Kehtaako kontata, jos on tosi liukas kohta?
Kommentit (251)
Vanhemmilla ihmisillä murtumat ei oikeen parane enää kunnolla joten nastat on ihan suositeltavia. Ihmisillä ei ehkä ole varaa enää kunnon kenkiin, aika moni kulkee talvetkin ihan kesä kengissä. Paikallisjunassa kun katsoo ihmisten kenkiä niin monet kulkee ihan likaisissa vanhoissa kesälenkkareissa. työssäkäyviä kumminkin kun ruuhka-aikana liikkuvat.
On olemassa suojapukineita joissa on pehmikkeet esim. reisiluiden päiden kohdalla. Eritoten vanhuksella koko lonkan tai reisiluun murtuminen vie helposti hautaan. Tiedustele omasta terveyskeskuksesta.
En ymmärrä miksi joku ei käyttäisi nastoja. Itse olen käyttänyt jo monta talvea, vaikka olen vasta 50 v. ja mulla on hyvä tasapaino.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomenna edelleen liukasta, jään kotiin, en tahdo mennä konttaamaan 🤗
Voithan sä kontata, jos vaan muistat kontatessa mölytä kuin humalainen. Silloin se ei näytä niin nololta, kun ihmiset ymmärtävät kovan juomisen olevan syyn sille, miksi olet kytkenyt nelivedon päälle. On nimittäin ihan eri asia kontata kadulla humalassa kuin selvinpäin.
Tarkasti taktikoiden voi jopa hankkia itselleenmaijakyydin.
Sisällä pysyminen on viisas valinta sille jolla on siihen mahdollisuus. Omakotitaloni ympärillä kauriit ja muut lumen päällä liikkuvat eläimet ja linnut ovat loistaneet poissaolollaan eli viettäneet hiljaiselämää lumisateiden ajan. Tänään pelinavauksen teki hyvin nuori kaurispukki joka asettui sadetihulta ja tuulelta suojaan parin kuusen välille, ruokailutilan ikkunan lähelle. Päätin siirtää lumitöiden aloittamisen huomiseen, kun jalat, selkä ja tasapaino on iän myötä huonossa jamassa.
Itse tulen aina baarista kontaten ryömintäkaistaa pitkin vaikkei olisi liukastakaan
Parempi kontata ennen liukastumista, koska sen jälkeen konttaus voi olla ainoa tapa liikkua ja lisäksi paljon kivuliaampaa.