Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies synnytykseen mukaan vaiko ei?

Vierailija
02.12.2022 |

Mielipiteitä puolesta ja vastaan, kiitos.

Erityisesti miesten kommentit kiinnostaa jotka olivat vaimonsa synnytyksessä. Olisitko mennyt jos olisit jälkikäteen saanut valita?

Kommentit (222)

Vierailija
1/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huolisi miestä mukaan.

Vierailija
2/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En huolisi miestä mukaan.

Näin olen itse naisena ajatellut etten ehkä haluaisi miestä mukaan koska haluaisin pitää jotkut asiat yksityisenä. Toisaalta mietin onko oikein kieltää mieheltä kokemus nähdä ensimmäisen lapsensa syntymä? 

Mitä jos itselle tapahtuu jotain synnytyksessä eikä mies saanut olla paikalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain, jos mies synnyttää. Eikös se ole nykyään mahdollista?

Vierailija
4/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menet, pysy siellä vaimon yläpään tuntumissa.

Vierailija
5/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mies tuli synnytykseen mukaan ja hyvä että tuli. Synnytys piti käynnistää ja se oli hyvin kivulias. Samana yönä syntyi paljon lapsia ja olisin joutunut olemaan pitkiä aikoja yksin, kun kätilön piti mennä vähän väliä muihin synnytyksiin avuksi. Mies oli ihan huippu ja sai paljon kiitoksia kätilöiltäkin. En olisi pärjännyt ilman häntä.

Vierailija
6/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa miehensä olevan mukana lapsen rinnalla, mitä ikinä lapsen elämä mukanaan tuokaan niin minusta silloin on luontevaa ajatella, että mies on lapsensa syntymähetkellä mukana.  - Vaikka tuskin lapsi siitä traumatisoituu, jollei hänen isänsä syystä tai toisesta ole tuolloin paikalla. Mutta en vain saata oikein ymmärtää heitä, jotka ovat sitä mieltä, että lapsensa syntymähetkellä miehen tulisi olla ehdottomasti poissa, eikä olla tilanteessa läsnä ja paikalla, jos niin itse haluaa, koska ei luvanne hyvää, jos vastentahtoinen mies pakotettaisiin olemaan tuolloin paikalla

Sinkkumies

Vierailija
7/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Det är väl mannen som besluter om den saken? Det lär nog klarna då beräknad tid är i handen.

Vierailija
8/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä siellä muuta virkaa ole kuin katsoa, miten kovaa hommaa se on ja miettiä, mitä tuli rakkaalle tehtyä. Pyörtyilee ja hössöttää vain, on tiellä ja ärsyttävä.

Vierailija
9/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia että isä on tukena ennen synnytystä ja varsinkin sen jälkeen kun päästään vauvaa hoitamaan. Se nyt on yksi ja sama onko näkemässä juuri sen syntymän hetken.

Vierailija
10/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Det är väl mannen som besluter om den saken? Det lär nog klarna då beräknad tid är i handen.

Pelkurit pysyköön pois fitusta ja synnytyssalista.

Vierailija
11/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies oli kyllä vähän tiellä synnytyksessä. Voi pahoin jos näkee verta tai neuloja, minkäs sille voi. Kun synnytyksessä tuli mutkia matkaan ja mentiin sektioon, sanoin suosiolla itse että mies ei tule leikkaussaliin mukaan. Oli ottamassa vauvaa vastaan osastolla kun itse olin ommeltavana.

Vierailija
12/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle mies oli tärkeä tuki ja apu synnytyksen aikana. Hän myös piti huolta vauvasta, kun olin parsittavana. Ei olisi jäänyt pois mistään hinnasta.

Vierailija
13/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ei ole savuton synnytyssali. Vaimoni ja minä ollaan ketjupolttajia.

Vierailija
14/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai mukaan, jos nainen haluaa.

Vierailija
15/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin mukana. Välittömästi synnytyksen jälkeen naiselle tuli sairaskohtaus ja minä olin se henkilö, joka hälytti välittömästi lisäapua kun hoitohenkilöstö puuhasi muuta. Naisen hengenlähtö oli todella lähellä ja jokainen pienikin hetki oli pelastumisen kannalta tärkeä. Tällaisia kohtauksia tulee harvakseltaan mutta kun se osuu kohdalle niin kaikki on pelissä.

Vierailija
16/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen terveydenhuolto on sillä tasolla, että jonkun hyvä olla mukana koko synnytyksessä. Kätilö vain käväisee välillä paikalla. Itse olen ollut todella kipuinen ja sekaisin ilokaasusta (epiduraali ei annettu kun ei ollut tarpeeksi auki), joten oli hyvä, että mies oli paikalla pyytämässä kätilöä paikalle tarvittaessa ja huolehtimassa musta.

Toisessa synnytyksessä nousi kova kuume ja olin vielä pahemmin sekaisin kuin ekassa. Olisi olisi tullut ulos ilman kätilöä, jos mies ei olisi hälyttänyt apua.

Toinen pointti on musta miehen oikeus nähdä lapsensa syntymä. Monet miehet ensimmäisen lapsen kohdalla eivät osaa ajatella, miten tärkeää se on, mutta lapsen synnyttyä onkin tippa linssissä. Toki jos on erottu niin on monimutkaisempi asia ja naisella on oikeus rauhassa synnyttää.

Vierailija
17/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mukaan. En halua kekkaloida alapää paljaana miehen läsnäollessa.

Vierailija
18/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisella ei ole mitään oikeutta kieltää miestä, isää, olla mukana lapsensa syntymässä. Näkee kommenteista kuinka itsekeskeisiä naiset ovat.

Vierailija
19/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mukaan. En halua kekkaloida alapää paljaana miehen läsnäollessa.

Miten ihmeessä olet tullut raskaaksi?

Vierailija
20/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vihaan miehiä. N43