Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkäättekö omakotitalossa?

Vierailija
29.07.2015 |

Toisaalta ihan hölmöä, mutta pelkään aina että joku tulee. Tämä joku on siis murhaaja-raiskaaja-mies, joka murtautuu sisään ovesta tai ikkunasta. Onko muilla vastaavanlaisia pelkoja? Olemme juuri muuttaneet omakotitaloon ja tiesin kyllä, että yksin kotona ollessani saatan, lähinnä pimeällä, pelätä. Mutta olisiko ehdottaa jotain jolla pelko vähenee? :)
Olen miettinyt jotain turvalukkosysteemejä... Ja meillä on vieläpä koira, joten harvemmin olen edes ihan yksin mutta tuosta koirasta ei kyllä vahtikoiraksi ole!

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:37"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:55"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:24"]Välillä kieltämättä pelottaa. Silloin kun paikkakunnalla eräs hiippari kävi oikeasti tirkistelemässä ikkunoista sisään, mulla oli monesti sellainen olo, että mua tuijotetaan. Meidän koira on sellainen lapanen, ettei se varmasti tekis kenellekään mitään pahaa, sillä on vaan ärsyttävä tapa reagoida kaikkeen outoon ääneen murisemalla niin, että mua alkaa pelottaa, että mitähän se nyt havaitsi. Lainasin kerran viikoksi kaverilta riistakameran ja laitoin sen pihapuuhun kuvaamaan, olis saanut jäädä kokeilematta. Jos ei sitä kameraa ja tota koiraa olis, olisin autuaan tietämätön siitä kaikesta, mitä pihallamme voi yöaikaan tapahtua... Mulle riittäis ihan vaan ne jalan jäljet, jotka kiertää ympäri taloa vasta sataneessa lumessa ja ikkunoiden alla, siinä olis ihan riittävästi jännitystä. [/quote] Mitä kaikkea siellä kamerassa sitten näkyi? :O Ap

[/quote]

Ensimmäisenä yönä joku nosteli kukkaruukkuja, ilmeisesti etsien jotain (avainta?). Kiersi koko talon ja lähti pois. Toisena yönä vain metsän eläimiä. Kolmantena yönä ilmeisesti sama hlö kurkisteli meidän ikkunoista sisään ja sitten siirtyi naapurin tontille. Neljäntenä yönä kaksi henkilöä kävi kaikki ovet kokeilemassa, toinen kierteli autoni ympärillä kokeillen ovia ja lähtivät pois. Viidentenä yönä kurkki taas ikkunoista ja kokeili ovia ja siirtyi naapurin tontille. Tää mun lainaama riistakamera on sellainen, että se ottaa videokuvaa. Kuvan laatu oli aika heikko, koska lähin puu mihin sen sain asennettua on aika kaukana talosta, eikä ole mikään Full HD, mutta kyllä siinä selvästi ihminen/ihmisiä oli. Ainii, koira havahtui kaikkina niinä öinä murisemaan, kun ovia kokeiltiin ja olohuoneen ikkunasta kurkittiin. Itse en kuullut mitään, en edes ovien kokeilua.

Olen nyt aikeissa asennuttaa pihavalot liiketunnistimella, ihan kunnon spotit, että jos joku tuohon pihaan tulee, niin ei jää huomaamatta.
[/quote]
Huhhuh!mulla olis jo paskahalvaus katsomisen jälkeen!ootko jatkossa nukkunut yhtä sikeästi?

Vierailija
42/109 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:37"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:55"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:24"]Välillä kieltämättä pelottaa. Silloin kun paikkakunnalla eräs hiippari kävi oikeasti tirkistelemässä ikkunoista sisään, mulla oli monesti sellainen olo, että mua tuijotetaan. Meidän koira on sellainen lapanen, ettei se varmasti tekis kenellekään mitään pahaa, sillä on vaan ärsyttävä tapa reagoida kaikkeen outoon ääneen murisemalla niin, että mua alkaa pelottaa, että mitähän se nyt havaitsi. Lainasin kerran viikoksi kaverilta riistakameran ja laitoin sen pihapuuhun kuvaamaan, olis saanut jäädä kokeilematta. Jos ei sitä kameraa ja tota koiraa olis, olisin autuaan tietämätön siitä kaikesta, mitä pihallamme voi yöaikaan tapahtua... Mulle riittäis ihan vaan ne jalan jäljet, jotka kiertää ympäri taloa vasta sataneessa lumessa ja ikkunoiden alla, siinä olis ihan riittävästi jännitystä. [/quote] Mitä kaikkea siellä kamerassa sitten näkyi? :O Ap

[/quote]

Ensimmäisenä yönä joku nosteli kukkaruukkuja, ilmeisesti etsien jotain (avainta?). Kiersi koko talon ja lähti pois. Toisena yönä vain metsän eläimiä. Kolmantena yönä ilmeisesti sama hlö kurkisteli meidän ikkunoista sisään ja sitten siirtyi naapurin tontille. Neljäntenä yönä kaksi henkilöä kävi kaikki ovet kokeilemassa, toinen kierteli autoni ympärillä kokeillen ovia ja lähtivät pois. Viidentenä yönä kurkki taas ikkunoista ja kokeili ovia ja siirtyi naapurin tontille. Tää mun lainaama riistakamera on sellainen, että se ottaa videokuvaa. Kuvan laatu oli aika heikko, koska lähin puu mihin sen sain asennettua on aika kaukana talosta, eikä ole mikään Full HD, mutta kyllä siinä selvästi ihminen/ihmisiä oli. Ainii, koira havahtui kaikkina niinä öinä murisemaan, kun ovia kokeiltiin ja olohuoneen ikkunasta kurkittiin. Itse en kuullut mitään, en edes ovien kokeilua.

Olen nyt aikeissa asennuttaa pihavalot liiketunnistimella, ihan kunnon spotit, että jos joku tuohon pihaan tulee, niin ei jää huomaamatta.
[/quote] oliko Laihialla ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:12"]no huhhuh mitä pelkoja teillä on. Ihan yhtä hyvin sinne kerrostaloonkin voi joku hiippari murtautua. Samalla tavoin se ikkuna tai ovi murtuu kerrostalossakin sorkkaraudalla.
[/quote]

Pelkään kerrostalossakin. En niinkään ketään ihmistä vaan jotain yliluonnollista (en oikeasti edes usko mihinkään). Öisin en uskalla poistua yhdestä huoneesta toiseen.

Vierailija
44/109 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää, kun asutaan kaupungissa okt-alueella, naapurit lähellä ja katuvalot. Pelkäsin ihan kamalasti maalla, etenkin syksyllä, kun oli pimeää ja tuuli. Koiraa oli pakko viedä ulos iltaisin pimeällä, ja koira oli raukkis, murisi pimeyteen. Yhden kerran paukutti mies ovea talvella keskellä yötä, olin yksin kotona. Näin verhon raosta, että joku vihaisen näköinen ukko ulkona, enkä avannut. Koira räksytti varmaan tunnin. Vasta keväällä kuulin, että sama mies oli kulkenut joka oven takana siellä kylällä, ilmeisesti etsi akkaansa pienessä humalassa. Halusin sieltä maalta pois juuri pimeyden takia. Lähimpään naapuriinkin oli matkaa puoli kilometriä. Mies oli työmatkojen vuoksi paljon poissa kotoa.

Vierailija
45/109 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäsin lapsuudenkodissa. Onneksi nykyään aikuisena omassa okt:ssa olen harvoin ilman miestä kotona. Mutta meillä on hälytysjärjestelmä eli järkky sireeninhuuto alkaa kun mikä tahansa ovi avataan yöllä/illalla. Se tuo riittävän turvan. Ja mukava tietää myös että töissä ollessa kun lapsetkin koulussa ja talo tyhjä, on hälärit ja videovalvonta kotona.

Yleensä ammattivarkaat tietävät mitä ovat itse taiteillut "alueella videovalvonta" ym kyltit. Sen sijaan virallinen vartiointiliikkeen tarra/kyltti tunnetaan ja uskon että myös ehkäisee pitkälti tunkeutumisen.

Vierailija
46/109 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin liikuttava tämä ajatus, että ei mitään huolta jos vain mies on kotona. Oikeasti, mitä se mieskään mahtaa jos psykopaattimurhaaja tulee ikkunasta!

Vierailija
47/109 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 23:06"]Jotenkin liikuttava tämä ajatus, että ei mitään huolta jos vain mies on kotona. Oikeasti, mitä se mieskään mahtaa jos psykopaattimurhaaja tulee ikkunasta!
[/quote]

Olen edellinen kirjoittaja. Murhaajapsykopaatin ilmaantumisriski lienee pienimpiä mahdollisia ihmisen uhkia Suomessa. Pelko ei ole sama asia kuin järki. Ihan hitokseen se mies tuo turvan tunnetta. Vaikka se ei järkevää oikeastaan ole. Kai itsekin pelkäät helpommin yksin kuin jonkun kanssa?

Vierailija
48/109 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen laukkuun tarkoitettu varashälytin oven ja karmin väliin yöksi.
Se on kaksi osainen ja kun osat irtoavat toisistaan tulee siitä jumalaton meteli, joka taatusti kuuluu yöaikaan kauas.
Sillä saa lisäaikaa itselle hankkia kättäpidempää vaikka todennäköisesti tunkeutuja lähtisi lipettiin.

Vierailija
49/109 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläpäin puput ja kissat kulkee kellon kanssa...räpsyttävät pihavaloja 5 min tarkkuudella :)

Vierailija
50/109 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
51/109 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harvoin pelottaa. Muutaman kerran on vain ollut yksin pimeässä syysillassa/yössä vähän pelkopöksyissä...mulla oli silloin jotenki rauhaton olo ja sellainen epärationaalinen "minua katsotaan" olo. Hyi olkoon! Ei onneksi tapahdu ollenkaan usein.

Vierailija
52/109 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletteko, ettei kuudenteen kerrokseen kukaan taitava murtaudu koskaan?

Vierailija
53/109 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:15"]

Ei ole vielä Kotkassa näkynyt. Yleensä on meripäiville sattunut juuri niiden lentoonlähtemispäivä. Aina on ollut auton lasit mustanaan kun on lähtenyt merkkareille päin. Meripäivät oli nyt viime to-su.

[/quote]Mitä? Miksen tajuu mihin tää liittyy :D

Vierailija
54/109 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Irmaaa!! tuo Haulikko!!" <3 mä en kestä!! :):):)

Vierailija
55/109 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 05:05"]

Minä en ole enää pitänyt ovia lukitsemattomina tämän tapauksen jälkeen:

http://www.salon.com/2015/07/05/and_everybody_cried_the_callous_murder_of_the_harvey_family_and_the_song_it_inspired/

Koko 4-henkinen perhe - isä, äiti ja kaksi pikkulasta - tapettiin keskellä kirkasta päivää, kun murhamiehet kävelivät sisään lukitsemattomasta ovesta. Koko perhe sidottiin ja kurkut katkaistiin veitsellä yksi kerrallaan.

Oli uuden vuoden päivän iltapäivä ja perhe odotti vieraita tulevaksi järjestämiinsä uuden vuoden juhliin. Ovi oli lukitsematta ja sisään kävelikin kaksi murhamiestä, joilla oli halu tappaa. Kun juhlavieraat tulivat taloon hieman myöhemmin, heitä kohtasi kammottava näky. Koko perhe makasi teurastettuna lattialla. Murhamiehet eivät säästäneet edes lapsia. Myös perheen 9- ja 4-vuotiaiden pikkutyttöjen kaulat oli katkaistu.

Tämän tapauksen jälkeen en ole koskaan pitänyt ovia lukitsemattomina.

Myös Suomessa on ollut tämän tyylisiä tapauksia. Kuten tämä tapaus viime vuodelta. Tämä kotipihallaan ollut nainen tapettiin puukottamalla, kun ventovieras murhamies tuli hänen pihalleen keskellä kirkasta päivää:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014081118565218_uu.shtml

[/quote]

Hirveitä tapauksia. Jossain Pohjois-Suomessakin oli muutama vuosi sitten ihan hirveä tapaus, jossa tuntemattomat sieppasivat naisen omalta kotipihaltaan ja kiduttivat kuoliaaksi.

Muistaako kukaan tätä tapausta?

Vierailija
56/109 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tätä pelkoa ei auta aina silloin tällöin lukea lehdistä, kuinka johonkin taloon on murtauduttu ja asukas tyyliin tapettu. Juuri oli se joku ryöstö, jossa perheen äiti oli sidottu sänkyyn mutta ei onneksi tehty muuta. Aviomies löysi kun tuli kotiin... Hrr!

Vierailija
57/109 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:00"]

Ulkovalot, jotka toimii liiketunnistimella. Voisi olla vähän apua? :)

[/quote]

Joo nämä ne vasta onkin ihanat, ainakin mulla syttyvät itsekseen tai jotain elukoita pihalla tms., sydän pomppaa kurkkuun kun käy vessassa yöllä ja tajuaa että valo onkin päällä.

Vierailija
58/109 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin pelkäsin kun luin av:lta sitä livejännitysketjua kun jonkun mökillä oli käynyt joku ja yhä vaani ympäristössä. Oli vielä yö.

Vierailija
59/109 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa tuollaisia teurastuksia tule mieleen kuin se tapaus 50-luvulta, jossa Väinö Kilpiäinen -niminen mies tunkeutui tuntemattomien ihmisten taloon (joku asemanhoitaja, ryöstötarkoitus) ja tappoi siellä lähes kuusikymppisen pariskunnan, heidän 18-vuotiaan tyttärensä ja 6-vuotiaan lapsenlapsen. Huono tuuri perheellä oli siinä, että heidän aikuiset poikansa sattuivat juuri sillä hetkellä olemaan pois. Tuskin olisi onnistunut, jos paikalla olisi ollut enemmän puolustuskykyistä porukkaa, kun ase oli joku puukko/kirves.

Sota-aikana tietysti partisaanit tappoi kokonaisia perheitä, mutta se on poikkeustilanne.

Lähtökohtaisesti Suomessa ei liene tarpeen pelätä, että joku vieras tulee väkisin yöllä sisään ja lahtaa koko perheen. Mutta itsekin pelkään sen verran, etten esimerkiksi mielellään katso kovin jännittäviä ohjelmia illalla, jos olen yksin kotona. Tosin nyt pelko on vähän helpottanut, kun taloudesta löytyy nössökkä koira. Luotan, että koira pitää meteliä, jos joku hiiviskelee nurkissa.

Vierailija
60/109 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pelkäisin jos omakotitalossa asuisin. Kerrostalossakaan en suostu asumaan maan tasalla. Kerran asuin ja mun makuuhuoneen ikkunan alla tapahtui kaikenlaista... enkä pystynyt nukkumaan vaikka joku olikin vaan siinä ikkunan toisella puolella tupakalla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi