Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi minulle sanotaan, että minun pitäisi "laittaa kroppa kuntoon"?

Vierailija
31.07.2015 |

Olen aina saanut kuulla olevani kaunis kasvoistani. Olen aina ollut vähän pyöreä. En harrasta liikuntaa. Olen kiinnostunut kehittämään itseäni henkisesti, en fyysisesti.

Minulle on jo useampi miespuolinen (poikaystävä tai "deitti") sanonut, että minun olisi hyvä laittaa kroppani kuntoon. Useimmat ovat perustelleet sitä sillä, että olisin niin upea, jos olisin myös hyväkroppainen ja että kauniit kasvoni menevät hukkaan, kun olen pyöreä. Näin on sanoneet minulle siis miehet joiden kanssa minulla on ollut intiimimpää kanssakäymisestä, mutta myös esim. äitini, äitini miesystävä ja veljeni.

Minusta tuntuu pahalta, että jollakulla on oikeus sanoa niin. Ymmärrän, että he tarkoittavat hyvää ja että sitä ei voi ottaa loukkauksena, jos olen heidän mielestään kaunis. Sen kuitenkin voi, että minä olen minä enkä aio muuttua kenenkään muun mielen mukaiseksi. Ei kellään ole oikeutta vaatia toista muuttumaan, varsinkaan kun kyseessä on niinkin mitätön asia kuin ulkonäkö. Tiedostan kyllä, että liikunta tekisi hyvää minulle ihan terveydellisistäkin syistä, mutta kun suurin osa perustelee ehdotustaan treenistä sillä, että minusta tulisi niin HYVÄNNÄKÖINEN.

Minä en tuomitse ihmisiä heidän ulkonäkönsä perusteella. Minulle on ihan sama miltä joku näyttää, jos hän on fiksu ja mukava.

Olen mielestäni aivan hyvä näin. Pidän itsestäni. Pidän ajatuksistani. Tiedän kuka olen ja sen eteen olenkin tehnyt töitä. Minusta ihminen, joka näkee toisessa ensisijaisena ihailun kohteena kauneuden tai komeuden ja hyvän vartalon, on henkisellä tasolla kehittymätön.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap, ihailen itsetuntoasi ja sitä että olet sellainen kuin haluat.

On todella ärsyttävää mikäli yksi läheisimmistä ihmisistä arvostelee etkä hänelle kelpaa sellaisena kuin olet, kyseessä äitini. Onneksi miehelleni kelpaan tällaisena vaikka on nähnyt minut laihanakin. Minä olen nuorempana ollut huolestuttavan hoikka ja ok kroppainen. Ikä, raskaudet, vähäinen aika liikunnalle ovatkin sitten tuoneet lisäkiloja kohtuullisesti, mutta mikään tosi lihava en ole. Aina olen liikkunut jonkun verran. 

Äitini samoin on ollut jopa kaikkien lastensa saannin jälkeen tosi hoikka, nykyisin pyöreyttä on tullut hänellekin. Painaa ehkä 5 kg vähemmän kuin minä, on lyhyempikin. 

Olen äidilleni paljosta kiitollinen mutta ärsyttää kun saan kuitenkin häneltä toistuvasti huomautuksia painostani ja kehoituksia kuinka pitäisi laihduttaa jne. Nyt erehdyin sanomaan hänelle puhelimessa että paino on turhan paljon noussut niistä kultaisista nuoruusvuosista, kuten meille MOLEMMILLE on käynyt. Tuntui asiasta närkästyvän, niin sanoin ystävällisesti mutta suoraan että totuus on että ei olla kumpikaan niissä mitoissa mitä joskus aikoinaan.

Seuraavan kerran tavatessamme hän sanoi että hänellä on yks juttu minulle, minä mietin että mistä nyt on kysymys ja jäi kyllä suu auki kun hän haki mittanauhan ja käski minun mitata vyötärön ympärykseni. Sen jälkeen mittasi omansa ja oli todella tyytyväinen kun hänellä ko. mitta oli hieman minua pienempi. Eli ei kestänyt ollenkaan tuota mainintaani että hänellekin on tullut painoa lisää, piti varmistaa että minä olen se lihavampi.

Minulle siis saa kommentoida vaikka miten paljon painosta tai mistä tahansa, mutta toisinpäin ei. Arvostelee siis muitakin ratkaisujani, mm. hän ei pidä matkustamisesta, siispä minunkaan ei pitäisi moista harrastaa ja kun teen kuten tahdon, kuulen moitteita tai väheksyviä kommentteja.

Olen päättänyt jättää nämä asiat parhaan kykyni mukaan huomiotta, mutta toisinaan sappeni kiehuu kun mikään ei ole hyvä. Jos pidän puoliani, sekään ei ole hyvä :-(.

Vierailija
42/44 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin maailman onnellisin jos olisin yhtä tyytyväinen itseeni kuin sinä ap ja hyväksyisin itseni sellaisena kuin olen. Olen yrittänyt laihduttaa rajuin keinoin koska vihaan itseäni enemmän kuin mitään ja koen itseni arvottomaksi rumaksi läskikasaksi ja aion hakea apua. Tavoitteeni olisi olla onnellinen. <3 t. 171/73

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 20:46"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 20:35"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 20:11"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 20:01"] JOKAISEN pitäisi liikkua, laihan, normipainoisen, pyöreän ja sairaalloisen lihavan.  Ei voi selitellä että kun tykkään itestäni niin ei tarvitse. Kyllä tarvitsee! Ei tarvitse toisen vaatimuksesta tai pinnallisesta syystä, mutta ihminen tarvitsee liikuntaa. Myönnätkö ap, että olet laiska liikunnan suhteen? [/quote] Ns. täydellisessä maailmassa varmasti kaikki ihmiset harrastaisivat liikuntaa, olisivat hyvävartaloisia, kauniita, komeita, älykkäitä, söisivät terveellisesti, eivät tupakoisi tai joisi alkoholia eivätkä käyttäisi huumeita. Mutta kun meitä ihmisiä on aika paljon ja kaikki me olemme yksilöitä. Kuinka tylsä maailma olisi, jos kaikki olisivat täysin samanlaisia? Minä tykkään syödä, joku toinen tykkää liikkua. Joku toinen tykkää tupakoida, minä taas en ole koskaan sitä kokeillutkaan. Mutta se ei tarkoita, että jonkun toisen pitäisi lopettaa tupakointi, koska minä en sitä itse tee tai siksi, että se on epäterveellistä. Haluaisitko sinä, että kaikki olisivat juuri sellaisia kuin sinä haluat ja tekisivät asiat juuri siten kuin sinä haluat? Ap [/quote] Minä haluaisin että ihmiset pitäisivät huolta terveydestään, sillä läskien diabetes-hoidot menee kuitenkin minunkin verovaroistani. Ei ole kiva maksella 35 % vain sen takia että ap kuvittelee olevansa joku vitun vahva nainen tai muuta paskaa läskeinensä.

[/quote]

Minä haluaisin, että Suomi ei ottaisi enempää pakolaisia, lopettaisi työttömyystukien maksamisen, laskisi arvonlisäveron minimiin ja yksityistäisi terveydenhuollon, kirjastot ja koulut. Ei ole kiva maksella veroja vain sen takia että joku kuvittelee olevansa oikeutettu minun omalla työllä hankkimiini rahoihin.

[/quote]

No toki, mutta miten tuo nyt sitten liittyy ap:n läskeihin?

Vierailija
44/44 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, tiedän tunteen! Mulle on myös useampi ihminen tiennyt kertoa, että olisin niiiiin kaunis ja pääsisin oikeuksiini, jos vaan alkaisin käydä salilla ja treenaisin itseni kuntoon. Erään kaverini mukaan erityisesti takapuoleni vaatisi kohotusta, ja kyllähän näin varmaan onkin. Tässä nyt vaan on sellainen juttu, että hoidan kahta lastani, kotia, miehenkin kanssa pitäisi viettää aikaa, käyn kokopäivätöissä ja yritän saada gradun tehtyä. Painoindeksini on normaalin puolella (24) ja kävelen työmatkat 5km, ja tämä saa riittää. En todellakaan uhraa hetkeäkään kallisarvoista aikaani salilla hinkkaamiseen tässä elämäntilanteessa, ja jos se tarkoittaa sitä että takapuoleni on surkea ja kenties sen takia menetän jonkin oleellisen upean osan elämästä, niin sitten olkoon vaikka niin. Mutta joo, uskomattomat ovat elämänarvot monilla. Olen enemmän kuin tyytyväinen elämääni ja itseeni, ja tämä takapuoli toistaiseksi saakoon riittää myös muille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme