Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi minulle sanotaan, että minun pitäisi "laittaa kroppa kuntoon"?

Vierailija
31.07.2015 |

Olen aina saanut kuulla olevani kaunis kasvoistani. Olen aina ollut vähän pyöreä. En harrasta liikuntaa. Olen kiinnostunut kehittämään itseäni henkisesti, en fyysisesti.

Minulle on jo useampi miespuolinen (poikaystävä tai "deitti") sanonut, että minun olisi hyvä laittaa kroppani kuntoon. Useimmat ovat perustelleet sitä sillä, että olisin niin upea, jos olisin myös hyväkroppainen ja että kauniit kasvoni menevät hukkaan, kun olen pyöreä. Näin on sanoneet minulle siis miehet joiden kanssa minulla on ollut intiimimpää kanssakäymisestä, mutta myös esim. äitini, äitini miesystävä ja veljeni.

Minusta tuntuu pahalta, että jollakulla on oikeus sanoa niin. Ymmärrän, että he tarkoittavat hyvää ja että sitä ei voi ottaa loukkauksena, jos olen heidän mielestään kaunis. Sen kuitenkin voi, että minä olen minä enkä aio muuttua kenenkään muun mielen mukaiseksi. Ei kellään ole oikeutta vaatia toista muuttumaan, varsinkaan kun kyseessä on niinkin mitätön asia kuin ulkonäkö. Tiedostan kyllä, että liikunta tekisi hyvää minulle ihan terveydellisistäkin syistä, mutta kun suurin osa perustelee ehdotustaan treenistä sillä, että minusta tulisi niin HYVÄNNÄKÖINEN.

Minä en tuomitse ihmisiä heidän ulkonäkönsä perusteella. Minulle on ihan sama miltä joku näyttää, jos hän on fiksu ja mukava.

Olen mielestäni aivan hyvä näin. Pidän itsestäni. Pidän ajatuksistani. Tiedän kuka olen ja sen eteen olenkin tehnyt töitä. Minusta ihminen, joka näkee toisessa ensisijaisena ihailun kohteena kauneuden tai komeuden ja hyvän vartalon, on henkisellä tasolla kehittymätön.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle hoikkuus kertoo tietynlaisesta itsearvostuksesta ja kuuluu siihen "pidän itsestäni" osioon ihan yhtä paljon kuin sekin miten muutoin kohtelee itseään. Pitäisi pitää huolta itsestään myös ruumiillisesti, ihan yhtä paljon kuin henkisestikin.

Itsensä arvostaminen ja laihuus eivät sulje toisiaan pois, voit tehdä molempia ihan samalla.

Laihduta. Sitäpaitsi hyötyisit siitä hoikan superkuumasta olemuksesta ja voit suunnata tämän pinnallisen hyödyn sitten miten haluat, omien arvojesi mukaisesti.

Vierailija
22/44 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 18:44"]

Olet ihana ja vahva nainen, selvästi sinut itsesi kanssa. Itse arvotan itseni ulkonäön mukaan ja siksi mm. vanheminen ja lihominen ovat minulle hirveitä mörköjä. En esimerkiksi pidä henkisiä ominaisuuksiani minkään arvoisina, iloitsen enemmän pudotetusta painokilosta kuin yliopistoon pääsystä. Miesten kanssa seurustelu ahdistaa, koska aina on joku kauniimpi ja nuorempi kenen mukaan mies voi lähteä. Olisinpa kuin sinä ja ymmärtäisin että minä olen arvokas ja hyvä tällaisena.

[/quote]

Olipa kauniisti sanottu! Jo pelkästään se, että pystyt sanomaan tuntemattomalle ihmisille jotain noin kaunista, kertoo että sinä olet hyvä ihminen ja ainoa asia miten sinun pitäisi muuttua on se, että oppisit arvostamaan itseäsi (kuten jo itse sanoitkin). 

Minusta olisi mukavaa saada itselleni ystäviä, joita voisin auttaa itsetunnon parantamisessa. Olen itsekin kulkenut kivisen tien itseni hyväksymisen kanssa. On ollut aikoja jolloin olen vihannut itseäni. Olen ollut jo lähes kymmenen vuotta ilman ystäviä ja sinä aikana oppinut paljon itsestäni ja muista ihmisistä. En minäkään vielä täysin eheä ole, mutta haluan kehittyä ihmisenä koko ajan enemmän.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 18:56"]

Kyllä mulle hoikkuus kertoo tietynlaisesta itsearvostuksesta ja kuuluu siihen "pidän itsestäni" osioon ihan yhtä paljon kuin sekin miten muutoin kohtelee itseään. Pitäisi pitää huolta itsestään myös ruumiillisesti, ihan yhtä paljon kuin henkisestikin.

Itsensä arvostaminen ja laihuus eivät sulje toisiaan pois, voit tehdä molempia ihan samalla.

Laihduta. Sitäpaitsi hyötyisit siitä hoikan superkuumasta olemuksesta ja voit suunnata tämän pinnallisen hyödyn sitten miten haluat, omien arvojesi mukaisesti.

[/quote]

En laihduta, ihan vaikka kapinoidakseni ihmisten pinnallisuutta vastaan. Minä en ole missään sosiaalisissa medioissa eikä minun tarvitse teeskennellä muille elämäni olevan täydellistä. Voin kertoa heikkouksistani ja nauraa itselleni. Se on parasta mitä tiedän.

Ap

Vierailija
24/44 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 19:10"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 18:44"]

Olet ihana ja vahva nainen, selvästi sinut itsesi kanssa. Itse arvotan itseni ulkonäön mukaan ja siksi mm. vanheminen ja lihominen ovat minulle hirveitä mörköjä. En esimerkiksi pidä henkisiä ominaisuuksiani minkään arvoisina, iloitsen enemmän pudotetusta painokilosta kuin yliopistoon pääsystä. Miesten kanssa seurustelu ahdistaa, koska aina on joku kauniimpi ja nuorempi kenen mukaan mies voi lähteä. Olisinpa kuin sinä ja ymmärtäisin että minä olen arvokas ja hyvä tällaisena.

[/quote]

Olipa kauniisti sanottu! Jo pelkästään se, että pystyt sanomaan tuntemattomalle ihmisille jotain noin kaunista, kertoo että sinä olet hyvä ihminen ja ainoa asia miten sinun pitäisi muuttua on se, että oppisit arvostamaan itseäsi (kuten jo itse sanoitkin). 

Minusta olisi mukavaa saada itselleni ystäviä, joita voisin auttaa itsetunnon parantamisessa. Olen itsekin kulkenut kivisen tien itseni hyväksymisen kanssa. On ollut aikoja jolloin olen vihannut itseäni. Olen ollut jo lähes kymmenen vuotta ilman ystäviä ja sinä aikana oppinut paljon itsestäni ja muista ihmisistä. En minäkään vielä täysin eheä ole, mutta haluan kehittyä ihmisenä koko ajan enemmän.

Ap
[/quote]

Kiitos sinulle. :) saako kysyä minkä ikäinen olet? Kauankohan itsellä menee tässä itsensä hyväksymisessä :D
T. 19

Vierailija
25/44 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 19:25"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 19:10"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 18:44"] Olet ihana ja vahva nainen, selvästi sinut itsesi kanssa. Itse arvotan itseni ulkonäön mukaan ja siksi mm. vanheminen ja lihominen ovat minulle hirveitä mörköjä. En esimerkiksi pidä henkisiä ominaisuuksiani minkään arvoisina, iloitsen enemmän pudotetusta painokilosta kuin yliopistoon pääsystä. Miesten kanssa seurustelu ahdistaa, koska aina on joku kauniimpi ja nuorempi kenen mukaan mies voi lähteä. Olisinpa kuin sinä ja ymmärtäisin että minä olen arvokas ja hyvä tällaisena. [/quote] Olipa kauniisti sanottu! Jo pelkästään se, että pystyt sanomaan tuntemattomalle ihmisille jotain noin kaunista, kertoo että sinä olet hyvä ihminen ja ainoa asia miten sinun pitäisi muuttua on se, että oppisit arvostamaan itseäsi (kuten jo itse sanoitkin).  Minusta olisi mukavaa saada itselleni ystäviä, joita voisin auttaa itsetunnon parantamisessa. Olen itsekin kulkenut kivisen tien itseni hyväksymisen kanssa. On ollut aikoja jolloin olen vihannut itseäni. Olen ollut jo lähes kymmenen vuotta ilman ystäviä ja sinä aikana oppinut paljon itsestäni ja muista ihmisistä. En minäkään vielä täysin eheä ole, mutta haluan kehittyä ihmisenä koko ajan enemmän. Ap [/quote] Kiitos sinulle. :) saako kysyä minkä ikäinen olet? Kauankohan itsellä menee tässä itsensä hyväksymisessä :D T. 19

[/quote]

Pian 30. Entä itse?

Ap

Vierailija
26/44 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 19:33"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 19:25"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 19:10"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 18:44"] Olet ihana ja vahva nainen, selvästi sinut itsesi kanssa. Itse arvotan itseni ulkonäön mukaan ja siksi mm. vanheminen ja lihominen ovat minulle hirveitä mörköjä. En esimerkiksi pidä henkisiä ominaisuuksiani minkään arvoisina, iloitsen enemmän pudotetusta painokilosta kuin yliopistoon pääsystä. Miesten kanssa seurustelu ahdistaa, koska aina on joku kauniimpi ja nuorempi kenen mukaan mies voi lähteä. Olisinpa kuin sinä ja ymmärtäisin että minä olen arvokas ja hyvä tällaisena. [/quote] Olipa kauniisti sanottu! Jo pelkästään se, että pystyt sanomaan tuntemattomalle ihmisille jotain noin kaunista, kertoo että sinä olet hyvä ihminen ja ainoa asia miten sinun pitäisi muuttua on se, että oppisit arvostamaan itseäsi (kuten jo itse sanoitkin).  Minusta olisi mukavaa saada itselleni ystäviä, joita voisin auttaa itsetunnon parantamisessa. Olen itsekin kulkenut kivisen tien itseni hyväksymisen kanssa. On ollut aikoja jolloin olen vihannut itseäni. Olen ollut jo lähes kymmenen vuotta ilman ystäviä ja sinä aikana oppinut paljon itsestäni ja muista ihmisistä. En minäkään vielä täysin eheä ole, mutta haluan kehittyä ihmisenä koko ajan enemmän. Ap [/quote] Kiitos sinulle. :) saako kysyä minkä ikäinen olet? Kauankohan itsellä menee tässä itsensä hyväksymisessä :D T. 19

[/quote]

Pian 30. Entä itse?

Ap
[/quote]

26-vuotias :)

Vierailija
27/44 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanotaan samaa. No nyt olen pari vuotta juossut tunnin päivässä ja kahvakuulaillut ja samalta näytän. Kilotkin samat. No toivottavasti jotain hyötyä ollut mut en sen kauniimpi nyt ole tai edes parempikroppaisempi.

Vierailija
28/44 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oli aivan mahtavaa lukea tämä aloitus, ap. :) Tuohon asenteeseen pyritään. 

... Ja samalla voin todeta, että niin tuttua. Minä olen kurkkuani myöten täynnä iänikuista valistusta ja neuvoja, jotka minun tapauksessani tulevat myös paino-ongelmaisilta läheisiltäni. Ymmärrän huolen ja sen, etteivät he ilkeyttään kommentoi tai opasta, mutta oikeasti: on tosi lannistavaa olla kerta toisensa puheenaiheena vain yhden ominaisuutensa vuoksi, vaikka minussa on paljon muutakin, kuin elopainoni! Moukkamaisten ventovieraiden kommentit olen suosiolla laittanut ö-mappiin. Huonot käytöstavat ovat huonoja käytöstapoja, vaikka ne kuinka yritettäisiin pukea "huoleen" ja "hämmästykseen". 

Jos joskus muutosta haluaa, kyllä se tulee lähteä itsestä ja omasta halusta, eikä siksi, että pitää miellyttää jotakuta toista. :) Ja toisekseen se muutos lähtee parhaimmin liikkeelle itsensä hyväksymisestä eikä itseinhosta. Jälkimmäisellä päädytään vain radikaaleihin ja kaikkea muuta kuin terveellisiin konsteihin.

Vierailija
29/44 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 19:48"]

Mulle sanotaan samaa. No nyt olen pari vuotta juossut tunnin päivässä ja kahvakuulaillut ja samalta näytän. Kilotkin samat. No toivottavasti jotain hyötyä ollut mut en sen kauniimpi nyt ole tai edes parempikroppaisempi.

[/quote]

... Pidätkö sinä tuosta? Siis juoksemisesta ja kahvakuulailusta? Saatko siitä mitään muuta iloa kuin sen, että niin on "pakko tehdä"? 
Kysyn siksi, koska itse aikoinani pakotin itseni mm. hölkkäämään, vaikka olen koko ikäni vihannut hölkkäämistä. Eikä rakkaussuhde syttynyt, vaikka kunto paranikin. Nykyään harrastelen aika monipuolisesti eri liikuntamuotoja, mutta pikemminkin liikkumisen ilon kuin pakkokiinteytymisen asenteella. :)

Vierailija
30/44 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 17:01"]

No ihan faktahan se on, että hoikka näyttää paremmalta. Ei asia sinällään minulle kuulu, mutta olen itsekin ihmetellyt että miksi ihmiset pilaavat itsensä läskillä.

[/quote]

ei ole fakta. se on sinun mielipide ja monen muun. ei silti fakta.

Vierailija
31/44 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 19:54"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 19:48"]

[/quote]

... Pidätkö sinä tuosta? Siis juoksemisesta ja kahvakuulailusta? Saatko siitä mitään muuta iloa kuin sen, että niin on "pakko tehdä"? 
Kysyn siksi, koska itse aikoinani pakotin itseni mm. hölkkäämään, vaikka olen koko ikäni vihannut hölkkäämistä. Eikä rakkaussuhde syttynyt, vaikka kunto paranikin. Nykyään harrastelen aika monipuolisesti eri liikuntamuotoja, mutta pikemminkin liikkumisen ilon kuin pakkokiinteytymisen asenteella. :)
[/quote]No en tiedä. Tavallaan ihana mennä metsäpoluilla ilta-auringossa. Olen aina iloinen kun lähdin ja ainakin liikunnallisesti hyötyä. Haluaisin kyllä monipuolisempaa liikuntaa. Tykkäisin monesta urheilusta kuten esim. Sulkapallo yms. Mut ei mahdollisuutta niihin, usein ei edes juoksuun kun reilu 2 v täytyy ottaa mukaan eikä suostu istumaan rattaissa. Se on kyllä tehokasta kun menee vaunuilla juosten metsämäkiä : )

Vierailija
32/44 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOKAISEN pitäisi liikkua, laihan, normipainoisen, pyöreän ja sairaalloisen lihavan. 

Ei voi selitellä että kun tykkään itestäni niin ei tarvitse. Kyllä tarvitsee!

Ei tarvitse toisen vaatimuksesta tai pinnallisesta syystä, mutta ihminen tarvitsee liikuntaa.

Myönnätkö ap, että olet laiska liikunnan suhteen?

Vierailija
33/44 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap,  olet kaunis ja itsevarma. siksi monet heikommat haluavat lannistaa sinua jollain, vähätellä sinua,  haluavat sinun pitävän itsestäsi vähemmän, koska ovat itse epävarmoja tai kateellisia. sinun ei todellakaan tarvitse laihduttaa, josset itse halua!

Vierailija
34/44 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 20:01"]

JOKAISEN pitäisi liikkua, laihan, normipainoisen, pyöreän ja sairaalloisen lihavan. 

Ei tarvitse toisen vaatimuksesta tai pinnallisesta syystä, mutta ihminen tarvitsee liikuntaa.

[/quote]

Ns. täydellisessä maailmassa varmasti kaikki ihmiset harrastaisivat liikuntaa, olisivat hyvävartaloisia, kauniita, komeita, älykkäitä, söisivät terveellisesti, eivät tupakoisi tai joisi alkoholia eivätkä käyttäisi huumeita. Mutta kun meitä ihmisiä on aika paljon ja kaikki me olemme yksilöitä. Kuinka tylsä maailma olisi, jos kaikki olisivat täysin samanlaisia?

Minä tykkään syödä, joku toinen tykkää liikkua. Joku toinen tykkää tupakoida, minä taas en ole koskaan sitä kokeillutkaan. Mutta se ei tarkoita, että jonkun toisen pitäisi lopettaa tupakointi, koska minä en sitä itse tee tai siksi, että se on epäterveellistä.

Haluaisitko sinä, että kaikki olisivat juuri sellaisia kuin sinä haluat ja tekisivät asiat juuri siten kuin sinä haluat?

Ap

Vierailija
35/44 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Yks naispuolinen kaveri päätti kerran "pistää kroppansa kuntoon". Katosi paitsi naiselliset muodot, myös vapaa-aika. Aiemmin nähtiin pari kertaa kuukaudessa ja, mutta kun aloitti "ammattimaisen treeniohjelman" voidaan käydä kahvilla kerran puolessa vuodessa, koska "terveys vaatii omistautumista". 

Vierailija
36/44 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Liikkuminen ja liikunnan harrastaminen on eri asia.

Vierailija
37/44 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 20:11"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 20:01"]

[/quote]

Ns. täydellisessä maailmassa varmasti kaikki ihmiset harrastaisivat liikuntaa, olisivat hyvävartaloisia, kauniita, komeita, älykkäitä, söisivät terveellisesti, eivät tupakoisi tai joisi alkoholia eivätkä käyttäisi huumeita. Mutta kun meitä ihmisiä on aika paljon ja kaikki me olemme yksilöitä. Kuinka tylsä maailma olisi, jos kaikki olisivat täysin samanlaisia?

Minä tykkään syödä, joku toinen tykkää liikkua. Joku toinen tykkää tupakoida, minä taas en ole koskaan sitä kokeillutkaan. Mutta se ei tarkoita, että jonkun toisen pitäisi lopettaa tupakointi, koska minä en sitä itse tee tai siksi, että se on epäterveellistä.

Haluaisitko sinä, että kaikki olisivat juuri sellaisia kuin sinä haluat ja tekisivät asiat juuri siten kuin sinä haluat?

Ap
[/quote]

Minä haluaisin että ihmiset pitäisivät huolta terveydestään, sillä läskien diabetes-hoidot menee kuitenkin minunkin verovaroistani. Ei ole kiva maksella 35 % vain sen takia että ap kuvittelee olevansa joku vitun vahva nainen tai muuta paskaa läskeinensä.

Vierailija
38/44 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 20:11"]

[/quote]

Ap

[/quote]

Kyllähän yhteiskunta jatkusvasti ohjaa ihmisiä lopettamaan tutkitusti haitallisia ja yhteiskunnallisesti haittaavia tapoja esim. tupakoinnin vähentäminen nostamalla veroja ja asennemuutosta luomalla.

Lihavuus on meidän suurimpia ongelmia nyt ja tulevaisuudessa. Eli pääosin se että ihmiset eivät enää liiku! Pullero joka liikkuu on melko turvassa, läski ei ole se suurin kirosana vaan liikunnan puute ja lihasvoiman puute. Liikunta pitää sisäelimet sekä päänupin kunnossa. Lihavuus ei ole pelkkä ulkonäkökysymys vaan lihavan tulisi ajatella tulevaisuuttaan eteenpäin. Lihavasta tulee huonokuntoinen vanhus. Minkälaisen vanhuuden petaat tällä itsellesi, kun et pidä huolta vartalostasi ja sen toiminnasta?

Jos liikkuu, niin voi syödä mitä vain. Miksi et tekisi niin? 

En minäkään kannata sitä täyskieltoa, en tupakoinnin kuin lihavienkaan kohdalla. :D Mutta molemmissa huonoissa tavoissa ymmärrän että läheiset ovat a) huolissaan ja b) toivoisivat sinun pitävän parempaa huolta itsestäsi.

En huomannut kirjoituksistasi että miten lihava olet? Puhutaanko siis lievästä ylipainosta, josta ei ole terveydelle haittaa vai ihan selkeästä ylipainosta, joka vaikuttaa terveyteen?

Vierailija
39/44 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 20:35"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 20:11"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 20:01"] JOKAISEN pitäisi liikkua, laihan, normipainoisen, pyöreän ja sairaalloisen lihavan.  Ei voi selitellä että kun tykkään itestäni niin ei tarvitse. Kyllä tarvitsee! Ei tarvitse toisen vaatimuksesta tai pinnallisesta syystä, mutta ihminen tarvitsee liikuntaa. Myönnätkö ap, että olet laiska liikunnan suhteen? [/quote] Ns. täydellisessä maailmassa varmasti kaikki ihmiset harrastaisivat liikuntaa, olisivat hyvävartaloisia, kauniita, komeita, älykkäitä, söisivät terveellisesti, eivät tupakoisi tai joisi alkoholia eivätkä käyttäisi huumeita. Mutta kun meitä ihmisiä on aika paljon ja kaikki me olemme yksilöitä. Kuinka tylsä maailma olisi, jos kaikki olisivat täysin samanlaisia? Minä tykkään syödä, joku toinen tykkää liikkua. Joku toinen tykkää tupakoida, minä taas en ole koskaan sitä kokeillutkaan. Mutta se ei tarkoita, että jonkun toisen pitäisi lopettaa tupakointi, koska minä en sitä itse tee tai siksi, että se on epäterveellistä. Haluaisitko sinä, että kaikki olisivat juuri sellaisia kuin sinä haluat ja tekisivät asiat juuri siten kuin sinä haluat? Ap [/quote] Minä haluaisin että ihmiset pitäisivät huolta terveydestään, sillä läskien diabetes-hoidot menee kuitenkin minunkin verovaroistani. Ei ole kiva maksella 35 % vain sen takia että ap kuvittelee olevansa joku vitun vahva nainen tai muuta paskaa läskeinensä.

[/quote]

Minä haluaisin, että Suomi ei ottaisi enempää pakolaisia, lopettaisi työttömyystukien maksamisen, laskisi arvonlisäveron minimiin ja yksityistäisi terveydenhuollon, kirjastot ja koulut. Ei ole kiva maksella veroja vain sen takia että joku kuvittelee olevansa oikeutettu minun omalla työllä hankkimiini rahoihin.

Vierailija
40/44 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä, miksi kroppa pitäisi laittaa kuntoon ulkonäkösyistä, mutta kannattaa alkaa huoltamaan kroppaa liikunnan avulla jo tuossa vaiheessa niin välttyy monelta terveyshaitalta sitten, kun ikää alkaa tulla.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi