Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehtaako kontata, jos on tosi liukas kohta?

Vierailija
05.03.2022 |

Joskus pelottaa niin paljon kaatuminen, että tekisi mieli kontata, mutta en kehtaa.

Kommentit (251)

Vierailija
241/251 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi kontata ennen liukastumista, koska sen jälkeen konttaus voi olla ainoa tapa liikkua ja lisäksi paljon kivuliaampaa.

Vierailija
242/251 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmilla ihmisillä murtumat ei oikeen parane enää kunnolla joten nastat on ihan suositeltavia. Ihmisillä ei ehkä ole varaa enää kunnon kenkiin, aika moni kulkee talvetkin ihan kesä kengissä. Paikallisjunassa kun katsoo ihmisten kenkiä niin monet kulkee ihan likaisissa vanhoissa kesälenkkareissa.  työssäkäyviä kumminkin kun ruuhka-aikana liikkuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/251 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa suojapukineita joissa on pehmikkeet esim. reisiluiden päiden kohdalla. Eritoten vanhuksella koko lonkan tai reisiluun murtuminen vie helposti hautaan. Tiedustele omasta terveyskeskuksesta.

Vierailija
244/251 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen nastoja kenkien pohjiin

Vierailija
245/251 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi joku ei käyttäisi nastoja. Itse olen käyttänyt jo monta talvea, vaikka olen vasta 50 v. ja mulla on hyvä tasapaino. 

Vierailija
246/251 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko elämäni on ollut konttaamista. Pakko kehdata, minkäs teet.

Vierailija
247/251 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kävelysauvoja liukkailla keleillä.. Pysyy hyvin pystyssä. 

Vierailija
248/251 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomenna edelleen liukasta, jään kotiin, en tahdo mennä konttaamaan 🤗

Voithan sä kontata, jos vaan muistat kontatessa mölytä kuin humalainen. Silloin se ei näytä niin nololta, kun ihmiset ymmärtävät kovan juomisen olevan syyn sille, miksi olet kytkenyt nelivedon päälle. On nimittäin ihan eri asia kontata kadulla humalassa kuin selvinpäin. 

Tarkasti taktikoiden voi jopa hankkia itselleenmaijakyydin.

Vierailija
249/251 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisällä pysyminen on viisas valinta sille jolla on siihen mahdollisuus. Omakotitaloni ympärillä kauriit ja muut lumen päällä liikkuvat eläimet ja linnut ovat loistaneet poissaolollaan eli viettäneet hiljaiselämää lumisateiden ajan. Tänään pelinavauksen teki hyvin nuori kaurispukki joka asettui sadetihulta ja tuulelta suojaan parin kuusen välille, ruokailutilan ikkunan lähelle. Päätin siirtää lumitöiden aloittamisen huomiseen, kun jalat, selkä ja tasapaino on iän myötä huonossa jamassa.

Vierailija
250/251 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

🥹

Vierailija
251/251 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tulen aina baarista kontaten ryömintäkaistaa pitkin vaikkei olisi liukastakaan