Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelottavinta, mitä sinulle on tapahtunut yksin ollessasi?

Vierailija
29.07.2015 |

"Pelkäättekö omakotitalossa"-keskustelun innoittamana! Pelottavinta mitä teille on tapahtunut yksin ollessanne?

Kommentit (1815)

Vierailija
281/1815 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yksin kotona.kuulin kun pihaan ajoi auto.auton ovi kolahti kun se laitettiin kiinni.sitten avattiin varaston ovi lukosta ja hetken kuluttua se painettiin kuuluvasti kiinni (ovi hiukan paisunut joten sen sulkemisessa pitää käyttää voimaa).odottelin että koska se mieheni oikein tulee sisälle mutta kun ketään ei sisälle tullut menin ulko-ovelle katsomaan mihin mies jäi.ulkona ei ollutkaan ketään.ei autoa eikä miestä.silloin kyllä pelotti!

Toisen kerran olin jälleen yksin kotona.olin makuuhuoneessa josta suora yhteys olohuoneeseen ja keittiöön.yhtäkkiä keittiön tai olohuoneen suunnalta kuului kova kolahdus kuin jotain olisi pudonnut lattialle ja hajonnut palasiksi.menin heti katsomaan mitä putosi mutta missään ei ollut mitään.kiersin koko talon mutta syytä tuolle äänelle en löytänyt.pelotti.

Vierailija
282/1815 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelännyt, mutta tämä voi kuulostaa pelottavalta. Lähisukulaiseni kuoleman jälkeen istuskelin olohuoneessa joskus iltamyöhällä. Minulla oli hänen valokuvansa muistopöydällä ja kun katsoin sitä niin hänen kasvonsa alkoivat liikkua. Siinä vilisi monenlaista tunnetta, hymyjä, innostusta ja suukin "puhui", tosin mitään ääntä ei kuulunut. Olin tietysti niin väsynyt ja ikäväkin oli että tuli tuollainen harha. Sitä jatkui useita minuutteja ja vaikka katsoin välillä kuvasta pois niin se alkoi aina uudestaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/1815 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 14:46"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 11:30"]Olin sängyssä kyljelläni ja odotin unen tuloa. Hetken päästä tunsin kuinka käsi kosketti käsivarttani. Tunsin ihan sen painon käsivarressani. Kiljaisin että varmaan koko kerrostalo heräsi. Luulin että asunnossani on joku. Laitoin valot ja kolusin koko asunnon läpi. Sen jälkeen nukuin pari yötä valot päällä. En tiedä sitten mitä se oli. En usko mihinkään yliluonnolliseen mutta sillä hetkellä kun seisoin keskellä olohuonetta tyhjässä asunnossa mieleeni tuli että "entä jos...". Silloin olin peloissani. [/quote] Unihalvaus.

[/quote]

Tuo ei ole unihalvausta nähnytkään. Valveunelta vaikuttaa. Ottakaa nyt edes selvää mitä unihalvauksella tarkoitetaan, ennen kuin pistätte sanaa joka paikkaan selitykseksi.

Valveuni: Aivot nukkuu, keho hereillä. Saattaa nähdä, kuulla, tuntea ja haistaa olemattomia. Yleinen lähellä unen saamista.

Unihalvaus: Aivot hereillä, keho nukkuu. Aistihavainnot normaaleja, mutta keho halvaantunut. Ei pysty liikkumaan. Selittää myös sen, miksi joskus painajaisissa jos pakenee jotain, tuntuu kuin liikkuisi mudassa (eli aistii kehonsa, vaikka muuten keho JA aivot unessa).

Vierailija
284/1815 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran torkahdin sohvalle ja heräsin siihen, että joku huutaa isosti "Herrää jo!" ja ravistelee käsivarresta. Nousin ylös eikä ketään muuta kotona. Pakko oli kiertää koko talo, että palaako jossain :D

Toisella kertaa heräsin yöllä pissahätään ja suuntasin kohti veskiä, jonka avoinna oleva ovi oli koko kulkuväylän levyinen, joten en nähnyt sen taakse. Yhtäkkiä mulle tuli aivan järjettömän kammottava pelko siitä, etten voi katsoa sen oven taakse, koska siellä on jotain kammottavaa ja erittäin pahantahtoista. No, pakotin itseni katsomaan, eikä siellä mitään ollut. Vaan joku tiivistymä vihaisia tunteita ja viileää ilmaa.

Muutama kuukausi myöhemmin kävelin samaista käytävää pitkin ensin muualle huoneistoon ja kun pari minuuttia myöhemmin palasin takaisin, lattialla oli verta. Veritipat olivat peräti kuivuneet laidoilta kiinni parkettiin, niin että jouduin hankaamaan ennen kuin ne lähtivät. Tarkistin itteni ja koiran - kummallakaan ei haavoja eikä "juoksuaikaa" :)

Samaisessa talossa myös ostettaessa mukana tulleet kellot lähtivät ilmeisesti patterin loppumisen johdosta kävelemään yhtä aikaa takaperin.

Muitakin juttuja on sattunut, mutta ei niitä enää kaikkia muista. Täytyy vielä sanoa sen verran, että mulla ei ole ketään, jolla vois olla asiaa "rajan takaa", enkä muutenkaan oikeastaan usko yliluonnolliseen. Nämäkin on sellaisia juttuja, että varmasti tiede pystyy ne selittämään. Oikeasti pelottavin juttu oli, kun olin yksin kotona ja liesituulettimen hormissa oli elävä pikkulintu. Mää nimittäin inhoan lintuja yli kaiken.

Vierailija
285/1815 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä vielä!

Vierailija
286/1815 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 00:38"]Olin vasta muuttanut yksin uuteen asuntoon ja nukuin krapulassa kotona. Ovikello alkoi soimaan ja oli niin paha olo, että en jaksanut mennä avaamaan. Ajattelin, että jos on joku tuttu niin soittaa kyllä puhelimeen. No, mutta sit kuuluikin kuinka avainta käännettiin lukossa ja ovi avautuu! Säikähin niin pirusti, mutta se olikin luojan kiitos vaan huoltomies tulossa lukemaan mittareita! :D
[/quote] pidän ovea takalukituksessa ei voi tulla huollosta koska toista avainta ei oo siellä

Vierailija
287/1815 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt ei tapahtunut ollessani yksin, mutta kerron kuitenkin kun oli niin inhottava kokemus. Harrastimme mieheni kanssa seksiä makuuhuoneessa kun olohuoneesta kuului pamaus. Säikähdettiin vähän mutta jatkettiin hommia, kunnes pian kuului uusi tömäys/pamaus jolloin mies meni kurkkaamaan parvekkeelle (käynti olohuoneesta) mitä siellä oikein on. Joku oli heittänyt lumipallolla ikkunaan, josta oli jäänyt jälki ikkunaan. Ajateltiin tietenkin että teinit tai joku häirikkö siellä vaan tekee kiusaa.

Hetken päästä tömäys kuului makuuhuoneemme ikkunasta, ja siinä vaiheessa alkoi hieman pelottamaan sillä asuntomme on läpi talon ja tyyppi oli siirtynyt talon toiselle puolelle ja selkeästi tiesi että ikkuna kuuluu samaan asuntoon. Asumme alimmassa kerroksessa, emme kuitenkaan (onneksi) maantasalla joten kuulin selvästi kun joku käveli makuuhuoneen ja keittiön ikkunan alapuolella. Aloin olla jo ihan hermona kun tyyppi siirtyi rynkyttämään alaovea, joka onneksi on aina lukittuna. Katsoin pelokkaana ovisilmästä josta näkee jotenkuten alaoven, mutta en erottanut hahmosta kuin siluetin. Mietin kuumeisena että kuka helvetti tyyppi oikein on, mieleen tuli olisiko mahdollista että joku tuttu, kaveri tai naapuri on hädässä ja yrittää saada huomiomme.. Tyyppi pyöri siinä ikkunoidemme alla ja välillä kävi alaovea rynkyttämässä ja mietin, että pakko saada tietää kuka se on ja hiippailin keittiöön ikkunan alle mutta en vaan uskaltanut kurkata ikkunasta, koska liikaa kauhuleffoja katselleena pelkäsin että vaikka vain hieman raottaisin verhoa niin tietysti tyyppi olisi ikkunan alla suoraan tuijottamassa takaisin. 

Lopulta maltoin mennä takaisin sänkyyn kun tyyppi vaikutti lähteneen. Mieheni piti häirikköä satunnaisena hörhönä eikä ollut niin paniikissa kuin minä. Jäi kyllä ikuisesti kaihertamaan, että kuka tyyppi oikein oli ja millä asialla..

Vierailija
288/1815 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää!

Vierailija
289/1815 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin kokemukset liittyvät noihin pirun lihasrelaksantteihin ja foliopalloihin!

ensimmäinen: olin teini-ikäinen, kun lääkäri määräsi pahaan selkäsärkyyn kipulääkkeiden ohella lihasrelaksantteja. huuhtelin yhden huoneessani alas  kokiksella.. ja seuraavaksi tajusin makaavani selälläni pystymättä edes kättä nostamaan! silmät vain pyöri päässä.. 

toinen : asuimme vielä  vanhassa asunnossa, kaksiossa. olin tekemässä voileipää myöhään yöllä, kun joku näytti kurkkaavan keittiöön ja vetäytyvän pois. koska  mies oli yövuorossa ja lapsi nukkui ,    menin  tietysti ovelle ja työnsin pään ulos.  samassa olinkin  nenät vastakkain valtavan hymyilevän Nalle Puhin kanssa!

Vierailija
290/1815 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko kertoa tämä, vaikka tapahtui miehelle eikä ollut yksin. olimme hotellissa, olin lähtenyt metsästämään yöpalaa ja mies tuijotti telkkaa lasten nukkuessa. kun palasin huoneeseen, mies loikkasi lähes huoneen toiselle puolelle kasvot kalpeina: olin onnistunut saamaan oven auki ,vaikka turvaketju oli kiinni!

mies oletti minun koputtelevan tullessani, eikä riuhtaisevan tyynesti ovea sepposen selälleen :D

Vierailija
291/1815 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä olen kans kuullut kavioiden kopsetta metsässä sellaisessa paikassa jossa se ei ole mahdollista, mutta tämä tapahtui kyllä ihan eteläisessä suomessa."

Koppelot naksuttaa myös sellasta ääntä.

Vierailija
292/1815 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepäsin vuoteessani täysin hiljaa keskellä päivää asunnossani. Kuulin  pientä rapinaa, mutta en ajatellut sen olevan mitään. Kohta sama toistui, en vieläkään viitsinyt mennä tarkistamaan. Kolmannen kerran kuului jo pahempaa kolinaa, silloin kiivastuin koska luulin erään "kämppiksen" tahallaan hiipineen hiljaa säikyttämään minua, vaikka ovet on aina lukossa. Avasin makuuhuoneen oven suutuksissani ja tiuskaisin "mitä ihm.....!" ja näen että olohuoneessa seisoo tuntematon mies, ja valot on laitettu päälle! Tää ukko alkaa selitellä puuta heinää että etsii muka jotain tyyppiä,ja että oli muka soittanut ovikelloa ja huhuillut talonväkeä (ei taatusti ollut) jne. Olin ihan kauhuissani ja katseeni jo etsi keittiönveistä koska ajattelin että se tekee jotain mulle. Kuitenkin yritin teeskennellä etttä uskon hänen puheitaan ja sain sen ulos sanomalla että se hakemansa tyyppi voi asua tuolla vähän kauempana. Tää mies onneksi sitten poistui annettuaan kaikenlaisia selityksiä murtautumiselleen.  Sen jälkeen asensin turvaketjun oveen, koska kuka tahansa voi tulla näköjään lukkojenkin läpi.

Vierailija
293/1815 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unihalvaukset. Viime yönä valuin kuin pahan liikuttamana sängyn jalkopäästä yli. Mietin vaan, ettenhän minä voi mitenkään liikkua, kun en liikuta itseäni. Oli taas kerran karmivaa.

Pelottava tosielämän tapahtuma oli, kun kuulin kerrostalon rapusta jonkun sortin selkkauksen. Rapussa oli hyperventiloiva nainen, lapsi ja muutama mies. Nainen oli paniikissa ja miehet supisivat jotain. Ikkunasta näin, kun ulko-ovesta juoksi mies suuren koiran kanssa sivuovi auki odottavaan pakettiautoon, joka kurvasi saman tein pois pihasta. Aamulla pelotti lähteä kämpästä pois, koska odotin rapussa olevan verijälkiä tms.

Vierailija
294/1815 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on sattunut kaikenlaista... Mieleen painaitui erityisesti yksi hetki kun asuin yksin pienessä yksiössäni. Asunnossa ei ollut parveketta ja sijaitsi toisessa kerroksessa, jouduin siis käymään tupakalla pihalla. Talvi iltana rappukäytävässä oli pimeää ja tapanani oli aina ulkoa tullessa painaa alakerran valonkatkaisijaa, katkaisia ei toiminut ellei sitä painanut pohjaan asti. Aina kun katkaisija ei toiminut nousin portaat ylös pimeässä ja painoin oman kerroksen katkaisijasta valot päälle, joka oli vastapäätä kun portaita nousi. Eli ihan normaalia, välillä en edes laittanut valoja päälle vaan menin suoraan asuntooni sokkona. Noh tällä kerralla kyseisellä kerralla valot eivät alakerrassa syttyneet, nousin portaat ylös ja tasanteelle astuessani törmäsin johonkin, kasvoni painautuivat aivan kuin olisi oikeasti törmännyt seinään. Paniikissa kiersin "tämän" mihin olin törmännyt ja käteni vielä vääntyi tavallaan taakse päin kiertäessäni ennen kuin sain valot painettua päälle. Käytävä oli tyhjä! Säikähdin aivan hirveästi tapahtumaa ja käteni aivan tärisivät kun asuntooni pääsin. Säikähdystä lisäsi varmasti se että ylemmässä kerroksessa asui hieman outo henkilö, joten oletin hänen seisovan pimeässä käytävässä joka olisi ollut ihan normaalia häneltä, mutta käytävä tosiaan oli tyhjä. Monet varmasti olisivat pelänneet todella naapuriani, mutta jostain syystä näin myöhemmin ajateltuna en pelännyt häntä. Monet kerrat hän olikin oveni takana seisomassa, mutta tämä ei niin sanotusti lisännyt pelkoani tai mitään vainoharhaisuutta, vaan tiesin hänen niin välillä tekevän.

Vierailija
295/1815 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin taaperon kanssa alakerrassa illalla kun mies oli yläkerrassa tekemässä hommia. Lapsi meni nukkumaan ja jossain vaiheessa koiran pitikin vielä päästä pihalle. Menin koiran kanssa sivupihalle, enkä nähnyt ulko-ovea, jonka jätin auki, hetkeen. Kun parin minuutin päästä mentiin takaisin sisällle, meinasin saada halvauksen kun makuuhuoneesta kuului venäjänkielistä miehen puhetta. Sydän muljahti ja muutaman sekunnin mietin mitä voin tehdä kun lapsikin oli siellä samaisessa makkarissa. Koira ei kuitenkaan reagoinut mitenkään, joten alkujärkytyksen jälkeen menin katsomaan. Miehen puhelin oli unohtunut sängylle ja siinä oli mennyt venäjänkielinen youtubevideo päälle. Hetken aikaa sain koota itseäni :D

Vierailija
296/1815 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yövyin isäni talossa maalla, talo oli siitä kuuluisa että lähes jokainen vähänkään herkempi ihminen koki siellä kaikkea yliluonnollista. Minä koin levottoman yön, jonka aikana kello pysähtyi tiettyyn kohtaan ja kun aamulla heräsin, oli juuri se aika. Olisin voinut vaikka vannoa, että sekuntiviisari pysyi hetken paikallaan siitä, kun sen huomasin...

Kun sitten menin aamiaiselle talon toiseen päähän, isäni tuli sisään (hänen makkarinsa toisella puolella taloa, lähempänä ulko-ovea) päivän lehden kanssa ja kenkäparini; "mitäs sä X olet ulkona käynyt yöllä, kun kengät löytyi keskeltä pihaa? Ja kuinka sä löysit avaimen tohon lukkoon?"

Minulla ei ole historiaa unissakävelemisestä enkä tiedä tänäkään päivänä, missä isäni säilyttää avaintaan. Lisäksi kenkäni olivat aivan jääkylmät ja kovettuneet, eli isäni tuskin oli tehnyt minulle mitään jekkuakaan.

Vierailija
297/1815 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin silloisen poikaystävän luona, ulkomailla. Asuivat isossa talossa, olin siis miehen huoneessa yksin. Mies oli itse bileissä, halusin jäädä kotiin. Talo oli upea, mutta yöllä karmiva. Suihkussa käydessä oli tunne että joku oli siellä seurana ja tuijotti, ja kun portaita meni alas alakertaan, tuntui että joku tuli perässä tai odotteli alakerrassa. Mies itsekin tunsi usein siellä samoja asioita, vaikkei minkään tiedon mukaan talossa ollut koskaan mitään pahaa tapahtunut.

Olin siis juuri käymässä nukkumaan, kun alkoi kuulua epämääräistä kolinaa. Se vahvistui ja voimistui koko ajan. Mulla karvat nousi pystyyn ja alkoi pelottaa, vaikka yritin järjellä ajatella ettei se mitään ole. Kolina vaan jatkui ja voimistui, aloin kuunnella sitä ja se tuntui tulevan yläkerrasta. Aloin sitten jo harhoissani ajatella että siellä vintllä nyt joku kollaa ja möykkää ja kohta saan paskahalvauksen...

Kunnes välähti. Voi hemmetti, se pelottelija oli miehen lemmikki-kilppari. Jonka koti oli siis samassa huoneessa, ja se itse heräili silloin kun menin nukkumaan ja alkoi kolistella ja möykätä kun liikkui ympäriinsä :D Pikkusen hävetti. Enkä viitsinyt poikaystävällekään kertoa :D

Vierailija
298/1815 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:04"]

Mä olen nähnyt samanlaisen valon kuin tässä uutisessa.

http://www.msn.com/fi-fi/uutiset/other/paranormal-activity-captured-on-baby-monitor/vi-BBlCNHk?refvid=BBlEju9&ocid=mailsignoutmd

[/quote]

Toi valo näyttää ihan vaan linssiheijastukselta. Kai tuo äitikin olisi jotenkin reagoinut jos siinä olisi livenä joku valo pyörinyt. 

Tästä tuli kuitenkin mieleen: kerran istuin keittiössä ja vieressäni oli teräksinen, kiiltäväkylkinen kattila. Katsoin kattilaa ja näin oman kuvani heijastuvan sen kyljestä. Mutta silloin huomasin, että pääni yläpuolelle seinään syttyi valoläikkä ja katosi samantien. Käännyin nopeasti ympäri mutta seinässä ei näkynyt mitään. Periaatteessa olisi kai mahdollista, että valo seinässä tuli ikkunassa mutta koska oli päiväsaika, niin vallon on täytynyt olla erittäin kirkas. En tiedä voiko esim. auton pitkät valot näkyä noin selvästi keskellä päivää. Ties mikä enkeli se oli.

Vierailija
299/1815 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin ollessa ei tapahdu pelottavia asioita, tai siis ole tähän mennessä tapahtunut. Kaikki pelot mulla on liittynyt toisiin ihmisiin. Tosin ei niitä yleensä ole.

Vierailija
300/1815 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas kissani 17 v kuoli.Pari yötä kuoleman jälkeen,makasin sängyssä nukahtamaisillaan.Keittiöstä kuului murahdus,jonka kissani päästi aina hypätessään alas jostain.Tassuttelun ääni kuului,kun kissa lähestyi sänkyäni,kuten aina eläessään.Makasin sängyssä kauhusta jäykkänä ja kuuntelin.Kissa hyppäsi jalkojeni päälle nukkumaan kuten aina teki.Makasin kaikki ihokarvat pystyssä,enkä uskaltanut liikahtaa,koska se ei voinut olla totta.Kun vihdoin  uskalsin liikuttaa jalkojani,siinä ei ollut mitään.Joku sanoi valveuneksi,mutta tiedän,että kissani  tervehti minua viimeisen kerran.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi