailija kirjoitti:
Pelolla, kurilla, kyttäämisellä ja uhkailulla ja kiristämisellä johtaminen. Esimiehet käyttäytyvät kuin ei olisi hoitajapulaa ja alaisia voisi kohdella miten tahansa. Vähän sellainen 1800-luvun tehtaanjohtajan autoritäärinen johtamismalli.
Palkka ei myöskään vastaa työn vaativuutta ja raskautta.
Onko ongelma enemmän ylihoitajissa vai lääkärijohtajissa?
Kiusaavat työ"yhteisöt". Kyykytetään etenkin sijaisia ja opiskelijoita, ihan hirveitä sadisteja ovat. Ja ei tarvita kuin se yksi(joita on joka paikassa)ja kokoaa sit sen kiussavan kanalauma hovinsa nokkimaan yhtä(tai useampaakin pahantahtoisesta juoruilusta ei-kiinnostunutta) Palkassa ei olisi ollut mitään vikaa todellakaan!
Lähdin alalta koska raskas työ yhdistettynä sekaviin vuoroihin (yötä, iltaa, aamua sekaisin) alkoi nakertamaan terveyttä. Lisäksi ärsytti työyhteisössä vastuun jakautuminen, itse työskentelet vaikka minä kirjaamisen, haavahoidon, ravitsemuksen vastuuhenkilönä, samaan aikaan muut käy sutaisemassa minimin, mitä vaaditaan. Samaa palkkaa saadaan silti kaikki.
ei mun mielestä hoitajien palkka nyt niin kovin huono ole.Enemmän ne saa kun aloittava tai muutaman vuoden töissä ollut insinööri
Tavallaan liittyy palkkaukseen, mutta se, että mitään kehittymismahdollisuutta palkassa ei ole surkeita ikälisiä lukuunottamatta. Millään lisäkouluttautumisella ei oikeasti saa merkittävästi parempaa palkkaa, ja (suunnilleen) saman palkan saa hoitaja vanhainkodissa ja hoitaja vaativalla teho-osastolla.
Johtaminen on ollut ongelma jokaisessa työyhteisössä jossa olen sairaanhoitajana ollut. Kuten joku tuossa edellä mainitsikin, pelolla, lyttäämisestä, kyttäämisellä ja syrjinnällä ei yleensä saa aikaan hyvää jälkeä. Ja osasyy on se, että naisvaltainen työyhteisö on aina enemmän tai vähemmän myrkyllinen, naiset ovat keskenään susia toisilleen vaikka mitä muuta väitetään. Ja kyllä, olen itsekin nainen joka teki sairasnhoitajan työtä 25-vuotta ja sain tarpeekseni.
Vierailija kirjoitti:
Kiusaavat työ"yhteisöt". Kyykytetään etenkin sijaisia ja opiskelijoita, ihan hirveitä sadisteja ovat. Ja ei tarvita kuin se yksi(joita on joka paikassa)ja kokoaa sit sen kiussavan kanalauma hovinsa nokkimaan yhtä(tai useampaakin pahantahtoisesta juoruilusta ei-kiinnostunutta) Palkassa ei olisi ollut mitään vikaa todellakaan!
Tämä on naisvaltaisten alojen yleinen ongelma. Jos henkilökemiat ei pelaa niin alkaa kiusaaminen.
T. ex-hoitaja
Ainakin päiväkotityössä huonoa oli laki mikä sallii epäkohtia.
Kun kyselin asiasta ministeriöiltä ei kukaan halunnut ottaa kantaa, minua pompoteltiin vain ministeriöltä toiseen.
Kollegat ja johto.
Erittäin huono työilmapiiri monessa paikassa. Ei kaikki, mutta kyllä hoitoalalta löytyy oikeesti ne veemäisimmät akat. Mukaviakin on, mutta myös täysiä kusipäitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hait hoitoalalle, jos hyvä palkka kiinnostaa. Pikkulapsetkin tietää, että hoitajien palkat on huonot, jotta lääkäreille on varaa maksaa enemmän.
Lääkärit johtaa näitä organisaatioita niin kummalle luulet heidän haluavan antaa palkan korotukset, lääkärikollegoilleen ja itselleen vai teille hoitajille?
Olisiko kannattanut panostaa opiskeluun aikoinaan niin ei tarvitsisi palkasta valittaa? Hoitajaksi pääsee kuka tahansa, lääkäriksi, kauppakorkeaan, oikikseen yms. ei.
Mielestäni on ihan oikein että vastuullisempaa työtä tekevät johtajaylilääkärit yms. saa sen +10 000€ min ja te vähemmän, kun teidän työ on niin helppoa.
Oletko sairaanhoitaja?Mistä tiedät että heidän työnsä on helppoa?Taidat itse olla elämän kallu?
Vierailija kirjoitti:
Johtaminen on ollut ongelma jokaisessa työyhteisössä jossa olen sairaanhoitajana ollut. Kuten joku tuossa edellä mainitsikin, pelolla, lyttäämisestä, kyttäämisellä ja syrjinnällä ei yleensä saa aikaan hyvää jälkeä. Ja osasyy on se, että naisvaltainen työyhteisö on aina enemmän tai vähemmän myrkyllinen, naiset ovat keskenään susia toisilleen vaikka mitä muuta väitetään. Ja kyllä, olen itsekin nainen joka teki sairasnhoitajan työtä 25-vuotta ja sain tarpeekseni.
Enpä olisi itse osannut paremmin sanoa. Tämä on edelleen tänä päivänäkin vaiettu asia, että naisvaltaisissa työyhteisöissä on paljon henkistä kiusaamista. Miituuta ja muuta yritetään ajaa, mutta vaietaan tuosta sinun mainitsemasta ongelmasta. Se on johtanut siihen että lukuiset naiset jättää alan, valitettavasti ja hakeutuu miesvaltaisille aloille missä ollaan reilumpia eikä toisia kiusata.
Vierailija kirjoitti:
Kollegat ja johto.
Erittäin huono työilmapiiri monessa paikassa. Ei kaikki, mutta kyllä hoitoalalta löytyy oikeesti ne veemäisimmät akat. Mukaviakin on, mutta myös täysiä kusipäitä.
Samaa mieltä. En ymmärrä, että miten hoitoalalle, missä pitäisi toisia auttaa niin hakeutuu sellaisia naisia (akka on liian kiltti nimitys heistä), jotka pyrkivät ottamaan jonkun tai osan silmätikuiksi ja kiusaamaan.
Tuttujen kanssa juteltu niin tuntuu olevan yleinen ongelma naisvaltaisilla aloilla, mutta varsinkin terveysalalla.
N29
1. Johtamisongelmat
2. Johtamisongelmat
3. Johtamisongelmat