Kehtaako kontata, jos on tosi liukas kohta?
Joskus pelottaa niin paljon kaatuminen, että tekisi mieli kontata, mutta en kehtaa.
Kommentit (251)
Liukasta? Kävelen pyllähdysriskikohdat kuin WWE ukko tai kreikkalais-roomalaisen painija
Kehtaa kontata. Housut on jalassa, niin ei ole mitään häpeämistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä pitäisi joutua häpeämään, että konttaa ja suojelee itseään murtumilta, päävammoilta jne. Mutta Suomessa on niin tiukat normit, ettei voi kontata.
Joo, Suomessa jos aikuinen konttaa, niin tarkoittaa vain tämän olevan räkäkännissä. En konttaisi, täytyy esittää sivistynyttä.
Ota pussillinen hiekkaa aina mukaan. Voit heitellä jäisiin paikkoihin edessäsi.
Vierailija kirjoitti:
En, mutta kävelen jalat harallaan, polvet koukussa takapainotteisesti (mielummin kaadun takamukselle kuin naamalleni) ja tooodella hitaasti. Ihan sama miltä se näyttää. Eikä tämä tapa ole nähdäkseni häirinnyt ihmisiä suurissa määrin. Ja vaikka häiritsisikin, mulle murtumattomat ja nyrjähtämättömät ruumiinosat ovat ne mitkä merkitsevät, ei muiden ihmisten ohimenevät ihmettelyt.
Jos on tosi liukas keli, minä liikun mahallaan kädet ja jalat levällään ja rypistelen otsanahkaa, hidastahan se on mutta eipä ole pelkoa kaatumisesta. Ps. Kontatessakin voi kaatua.
Tottakai voi kontata, oma terveys on tärkeämpi kuin muiden mielipiteet.
Mulla on Icebugit, ei tartte kontata.
Olisiko IceBugit tms. konttaamista korrektimpi vaihtoehto, häh?
Mä ajattelin kyllä ennemmin kieriä.
Nastakengät ne vasta noloja ovatkin. Tunkekaa ne JääSittisontiaiset (IceBugit) perseeseenne.
Hei, olen joskus joutunut konttaamaan ja myös laskemaan alas polvillani kun en päässytkään loivaa mäkeä ylös, vasta puolessa matkassa tajusin että kengät ei pidä ja alas mennään. Konttaa vaan, parempi säästyä vakavilta kaatumisvammoilta kuin miettiä mitä muut ajattelevat. Aina saattaa olla jotain urboja hihittelemässä mutta hitot niistä!
Vierailija kirjoitti:
Hei, olen joskus joutunut konttaamaan ja myös laskemaan alas polvillani kun en päässytkään loivaa mäkeä ylös, vasta puolessa matkassa tajusin että kengät ei pidä ja alas mennään. Konttaa vaan, parempi säästyä vakavilta kaatumisvammoilta kuin miettiä mitä muut ajattelevat. Aina saattaa olla jotain urboja hihittelemässä mutta hitot niistä!
Ei se hihittely, vaan nykyään nämä myös kuvataan ja levitetään ympäri somea.
Neliveto päälle vaan. Ei ole noloa.
virkavalta saattaa puhalluttaa jos nelinkontin etenee?
Hanki sellaiset irtonastat? Mulla oli raskaana ollessa aina mukana repun sivutaskussa. Ne voi vaan sitten laittaa kenkiin, jos on liukasta
Näin viime vuonna miehen joka konttasi jalkakäytävällä kun oli liukasta. kaikki tuijotti sitä ja minä luulin että sillä oli joku kohtaus meneillään mutta nousi se siitä sitten jonkun ajan kuluttua. Ei se edes ollut kun joku keski-ikäinen. en kyllä itse tekisi noin.
Muuten hyvä mutta polvet kastuu.
Ei ole noloa konttaajalle, vaan tienpitäjälle.
Kehtaa ilman muuta, varsinkin jos tasapaino on tilapäisistä syistä kadoksissa. Kesällä saa pitävän otteen nurmikosta, voi vaikka kiskoa kropoaa maata myöten, jos konttausasento on liian haastava.
Jos kenkien päällä laittaa villasukat, estääkö ne liukastumisen jäisellä pinnalla?