Kehtaako kontata, jos on tosi liukas kohta?
Joskus pelottaa niin paljon kaatuminen, että tekisi mieli kontata, mutta en kehtaa.
Kommentit (224)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus hiihtäessä ottanut sukset jalasta ja joskus ihan kontannutkin mäkeä alas, koska ollut niin jäistä. Mies sai niistä hirveän hepulin ja kuulemma häpesi silmät päästään. Kaaduin sitten seuraavana vuonna niin pahasti yhdellä kevät talven hiihtoreissulla, että tunnen vieläkin sen iskun takaraivoon ja häntäluuhun. Olin suorasraan invalidi 3kk. Sen jälkeen en ole sukille mennyt. Että kyllä minä vaikka konttaisin ennemmin, jos riski on suuri kaatua ja loukata itsensä kivikovassa jäässä.
Otan osaa jos se oli sun oma ukkos henkisesti vielä noin kypsymätön.õ
Hän on nykyää ex.
https://www.facebook.com/reel/1033224171495097?s=yWDuG2&fs=e
Kuulemma ruottalaiset kehtaa. 😂
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä pitäisi joutua häpeämään, että konttaa ja suojelee itseään murtumilta, päävammoilta jne. Mutta Suomessa on niin tiukat normit, ettei voi kontata.
En muista tarkkaa vuosilukua, mutta joskus 90-luvulla Helsingissä oli kadut niin liukkaat, että konttivia näki. Joku nainen oli ostanut sukset Sokokselta, laittoi ne kadulle ja itse istui päälle ja lasketteli kohti asemaa. Toivottavasti ehti junaan!
Kyllä, kyllä. Kontilleen vain, jos on paikat liukkaana. Kyllä joku tuli taaksesi pian apuun.
Minusta konttaaminen parempi kuin istua katkenneen luun kanssa päivystyksessä 10 tuntia - tai olla vihannes lopun elämää.
Autoa kun menee putsaamaan parkkiksella ni toisella kädellä nojaa ja pitää kiinni autosta ja toisella kädellä putsaa. Järkyn liukasta.
Tänään kävin Hakunilassa ja kadut täysin hiekoittamattomia. Oli järkyttävää kävellä kaduilla. Hiekasta todella säästetään. Bussipysäkille jyrkkä alamäki, jouduin rämpimään sen paksussa lumihangessa, kun en uskaltanut lähteä kävelemään sitä jäätietä. Bussipysäkitkin peilijäässä, on pelottavaa nousta bussiin, kun ei ole mitään, mistä ottaa kiinni. Olen 45v ja ihmettelen, miten vanhukset pärjäävät, kun itsekään en meinaa pärjätä näillä keleillä.
Mä olin peltikatolla ja oli niin liukasta, ettei kenkä pitäny yhtään. Piti irrottaa turvaköysi että pääsen alas. niin kontallaan oli pakko tulla alaspäin pitäen sormilla noista harjanteista.
Yritän välttää tuota konttaamista. Mutta harrastan pingviinikävelyä kädet heiluen, jos on liukasta.
Kyllä kehtaa! Minä ainakin konttaan mielummin kuin kaadun pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi hakata se jää rikki jollain painavalla työkalulla.
Ripottelee suolaa päälle, suola sulattaa jään.
Kahvinpuruja voi ripotella jään päälle, toimii kuin sora. Aamukahvin jäljiltä purut mukaan kun lähtee ulos. Ei edes haittaa luontoa.
Jos kenkien päällä laittaa villasukat, estääkö ne liukastumisen jäisellä pinnalla?
Jos on paikat liukkaina, niin kontilleen vain.