Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viimeinen asiointini Halosella

Vierailija
02.08.2015 |

Kävin tavaratalo Halosessa ja ostin kengät, jotka olivat alennuksessa. Kotona sovitin kenkiä uudestaan ja mietin, pitäisikö ne palauttaa. Kuitissa luki, että tuotteilla on 7 päivän vaihto- ja palautusoikeus ja että "aletuotteita ei vaihdeta". Lähetin Halosen nettisivujen palautelomakkeen kautta viestin, jossa kysyin, onko aletuotteilla palautusoikeus.

Odotin vastausta. Odotettuani viisi päivää lähetin tiedusteluini uudestaan. Kului vielä kaksi päivää, ja sen jälkeen sain seuraavan viestin. Siinä vaiheessa oli siis kulunut 7 päivää, joten palauttamisen viime hetket olivat käsillä.

"Kiitos palautteestanne.  Pahoittelen, että viestiinne vastaaminen viivästyi.  Kuten kuitissamme todetaan, aletuotteilla ei meillä ole palautusoikeutta. Mikäli aletuotteessa kuitenkin on esimerkiksi selvä valmistusvirhe, kannattaa olla yhteydessä suoraan myymälään, josta virheellinen tuote on ostettu.Hyvää kesän jatkoa!"

Vastasin: "Ei, kuitissanne ei todeta niin. Siinä todetaan vain, että vaihto-oikeutta ei ole."

Haloselta vastattiin (kun oli kulunut 8 päivää ostoksestani ja alkuperäisestä kyselystäni ja kun mahdollinen palautusoikeus joka tapauksessa olisi kulunut umpeen):

"Hei,  Pahoittelen omaa virhettäni; kuitissamme tosiaan lukee ”Ale-tuotteita ei vaihdeta”, mutta ale-tuotteiden mahdollisesta palautusoikeudesta siinä ei ole mainintaa.  Kannattaa ilman muuta olla yhteydessä myymälään, josta tuote on ostettu, ja tiedustella palautusmahdollisuutta."

Vastasin:

"Olin Haloseen yhteydessä nettisivujenne palautelomakkeen kautta, ja sen pitää riittää. Jos se ei riitä, on erikoista, että ilmoitat sen vasta tässä vaiheessa. Vielä eilen ilmoitit faktana, että "aletuotteilla ei meillä ole palautusoikeutta". Tänään on näköjään toinen ääni kellossa, kun kerran käskit myymälästä kysellä, onko palautusmahdollisuutta. Ja tämän teit siis yli viikko sen jälkeen, kun olin netin kautta kysynyt, onko sitä palautusoikeutta vai eikö sitä ole."

Yhteenveto: Asiakas ostaa kengät ja kysyy samana päivänä http://www.halonen.net/-sivulta löytyvän "Palaute"-linkin kautta, voiko tuotteen palauttaa. Hänelle vastataan viikon kuluttua, että kuitissa lukee että ei voi. Asiakas toteaa, että eikä lue. Sen jälkeen hänelle (8 päivän kuluttua ostoksesta) vastataan, että enpä muuten tiedä voiko ja sun kannattaa sieltä Haloselta kuule käydä kysymässä.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP vaikuttaa kyllä vajaalta tyypiltä ja rasittavalta jankkaajalta. 

Vierailija
62/67 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:17"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 12:37"]

Eipä loista vastaajatkaan älyllään täällä. Kyse ei ollut (ymmärsin lukemani) sinänsä siitä, pitäisikö palautusoikeus olla ja onko sitä aletuotteissa yleensä vai ei. Ap:lla on joka tapauksessa oikeus saada selvyys asiaan, jos kauppa ei ole sitä selkeästi ilmoittanut - hänellä on oikeus kysyä.[/quote]

Jos ei kauppa muuta ilmoita, niin palautusoikeutta ei ole ja piste. Ap voi kyllä kysyä, että onko palautusoikeutta jos hän tanssii tangoa saapuessaan myymälään sisään, mutta ei kaupalla nyt herranjestas ole mitään velvoitetta ilmoittaa erikseen kaikkia niitä asioita, jotka lakikirjassa lukevat.

[/quote]Monesti juuri tuolla tavalla asiakaspalvelun kanssa sopimalla voi palautus onnistuakin, vaikka se ei yleensä kävisi päinsä. Siksi niin monet ovatkin yhteydessä aspaan verkon kautta sen sijaan, että soittelisivat myymälään tai menisivät turhaan käymään siellä uudelleen. Piste, piste ja piste.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:17"]

Jos ei kauppa muuta ilmoita, niin palautusoikeutta ei ole ja piste. Ap voi kyllä kysyä, että onko palautusoikeutta jos hän tanssii tangoa saapuessaan myymälään sisään, mutta ei kaupalla nyt herranjestas ole mitään velvoitetta ilmoittaa erikseen kaikkia niitä asioita, jotka lakikirjassa lukevat.

[/quote] Halonen ilmoitti kuitissa, että tuotteilla on vaihto- ja palautusoikeus.

Vierailija
64/67 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kengät 22.10. Alehylly oli vieressä josta otin kengät , sovitin, tuntuivat hyviltä ja menin kassalle koska katsoin hyllyn 30 alennuksen ja ehkä hinnankin väärin. Olin näkeväni hiukan yli 100 kengät. Kassalla selvisi että kengät olivatkin yli kahdensadan kengät, mutta kyllä ne hyvät talvikengät olivst, kotimaiset.

Kysyin alennusta mutta kassa sanoi niiden olevan kotimaiset ja normasöihintaiset. Kysyin vielä että eivät kai tule kohta tarjoukseen. Eivät tule. No otin kun hyvät oli.

No nyt kolahti postiluukkuun Halosen klubitarjoukset ja siellähän ne kotimaiset kengät olivat. 50,euroa alennuksella.

No harppasin kauppaan, käskivät tulla huomenna uudelleen kun koneet toisessa ohjelmassa. Menen ja katson kuinka käy. Mukana oli kaikki dokumentit ja kengisdä kaikki laput vielä kiinni, ei käytetty.

Eivät kuulemma tiefä että kampanja tulossa. Tiedän että tietävät.

Vierailija
65/67 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä mikään liike ei myönnä aletuotteille vaihto- ja palautusoikeutta. Minusta sinun olisi pitänyt aavistaa tämä, vaikka kuitissa ei lukenut koko infoa.

Tämä ei millään tavalla nyt muuttanut käsitystäni Halosesta huonompaan suuntaan vaan lähinnä kertoi minulle siitä, että sinulla on vähän asiointikokemusta aletuotteiden kanssa yleensä.

Liikkeet valitsevat itse, myöntävätkö ne avokaupan mahdollisuuden asiakkailleen. Avokauppa ei lähtökohtaisesti ole itsestäänselvyys vaan liikkeet ilmoittavat itse, millä ehdoilla myöntävät avokaupan asiakkailleen.

Lidlissä sai palauttaa ale-tuotteenkin.

Vierailija
66/67 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höynäytys kirjoitti:

Ostin kengät 22.10. Alehylly oli vieressä josta otin kengät , sovitin, tuntuivat hyviltä ja menin kassalle koska katsoin hyllyn 30 alennuksen ja ehkä hinnankin väärin. Olin näkeväni hiukan yli 100 kengät. Kassalla selvisi että kengät olivatkin yli kahdensadan kengät, mutta kyllä ne hyvät talvikengät olivst, kotimaiset.

Kysyin alennusta mutta kassa sanoi niiden olevan kotimaiset ja normasöihintaiset. Kysyin vielä että eivät kai tule kohta tarjoukseen. Eivät tule. No otin kun hyvät oli.

No nyt kolahti postiluukkuun Halosen klubitarjoukset ja siellähän ne kotimaiset kengät olivat. 50,euroa alennuksella.

No harppasin kauppaan, käskivät tulla huomenna uudelleen kun koneet toisessa ohjelmassa. Menen ja katson kuinka käy. Mukana oli kaikki dokumentit ja kengisdä kaikki laput vielä kiinni, ei käytetty.

Eivät kuulemma tiefä että kampanja tulossa. Tiedän että tietävät.

Tiedän, että tiedät, että tietävät.

Vierailija
67/67 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan tiedä tulevia tarjouksia, pelkkä myyjä kun olen.

Konttoriväki vain tietää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi