Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te ETTE SAA TEHDÄ avioliitossa?

Alpe
04.03.2022 |

Eli rehellisesti asioita mitä ette saa tehdä, tai mitä toinen ei hyväksy ollenkaan teidän suhteessa?

Meillä
-tupakointi
-alkoholin juominen
-jatkuvasti ystävien kanssa oleminen
-tietty pettäminen
-ravintolassa käyminen jatkuvasti

Kommentit (236)

Vierailija
61/236 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä

-tupakointi

-alkoholin juominen

-tietty pettäminen

Meillä saa kaikkea muuta harrastaa mutta ei pettämistä kun toisimme olemme sitoutuneet. Puolisollani tuli ihan kamala ikä kriisi nelikymppisenä ja hän asui ravintoloissa joka viikonloppu kunnes se alkoi loppumaan 50v jälkeen kokonaan ja kyllä meidän suhde kesti sen ja minulla oli taas erilaiset ikä kriisit kun opiskelin uutta ammattia mutta ei ollut pettämistä kummankaan puolelta. Oli meillä varmaankin kummallakin muita ihastumisia pitkän suhteen aikana mutta ei ne mihinkään johtaneet emmekä olisi toisiamme vaihtaneet kehenkään muuhun. 

Meillä ei mitään kielletä aikuisilta ihmisiltä eikä kohdella toisiamme kuin alaikäisiä lapsia. Se olisi naurettavaa että aikuisilta ihmisiltä alettaisiin kieltämään jotain niin kuin lapsilta. Ei aikuinen ihminen voi olla kontrollissa tai se olisi sairasta jos aikuista ihmistä kontrolloidaan. 

Mikä tarve on noin rajoittaa toista ihmistä niin päässä täytyy olla jotain vikaa. 

Sitä olenkin miettinyt, että olenko minä se sairas vai kontrolloivapuoliso? Olen ihan loppu ja en jaksa enää mitään. Olen taatusti masentunut ja mikään ei enää kiinnosta, enkä jaksa tehdä mitään.

Toinen sanoo, että koska välittää niin siksi huolehtii.

En saa lähteä kotoa mihinkään ilmoittamatta ensin hänelle tai ehkä kysyn jo lupaakin siihen. Ja aina, kun olen kotoa poissa olen peloissani jotenkin

Mistä se pelko tulee ja onko sinua pahoinpidelty tai rajoitettu henkisellä väkivallalla. Onko se äijä sairaalloisen mustasukkainen ilman mitään syytä. 

Vakavaa henkistä väkivaltaa on kyllä ja muuta kiusaa myöskin. Kun muutimme toiselle paikkakunnalle niin tämä alkoi pikkuhiljaa ja on pahentunut kokoajan, nyt kärsin ahdistuksesta. En saa enkä enää edes pysty käymään kaupassa, töissä, lääkärissä tai oikeastaan missään, kokoajan käyn vain vähemmän ja vähemmän ja kohta en kai ollenkaan

Se miehesi on sairas ja tarvitsee apua ja eniten sinä koska olet tuollaiseen alistunut etkä pääse irti siitä millään vaikka kärsit. Minä en tuollaisessa sairaassa suhteessa eläisi päivääkään niin että avaa ne silmäsi ja lähde siitä pois kokonaan ettet itsekkin sairastu vaan oletko jo sairastunut niin että alistut. 

Vierailija
62/236 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettavaa elämää, erot vireille nyt heti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/236 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saa arvostella miestä mistään, koska se on väärin ja hänelle tulee paha mieli. (Hän kylläkin saa käyttäytyä näin mua kohtaan.)

En saa kokata mitään, missä ainekset ovat sekaisin (pasta, risotto, jne). Ainesten pitää olla erillään.

En saa heittää edes pientä huumoria hänen vanhemmistaan, mutta hän saa ivata mun ainoaa elossa olevaa vanhempaani ihan miten tykkää.

Mies saa haukkua minua lapselle ihan suvereenisti, mutta jos minä sanon pienenkään poikkipuolisen sanan miehestä lapsen kuullen, niin sitä muistellaan varmaan vielä vappuna 2030.

En tietenkään saa harrastaa seksiä muiden kanssa, vaikka mies on paitsi käytännössä impotentti myös sairaalloisen lihava. 

Joo, älkää kysykö miten tähän on päädytty. On vaan, monien asioiden kautta, vuosien mittaan.

Mä en myöskään saa nauraa tai vitsailla miehelle, mutta hän kyllä tekee näin ja virheistä muistuttaa tasaisin väliajoin tai ainaki, jos on riita ja puolustan itseäni

Vierailija
64/236 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelottava ketju. Tulee taas mieleen että oikeasti tuollaisissa suhteissa elää Suomessa tälläkin hetkellä varmasti kymmeniä tuhansia naisia, joille miehet sanelee mitä saa tehdä ja mitä ei, kuin pikkulapselle.

Yritän tehdä ’niin kuin me on sovittu’ vaikken itse ole ollut sopimassakaan.

Olenkin miettinyt, että kumpi on pahempi avioliitto-vankeus vai velka-vankeus??

Kummatkin jos ihminen on tarpeeksi tyhmä hankkiakseen jomman kumman tai kummatkin. 

Vierailija
65/236 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pussailla (seksin ulkopuolella), koska mies ei pidä siitä.

Viettää "liikaa" aikaa poissa kotoa, yksi max. 6 päivän reissu (työ tai hupi) vuodessa maksimi hänelle. (Eikä meillä ole edes lapsia.)

Ostaa kotiin sisustustavaroita, astioita tms. ilman yhteistä sopimista.

Vierailija
66/236 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä

-tupakointi

-alkoholin juominen

-tietty pettäminen

Meillä saa kaikkea muuta harrastaa mutta ei pettämistä kun toisimme olemme sitoutuneet. Puolisollani tuli ihan kamala ikä kriisi nelikymppisenä ja hän asui ravintoloissa joka viikonloppu kunnes se alkoi loppumaan 50v jälkeen kokonaan ja kyllä meidän suhde kesti sen ja minulla oli taas erilaiset ikä kriisit kun opiskelin uutta ammattia mutta ei ollut pettämistä kummankaan puolelta. Oli meillä varmaankin kummallakin muita ihastumisia pitkän suhteen aikana mutta ei ne mihinkään johtaneet emmekä olisi toisiamme vaihtaneet kehenkään muuhun. 

Meillä ei mitään kielletä aikuisilta ihmisiltä eikä kohdella toisiamme kuin alaikäisiä lapsia. Se olisi naurettavaa että aikuisilta ihmisiltä alettaisiin kieltämään jotain niin kuin lapsilta. Ei aikuinen ihminen voi olla kontrollissa tai se olisi sairasta jos aikuista ihmistä kontrolloidaan. 

Mikä tarve on noin rajoittaa toista ihmistä niin päässä täytyy olla jotain vikaa. 

Sitä olenkin miettinyt, että olenko minä se sairas vai kontrolloivapuoliso? Olen ihan loppu ja en jaksa enää mitään. Olen taatusti masentunut ja mikään ei enää kiinnosta, enkä jaksa tehdä mitään.

Toinen sanoo, että koska välittää niin siksi huolehtii.

En saa lähteä kotoa mihinkään ilmoittamatta ensin hänelle tai ehkä kysyn jo lupaakin siihen. Ja aina, kun olen kotoa poissa olen peloissani jotenkin

Mistä se pelko tulee ja onko sinua pahoinpidelty tai rajoitettu henkisellä väkivallalla. Onko se äijä sairaalloisen mustasukkainen ilman mitään syytä. 

Vakavaa henkistä väkivaltaa on kyllä ja muuta kiusaa myöskin. Kun muutimme toiselle paikkakunnalle niin tämä alkoi pikkuhiljaa ja on pahentunut kokoajan, nyt kärsin ahdistuksesta. En saa enkä enää edes pysty käymään kaupassa, töissä, lääkärissä tai oikeastaan missään, kokoajan käyn vain vähemmän ja vähemmän ja kohta en kai ollenkaan

Se miehesi on sairas ja tarvitsee apua ja eniten sinä koska olet tuollaiseen alistunut etkä pääse irti siitä millään vaikka kärsit. Minä en tuollaisessa sairaassa suhteessa eläisi päivääkään niin että avaa ne silmäsi ja lähde siitä pois kokonaan ettet itsekkin sairastu vaan oletko jo sairastunut niin että alistut. 

Olen alistunut ja vakavasti sairas ja en enää pääse millään pois, kun häpeä ja syytän itseäni tästä

Vierailija
67/236 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ainakaan ollut mikään trolli. Mieheni on alkanut näin parinkymmenen vuoden jälkeen määräilemään kaikesta

Ja sinä annat määrätä. Vedä lättyyn sitä ja käske helvettiin ulisemasta.

Ongelma on, että sitten on olen koditon ja en näe enää lapsia ja kuka puskuroi kotona, kun mies saa raivareita heitä kohta, ellen minä. Jokainen joutuu kantamaan ristinsä ja mulla se on ilmeisesti sitten tämä. Kärsin kyllä.. löytyy vakava masennus, paniikki-ja yleinen ahdistuneisuushäiriö, sosiaalistentilanteiden pelkoa, unettomuutta

Et tietenkään jätä lapsiasi sellaisen hirviön kanssa. Kun ukko ei ole kotona keräät kakarat ja tärkeimmät kamat ja lähdet turvakotiin ja pyydät teille apua. Et kai nyt tosissasi meinaa että pidät lapsiasi tuollaisessa helvetissä?

Vierailija
68/236 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakekaa hyvät ihmiset apua! Ei ole normaalia että puoliso kontrolloi. 

Vierailija
69/236 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen lähinnä se, että jos jompikumpi tuntee itsensä vähänkin kipeäksi, pysyy etäällä toisesta.

Vierailija
70/236 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakekaa hyvät ihmiset apua! Ei ole normaalia että puoliso kontrolloi. 

Tai sikiävät ja näin alistavat toisen valtaansa vasten tämän tahtoa.

Vierailija
71/236 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehteleminen ja salailu on kiellettyä. 

Sitten on asioita, joista puolin ja toisin ei tykätä,  mutta aikuisia ollaan ja niiden kanssa eletään. 

Vierailija
72/236 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harrastaa seksiä, koska naimisissa pihtarimiehen kanssa.

Vinkki naisille: hyvää seksiä haluaa aina. Miksihän miehet eivät halua sitä seksiä, mitä teillä on tarjolla?

No en tiedä. Olin valmis tekemään kaiken työn, muna kovettui vain kun otin sen suuhun, en ehtinyt nousemaan siitä päälle ennen kuin se aina jo lötkähti. Poikaystävä sanoi ettei tunnu miltään, mutta olen 40kg ja voiko todella pienellä ja sirolla olla messuhalli?

-eri

Kannattaa olla mieluummin yksin ilman seksiä kuin parisuhteessa ilman seksiä. Olen voinut henkisesti paljon paremmin nyt yksin vaikka parittelua ei ole ollut vuosiin.

-sama

Vierailija
73/236 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä ole sellaisia asioita. Kumpikaan ei määrää aikuisen puolisonsa tekemisiä. Kaikesta mitä toinen tekee, ei tarvitse tykätä, mutta hei, avioliitossa ollaan ihan vapaaehtoisesti. Oma valinta on, sietääkö vai lähteekö.

Siis oikeastikin toiset asettaa jotain kieltoja? Tai siis, ei tässä joku pettäminen tulisi mieleenkään, vaikkei sitä erikseen kielletä.

Ai eikö ole tullut tilannetta vastaan, jossa jompi kumpi on joutunut kieltämään toista sen jälkeen kun on tehnyt jotain ikävää?

Minä yritin kieltää poikkista syömästä omaa räkäänsä ja olemaan runkkaamatta että suostuisi parittelemaan edes 1/krt vuodessa ja olemaan jättämättä paskapökäleitä roikkumaan kiinni persekarvoihinsa muttei onnistunut ja erosimme.

Helposti elää kuplassa että kaikilla muillakin menee kuten itsellä, eikä siksi ole tarvetta kieltää mitään..

Vierailija
74/236 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kysyin mieheltä, että mikä voisi olla syy, jolla heittäisi minut pihalle; ehkä tupakointi ja yletön känniörvellys. Itsellä varmaan samat syyt, en pysty kuvittelemaankaan asuvani saman katon alla minkään nistin tai alkoholistin kanssa.

Mutta varmaankin, jos puolin tai toisin alkaisimme toistemme menoja rajoittaa tai alkaisimme vittuileen.

Vierailija
75/236 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa levätä raskaan työviikon jälkeen vaan muija kiehnää letun lypsäystä. Parittelimme viimeksi v. 2018 ja olen koko tämän ajan tehnyt enemmän töitä kuin hän. Ylitöihin hän ei mene tasoittamaan tulojamme, eli tietenkin minun olisi oltava se joka jaksaa kaiken. Voitaisiin minun puolestani muuttaa yksiöön kun en ehdi kotona käymään edes nukkumassa vaikka se minunkin kotini on.

Vierailija
76/236 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saa levätä raskaan työviikon jälkeen vaan muija kiehnää letun lypsäystä. Parittelimme viimeksi v. 2018 ja olen koko tämän ajan tehnyt enemmän töitä kuin hän. Ylitöihin hän ei mene tasoittamaan tulojamme, eli tietenkin minun olisi oltava se joka jaksaa kaiken. Voitaisiin minun puolestani muuttaa yksiöön kun en ehdi kotona käymään edes nukkumassa vaikka se minunkin kotini on.

Pystyn samaistumaan tähän. Pitäisi nyt mennä nukkumaan että ehdin nukkua 5h mutta käyn niin ylikierroksilla etten pysty nukahtamaan. Ihminen voi olla niin väsynyt ettei se pysty enää nukkumaan.

Vierailija
77/236 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harrastaa seksiä, koska naimisissa pihtarimiehen kanssa.

Vinkki naisille: hyvää seksiä haluaa aina. Miksihän miehet eivät halua sitä seksiä, mitä teillä on tarjolla?

No en tiedä. Olin valmis tekemään kaiken työn, muna kovettui vain kun otin sen suuhun, en ehtinyt nousemaan siitä päälle ennen kuin se aina jo lötkähti. Poikaystävä sanoi ettei tunnu miltään, mutta olen 40kg ja voiko todella pienellä ja sirolla olla messuhalli?

-eri

Kannattaa perehtyä elämään, siihen mitä miehillekin toitotetaan täällä: "Elämässä on muutakin kuin kusivehkeiden yhteenläpsyttely. Mitäpä jos keksisit itsellesi vaikka jonkun harrastuksen ja muuta elämänsisältöä kuin ulinan?"

Vierailija
78/236 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöystävä teki perinteiset ja alkoi puhumaan yhteenmuutosta ja naimisiinmenosta (odottaa että minä kosisin vaikka tekihän sen tuossa jo itse) ja lisääntymisestä (siis vaikka ihmisiä on liikaa eikä meillä tai hänellä varsinkaan ole varaa kun ei opiskellut kovapalkkaiselle alalle).

Meillä on siis nyt kiellettyä nuo edellä mainitut asiat ja sen lisäksi keinot joilla voi tulla raskaaksi enemmän tai vähemmän "vahingossa".

Vierailija
79/236 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin sanoa että ei mitään. Mutta sitten huomasin että onpas.

Meillä ei saa lytätä ja halveksua toista tai kontrolloida toisen tekemisiä.

Jos jollain on jotain muuta niin lähtekää heti. Ei ole sen arvoista.

Vierailija
80/236 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä ole sellaisia asioita. Kumpikaan ei määrää aikuisen puolisonsa tekemisiä. Kaikesta mitä toinen tekee, ei tarvitse tykätä, mutta hei, avioliitossa ollaan ihan vapaaehtoisesti. Oma valinta on, sietääkö vai lähteekö.

Siis oikeastikin toiset asettaa jotain kieltoja? Tai siis, ei tässä joku pettäminen tulisi mieleenkään, vaikkei sitä erikseen kielletä.

Ihanko oikeasti itse et sano ikinä mistään puolisollesi, vaan sitten kaikessa hiljaisuudessa viet eropaperit jos homma ei toimi? Ei sekään kuulosta kovin viisaalta. 

Itse asetan seuraavia "kieltoja": 

- Rahankäytön tulee olla jossakin määrin järkevää. Jos itse panostan omat ylimääräiset rahani esimerkiksi siihen, että saamme isomman asunnon perheellemme molempien halusta, niin oletan että toinen panostaa perheeseen myös mahdollisuuksiensa mukaan, eikä osta esimerkiksi itselleen tuhansilla euroilla harrastusvälineitä vuodessa. Itse olen meistä suurituloisempi, joten olen sanonut, jos vaikuttaa siltä että pienituloisempi käyttää itseensä paljon enemmän rahaa kuin muu perhe ja itse käytän rahani asunnon ja lasten ylläpitoon (+säästöihin, jotka avioliitossa ovat käytännössä yhteisiä). Tähän mennessä pointtini on ymmärretty hyvin ja yhteiselo on jatkunut sovussa.

- Alkoholia tulee käyttää kohtuudella. Jos meinaa mennä överiksi, niin kerron kyllä hyvin selväsanaisesti, että nyt on kamojen pakkaaminen lähellä. Mielestäni tämä on reilua myös puolisoa kohtaan, koska hän lähtökohtaisesti haluaa kuitenkin olla kanssani naimisissa ja onkin aina ottanut varoitukseni tosissaan.

- Säännöllinen tupakointi on ehdoton ei. Maailman typerin tapa tuhlata rahaa ja menettää terveytensä.

Siinä esimerkkejä kielloista, joiden kanssa yhteiselo sujuu hyvin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan