Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palkkani on 3420€/kk brutto

Vierailija
01.08.2015 |

Mitä mieltä olette? Koulutus kesti viisi vuotta ja nyt on n. neljä vuotta työkokemusta. Ystäväni mielestä palkkani on surkea ja minun pitäisi ennemmin olla työttömänä kuin tehdä tällä palkalla tätä työtä. Olen kuitenkin tyytyväinen itse ja olen saanut jo kaksi kertaa palkankorotuksenkin. Pidän työstäni. Työpaikka on keskisuuren yrityksen hallinnossa (kehittämistiimissä). Koulutus kauppatieteiden maisteri. Ei ole kumminkaan mielestäni mitenkään helppoa edes saada työpaikkaa tänä päivänä, joten kannattaako tässä vaiheessa lähteä kokeilemaan onneaan työhaastatteluihin ja kysellä parempien palkkojen perään? Mitenkäs teillä muilla palkka vastaavassa tilanteessa? Olemme harkinneet lastakin mieheni kanssa, joten senkin puolesta olisi ehkä hyvä "asettua aloilleen".
N28

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain tuon verran samalla koulutuksella ja vähän pidemmällä työkokemuksella 10 v sitten. Nyt saan käteen pari sataa enemmän kuin sinun brutto.

t. KTM, työkokemusta 15 v miinus äitiyslomat

Vierailija
42/95 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän toi periaatteessa joo KTM:lle hyvä palkka ole mutta kyllä tuolla palkalla ihan hyvin toimeen tulee. Ainakin pitäisi tulla. Ja minusta olet sinänsä onnekkaassa asemassa, että sinulla on vakituinen työpaikka. On sekin jotain. Ja tosiaan, eihän mikään estä samalla katselemasta parempia paikkoja ja vaihtamasta, jos sellaisen saat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla palkka on 3700e, sen päälle tietenkin lounasetu ja puhelinetu. Olen vain tradenomi, mutta työkokemusta tältä alalta jo 13 vuotta (olen 40v). Olen toimistopäällikkö IT-alan pienessä yksityisessä firmassa. 

Paljonko sulla jää käteen? Kuulutteko tessiin, tuleeko edes indeksikorotuksia? Millainen palkankorotuspolitiikka teillä on työpaikalla? 

Älä nyt ainakaan työttömäksi jää, se oli varmaan vitsi!

Vierailija
44/95 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aikoihin eletty kun parikymppiset naikkoset repii toimarin liksoja. Minä vaan kysyn että millä kompetenssilla?

Vierailija
45/95 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi on oikeassa, olet pienpalkkainen. 

Vierailija
46/95 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos verrataan omaan ansioon ja taustaan niin olet hieman huonolla ansiolla, mutta kirmaat varmaan ohi minun palkasta kun kokemusta alkaa tulemaan.
Julkinen sektori, koulutus ammattikoulu, 3500€/kk, työkokemusta 15v, ei vastuuta. saa olla 60 päivää saikulla täydellä palkalla, lomat 38 arkipäivää vuodessa.

Vierailija
47/95 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 16:08"]No on se vähän ehkä nahkea sun koulutustasoosi nähden. Oma palkka viimevuonna n 3500/kk sairaanhoitajana. Tässä toki kaikki ikälisät ja vuorolisät mukana ja ne ei tästä enää kohene.
[/quote]
Miten niin? Sairaanhoitajan palkkahan on aina vain se 2400€ brutto per kuukausi eikä siihen tule niinkuin muilla ammattiryhmillä kokemuslisiä vuorolisiä eikä lomarahoja. Näinhän Tehy meille kaikille kertoo.

Vierailija
48/95 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 17:59"]Mulla palkka on 3700e, sen päälle tietenkin lounasetu ja puhelinetu. Olen vain tradenomi, mutta työkokemusta tältä alalta jo 13 vuotta (olen 40v). Olen toimistopäällikkö IT-alan pienessä yksityisessä firmassa. 

Paljonko sulla jää käteen? Kuulutteko tessiin, tuleeko edes indeksikorotuksia? Millainen palkankorotuspolitiikka teillä on työpaikalla? 

Älä nyt ainakaan työttömäksi jää, se oli varmaan vitsi!
[/quote]

Käteen jää n. 2400 ja ihan hyvin riittää elämiseen, kun mieskin tienaa suurinpiirtein saman. Alallamme on työehtosopimus, mutta siitä nyt ei erityisemmin hyödy palkan kannalta. Korotuspolitiikasta en tiedä ja sehän tässä minua askarruttaakin. Pitäisi varmaan kysyä suoraan tulevaisuudestani...

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 18:05"]On aikoihin eletty kun parikymppiset naikkoset repii toimarin liksoja. Minä vaan kysyn että millä kompetenssilla?
[/quote]

Haha! Vai toimarin. Taitaa toimari kuitenkin saada yli 10000€/kk.

Ap

Vierailija
49/95 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 18:51"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 17:59"]Mulla palkka on 3700e, sen päälle tietenkin lounasetu ja puhelinetu. Olen vain tradenomi, mutta työkokemusta tältä alalta jo 13 vuotta (olen 40v). Olen toimistopäällikkö IT-alan pienessä yksityisessä firmassa.  Paljonko sulla jää käteen? Kuulutteko tessiin, tuleeko edes indeksikorotuksia? Millainen palkankorotuspolitiikka teillä on työpaikalla?  Älä nyt ainakaan työttömäksi jää, se oli varmaan vitsi! [/quote] Käteen jää n. 2400 ja ihan hyvin riittää elämiseen, kun mieskin tienaa suurinpiirtein saman. Alallamme on työehtosopimus, mutta siitä nyt ei erityisemmin hyödy palkan kannalta. Korotuspolitiikasta en tiedä ja sehän tässä minua askarruttaakin. Pitäisi varmaan kysyä suoraan tulevaisuudestani... [quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 18:05"]On aikoihin eletty kun parikymppiset naikkoset repii toimarin liksoja. Minä vaan kysyn että millä kompetenssilla? [/quote] Haha! Vai toimarin. Taitaa toimari kuitenkin saada yli 10000€/kk. Ap

[/quote]

Te elätte todella kuplassa. Ei ole tervettä että jollain vauvapalstalla luodaan illuusiota siitä mitä joku KTM:n palkkataso pitäisi olla. "Joo mullakin 5700 ja kavereillani sama!!!1" Ei ihme että Suomi on kusessa kun jokaiselle kynnellekykenevälle pitäisi maksaa täysin poskettomia liksoja. Oma lukunsa sitten vielä nämä julkisen suojatyöpaikkalaiset, sus siunakkoon!

Vierailija
50/95 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen verotus on myös aika hassu juttu. Esim mun mies tienasi ennen bruttona 20.000€ enemmän vuodessa mitä nyt (tekee noin 1660€/kk). Sille jää kuitenkin nyt lähes sama raha käteen kuin aiemmin, puhutaan satasesta tai parista... Toki sillon ne sai isomman bonuksen (jokusen tonnin) kerran vuodessa, mikä oli kiva käyttää esim auton vaihtoon tai matkustamiseen ja nyt sellaista extraa ei tule. Siltikään ei menisi enää vanhaan työhön vaikka pääsisi.

Jos viihdyt työssäsi ja pärjäätte kivasti taloudellisesti niin olisin tyytyväinen.

Vierailija
51/95 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa no olkoon sitten niin, jos sää ja Tehy niin sanotte. Laskin tuon kyllä vähä oikopolulla, eli jaoin koko viime vuoden bruton kahdellatoista, jos lomarahoja huomioisi, niin pitäiskö sitten jakaa 12,5:llä?
Ja tuo summa on vain vakityönantajalta, lisäksi tein n 2000 euron edestä keikkaa muualle vapaapäivinä.
Mutta jos pysyis aiheessa, niin olin luullut että KTM tienaisi n 500-1000 e kuussa enemmän kuin tämmöinen tavan saikkari.

Vierailija
52/95 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 19:04"]Jaa no olkoon sitten niin, jos sää ja Tehy niin sanotte. Laskin tuon kyllä vähä oikopolulla, eli jaoin koko viime vuoden bruton kahdellatoista, jos lomarahoja huomioisi, niin pitäiskö sitten jakaa 12,5:llä?
Ja tuo summa on vain vakityönantajalta, lisäksi tein n 2000 euron edestä keikkaa muualle vapaapäivinä.
Mutta jos pysyis aiheessa, niin olin luullut että KTM tienaisi n 500-1000 e kuussa enemmän kuin tämmöinen tavan saikkari.
[/quote]
Oho. Lainaus jäi puuttumaan.

Vierailija
53/95 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 18:54"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 18:51"]
Te elätte todella kuplassa. Ei ole tervettä että jollain vauvapalstalla luodaan illuusiota siitä mitä joku KTM:n palkkataso pitäisi olla. "Joo mullakin 5700 ja kavereillani sama!!!1" Ei ihme että Suomi on kusessa kun jokaiselle kynnellekykenevälle pitäisi maksaa täysin poskettomia liksoja. Oma lukunsa sitten vielä nämä julkisen suojatyöpaikkalaiset, sus siunakkoon!
[/quote]

Kai täällä nyt saa kysellä ja keskustella muiden kanssa, jotka ovat samassa tilanteessa? Hyviä vastauksia onkin tullut! Kiitos. Ap

Vierailija
54/95 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 18:54"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 17:59"]Mulla palkka on 3700e, sen päälle tietenkin lounasetu ja puhelinetu. Olen vain tradenomi, mutta työkokemusta tältä alalta jo 13 vuotta (olen 40v). Olen toimistopäällikkö IT-alan pienessä yksityisessä firmassa.  Paljonko sulla jää käteen? Kuulutteko tessiin, tuleeko edes indeksikorotuksia? Millainen palkankorotuspolitiikka teillä on työpaikalla?  Älä nyt ainakaan työttömäksi jää, se oli varmaan vitsi! [/quote] Käteen jää n. 2400 ja ihan hyvin riittää elämiseen, kun mieskin tienaa suurinpiirtein saman. Alallamme on työehtosopimus, mutta siitä nyt ei erityisemmin hyödy palkan kannalta. Korotuspolitiikasta en tiedä ja sehän tässä minua askarruttaakin. Pitäisi varmaan kysyä suoraan tulevaisuudestani... [quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 18:05"]On aikoihin eletty kun parikymppiset naikkoset repii toimarin liksoja. Minä vaan kysyn että millä kompetenssilla? [/quote] Haha! Vai toimarin. Taitaa toimari kuitenkin saada yli 10000€/kk. Ap

[/quote]

[/quote]

Vai täysin poskettomia liksoja? Suomessa on monilla korkeasti koulutetuilla henkilöillä palkka alalla kuin alalla olennaisesti pienempi kuin ulkomailla. Ei ole ihmekään, että moni korkeakoulutuksen saanut lähtee Suomesta ulkomaille töihin, kun täällä maksetaan korkeakoulutetulle pohjamudissa matelevaa palkkaa.

Vierailija
55/95 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 16:09"]Kauppatieteiden maisterille palkka on surkea. Etsi uusi työpaikka. 
[/quote]
Tämä. Yksityisen puolen KTM 4v kokemuksella pitäisi tienata jotain nelosella alkavaa. Oleellista toki myös oletko pääkaupunkiseudulla vai muualla.

Vierailija
56/95 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun palkka 9 000/kk netto. Ammattikouluphjalta. Muutama kurssi päälle. Ehkä syksyllä asiantuntijatehtäviin Tokioon töihin.

Vierailija
57/95 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppatieteiden maistereita on työttömänä pilvin pimein. Mielestäni palkkasi on varsin hyvä siihen nähden.

Vierailija
58/95 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 19:27"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 18:54"]

[/quote]

[/quote]

Vai täysin poskettomia liksoja? Suomessa on monilla korkeasti koulutetuilla henkilöillä palkka alalla kuin alalla olennaisesti pienempi kuin ulkomailla. Ei ole ihmekään, että moni korkeakoulutuksen saanut lähtee Suomesta ulkomaille töihin, kun täällä maksetaan korkeakoulutetulle pohjamudissa matelevaa palkkaa.

[/quote]

Ulkomailla palkalla korvataan se, että opiskelut maksavat niin pirusti. Suomessa koulutus on ilmainen, joten painetta korkeisiin palkkoihin ei ole.

Vierailija
59/95 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 20:04"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 20:01"]

66 jatkaa. Vuodessa bruttona siis 41000. Koko kevään lukujärjestykseni oli sellainen, että perjantai loppui 10:45 ja maanantai kokonaan vapaa. Opetustunteja keväällä 19 vkot. Aika löysällä pääsin.

[/quote]

Mitä ihmettä? Miten tuohon ei ole jo puututtu? Eihän millään julkisinstituutiolla ole varaa maksaa tyhjästä. Jos sinulla ei ole tunteja = et opeta eli ei sinulla monia ryhmiä ole silloin. Valitettavasti voit varautua, että tuohon tulee jossain vaiheessa stoppi. T. VTM, palkka 3500e, sosiaalityön esimies

[/quote]

No niin, älä sure. Kyseinen tyyppi on tehnyt kaksi kertaa enemmän hommia syyslukukaudella. Eri jaksoissa on eri määrä tunteja. Kun tuntimäärä kerrotaan 1,5:llä, päästään todelliseen viikkotyömäärään. Keväällä hänen työmääränsä on ollut todellisuudessa noin 28, syksyllä se on ollut jotakuinkin 50, suurin piirtein.

Toki työssä kuin työssä voi itse vaikuttaa siihen, miten hyvin hommansa hoitaa. Jos vetää rutiinilla eikä pidä useampia pistokokeita tai kirjoituta esseitä jne., ei ole paljon kotihommiakaan. Ihan samalla tavoin monissa muissa töissä voi venyttää kahvitauot tunnin mittaisiksi ja lopun ajan surffata netissä.

Vierailija
60/95 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lieveilmiönä myös se, että kun se korkeakoulupaperi löytyy nykyään jokatoiselta, niin töitä ei ole kaikille. Mielummin ottaisin lainaa ja työpaikan kuin tusinpaperin ja työttömyyden/paskaduunin. Miettikää kuinka onnekkaita vanhempamme ovat olleetkaan. Maisterin tai insinöörin tutkinto joskus 70luvulla niin tulevaisuus on sillä turvattu.