Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palkkani on 3420€/kk brutto

Vierailija
01.08.2015 |

Mitä mieltä olette? Koulutus kesti viisi vuotta ja nyt on n. neljä vuotta työkokemusta. Ystäväni mielestä palkkani on surkea ja minun pitäisi ennemmin olla työttömänä kuin tehdä tällä palkalla tätä työtä. Olen kuitenkin tyytyväinen itse ja olen saanut jo kaksi kertaa palkankorotuksenkin. Pidän työstäni. Työpaikka on keskisuuren yrityksen hallinnossa (kehittämistiimissä). Koulutus kauppatieteiden maisteri. Ei ole kumminkaan mielestäni mitenkään helppoa edes saada työpaikkaa tänä päivänä, joten kannattaako tässä vaiheessa lähteä kokeilemaan onneaan työhaastatteluihin ja kysellä parempien palkkojen perään? Mitenkäs teillä muilla palkka vastaavassa tilanteessa? Olemme harkinneet lastakin mieheni kanssa, joten senkin puolesta olisi ehkä hyvä "asettua aloilleen".
N28

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 16:19"]KTM pankissa ja nettopalkka vähän yli tuon verran, brutto pari tonnia enemmän. Eli huonohan tuo minusta on.
[/quote]

Niin, eli minun käy köpelösti, jos jään nyt tähän? Varsinkin jos teen vielä lapsiakin? Ap

Vierailija
22/95 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama tilanne mulla. Maisteri ja palkka 3500. Monilla on samalla koulutuksella parempi palkka, mut moni on myös työttömänä. Olen vuosia katsellut muutakin mut mun alalla työllisyystilanne ei ole hyvä. Meilläkin iso perhe joten tällä hetkellä arvostan turvatun toimeentulon ennen muuta. On kuiten vakituinen soppari.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta palkkasi oli ok siihen asti kunnes luin koulutuksesi. Eli kyllä pitäisi olla isompi.

Mä oon koulutukseltani merkonomi ja datanomi, 20 vuoden kokemus ja palkka on 4600 euroa.

Vierailija
24/95 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota huomioon että olet vastatyöuran alussa. Ihan hyvä palkka siihen nähden. Moni korkeakoulutettu tekee merkonomien ja tradenomien kanssa samaa työtä.

Vierailija
25/95 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 16:26"]Musta palkkasi oli ok siihen asti kunnes luin koulutuksesi. Eli kyllä pitäisi olla isompi.

Mä oon koulutukseltani merkonomi ja datanomi, 20 vuoden kokemus ja palkka on 4600 euroa.
[/quote]

Et voi verrata omaa palkkaasi vastavalmistuneisiin merkonomeihin, joista todella iso osa on työttöminä tai koulutustaan vastaamattomissa töissä pienipalkkaisina. Samoin on moni ktm. Ap:n tilanne on tässä työllisyys- ja taloustilanteessa todella hyvä.

Vierailija
26/95 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut toi oli kyl pohjanoteeraus "ystäväni mielestä pitäisi jäädä mielummin työttömäksi kun...."  Kyllä tuo kuule aina sen peruspäivärahan n. 500€ käteen kuussa voittaa.

Vierailija
27/95 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tradenomi ja palkkani 5500. Työvuosia 10. Itse ajattelen, että olet vasta uran alussa. Muutama muuvi, tai vain yksi niin palkkasi korjaantuu.

Vierailija
28/95 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän, missä asut. Jos olet olet urasi alussa ja asut pk-seudulla, niin käsittääkseni palkkasin on varsin hyvä. Jos taas asut pääkaupunkiseudulla, niin ehkä tuossa voisi olla muutaman satasen korotusvara, riippuen luontaiseduista.

Vierailija
29/95 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kukaan ei ymmärtänyt väärin. En tässä nyt siis valittele nykyistä tilannettani, mutta lähinnä tulevaisuutta. Pitäisikö mennä suoraan kysymään pomolta, että minkälainen urakehitys minulle on mahdollinen tässä yrityksessä jne? Mitä jos palkkani on vielä 20 vuoden päästä sama, eikä minulla ole enää mitään annettavaa työmarkkinoilla. Ei naurata. Ap

Vierailija
30/95 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 16:40"]Riippuu vähän, missä asut. Jos olet olet urasi alussa ja asut pk-seudulla, niin käsittääkseni palkkasin on varsin hyvä. Jos taas asut pääkaupunkiseudulla, niin ehkä tuossa voisi olla muutaman satasen korotusvara, riippuen luontaiseduista.
[/quote]

Ei ole pk seudulla. Suomen mittapuulla kuitenkin ihan suht isolla markkina-alueella. Ei ole mitään luontaisetuja. Paitsi lounas tietenkin. Ap

Vierailija
31/95 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on hyvä palkka. Itse toivon että saisin vähintään 2200/kk kunhan valmistun koska sillä maksaisi vuokran ja ruoan ja jäisi vielä rahaa ylikin, muuta en sitten tarvitsekaan. Opiskelen nyt tokaa vuotta DI:ksi mutta alani ei ole kaikkein parhaiten palkattu. 3420 (miinus verot) olisi jo paljon enemmän rahaa kun mitä tarvisin elämiseen. Asun toisaalta edullisesti opiskelijasolussa, joten todennäköisesti tulen tarvimaan vähän enemmän rahaa vuokraan tulevaisuudessa, vaikka solussa olisin valmis asumaan valmistuttuanikin, jos sellainen vaihtoehto on vaan tarjolla. Autoa en edes omista, joten siihenkään ei mene rahaa, bussi- ja metrolippuihin kylläkin mutta ne ovat edullisia. 

Vierailija
32/95 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan tuon vakituisena aineenopettajana yläkoulussa 15 vuoden kokemuksen jälkeen täydellä tuntimäärällä. Tosin opettajat saavat vain tupo-korotukset ja kolme ikälisää uransa aikana, eivät mitään hyvän työntekijän korotuksia. Maisterin koulutus auskultointeineen kesti 7 vuotta, joista yksi kului vaihdossa ulkomailla.

Vierailija
33/95 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vissiin asun jossain omassa kuplassa kun en tiedä yhtään ihmistä tuttavapiiristä joka tienaisi reilusti yli neljä tonnia kuussa. Ja on vaikka mitä maisteria ja dippainssiä... Oma palkka oli valmistumisen jälkeen muutaman satasen yli pari tonnia ja nyt pikkuhiljaa aletaan lähenteleen kolmea tuhatta viiden vuoden työkokemuksen jälkeen. Oma palkkakin tuntuu kohtalaisen isolta kun on nuoruudessaan tehnyt RASKAITA töitä alle kympin tuntipalkalla.

Vierailija
34/95 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ihan hyvä. Mä saan sossusta 480 elämiseen.

Vierailija
35/95 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te teette jotka saatte 4-5 tonttua?
Ite inssi ja 3000€ brutto.

Vierailija
36/95 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutukseesi nähden palkkasi ei ole mikään huikea. Tosin sillä pärjää. Paljon pienemmällä koulutuksella tai ihan työssä työn oppimalla saa samaa palkkaa.

Vierailija
37/95 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vuoden työelämässä ollut ytm ja sieltä ns.fiksuimmalla pääainevalinnalla ja saan kokopäivätyöstä 1800 että ei tarvitse varmasti enempää kertoa. Monipuolinen ja vastuullinen työ mutta tuo palkka.Vaihdan heti jos löytyy jotain parempaa mielestäni joku 2600olisi minimi.

Vierailija
38/95 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 17:14"]

Mitä te teette jotka saatte 4-5 tonttua? Ite inssi ja 3000€ brutto.

[/quote]

Tähän kohtaan on laitettava tämä, asentaja ja viimevuoden brutto 60000, eikä koulutusta, työkokemusta kylläkin ja tuo tulee normipäivillä ei ylitöitä.

Vierailija
39/95 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ap:n tilanne on kohtuullisen hyvä; hänellä sentään on töitä ja palkkakin noin suomalaisten keskiarvo. Työkokemusta on vielä vähän (<5v), joten ktm:n keskipalkkaan ei kannata verrata. Toki kannattaa itse tulevaisuudessa olla aktiivinen, että palkkataso nousee . Olen itse DI noin 3 vuoden työkokemuksella ja palkkani on lähes sama kuin ap:lla. Uskon, että se tulevaisuudessa nousee - niin minulla kuin ap:llakin.

Vierailija
40/95 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 17:21"]

Minä olen vuoden työelämässä ollut ytm ja sieltä ns.fiksuimmalla pääainevalinnalla ja saan kokopäivätyöstä 1800 että ei tarvitse varmasti enempää kertoa. Monipuolinen ja vastuullinen työ mutta tuo palkka.Vaihdan heti jos löytyy jotain parempaa mielestäni joku 2600olisi minimi.

[/quote]

Eihän nyt kellekkään korkeakoulutetulle ylemmälle toimihenkilölle voida maksaa 1800e/kk? Tai sitten sulle naureskellaan aika vahvasti rekrypuolella. Ja vielä kerrot tehtävien olevan vastuullisia ja monipuolisia... Noh vain Suomessa.