Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmiset käy töissä, opiskelee, harrastaa ja elämänsä pidettyä kasassa?

Vierailija
05.03.2022 |

Miten riittää energia ja aika kaikkeen. Mä voin elää terveellisesti ja liikkua, mutta sitten opinnot ja työt jää tekemättä. Ja jos teen töitä tai opiskelen niin sitten en jaksa tai ei ole enää aikaa harrastamiseen. :(

Kommentit (528)

Vierailija
521/528 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään tuollaista.

Vierailija
522/528 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lomautettuna laihdutin, söin terveellisesti ja kuntoilin, töihin palattua kaikki menee persiilleen, kilot takaisin, mikään ei kiinnosta, uupuu ja kipuilee.

Voi olla päinvastoinkin, eli töissäollessa mussuttaminen jää, eikä illalla voi tissutella, koska aamulla pitää nousta aikaisin. Tulee käytyä lenkillä ja luettua illalla kirjaa ennen nukahtamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/528 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni suorittaja näyttää nukkuvan yöllä vain 7 tuntia! Mielestäni aika vähän. Itse voin parhaiten, jos saan 9 tuntia yöunta. 8 menee ehkä juuri ja juuri ilman päiväunia.

Iän myötä unen tarve vähenee.

Vierailija
524/528 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valinnut itselleni suorittavan työn, joka on melko yksinkertaista ja vuosien jälkeen hallitsen sen erittäin hyvin eli pääsen siinä niin helpolla kuin ikinä mahdollista, enkä tarkoita sitä, että työ olisi kevyttä ja helppoa, ehkä päinvastoin, mutta ei ole stressiä, eikä vastuuta kuin omasta työpanoksesta. Näin en siis vapaa-aikoina mieti töitä ja työt ja työpaikalle. Tärkeintä minulle on perheeni ja harrastukseni joihin panostan eniten elämässäni. Liikuntaharrastukset on sellaisia, että niitä tulee tehtyä jos valitsee harrastuksen josta oikeasti pitää ja muu elämä ei ole liian kuormittavaa. On myös tärkeää pitää kiinni vuorokausirytmistä, nukkua mahdollisimman hyvin ja noudattaa suunnilleen jonkinlaista ateriarytmiä. Sekin kyllä vaikuttaa minkälaista siellä kotona on ilmapiiristä. Pienet lapset kyllä vie voimat ja jos kumppani on stressaavaa tyyppiä tai harrastaa jonkinlaista henkistä väkivaltaa kuten motkottaa, vaatii, valittaa jne. Se vie voimia paljon.

Vierailija
525/528 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkki omasta päivästäni:

6-7-30 lenkki ja aamupala

8-16 töitä (töissä lounas ja pieni välipala)

17-18 päivällinen

18-20/21 opiskelu ja jumppa

21-22 telkkaria, nettiä tms.

viimeistään 23 nukkumaan 

Just tätä ap varmaan tarkoitti. Puutarhanhoito, lasten harrastukset, sisustaminen, instapäivitykset, vapaaehtoistyö, gourmetruuanlaitto, koiraharrastukset jne. eivät vaan mahdu päivään.

Vierailija
526/528 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt töitä, opiskellut ja harrastanut. Nyt on tutkinto suoritettuna.

Oma "salaisuuteni" oli työ mitä tehtiin lauantaisin ja sunnuntaisin molempina päivinä 12 tuntia. Joskus harvoin sitä piti tehdä vielä perjantaina samanlainen vuoro. Viikonloput meni siis kokonaan töissä.

Arkisin keskityin opiskeluun, harrastuksiin ja läheisiin ihmisiin. Arkipäivät oli aikataulutettuja ja ainut tyhjä kohta oli maanantaisin kello 15:30-17:30

Kesällä oli kevyempää, koska tein silloinkin samaa viikonloppuvuoroa ja pidin kesälomat töistä.

Keväisin olin äärettömän väsynyt. Sairastuminen romahdutti aikataulut pahoin, jos se sattui arkipäivänä.

Nyt olen huojentunut, kun kaikki on takana.

Vierailija
527/528 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohdin samaa, mitä AP otsikossa.

Tunnen muutamia työkavereita, jotka tekee töitä 37,5h/vk ja siinä samalla tekevät maisterin opintoja. Lapsiakin löytyy ja liuta harrastuksia.

Itse sinkku ja pää hajoaa jo tuohon 30h työviikkoon. Olen nyt kesäloman jälkeen saanut joten kuten ylläpidettyä salilla käymistä, mutta vaikeaa on. Kesälomalla oli tosi helppoa, jaksoin aamusta iltaan lenkkeillä, lukea ja opiskella. Palattuani töihin vain makaan ameebana kotona. Tuntuu, että energiaa kyllä on, mutta käyn ylikierroksella ja tuntuu, että on jonkun laatikon sisällä, josta ei pääse ulos. Vaikea selittää.

Ihailen valtavasti teitä ihmisiä, jotka pystytte tekemään töitä, opiskelemaan ja urheilemaan "samaan aikaan".

Vierailija
528/528 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaen huomioon, että todella suuri osa suomalaisista on masentuneita tai todella paskassa kunnossa fyysisesti niin uskallan väittää että suurin osa ei tuohon kykene 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan