Pelottavinta, mitä sinulle on tapahtunut yksin ollessasi?
"Pelkäättekö omakotitalossa"-keskustelun innoittamana! Pelottavinta mitä teille on tapahtunut yksin ollessanne?
Kommentit (1779)
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 09:03"]Olin äitini luona talonvahtina, kun he olivat etelässä. Katsoin olkkarissa tv:tä, ja pieni vauvani nukkui makuuhuoneessa. Yhtäkkiä itkuhälyttimestä alkoi kuulua naisen ääntä, ihan kuin kuiskailua.
Juoksin makuuhuoneeseen ja vauva nukkui ihan tyytyväisenä. Luulen että hälytin oli ottanut radiosignaalia jostain lähellä olevasta laitteesta. Tilanne oli joka tapauksessa todella karmiva!!!
[/quote]
Noita itkuhälytin pelästyksiä on tullut itsellekin. Asuimme lapsiperheiden suosimalla alueella ja olin jo aiemmin kuullut vieraan lapsen itkua hälyttimestä, jollain muulla siis sama hälytin, siinä kun ei voinut taajuutta muuttaa. Sitten eräänä myöhäisiltana heräsin siihen että eteisestä kuuluu miesääni. Menin katsomaan ja kuuntelemaan kuinka pariskunta siellä jossain naapurissa jutteli saisiko vauvan jo nukkumaan kun panettaa niin paljon :D Ensin siis pelästyin hitosti, sitten se oli vaan hauskaa koska tajusin ettei ne voi tietää että kuulen. Itse tarkistin sen jälkeen aina ettei lähetin jäänyt päälle.
Nuorena katsoin telkkaria pimeässä asunnossa kun huomasin hupparipäisen hahmon kurkistelevan ikkunassa. Pelästyin, mutta laitoin valot päälle ja kurkkijan pää paljastui huoneen nurkassa olevaksi peikonlehden lehdeksi :D
Olin eronnut miehestäni ja asuin lapsen (n.3v) kahdestaan kerrostalossa kaupungissa. Pääsin iltavuorosta kaupalta ja ystäväni toi lapsen kaupalle. Lähdimme kävelemään kotiin (johon muutama sata metriä), kun huomasin miehen lähtevän seuraamaan. Nappasin muksun syliin ja kiiruhdin kohti alaovea (joka lukossa jo siihen aikaan). Mies kiihdyttää myös ja yritin pysyä edellä ja kaivoin samalla avainta. Ketään ei kaduilla näkynyt. Pääsin ulko ovelle, sain oven auki ja livahdimme sisään. Juostiin portaat ylös, luojan kiitos alaovi kerkesi lukkoon ennenkuin mies siihen asti pääsi. Kuulin kun ryskytti alaovea ja painuimme muksun kanssa asuntoon.
Kävin seuraavana päivänä poliisin juttusilla. Miehen tunnistin erääksi, jolla ei kaikki kotona ja olin useasti heittänyt kaupasta ulos, kun jäi kiinni näpistelystä. Luojan kiitos muutti muualle, eikä ole näkynyt sen jälkeen.
Onpas kivaa lukea näitä kun on ensimmäinen yö uudessa asunnossa yksin...
Kun olin kymmenvuotias, samassa kylässä asuva muutaman vuoden vanhempi poika alkoi ahdistella minua. Aivan arvaamatta ja mitään sanomatta työnsi käden haaroihin, kun jäimme hetkeksi kahdestaan huoneeseen. En oikein ymmärtänyt koko juttua, mutta pelkäsin. Hieman tapauksen jälkeen olin yksin kotona koulun jälkeen, kun näin hänen harppovan kovaa vauhtia meille päin. Syöksyin lukitsemaan ulko-oven, ja samassa hän jo rynkytti ovea. Painauduin ihan hiljaa ovea vasten ja toivoin, ettei hän ylettäisi kurkistamaan eteisen ikkunoista. Jonkin ajan kuluttua hän kuului lähtevän ja odotin vielä jonkin aikaa, ennen kuin uskalsin katsoa oliko hän poistunut. Sen jälkeen olin aina varuillani ja ovi lukossa jos olin yksi kotona, kuten yleensä koulun jälkeen olin. Olimme muuttamassa pois sinä kesänä, ja nyt oikein odotin muuttoa, vaikka ensin en olisi halunnut muuttaa. Tuntui kuin paratiisiini olisi luikerrellut käärme :(
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 23:03"]Onpas kivaa lukea näitä kun on ensimmäinen yö uudessa asunnossa yksin...
[/quote] Älä pelkää, kummitusten ja muiden mörköjen ohjeet kieltävät säikyttelyt ensimmäisenä yönä.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 23:20"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 23:03"]Onpas kivaa lukea näitä kun on ensimmäinen yö uudessa asunnossa yksin...
[/quote] Älä pelkää, kummitusten ja muiden mörköjen ohjeet kieltävät säikyttelyt ensimmäisenä yönä.
[/quote]
Lisäksi ääniä alat kuulemaan vasta toisella viikolla. Älä murehdi
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 05:32"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 02:13"]Lapsena vanhemmat pojat ahdisteli metsässä ja kyseli haluunko nussia. Olin sen verran kauhuissani, että juoksin nokkospuskaan. Myöhemmin tuli toinen lapsuuden ihana kokemus, kun joku yritti kuristaa minut kotitaloni edustalla.
Pakko myöntää, että noista molemmista jäi turvattomuuden tunne.
[/quote]
Tunnistettu! M?
[/quote]
En ole M enkä myöskään ole kokemuksistani kenellekkään kertonut :)
Luin kerran kesälomalla yömyöhään erästä paranormaaleita kauhukertomuksista kertovaa sivustoa ja sitten yhtäkkiä meni sähköt pimeäksi. Ukkosta ei ollut mailla halmeillakaan. Kesti muutama sekunti ennen kuin uskalsin katsoa taakse :D Oli vieläpä parvekkeen ovi rakosillaan ja sen yli veddetty valkoinen verho, joka heilui kummitusmaisen kliseisesti tuulen mukana.
Kyseessä oli vaan joku muutaman minuutin sähkökatkos, mutta piti tulla just silloin, kun minä melko herkkänä ihmisenä uskaltaudun ekaa kertaa hiukset pystyssä lukemaan tollasia kauhukertomuksia
Näin kerran sellasta unta (saanut paljolti vaikutteita Five nights at Freddy'sta), että katsoin itseäni nukkuvana 3. Persoonasta reaaliajassa. Tiesin että oli siis yö siinä unessa. Pystyin näkemään eri paikoista taloani mitä oli tapahtumassa (juuri niin kuin katsoisi valvonta kameroista) katsoin olohuoneeni ylänuorkasta kun jokin outo naisen aavetta muistuttava juoksi huoneen poikki. Sitten vaihdoin katsomapaikkaani portaisiin ja aave juoksi ne ylös. Katsoin vielä yhden huoneen ylänurkasta ja aave juoksi sinne, huoneeni eteen. Hän avasi huoneeni oven jossa nukuin ja samalla heräsin. Olin ihan hikinen ja hermostunut ja huoneeni ovi oli auki vaikka yleensä laitan sen aina kiinni. Se oli pelottavin painajaiseni/reaaliuni
Hui mitä juttuja :/
Itselläni näitä väsyksissä nähtyjä haamuja mm.istunut lapsen sängyn vierellä, mökillä syyspimeällä saunoessa terassilla vilahdellut juoksevia hahmoja.
Monta kertaa illalla muiden nukkuessa, valoja sammutellessa, kissan perhana avannut ulko-oven kahvassa roikkumalla. Aina säpsähdän, vaikka järki sanoo että kissa se vaan.
Kerran olin varma että meille murtaudutaan, olin jo puhelin kädessä soittamassa hätänumeroon, kunnes tajusin sen olevan veljeni. Veljellä avain meille ja asuu kaukana, ei ilmoittanut tulostaan, oli vaan päättänyt lähteä ajelemaan viikonloppureissulle. Pidin melkoisen puhuttelun että tästä lähtien AINA ilmoittaa etukäteen tulostaan,ettei saa kaulimesta otsaansa...
Ei yliluonnollista mutta sydäri lähellä... Istuin ihan rauhassa koneella elokuisena iltana ja kirjaimellisesti iski salama kirkkaalta taivaalta! Valkoinen välähdys vain kävi ja heti ikkunoita helisyttävä jyrähdys kuului. Aiemmin ei edes satanut, niin tulipa hieman yllätyksenä moinen...
Katsoin 11.11.11 elokuvaa netistä ja katsoin kännykästä aikaa ja oli juuri nuo luvut. Arvatkaapa oliko niskakarvat pystössä.