Kuulun helluntaisrk. kysymyksiä?
Ajattelin aikani kuluksi tehdä tälläisen :) Uskon Jumalaan ja siihen että Jeesus Kristus on Jumalan Poika, kuulun helluntaiseurakuntaan. Onko kysymyksiä ?
Kommentit (74)
Tahdon seurata Jeesusta ja hänen jalanjälkiään. Jeesus otti myös kasteen, kasteessa ns. Vanha minä kuolee ja uusi tulee tilalle. Kasteessa ns. Upotan täysin vanhan elämäni ja osoitan tahtovani seurata Jeesusta, siksi minä otin kasteen :) t ap
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:55"]Tiedän kyllä. Minä uskon ''joka uskoo ja kastetaan se pelastuu''. Miten pieni lapsi olisi vielä voinut tehdä syntiä, tai miten hän voisi vielä suun tunnustuksella kertoa uskovansa Jumalaan ja tahtovansa seurata häntä? T ap
[/quote]
Mutta kokonaisia perhekuntiakin kastettiin johon kuului myös lapsia. Uskotko, että ainoastaa kastettu saa armolahjoja?
Onko kaste mielestäsi ihmisen suoritus Jumalalle (kuten tulkitsin aiemmasta), vai Jumalan suoritrama lahja ihmiselle?
Tuleeko Pyhä Henki kasteessa ihmiseen?
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:42"]Avioliitossa seksiä seurv. Kerran. Ennen uskoontuloa käytin alkoholia, tupakkaa sekä kannabista. T ap
[/quote]
Puhutko kielillä ja saatko siitä vastaa tunnetta kuin narkkariaikoinasi.
Onko totta että alkoholisti tai narkomaani voi parantua vain tulemalla uskoon?
Miten helluntalaiset suhtautuvat avioeroon?
Onko vastasyntynyt vauva mielestäsi syntinen, paha ja tuhma? Entä alle kouluikäinen? Entä siitä vanhempi? Onko ihmiset automaattisesti aina syntisiä?
Miten määrittelet sanan syntinen?
Avioeroa ei hyväksytä, kuitenkin joskus näinkin käy ja se on surullista t ap
Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen ja yhteyteensä, mutta syntiinlankeemuksessa ihminen joutui eroon Jumalasta. Uskomalla Jeesukseen ihminen saa lahjaksi vanhurskauden ja uudestisyntyy Jumalan lapseksi.
Joo rukoilen joka pvä jonkun verran :) t ap
Tää ketju kuali, ku vastasit vaan niihi kysymyksii mihkä halusit. Et oikein perustellut hyvin myöskään. Sitä olettaa, että jos laittaa ketjun, on vallmis vastaamaan ja perusteleen kunnolla.
Pyrin vastaamaan jokaiseen kysymykseen jos suinkin vaan osaan :) sori jos perustelut huonoja t ap
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:19"]
[/quote]
mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Joutuvatko eronneet yhteisössä hyljeksityiksi vai saavatko anteeksi?
Tottakai saavat anteeksi, uskovan tehtävö ei ole tuomita t ap
[/quote]Minulla oli tuttavapariskunta, menivät nuorina naimisiin. Erosivat useiden vuosien jälkeen, ja nyt tämä nainen ei uskalla enää mennä uudella asuinpaikkakunnalla helluntaisrk:n tilaisuuksiin, koska on eronnut. MItä mieltä tästä? Eikö Jumala voi antaa avioeroa anteeksi?
Kyllä Jumala voi antaa anteeksi. T ap
[/quote]Minun mielestäni on surullista, jos mies hakkaa vaimoaan ja lapsiaan, ja juopottelee jatkuvasti, eikä pariskunta eroa.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:44"]
Kyllä Jumala voi antaa anteeksi. T ap
[/quote]Entä ihminen?
On, ystäviä jotka ovay ateisteja . T ap