Mitä te ETTE SAA TEHDÄ avioliitossa?
Eli rehellisesti asioita mitä ette saa tehdä, tai mitä toinen ei hyväksy ollenkaan teidän suhteessa?
Meillä
-tupakointi
-alkoholin juominen
-jatkuvasti ystävien kanssa oleminen
-tietty pettäminen
-ravintolassa käyminen jatkuvasti
Kommentit (236)
En saa itkeä tai näyttää mitään ikäviä tunteita, mutten saa olla liian iloinen ja nauravainen, ei täällä kuulemma muutkaan ole ja elämä ei ole yhtä juhlaa
Tää ketju on jotain niin järkyttävää. Paetkaa vielä kun voitte.
Mun miehen kaveri soitti mulle kerran ja kysyi saako mies lähteä viikon laskettelureissulle. Ilmeeni oli varmaan näkemisen arvoinen ja totesin että sitä kannattanee kutsua mieheltäni eikä minulta, en ole hänen äitinsä enkä vanginvartijansa.
Meillä ei ole miehen mukaan mitään ’kieltoja’. Mutta hän suuttuu ja raivostuu aivan kaikesta, mikä ei häntä miellytä, tai hän ei halua, että teen. Halusin mennä laskettelemaan, mutta en saanut siihen rahaa (mulla ei ole ollenkaan rahaa itselläni käytössä, koska mieheni mielestä en sitä tarvitse, hän tuo kaupasta mitä tarvitsen). En saa käyttää autoa myöskään, lenkkeily on epäilyttävää ja menen muka muualle, joten en uskalla käydä lenkillä, ettei suutu. En ole pettänyt koskaan häntä
En saa huutaa ja vittuilla kumppanilleni
En saa pitää omia henkkareita mukanani, ne on kotona lukitussa kaapissa, ettei mene hukkaan. En saa itse käydä ostamassa omia lääkkeitäni, puoliso haluaa käydä apteekissa ja hoitaa myös kaikki muutkin asiat, nykyään ei tykkää, että hoidan edes lasten asiat yksin, koska ollaan naimisissa niin kaikki pitää ja kuuluu hoitaa yhdessä. Vieraissakäynti kummankin puolelta on ehdoton ei tietty.
En saa opiskella, koska mulla on lapset ja miehen työ on kaikkein tärkein asia, koska siitä tulee vain rahaa. Myöskään työssäkäynti ei onnistu, koska ne lapset on mun. Olen kuin yh, mutta suhteessa kuitenkin. Ollaan avoliitossa vain
Vaimoni ei anna minun äänestää, näin kertoi työkaverini. Ihmettelin, että mitä ihmettä
En saa hillua ulkona limaisten gigoloiden ja pintahomojen kanssa.
Ihan sairasta. Oletteko miettineet, kannattaako olla naimisissa? En hyväksyisi mitään rajoittamista. Oikeasti olen aika järkyttynyt jos on noinkin yleistä tuollainen määräily. Millä lailla olette niin riippuvaisia ettette voi estää rajoittamista tai vaan erota?
Flirttailu. En tajua, mitä pahaa jos on sellaista harmitonta sanallista flirttiä.
Miespuoliset kaverit ei varmaan ole Ok meillä ja muutenkaan toisten miesten kanssa meneminen mihinkään esim syömään johonkin tai bailaamaan
En saa ottaa lainaa ja ostaa kesämökkiä, asuntovaunua tai asuntoautoa
Haluaisin silikonirinnat, mutta mieheni ei anna laittaa, koska maksaa muka liikaa :(
Vierailija kirjoitti:
En saa pitää omia henkkareita mukanani, ne on kotona lukitussa kaapissa, ettei mene hukkaan. En saa itse käydä ostamassa omia lääkkeitäni, puoliso haluaa käydä apteekissa ja hoitaa myös kaikki muutkin asiat, nykyään ei tykkää, että hoidan edes lasten asiat yksin, koska ollaan naimisissa niin kaikki pitää ja kuuluu hoitaa yhdessä. Vieraissakäynti kummankin puolelta on ehdoton ei tietty.
Miehen sääntökirjassa kai kuitenkin hän itse saa käydä vieraissa, vaikka muuta väittää.
En minä kirjoitti:
Ei saa jättää paskaroiskeita pönttöön vaikka olisi kuinka kiire tai kankkunen. Aina tulee huutoa. Joka päivä.
Onko sinulla jatkuva ripuli?
En saa käyttää rahaa yhtään mihinkään, en siis mihinkään mielellään, mutta olen silti vain käyttänyt sitä ja riitaahan siitä on tullut, mutta onneksi on sovittu nämä asiat ja nyt en saa ostaa mitään moneen vuoteen, vain välttämättömät ja en saa tehdä mitään sellaista mihin menisi rahaa, koskee aivan kaikkea, parturi on ainut missä voin joskus käydä, muttei liian usein
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen sääntökirjassa kai kuitenkin hän itse saa käydä vieraissa, vaikka muuta väittää.
Pelkään, että pettää, en vain saisi sitä koskaan tietää, koska en käy missään, enkä liiku mihinkään ja etenkään ilman häntä
Onko tämä koko ketju provo? Olen niin untuvikko tällä palstalla, etten osaa tunnistaa.
Mutta jos ei ole, niin täysin käsittämätöntä, että näin moni alistuisi moiseen rajoittamiseen ja käskyttämiseen. Miksi ihmeessä olette suhteessa sellaiseen ihmiseen? Aikuinen ihminen saa tehdä ihan mitä itse haluaa, kunhan pysyy lain sallimissa rajoissa eikä aiheuta toiselle vahinkoa. Ei ihmissuhteessa voi toista kieltää tekemästä sitä tai tätä.
Telkkarin katselu meilläkin, mies ei pidä että katson telkkaria, mun pitää lukea kirjoja tai lehtiä. Mies ei itse kyllä lue mitään, paitsi läppäriltä jotain. Myös miespuoliset kaverit on ehdoton ei. En saa ottaa myöskään lemmikkiä, vaikka haluaisin ja hoitaisin sen, meillä on ollut joskus koira.