Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmiset käy töissä, opiskelee, harrastaa ja elämänsä pidettyä kasassa?

Vierailija
05.03.2022 |

Miten riittää energia ja aika kaikkeen. Mä voin elää terveellisesti ja liikkua, mutta sitten opinnot ja työt jää tekemättä. Ja jos teen töitä tai opiskelen niin sitten en jaksa tai ei ole enää aikaa harrastamiseen. :(

Kommentit (528)

Vierailija
501/528 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuntuu keho kertovan helposti, milloin on syytä levätä, eli ei tule helposti noita "piippuun" menemisiä, kun keho varoittaa ennen tuota. Toinen on, että nukahdan välittömästi, kun pää painuu tyynyyn ja nukun laadukasta unta kellon soittoon (=kehon palautuminen).

Niin ja ei lapsia, koska en niitä ole koskaan halunnut.

Normaali arkipäivä voisi olla:

7.05 herätys

7.30 lähtö töihin

8.00 töiden aloittelu ja aamiainen

(8.00 - 16 00 töitä)

16.25 kotona (välipala syöty töissä, niin ei tarvitse heti kotona kokata).

16.45 urheilua, moottoripyöräilyä, ystävien/miehen näkemistä (osallistuvat myös noihin urheiluun ja moottoripyöräilyyn). Jos on uupunut olo, ensin torkut ja sitten jonkun puuhan kimppuun. Illassa varaa joustaa myöhempään.

19.00-20.30 illallinen, kotihommia

20.30-00.00 käsitöitä, kirjoja, soittelua ystävien kanssa. Yleistä rentoutumista ja palautumista. Nuo "ylhäisen yksinäisyyden" tunnit ovat minulla elintärkeät henkisen hyvinvoinnin vuoksi.

00.00 unten maille

Vierailija
502/528 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ongelman mutta myös syyn. Jos itse en olis kännykällä turhaan päivän aikana niin aikaa riittäisi kyllä kaikkeen. Ei telkkaria tms turhanpäiväistä vaan tekee koko ajan heräämisestä nukahtamiseen asti. Kyllä siinä tunteja riittää sen n. 14 vuorokaudessa. Pakkohan siinä on ehtiä monenlaista mut sitä huomaamatta aika meneekin laitteilla.

Ihminen myös palaa loppuun jos suorittaa heräämisestä siihen asti että menee illalla nukkumaan. Välillä on otettava taukoa, oli se sitten palstailua tai Salkkareita telkusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/528 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin, töistä kotiin, kotiin sohvalle katsomaan sarjoja tai tietokoneen ääreen istumaan. Millekään muulle ei ole tarvtta.

Vierailija
504/528 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ongelman mutta myös syyn. Jos itse en olis kännykällä turhaan päivän aikana niin aikaa riittäisi kyllä kaikkeen. Ei telkkaria tms turhanpäiväistä vaan tekee koko ajan heräämisestä nukahtamiseen asti. Kyllä siinä tunteja riittää sen n. 14 vuorokaudessa. Pakkohan siinä on ehtiä monenlaista mut sitä huomaamatta aika meneekin laitteilla.

Ihminen myös palaa loppuun jos suorittaa heräämisestä siihen asti että menee illalla nukkumaan. Välillä on otettava taukoa, oli se sitten palstailua tai Salkkareita telkusta.

Tämä.

Olen suorittaja, mikä korostuu siksi, että asun yksin eikä minulla ole juurikaan ihmissuhteita, jotka katkaisisivat puurtamisen ja antaisivat mahdollisuuden irtautua töistä ja rentoutua.

Yksineläjä helposti taakoittaa itsensä suorittamalla elämäänsä aamusta yöhön.

Siitä seuraa ylikunto eli ylikierroksille meno ja unettomuus.

Kunpa osaisin olla laiska ja saamaton, ja näin suojelisin itseäni ja terveyttäni.

Juuri nyt olen todella huonossa jamassa, kun on ollut pakkokin puurtaa raskaita töitä. En millään jaksaisi enää. Elää, jos tätä pakkotyöntekoa voi elämäksi kutsua.

Vierailija
505/528 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakolla ja amfetamiinilla.

Vielä muutama vuosi. Sitte on hilloa niin paljon että katoan.

Vierailija
506/528 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän asian sivusta, mutta luin arjen väsyttämillä silmillä otsikon pariin kertaan väärin:

"Miten ihmiset käy töissä, opiskelee, KALASTAA ja elämänsä pidettyä kasassa?"

Vierailija
507/528 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni suorittaja näyttää nukkuvan yöllä vain 7 tuntia! Mielestäni aika vähän. Itse voin parhaiten, jos saan 9 tuntia yöunta. 8 menee ehkä juuri ja juuri ilman päiväunia.

Vierailija
508/528 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen vain muutaman joka tekee kokopäivätöitä kokopäiväopintojen ohella. Valtaosa on duunaritöissä ja valittavat jopa niistä, vaikka työn ulkopuolinen aika on heillä vapaa-aikaa.

Vierailija
509/528 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen vain muutaman joka tekee kokopäivätöitä kokopäiväopintojen ohella. Valtaosa on duunaritöissä ja valittavat jopa niistä, vaikka työn ulkopuolinen aika on heillä vapaa-aikaa.

Noilla 16h päivässä tekevillä on ihan hirveät läävät. Varmaan jotain mt-ongelmia.

Vierailija
510/528 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni suorittaja näyttää nukkuvan yöllä vain 7 tuntia! Mielestäni aika vähän. Itse voin parhaiten, jos saan 9 tuntia yöunta. 8 menee ehkä juuri ja juuri ilman päiväunia.

Mä menen nukkumaan 22.30 ja herään 5.30 töihin ja olen kuolemanväsynyt. 6 vrk/vko töitä ja 2 niistä 12h päiviä. 

Nukun sunnuntaisin pitkään. 

Vierailija
511/528 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Työ matkoineen noin 13h ja tarvitsen 9h unta.

Vierailija
512/528 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

6.5v opiskelua jonka yhteydessä työtunteja yhtä paljon kuin opiskelua. Kahta eri urheilulajia, toisessa kilpailin. En dokannut, söin kuin vegaani, ainoastaan unta ei kerinnyt saada aina tarpeeksi, joka aiheutti lepopäiviä työn suhteen välillä. Niin viikonloput tein kokonaan töitä. Muut opiskelijat juhlivat kun minä luin tai tein töitä jos en urheillut.

Vierailija
513/528 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se melko työlästä elämää on, jos opiskelee täysipäiväisesti ja käy työssä 40t viikossa. Siitä on jo kauan, kun elin sellaista elämää ja totta puhuen en muista tuliko viikolla liikuttua muuta kuin pari km aamuin illoin opiskelu- ja työpaikan ja kodin välillä. Huomattavasti helpompi oli tehdä vain 20t viikossa ja silloin jopa harrastinkin välillä jotain, esim kävin uimassa ja olin yo-teatterin lavastajana. Illat päättyivät yleensä tenttikirjojen parissa siihen, että lukiessa vielä sängyssäkin kirja tippui nenälle ja siitä tiesi, ettei nukahtamista voi enää estää. Onnistuin kyllä pysymään aivan normaalissa opiskelutahdissa muiden yhtä aikaa aloittaneiden kanssa. En kyllä oikeastaan edes usko, että olisi totta että joku opiskelee ja käy töissä molempia täysipäiväisenä JA sen lisäksi harrastaa jotakin vakavassa mielin ja täysipainoisesti sekä hoitaa kotinsa viimeisen päälle. Toisaalta vaikka täysipäiväinen työ ja opiskelu voisikin ma-pe 8+8t päivittäin, jää unelle loput 8t ja viikonloput jäisivät kokonaan vapaiksi. Teoriassa. Käytännössä arkisin tarvitaan tietysti vähän aikaa syömisille ja pesuille, joten opiskelua on pakko sijoittaa viikonloppuihin. Ja muutenkin se opiskelu tahtoo paisua viikonloppujenkin puolelle varsinkin tenttien alla. Nuorena sitä jaksaa ihmeen paljon, kun elämä tuntuu olevan vielä edessä Ei tulisi enää kuuloonkaan tässä iässä, kun suurin osa elämästä lienee jo takana.

Minusta ihmiselle pitäisi riittää työnteko 40t viikossa. Kaikki sen ylitse on plussaa, josta saa taputella itseään selkään. Enempään ei tarvitse yltää, mutta jos yltää niin olkoon siitä iloinen. Ei pidä vaipua murheen alhoon siitä, jos ei jaksa suorittaa 170 tuntia viikossa, sillä sellainen vaatiminen itseltään tai muilta on SAIRASTA! Tsemppiä, ja ole iloinen ja kiitä itseäsi kaikesta mitä jaksat äläkä sairaasti moiti siitä, mitä et jaksa.

Vierailija
514/528 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän on keskitytty vaan tekemisiin ja suorittamiseen. Mutta parisuhteille ja lapsille aika ei sitten riitä. Pitkän ja onnellisen elämän saavuttaakseen sosiaalinen elämä ja rentous tärkeimmät.

Vierailija
515/528 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noilla 16h päivässä tekevillä on ihan hirveät läävät. Varmaan jotain mt-ongelmia.

Tämä. Kyllä minä ehtisin.

Vierailija
516/528 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on osattava säädellä niitä asioita. Ei tarvitse pyrkiä täydellisyyteen tai vertailla itseään muihin, jokainen tekee asiat omalla tavallaan. Se on sellasta balanssin hakemista.

Vierailija
517/528 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään ymmärrä vähääkään tätä yhtälöä, mutta ehkä mun adhd:llä on vaikutusta asiaan.

Vierailija
518/528 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitähän tää elämä on, koneen ääressä 8-16 kotina, lapsi koulussa. Töiden päälle salitreeni 4-5krt/vko, kokkailua, sauna ja nukkumaan. Viikonloppuna sitten muksun harkat, kavereiden tapaamista jne. Mutta treeneistä en tingi, muuten musta tulee väsynyt, alavireinen sohvamöllö. Ikää 46v, lapsi 7v

Kuka tekee noin vanhana vielä lapsen. Ei mikään ihme jos on pakko treeniä kun pitää vielä ikäloppunakin vielä tehdä kakaraa. Oliko uusperhe jotta ei uusi suhde toiminut ilman yhteistä hedelmää. Sillä monilla ei mikään suhde toimi ilman tekemättä siihen yhteistä kakaraa kun ei sitä ilman ole mitään yhteistä. 

Olipa typerä kommentti

Vierailija
519/528 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu on tehdä työtä jota muutoin harrastaisi. Silloin ei tuhlaa elämäänsä työssä, joka ainoastaan imee energian mutta ei anna mitään.

Vierailija
520/528 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisu on tehdä työtä jota muutoin harrastaisi. Silloin ei tuhlaa elämäänsä työssä, joka ainoastaan imee energian mutta ei anna mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän