Viimeinen asiointini Halosella
Kävin tavaratalo Halosessa ja ostin kengät, jotka olivat alennuksessa. Kotona sovitin kenkiä uudestaan ja mietin, pitäisikö ne palauttaa. Kuitissa luki, että tuotteilla on 7 päivän vaihto- ja palautusoikeus ja että "aletuotteita ei vaihdeta". Lähetin Halosen nettisivujen palautelomakkeen kautta viestin, jossa kysyin, onko aletuotteilla palautusoikeus.
Odotin vastausta. Odotettuani viisi päivää lähetin tiedusteluini uudestaan. Kului vielä kaksi päivää, ja sen jälkeen sain seuraavan viestin. Siinä vaiheessa oli siis kulunut 7 päivää, joten palauttamisen viime hetket olivat käsillä.
"Kiitos palautteestanne. Pahoittelen, että viestiinne vastaaminen viivästyi. Kuten kuitissamme todetaan, aletuotteilla ei meillä ole palautusoikeutta. Mikäli aletuotteessa kuitenkin on esimerkiksi selvä valmistusvirhe, kannattaa olla yhteydessä suoraan myymälään, josta virheellinen tuote on ostettu.Hyvää kesän jatkoa!"
Vastasin: "Ei, kuitissanne ei todeta niin. Siinä todetaan vain, että vaihto-oikeutta ei ole."
Haloselta vastattiin (kun oli kulunut 8 päivää ostoksestani ja alkuperäisestä kyselystäni ja kun mahdollinen palautusoikeus joka tapauksessa olisi kulunut umpeen):
"Hei, Pahoittelen omaa virhettäni; kuitissamme tosiaan lukee ”Ale-tuotteita ei vaihdeta”, mutta ale-tuotteiden mahdollisesta palautusoikeudesta siinä ei ole mainintaa. Kannattaa ilman muuta olla yhteydessä myymälään, josta tuote on ostettu, ja tiedustella palautusmahdollisuutta."
Vastasin:
"Olin Haloseen yhteydessä nettisivujenne palautelomakkeen kautta, ja sen pitää riittää. Jos se ei riitä, on erikoista, että ilmoitat sen vasta tässä vaiheessa. Vielä eilen ilmoitit faktana, että "aletuotteilla ei meillä ole palautusoikeutta". Tänään on näköjään toinen ääni kellossa, kun kerran käskit myymälästä kysellä, onko palautusmahdollisuutta. Ja tämän teit siis yli viikko sen jälkeen, kun olin netin kautta kysynyt, onko sitä palautusoikeutta vai eikö sitä ole."
Yhteenveto: Asiakas ostaa kengät ja kysyy samana päivänä http://www.halonen.net/-sivulta löytyvän "Palaute"-linkin kautta, voiko tuotteen palauttaa. Hänelle vastataan viikon kuluttua, että kuitissa lukee että ei voi. Asiakas toteaa, että eikä lue. Sen jälkeen hänelle (8 päivän kuluttua ostoksesta) vastataan, että enpä muuten tiedä voiko ja sun kannattaa sieltä Haloselta kuule käydä kysymässä.
Kommentit (67)
Yleensä mikään liike ei myönnä aletuotteille vaihto- ja palautusoikeutta. Minusta sinun olisi pitänyt aavistaa tämä, vaikka kuitissa ei lukenut koko infoa.
Tämä ei millään tavalla nyt muuttanut käsitystäni Halosesta huonompaan suuntaan vaan lähinnä kertoi minulle siitä, että sinulla on vähän asiointikokemusta aletuotteiden kanssa yleensä.
Liikkeet valitsevat itse, myöntävätkö ne avokaupan mahdollisuuden asiakkailleen. Avokauppa ei lähtökohtaisesti ole itsestäänselvyys vaan liikkeet ilmoittavat itse, millä ehdoilla myöntävät avokaupan asiakkailleen.
Tälläiset asiat kannattaa selvittää heti sen myymälän kanssa, joko soittaa sinne tai mennä takaisin. Ei vinkua viikkotolkulla netin kautta. Oot nolo.
oli miten oli tuon oikeuden kanssa, todella surkeaa, mitätöntä ja huonoa asiakaspalvelua olla vastaamatta yhteydenottoon. mikään ei kerro niin paljon yrityksestä kuin se, miten nopeasti saa vastauksen netin kautta lähetettyyn kysymykseen.
ennen tämä vastaamattomuus oli todella yleistä, mutta ajat ovat muuttuneet. itse käytän aina nettipalaute/sähköpostimahdollisuutta, ja tottavie odotan vastausta ripeästi kun siihen kerran annetaan mahdollisuus. esim. amerikkalainen suuri nettikauppa vastaa yleensä VUOROKAUDESSA kysymyksiini! joten kiitos ap:lle tästä tiedosta.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 10:04"]
Miten urpo olet, oletit itsekin ettei ale-tuotteita voi palauttaa? Muutenhan olisit mennyt sinne liikkeeseen takaisin?
[/quote] Niin urpo minä olen, että minusta Halosen pitää kirjoittaa kuitteihinsa tällä tavalla: "Aletuotteilla ei vaihto- eikä palautusoikeutta."
Ja vielä niinkin urpo, että edellytän asiakaspalvelijan selvittävän faktat eikä vastailevan puuta heinää.
Ja vielä niin saatanan urpo minä olen, että odotan asiakaspalvelijan vastaavan parissa päivässä eikä vasta sen jälkeen, kun mahdollinen palautusoikeus on jo umpeutunut/umpeutumassa.
Olisit nyt vaan mennyt niiden kenkien kanssa takaisin kauppaan. Ei tollasia asioita hoideta jonkin palautelomakkeen kautta.
Olisit mennyt sinne kauppaan jankkaamaan olisi hoitunut nopeammin.
On ihan yleistä tietoa, että aletuotteilla ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta, ellei tuote ole virheellinen. Ei Halosen tätä tarvitse mitenkään erikseen rautalangasta vääntää. Ap tässä on ollut yksinkertainen ja hidas.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 10:04"]
Miten urpo olet, oletit itsekin ettei ale-tuotteita voi palauttaa? Muutenhan olisit mennyt sinne liikkeeseen takaisin?
[/quote]
Idiootti. Kuitissa lukee, että on palautusoikeus.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 15:30"]Mä en käsitä miksi kuvittelet, että jos ei aletuotteita vaihdeta, miksi saisi palauttaa? Hirveää saivartelua. Halonen huokaisee tyytyväisenä, kun et käy enää heillä ja muut pelkäävät milloin asioit heillä.
[/quote]
Ehkä siksi, että aletuotteiden valikoima on rajallinen, eikä vastaavia tuotteita välttämättä ole useampaa myynnissä?
Se on ihan totta, että ulkomaiset kaupat vastaavat nopeammin palautteisiin.
Mutta kun suomalaiset asiakkaat suomen kielellä ovat juuri ap:n kaltaisia puupäitä, niin kuinka monen luulette haluavan edes tehdä aspaduunia..? Aspaduunista ei myöskään makseta juuri mitään, koska sitä ei työnä arvosteta lainkaan. Työntekijän arvostuksen mitta on maksettu palkka.
Useimmat meistä ovat englanniksi ystävällisempiä, sieltä tulee pleaset ja couldit ja wouldit paljon paremmin kuin kohteliaat muodot suomeksi.
Ap taitaa olla todella, todella rasittava ihminen.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 21:46"]Ap taitaa olla todella, todella rasittava ihminen.
[/quote]
Ja sinä olet kiusaaja, niin kuin muutkin ap:n haukkujat.
On se jännä, kuinka monen anti tähän keskusteluun on ap:n haukkuminen ja ulkoa opeteltu rimpsu kauppiaan oikeuksista. Oletteko ylpeitä itsestänne?
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 22:04"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 21:46"]Ap taitaa olla todella, todella rasittava ihminen.
[/quote]
Ja sinä olet kiusaaja, niin kuin muutkin ap:n haukkujat.
On se jännä, kuinka monen anti tähän keskusteluun on ap:n haukkuminen ja ulkoa opeteltu rimpsu kauppiaan oikeuksista. Oletteko ylpeitä itsestänne?
[/quote] Kyllä :)
Jos ja kun näköjään semantiikasta aletaan vääntämään, niin onhan se palauttaminenkin tavallaan vaihtamista. Tuote vaihdetaan rahaan.. :)
Kaupalla ei ole mitään velvollisuutta palauttaa tai vaihtaa yhtään mitään. Velvollisuus koskee vain postimyyntiä (14 vrk). Usein kyllä palauttavat/vaihtavat maineensa takia.
Mikset heti mennyt takasin myymälään tai soittanut sinne? Olisit saanut vastauksen eikä tarvitsisi täällä kysellä. Jotenkin saa hiukan hitaan kuvan kun odotat vastausta noin kauan etkä heti soita liikkeeseen.
Puhelin on keksitty. Käy muuhunkin kun netissä pyörimiseen . Soita ensi kerralla , urpo !
ja aivojen käyttö on sallittu.
mieti ensi kerralla ennen kuin ostat.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 10:39"]
Puhelin on keksitty. Käy muuhunkin kun netissä pyörimiseen . Soita ensi kerralla , urpo !
ja aivojen käyttö on sallittu.
mieti ensi kerralla ennen kuin ostat.
[/quote] "terveisin Halonen"?