Miksi minulle sanotaan, että minun pitäisi "laittaa kroppa kuntoon"?
Olen aina saanut kuulla olevani kaunis kasvoistani. Olen aina ollut vähän pyöreä. En harrasta liikuntaa. Olen kiinnostunut kehittämään itseäni henkisesti, en fyysisesti.
Minulle on jo useampi miespuolinen (poikaystävä tai "deitti") sanonut, että minun olisi hyvä laittaa kroppani kuntoon. Useimmat ovat perustelleet sitä sillä, että olisin niin upea, jos olisin myös hyväkroppainen ja että kauniit kasvoni menevät hukkaan, kun olen pyöreä. Näin on sanoneet minulle siis miehet joiden kanssa minulla on ollut intiimimpää kanssakäymisestä, mutta myös esim. äitini, äitini miesystävä ja veljeni.
Minusta tuntuu pahalta, että jollakulla on oikeus sanoa niin. Ymmärrän, että he tarkoittavat hyvää ja että sitä ei voi ottaa loukkauksena, jos olen heidän mielestään kaunis. Sen kuitenkin voi, että minä olen minä enkä aio muuttua kenenkään muun mielen mukaiseksi. Ei kellään ole oikeutta vaatia toista muuttumaan, varsinkaan kun kyseessä on niinkin mitätön asia kuin ulkonäkö. Tiedostan kyllä, että liikunta tekisi hyvää minulle ihan terveydellisistäkin syistä, mutta kun suurin osa perustelee ehdotustaan treenistä sillä, että minusta tulisi niin HYVÄNNÄKÖINEN.
Minä en tuomitse ihmisiä heidän ulkonäkönsä perusteella. Minulle on ihan sama miltä joku näyttää, jos hän on fiksu ja mukava.
Olen mielestäni aivan hyvä näin. Pidän itsestäni. Pidän ajatuksistani. Tiedän kuka olen ja sen eteen olenkin tehnyt töitä. Minusta ihminen, joka näkee toisessa ensisijaisena ihailun kohteena kauneuden tai komeuden ja hyvän vartalon, on henkisellä tasolla kehittymätön.
Kommentit (44)
Totta olen samaa mieltä turha muuttaa itseä muiden mieleiseksi jos itsellä on hyvä olla juuri sellaisena kun on!
Mä olen saanut kuulla vähän vastaavaa. Mulle, siskoilleni, veljilleni ja vanhemmilleni on sanottu, että meille kaikilla on todella kauniit/komeat kasvot. Minä olen vain joukon ainoa pyöreä, ollut aina (sinänsä hassua miten olen ollut ainut pyöreä lapsenakin, vaikka samaa ruokaa minulle on syötetty kuin siskoille ja veljillekin). Minua on kuvailtu kasvoiltani Suomen Angelina Jolieksi (samanlaiset huulet mm).
Mutta koska olen pyöreä, jään aina siskojeni varjoon :):)
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 15:45"]
Eikö tämä herätä kenessäkään ajatuksia?
[/quote]
Aika vähän näemmä.
No kerro nyt mikä on "vähän pyöreä" ja katsotaan sitten onko aiheettomia kehotuksia tullutkaan, kun kehoitetaan huolehtimaan itsestään.
Tiedän yhden ihmisen joka sanoo itseään pyöreäksi. Vajaa 160cm ja vajaa 105kg, jos olet tässä kategoriassa, niin parempi olisi tehdä asialle jotain.
No ihan faktahan se on, että hoikka näyttää paremmalta. Ei asia sinällään minulle kuulu, mutta olen itsekin ihmetellyt että miksi ihmiset pilaavat itsensä läskillä.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 15:29"]Olen aina saanut kuulla olevani kaunis kasvoistani. Olen aina ollut vähän pyöreä. En harrasta liikuntaa. Olen kiinnostunut kehittämään itseäni henkisesti, en fyysisesti.
[/quote]
Miehiä taas kiinnostaa naiset fyysisesti, ei henkisesti. Jokaisella normaalilla miehellä on ystäviä, keskustelukumppaneita ja pilsneri-filosofeja enemmän kuin mitä ehtii tavata, mutta hyväkroppainen, kaunis ja ei-rasittava nainen on kuitenkin melkoinen saalis lähes jokaiselle.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 16:54"]
Miksi ulkonäkö on mitätön asia?
[/quote]
Tää on hauskaa, kun ulkonäöllä tuntuu olevan paljon merkitystä katsojalle, kun kyseessä on kaunis ihminen. Silloin etsitään kaikki mahdolliset virheet ja pahimmassa tapauksessa haukutaan täysin maanrakoon. Kun taas jos kyseessä on joku yleisten ihanteiden ulkopuolelle jäänyt henkilö, ei katsojia yhtäkkiä kiinnostakaan, miltä hän näyttää, vaan "luonne merkkaa!" ja ulkonäkö onkin toissijaista.
Mistä lie johtuu. Luultavasti siitä, että suurin osa edellämainitulla tavalla puhuvista henkilöistä on itse kauneusihanteiden ulkopuolella, joten he mieluummin puolustavat itseään rumempia kuin kauniimpia ja haluavat puhua rumista kauniimmin koska säälivät heitä (ehkä jopa samaistuvat) ja rumemmin niistä, jotka ovat kauniita, koska ovat kateellisia ja kokevat alemmuudentunteita.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 17:01"]
No ihan faktahan se on, että hoikka näyttää paremmalta. Ei asia sinällään minulle kuulu, mutta olen itsekin ihmetellyt että miksi ihmiset pilaavat itsensä läskillä.
[/quote]
Ei kai kukaan sitä TAHALLAAN tee. Jotkut vaan nauttii enemmän syömisestä kuin treenaamisesta eikä heille ehkä ole niin tärkeää se miltä vartalo näyttää kuin se, että saavat syödä mitä mieli tekee. Itseäni kiinnostaa paljon enemmän syöminen. Jaksan liikkuakin vain jos tiedän saavani sen jälkeen syödä jotain hyvää. :D
Jotkut kysyivät painostani - BMI:ni on 25,6.
Ap
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 16:54"]Miksi ulkonäkö on mitätön asia?
[/quote]
En koe kenenkään niin väittäneenkään. Sen sijaan se on _henkilökohtainen_ asia. Ei kuulu muille! Niin kauan kuin ihminen on terve ja itse tyytyväinen, niin ei kuulu muille.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 17:07"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 15:29"]Olen aina saanut kuulla olevani kaunis kasvoistani. Olen aina ollut vähän pyöreä. En harrasta liikuntaa. Olen kiinnostunut kehittämään itseäni henkisesti, en fyysisesti. [/quote] Miehiä taas kiinnostaa naiset fyysisesti, ei henkisesti. Jokaisella normaalilla miehellä on ystäviä, keskustelukumppaneita ja pilsneri-filosofeja enemmän kuin mitä ehtii tavata, mutta hyväkroppainen, kaunis ja ei-rasittava nainen on kuitenkin melkoinen saalis lähes jokaiselle.
[/quote]
Jos mies ei pidä minusta tällaisena niin saa mennä ja etsiä itselleen sellaisen, joka hänen ihanteitaan vastaa. En minä ala ketään toista ihmistä varten muuttumaan. En myöskään itse halua miehen laihduttavan, lihottavan tai hankkivan (isompia) lihaksia, joten miksi suostuisin muuttumaan itse miehen mieleiseksi?
Kuten jo aiemmin sanoin, pidän itsestäni tällaisena ja viihdyn yksin. Jos kuitenkin löytyy mies, josta minä pidän ja hän pitää minusta, niin mikä ettei sellainenkin kelpaisi. Vaadin toiselta kuitenkin tiettyjä henkisiä ominaisuuksia. Miehen ulkonäkö ei merkitse minulle juurikaan. En edes tunne vetoa yleisesti komeina pidettyihin ja/tai lihaksikkaisiin miehiin.
Ap
Olet ihana ja vahva nainen, selvästi sinut itsesi kanssa. Itse arvotan itseni ulkonäön mukaan ja siksi mm. vanheminen ja lihominen ovat minulle hirveitä mörköjä. En esimerkiksi pidä henkisiä ominaisuuksiani minkään arvoisina, iloitsen enemmän pudotetusta painokilosta kuin yliopistoon pääsystä. Miesten kanssa seurustelu ahdistaa, koska aina on joku kauniimpi ja nuorempi kenen mukaan mies voi lähteä. Olisinpa kuin sinä ja ymmärtäisin että minä olen arvokas ja hyvä tällaisena.
Nykymaailma on niin pinnallinen ja ulkonäkökeskeinen. Olet oikeassa, tuo "kroppa kuntoon" on huono ohje.
Ja jos haluaa motivoitua (itsekseen!), terveys motivoi ihan eri lailla.
Arvaa kuka sanois "pistä roppa likoon".
Eikö tämä herätä kenessäkään ajatuksia?