Mitä te ETTE SAA TEHDÄ avioliitossa?
Eli rehellisesti asioita mitä ette saa tehdä, tai mitä toinen ei hyväksy ollenkaan teidän suhteessa?
Meillä
-tupakointi
-alkoholin juominen
-jatkuvasti ystävien kanssa oleminen
-tietty pettäminen
-ravintolassa käyminen jatkuvasti
Kommentit (236)
En hyväksyisi, että mies viestittelee muiden naisten kanssa
Mies Ei tykkää että menen kaveri/työpaikan reissuille, ei nyt varsinaisesti kiellä mutta.. Osallistun näihin kuitenkin pari kertaa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä
-tupakointi
-alkoholin juominen
-tietty pettäminen
-ravintolassa käyminen jatkuvastiMeillä saa kaikkea muuta harrastaa mutta ei pettämistä kun toisimme olemme sitoutuneet. Puolisollani tuli ihan kamala ikä kriisi nelikymppisenä ja hän asui ravintoloissa joka viikonloppu kunnes se alkoi loppumaan 50v jälkeen kokonaan ja kyllä meidän suhde kesti sen ja minulla oli taas erilaiset ikä kriisit kun opiskelin uutta ammattia mutta ei ollut pettämistä kummankaan puolelta. Oli meillä varmaankin kummallakin muita ihastumisia pitkän suhteen aikana mutta ei ne mihinkään johtaneet emmekä olisi toisiamme vaihtaneet kehenkään muuhun.
Meillä ei mitään kielletä aikuisilta ihmisiltä eikä kohdella toisiamme kuin alaikäisiä lapsia. Se olisi naurettavaa että aikuisilta ihmisiltä alettaisiin kieltämään jotain niin kuin lapsilta. Ei aikuinen ihminen voi olla kontrollissa tai se olisi sairasta jos aikuista ihmistä kontrolloidaan.
Mikä tarve on noin rajoittaa toista ihmistä niin päässä täytyy olla jotain vikaa.
Sitä olenkin miettinyt, että olenko minä se sairas vai kontrolloivapuoliso? Olen ihan loppu ja en jaksa enää mitään. Olen taatusti masentunut ja mikään ei enää kiinnosta, enkä jaksa tehdä mitään.
Toinen sanoo, että koska välittää niin siksi huolehtii.
En saa lähteä kotoa mihinkään ilmoittamatta ensin hänelle tai ehkä kysyn jo lupaakin siihen. Ja aina, kun olen kotoa poissa olen peloissani jotenkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harrastaa seksiä, koska naimisissa pihtarimiehen kanssa.
Vinkki naisille: hyvää seksiä haluaa aina. Miksihän miehet eivät halua sitä seksiä, mitä teillä on tarjolla?
No näin se sitten varmaan on, ei siinä mitään. Onko nyt lupa lähteä naapurin Pertsan kanssa ratsastamaan auringonlaskuun? Oon tähän asti sanonut ei, mutta jos kerran antais, niin ei varmaan sitten enää toista kertaa pyytäis.
Joo, tiedätkä että parisuhteet perustuu vapaaehtoisuuteen, sä voit erota ihan ilman, että tarvii vauvapalstalla märistä.
Tiedättekö ihmiset, että toisen ihmisen menojen jne kontrollointi on henkistä väkivaltaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä
-tupakointi
-alkoholin juominen
-tietty pettäminen
-ravintolassa käyminen jatkuvastiMeillä saa kaikkea muuta harrastaa mutta ei pettämistä kun toisimme olemme sitoutuneet. Puolisollani tuli ihan kamala ikä kriisi nelikymppisenä ja hän asui ravintoloissa joka viikonloppu kunnes se alkoi loppumaan 50v jälkeen kokonaan ja kyllä meidän suhde kesti sen ja minulla oli taas erilaiset ikä kriisit kun opiskelin uutta ammattia mutta ei ollut pettämistä kummankaan puolelta. Oli meillä varmaankin kummallakin muita ihastumisia pitkän suhteen aikana mutta ei ne mihinkään johtaneet emmekä olisi toisiamme vaihtaneet kehenkään muuhun.
Meillä ei mitään kielletä aikuisilta ihmisiltä eikä kohdella toisiamme kuin alaikäisiä lapsia. Se olisi naurettavaa että aikuisilta ihmisiltä alettaisiin kieltämään jotain niin kuin lapsilta. Ei aikuinen ihminen voi olla kontrollissa tai se olisi sairasta jos aikuista ihmistä kontrolloidaan.
Mikä tarve on noin rajoittaa toista ihmistä niin päässä täytyy olla jotain vikaa.
Sitä olenkin miettinyt, että olenko minä se sairas vai kontrolloivapuoliso? Olen ihan loppu ja en jaksa enää mitään. Olen taatusti masentunut ja mikään ei enää kiinnosta, enkä jaksa tehdä mitään.
Toinen sanoo, että koska välittää niin siksi huolehtii.
En saa lähteä kotoa mihinkään ilmoittamatta ensin hänelle tai ehkä kysyn jo lupaakin siihen. Ja aina, kun olen kotoa poissa olen peloissani jotenkinMistä se pelko tulee ja onko sinua pahoinpidelty tai rajoitettu henkisellä väkivallalla. Onko se äijä sairaalloisen mustasukkainen ilman mitään syytä.
Vakavaa henkistä väkivaltaa on kyllä ja muuta kiusaa myöskin. Kun muutimme toiselle paikkakunnalle niin tämä alkoi pikkuhiljaa ja on pahentunut kokoajan, nyt kärsin ahdistuksesta. En saa enkä enää edes pysty käymään kaupassa, töissä, lääkärissä tai oikeastaan missään, kokoajan käyn vain vähemmän ja vähemmän ja kohta en kai ollenkaan
Se miehesi on sairas ja tarvitsee apua ja eniten sinä koska olet tuollaiseen alistunut etkä pääse irti siitä millään vaikka kärsit. Minä en tuollaisessa sairaassa suhteessa eläisi päivääkään niin että avaa ne silmäsi ja lähde siitä pois kokonaan ettet itsekkin sairastu vaan oletko jo sairastunut niin että alistut.
Olen alistunut ja vakavasti sairas ja en enää pääse millään pois, kun häpeä ja syytän itseäni tästä
Ota yhteyttä sosiaalitoimistoon. Onko paikkakunnalla turvataloa?
Naisten yhteiset reissut ja menot, niistä mies ei pidä ja enää ei ole tahtoa, eikä voimia riidellä, että niihin ’pääsisin’ tai menisin. Myöskään sukulaisvierailulle en jaksa enää riitojen vuoksi edes yrittää lähteä, harrastukset myös, koska ei ole miehellä niin ei saa olla myöskään minulla. Alkon käyttö ja röökin poltto, koska ei mieskään enää polta tai juo. Myös kaikki ostaminen on kielletty ja nykyään en edes uskalla pyytää kaupasta itselleni mitään (minä en saa käydä kaupassa). Myös päivisin kylässä käyminen, koska mieskään ei kyläile missään, joten saa raivarin, jos minä haluan mennä, lenkkeilystä ei pidä, koska ei itsekään kerkeä lenkkeilemään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinkki naisille: hyvää seksiä haluaa aina. Miksihän miehet eivät halua sitä seksiä, mitä teillä on tarjolla?
Ukko on lihonut viime vuosina. Testot nollassa ja ei huvita eikä onnistu toiminta. Kai se sohvalla kaljan kittaaminen ja rikossarjojen tuijottelu on mukavampaa kuin tehdä asioille mitään. Kyllä, eroprosessi on minun pääni sisällä jo alkanut. Lähiaikoina avaan suuni ja pistän oikean prosessin käyntiin.
Vahvistit vain viestiäni :)
Hyvän seksin ja naisen vuoksi mies tekisi jotain. SInä et sitä hänelle ole tarjonnut.
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö ihmiset, että toisen ihmisen menojen jne kontrollointi on henkistä väkivaltaa?
Paitsi jos kontrolloitavana on mies ;) Sitä pitääkin vähän holhota.
Vierailija kirjoitti:
Mutta se verhoillaan huolehtimiseksi. Turvatalo on lähellä olevalla paikkakunnalla. Lapset ei lähde mukaan, koska äidillä eli minulla ei ole rahaa ja olen siksi ns luuseri heidän mielestään. Koronan myötä tilanne on mennyt vielä pahemmaksi, koska kuulun riskiryhmään. Lasu ei tee mitään, koska mies puhuu mustan valkoiseksi ja he uskovat kaiken, mulla ei ole periaattessa mitään todisteita mistään, mutta minua vastaan kyllä löytyy mm kun olen käynyt unettomuuden vuoksi mielenterveyspuolella hakemassa apua ja nyt masennus ja en enää pääse edes postia hakemaan, kynnys avata ulko-ovi on erittäin korkea. Päivät pitkät elän omissa haaveissa, että vielä joskus elän elämääni, mutta pelkään ettei se toteudu koskaan.
Pettää ei saa. Tämä on miehen vaatimus, mutta myös molemminpuolinen sopimus joka on pitänyt. Kotoa saa munnaa ja piirakkaa sen minkä tarvitsee.
Ensi viikolla meillä 18v. hääpäivä ja rakkautta on yhä. ❤️
En saa sotkea, unohtaa valoja päälle huoneeseen jossa ei olla tai laittaa vessapaperirullaa väärin päin telineeseen.
Mieheltäni olen kieltänyt mikron oven auki jättämisen ruuan lämmityksen jälkeen, koska inhoan sitä kun ovi leuhottaa auki. Myös vessanpöntön kannen aukijättämisen olen yrittänyt kieltää, mutta tuloksia ei synny toivotulla tavalla :D
Enkä saa ajaa miehen autolla, ellen kotiin saavuttuani palauta penkkiä takaisin miehen asetuksille eli kauemmas ratista (mies 185cm, minä 159cm) heh.
Vierailija kirjoitti:
Ex-mies ei hyväksynyt, että kun syödään niin kyynerpäät on pöydällä
Mikä on kyynerpää?
Meillä holtiton rahankäyttö niin että yhteinen elämänlaatu kärsii (omat rahat molemmilla mutta siis että pitää hoitaa raha-asiansa niin että osansa yhteisestä lainasta maksetaan), ja toisen saattaminen vaaraan (kaahaaminen autolla kun molemmat kyydissä, seksitautien tartuttaminen toiseen jne).
Tämän ketjun perusteella olen näköjään aika hyvässä suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sun mies kiellä sua harrastamasta seksiä yksin? Mullakin on "pihtarimies", muttei se seksiä ole kieltänyt.
Vierailija kirjoitti:
En anna mieheni masturboida !
Vahditko sitä 24/7 vai putoaako pikkarit kun mies napsauttaa sormiaan?
Ei minulta ole kyllä kielletty muu kuin pettäminen. N38
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex-mies ei hyväksynyt, että kun syödään niin kyynerpäät on pöydällä
Mikä on kyynerpää?
Tarkoitin kyynärpää, mulla ilmeisesti lukihäiriö tmv
En saa lihota tai ero tulee