Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palkkani on 3420€/kk brutto

Vierailija
01.08.2015 |

Mitä mieltä olette? Koulutus kesti viisi vuotta ja nyt on n. neljä vuotta työkokemusta. Ystäväni mielestä palkkani on surkea ja minun pitäisi ennemmin olla työttömänä kuin tehdä tällä palkalla tätä työtä. Olen kuitenkin tyytyväinen itse ja olen saanut jo kaksi kertaa palkankorotuksenkin. Pidän työstäni. Työpaikka on keskisuuren yrityksen hallinnossa (kehittämistiimissä). Koulutus kauppatieteiden maisteri. Ei ole kumminkaan mielestäni mitenkään helppoa edes saada työpaikkaa tänä päivänä, joten kannattaako tässä vaiheessa lähteä kokeilemaan onneaan työhaastatteluihin ja kysellä parempien palkkojen perään? Mitenkäs teillä muilla palkka vastaavassa tilanteessa? Olemme harkinneet lastakin mieheni kanssa, joten senkin puolesta olisi ehkä hyvä "asettua aloilleen".
N28

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä gradua vaille valmis KTM eli toistaiseksi vain "ktk" ja ikää 25v, en ole ikinä tienannut yli 2000 euroa kuussa ja mitä todennäköisemmin valmistumassa työttömäksi. Koulutusohjelma rahoitus/laskentatoimi. Siinä myös vertailukohtaa. :)

Itse olisin tyytyväinen jos saisin tuossa elämänvaiheessa edes 3000 euroa.

Vierailija
62/95 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 19:31"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 16:09"]Kauppatieteiden maisterille palkka on surkea. Etsi uusi työpaikka.  [/quote] Tämä. Yksityisen puolen KTM 4v kokemuksella pitäisi tienata jotain nelosella alkavaa. Oleellista toki myös oletko pääkaupunkiseudulla vai muualla.

[/quote]

Ei se palkka sen työkokemuksen perusteella nouse. Silloin se nousee jos työkokemusta kertyy ja siirtyy vaativimpiin tehtäviin tai työtehtäviä vaikeutetaan/lisätään. Kauppatieteiden maistereita on nykyään jo sen verran paljon, että osa työskentelee ihan samoissa tehtävissä mitä joskus olisi tehnyt vaikka kokenut merkoni. Se ei meinaa mitään jos joku KTM kertoo saavansa 2.5k/kuussa jos tehtävä on jotain merkonomin hommia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 19:41"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 19:31"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 16:09"]Kauppatieteiden maisterille palkka on surkea. Etsi uusi työpaikka.  [/quote] Tämä. Yksityisen puolen KTM 4v kokemuksella pitäisi tienata jotain nelosella alkavaa. Oleellista toki myös oletko pääkaupunkiseudulla vai muualla.

[/quote]

Ei se palkka sen työkokemuksen perusteella nouse. Silloin se nousee jos työkokemusta kertyy ja siirtyy vaativimpiin tehtäviin tai työtehtäviä vaikeutetaan/lisätään. Kauppatieteiden maistereita on nykyään jo sen verran paljon, että osa työskentelee ihan samoissa tehtävissä mitä joskus olisi tehnyt vaikka kokenut merkoni. Se ei meinaa mitään jos joku KTM kertoo saavansa 2.5k/kuussa jos tehtävä on jotain merkonomin hommia.

[/quote]

Juuri tätä minä tarkoitan. Eli jos nyt olen vaikka 10 vuotta samassa hommassa, niin miten minun käy työmarkkinoilla? Kokemukseni ei olisi kovin laaja-alaista enkä näin ollen pystyisi enää hakea hyväpalkkaisia ja vaativia töitä.
Ärsyttävä tilanne. Kai sitä on pakko viimeistään parin vuoden päästä lähteä etsimään "parempaa" työpaikkaa. Ap

Vierailija
64/95 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 19:41"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 19:31"]

[/quote]

[/quote]

Juuri näin, työtehtävä ratkaisee, ei pelkästään koulutus.

Vierailija
65/95 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 19:46"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 19:41"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 19:31"] [quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 16:09"]Kauppatieteiden maisterille palkka on surkea. Etsi uusi työpaikka.  [/quote] Tämä. Yksityisen puolen KTM 4v kokemuksella pitäisi tienata jotain nelosella alkavaa. Oleellista toki myös oletko pääkaupunkiseudulla vai muualla. [/quote] Ei se palkka sen työkokemuksen perusteella nouse. Silloin se nousee jos työkokemusta kertyy ja siirtyy vaativimpiin tehtäviin tai työtehtäviä vaikeutetaan/lisätään. Kauppatieteiden maistereita on nykyään jo sen verran paljon, että osa työskentelee ihan samoissa tehtävissä mitä joskus olisi tehnyt vaikka kokenut merkoni. Se ei meinaa mitään jos joku KTM kertoo saavansa 2.5k/kuussa jos tehtävä on jotain merkonomin hommia.   [/quote] Juuri tätä minä tarkoitan. Eli jos nyt olen vaikka 10 vuotta samassa hommassa, niin miten minun käy työmarkkinoilla? Kokemukseni ei olisi kovin laaja-alaista enkä näin ollen pystyisi enää hakea hyväpalkkaisia ja vaativia töitä. Ärsyttävä tilanne. Kai sitä on pakko viimeistään parin vuoden päästä lähteä etsimään "parempaa" työpaikkaa. Ap

[/quote]

No huonosti käy. Sehän nyt on ihan maan tapa, että ura kehittyy vain firmoista toiseen hyppimällä palkan ja haastavampien tehtävien perässä.

Vierailija
66/95 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 16:13"]Sulla on suurin piirtein sama palkka kun mulla, mulla on 3500€. Mutta arvaas mitä, mä lopetankin jo 11.35 perjantaisin :D 
[/quote]
Haiskahtaa rajusti opettajan hommalta.
t. Opettaja

Vierailija
67/95 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 19:53"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 16:13"]Sulla on suurin piirtein sama palkka kun mulla, mulla on 3500€. Mutta arvaas mitä, mä lopetankin jo 11.35 perjantaisin :D  [/quote] Haiskahtaa rajusti opettajan hommalta. t. Opettaja

[/quote]

Kenellä opettajalla on ilman ylityötunteja palkka 3500e/kk? Ei ainakaan luokanopettajilla.

Vierailija
68/95 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 19:54"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 19:53"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 16:13"]Sulla on suurin piirtein sama palkka kun mulla, mulla on 3500€. Mutta arvaas mitä, mä lopetankin jo 11.35 perjantaisin :D  [/quote] Haiskahtaa rajusti opettajan hommalta. t. Opettaja

[/quote]

Kenellä opettajalla on ilman ylityötunteja palkka 3500e/kk? Ei ainakaan luokanopettajilla.
[/quote]
Olen yläkoulun kielenope. Lomarahat mukaanlaskettuna vuosibruttopalkka n. 41000. Ei ylitunteja. 10 vuoden lisät. Eli kuukaudessa tulee yli 3400.

Vierailija
69/95 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

66 jatkaa. Vuodessa bruttona siis 41000.
Koko kevään lukujärjestykseni oli sellainen, että perjantai loppui 10:45 ja maanantai kokonaan vapaa. Opetustunteja keväällä 19 vkot. Aika löysällä pääsin.

Vierailija
70/95 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä normipäivätyötä tekevä sairaanhoitaja tienaa bruttona sen noin 2500€/kk. Itsellä yksi vaatimuslisä, ei ikälisiä ja päivätyö. Ja palkka oisko 2551€/kk. Toki sillon kun tein pelkkää yövuoroa niin bruttopalkka oli joskus yli 3500-4000€/kk, tosin että tähän pääsi niin tein esim 6 viikonloppua yövuoroja putkeen... Eipä ollut paljon sosiaalista elämää :D vuorotyötä on aika huono verrata päivätyöhön. T. Sh

Vierailija
71/95 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 19:57"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 19:54"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 19:53"] [quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 16:13"]Sulla on suurin piirtein sama palkka kun mulla, mulla on 3500€. Mutta arvaas mitä, mä lopetankin jo 11.35 perjantaisin :D  [/quote] Haiskahtaa rajusti opettajan hommalta. t. Opettaja [/quote]   Kenellä opettajalla on ilman ylityötunteja palkka 3500e/kk? Ei ainakaan luokanopettajilla. [/quote] Olen yläkoulun kielenope. Lomarahat mukaanlaskettuna vuosibruttopalkka n. 41000. Ei ylitunteja. 10 vuoden lisät. Eli kuukaudessa tulee yli 3400.

[/quote]

Lomarahoja ei kannata laskea mukaan kk-palkkaan. Pidä kiinni työpaikastasi, kielten opeilla on huonot työllisyysnäkymät.

Vierailija
72/95 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 20:01"]

66 jatkaa. Vuodessa bruttona siis 41000. Koko kevään lukujärjestykseni oli sellainen, että perjantai loppui 10:45 ja maanantai kokonaan vapaa. Opetustunteja keväällä 19 vkot. Aika löysällä pääsin.

[/quote]

Mitä ihmettä? Miten tuohon ei ole jo puututtu? Eihän millään julkisinstituutiolla ole varaa maksaa tyhjästä. Jos sinulla ei ole tunteja = et opeta eli ei sinulla monia ryhmiä ole silloin. Valitettavasti voit varautua, että tuohon tulee jossain vaiheessa stoppi. T. VTM, palkka 3500e, sosiaalityön esimies

Vierailija
73/95 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman lomarahoja kuukausipalkka yläkoulun kielenopella siis 3250. Ei ylitunteja.

Vierailija
74/95 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 20:04"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 20:01"]

66 jatkaa. Vuodessa bruttona siis 41000. Koko kevään lukujärjestykseni oli sellainen, että perjantai loppui 10:45 ja maanantai kokonaan vapaa. Opetustunteja keväällä 19 vkot. Aika löysällä pääsin.

[/quote]

Mitä ihmettä? Miten tuohon ei ole jo puututtu? Eihän millään julkisinstituutiolla ole varaa maksaa tyhjästä. Jos sinulla ei ole tunteja = et opeta eli ei sinulla monia ryhmiä ole silloin. Valitettavasti voit varautua, että tuohon tulee jossain vaiheessa stoppi. T. VTM, palkka 3500e, sosiaalityön esimies

[/quote]

Opettajat ovat kyllä ensimmäinen ja varmasti lähes ainoa suurempi ammattiryhmä, joiden palkoista aletaan vähentämään, kun leikkuri käy. Jos olisin opettaja, en kauheasti huutelisi palstoilla tuollaista. 

Vierailija
75/95 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen FM ja KTK ja saan 2600 euroa kuussa. Ap:n palkka tuntuu ruhtinaalliselta; tuskin koskaan pääsen samaan vaikka olenkin koulutustani vastaavassa työssä ja työvuosia takana 6. Toisaalta pidän kovasti työstäni, kai sillekin täytyy joku arvo laskea. Ystäväpiirissäni on myös MMM, bruttopalkka 2800, ja tradenomi, bruttopalkka 2000. En tiedä ketään ikäistäni (30), joka tienaisi ap:n mainitsemis summia.

Vierailija
76/95 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 19:41"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 19:31"]

[/quote]

[/quote]
Katsos tilastoja. Palkka nousee työvuosien mukaan. Koska siirrytään parempiin tehtäviin, tietysti.

Vierailija
77/95 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin erittäin tyytyväinen ap:n tilanteessa. T. Ktm 2 vuotta työkokemusta ja bruttopalkka 2000e/kk

Vierailija
78/95 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 20:04"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 20:01"]

[/quote]

[/quote]
Kerrotko miten tuohon puututaan? Minulla on kielenopettajana 20 viikko-opetustunnin velvollisuus. Syksyllä oli 21, keväällä 19. Keskimäärin 20. Tuo on meidän työaikamme koulussa. Se, mitä kotona tekee, ei näy tuossa.

Vierailija
79/95 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 20:09"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 20:04"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 20:01"] 66 jatkaa. Vuodessa bruttona siis 41000. Koko kevään lukujärjestykseni oli sellainen, että perjantai loppui 10:45 ja maanantai kokonaan vapaa. Opetustunteja keväällä 19 vkot. Aika löysällä pääsin. [/quote] Mitä ihmettä? Miten tuohon ei ole jo puututtu? Eihän millään julkisinstituutiolla ole varaa maksaa tyhjästä. Jos sinulla ei ole tunteja = et opeta eli ei sinulla monia ryhmiä ole silloin. Valitettavasti voit varautua, että tuohon tulee jossain vaiheessa stoppi. T. VTM, palkka 3500e, sosiaalityön esimies [/quote] Kerrotko miten tuohon puututaan? Minulla on kielenopettajana 20 viikko-opetustunnin velvollisuus. Syksyllä oli 21, keväällä 19. Keskimäärin 20. Tuo on meidän työaikamme koulussa. Se, mitä kotona tekee, ei näy tuossa.

[/quote]

Yhteiskunta puuttuu. Tämän taloustilanteen jatkuessa ja uusien säästöjen etsinnässä on aivan selvää, että jos ja kun julkisinstituutioiden työntekijöiden palkkoja alennetaan ja etuuksia heikennetään, ovat opettajat ensimmäinen ammattiryhmä joihin tämä kohdistuu.

Vierailija
80/95 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 20:11"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 20:09"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 20:04"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 20:01"] 66 jatkaa. Vuodessa bruttona siis 41000. Koko kevään lukujärjestykseni oli sellainen, että perjantai loppui 10:45 ja maanantai kokonaan vapaa. Opetustunteja keväällä 19 vkot. Aika löysällä pääsin. [/quote] Mitä ihmettä? Miten tuohon ei ole jo puututtu? Eihän millään julkisinstituutiolla ole varaa maksaa tyhjästä. Jos sinulla ei ole tunteja = et opeta eli ei sinulla monia ryhmiä ole silloin. Valitettavasti voit varautua, että tuohon tulee jossain vaiheessa stoppi. T. VTM, palkka 3500e, sosiaalityön esimies [/quote] Kerrotko miten tuohon puututaan? Minulla on kielenopettajana 20 viikko-opetustunnin velvollisuus. Syksyllä oli 21, keväällä 19. Keskimäärin 20. Tuo on meidän työaikamme koulussa. Se, mitä kotona tekee, ei näy tuossa.

[/quote]

Yhteiskunta puuttuu. Tämän taloustilanteen jatkuessa ja uusien säästöjen etsinnässä on aivan selvää, että jos ja kun julkisinstituutioiden työntekijöiden palkkoja alennetaan ja etuuksia heikennetään, ovat opettajat ensimmäinen ammattiryhmä joihin tämä kohdistuu.

[/quote]

Kreikassa opettajat ja nimenomaan kieltenopettajat ovat lähes kaikki työttömänä, samoin Saksassa. Sama kehitys on Suomessa nähtävissä. Luepa Hesarin artikkeli, joka julkaistiin tänään.