Kuulun helluntaisrk. kysymyksiä?
Ajattelin aikani kuluksi tehdä tälläisen :) Uskon Jumalaan ja siihen että Jeesus Kristus on Jumalan Poika, kuulun helluntaiseurakuntaan. Onko kysymyksiä ?
Kommentit (74)
Avioliitossa seksiä seurv. Kerran. Ennen uskoontuloa käytin alkoholia, tupakkaa sekä kannabista. T ap
Onko vanhempasi helluntaiseurakunnan jäseniä? Eli oletko ollut koko elämäsi "seurakuntalainen" vai oletko vanhempana löytänyt seurakunnan? Minkä ikäinen olet?
Äitini tuli uskoon n. 5 vuotta sitten, isäni ei ole uskossa eikä kuulu srk. En siis ole ollut aina seurakuntalainen, olen 20 vuotta :) t ap
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:20"]Ajattelin aikani kuluksi tehdä tälläisen :) Uskon Jumalaan ja siihen että Jeesus Kristus on Jumalan Poika, kuulun helluntaiseurakuntaan. Onko kysymyksiä ?
[/quote]
Kuulutko Helluntaikirkkoon, evlut kirkkoon, vai et kumpaankaan?
Tulin uskoon mummolassa, olin pitkään jo kokenut että Jumala kutsuu minua puoleensa, hengelliset asiat kiinnosti ja sisälläni tuntui että jokin puuttui. Ns. Taistelin tuota vastaan, en suunnitellut sinä iltana tulevani uskoon, mutta nion kuitenkin tapahtui. Mummoni, äitini ja vaarini puhuivat uskonasioita. Ja sitten vaarini sanoi että Jeesus rakastaa minua ja haluaa muuttaa mun elämän. Siinä hetkessä jotenkin murruin täysin ja sanoin että haluan tulla uskoon. He rukoilivat puolestani, ja muistan kuinka koin suurta onnellisuuden ja helpotuksen tunnetta siinä hetkessä :) t ap
Miksi helluntalaiset eivät vietä nimipäiviä?
Miksi et usko lapsikasteeseen? Tiedätkö mitä on perisynti? (olet jo kaks kysymystä siviuttanut)
Tiedän kyllä. Minä uskon ''joka uskoo ja kastetaan se pelastuu''. Miten pieni lapsi olisi vielä voinut tehdä syntiä, tai miten hän voisi vielä suun tunnustuksella kertoa uskovansa Jumalaan ja tahtovansa seurata häntä? T ap
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:44"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:20"]Ajattelin aikani kuluksi tehdä tälläisen :) Uskon Jumalaan ja siihen että Jeesus Kristus on Jumalan Poika, kuulun helluntaiseurakuntaan. Onko kysymyksiä ?
[/quote]
Kuulutko Helluntaikirkkoon, evlut kirkkoon, vai et kumpaankaan?
[/quote]
Kuinkahan kauan tähän kysymykseen pitää odottaa vastausta?
Onko sulla omassa seurakunnassa joku tietty palvelutehtävä?
Etsikkoajaksi kutsutaan aikaa jolloin Jumala kutsuu ihmistä pelastukseen.. eli uskonasiat alkavat kiinnostamaan, tunnet että jtn puuttuu, raamattu kiinnostaa, voit kokea olevasi syntinen tarvitsevasi Jumalaa, uskovaisey ihmoset lähestyvät sinua ym. T ap
Palvelen seurakunnassani esirukouksessa. Eli rukoilen tarvittaessa ihmisten puolesta t ap
Mutta Raamatussahan sanotaan Ps 51 "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun."
Perisynnin jos ymmärtää, ei tarvi miettiä, onko lapsi tehnyt syntiä. Raamatussa kerrotaan
Aatamin ja Eevan lankeemuksen seurauksena synti tuli maailmaan -> jokainen tuli synnin alaiseksi eli syntiseksi (vaikka ei tekosyntiä olisi tehnytkään). Näin ollen jokainen tarvitsee pelastusta, Jeesusta.
Got the point?
Mitä kaste sinulle merkitsee?
Helluntailaisuuteen ei liity minkäänlaisia pukeutumissääntöjä. Saa pukeutua juuri niin paljastavasti kuin haluaa. Ei ap.