Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkäättekö omakotitalossa?

Vierailija
29.07.2015 |

Toisaalta ihan hölmöä, mutta pelkään aina että joku tulee. Tämä joku on siis murhaaja-raiskaaja-mies, joka murtautuu sisään ovesta tai ikkunasta. Onko muilla vastaavanlaisia pelkoja? Olemme juuri muuttaneet omakotitaloon ja tiesin kyllä, että yksin kotona ollessani saatan, lähinnä pimeällä, pelätä. Mutta olisiko ehdottaa jotain jolla pelko vähenee? :)
Olen miettinyt jotain turvalukkosysteemejä... Ja meillä on vieläpä koira, joten harvemmin olen edes ihan yksin mutta tuosta koirasta ei kyllä vahtikoiraksi ole!

Kommentit (109)

Vierailija
21/109 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:20"]Surullista, että pelkäät kotonasi. Minä olen usein yksin kotona, ja välillä unohdan laittaa ovenkin lukkoon, eikä kukaan ole tullut rosvoilemaan. Mies meillä kotona ollessaan vetelee verhoja kiinni. Minulla ne yleensä ovat auki.  Tosin tuo voi johtua lapsuuden kodissa opittu tapa.
[/quote]

Onhan se. Minäkin laitan aina verhot kiinni maantasalla. Muuten kuvittelen koko ajan, että joku kurkkii ikkunasta.
Ap

Vierailija
22/109 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:21"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:03"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:01"]Ovi on öisin lukossa ja siitä jos yrittää tulla sisään murtautumalla olen jo heräännyt meluun. Ja sen jälkeen kukaan ei astu ilman lupaa kynnyksen yli. Ei siis pelota. :) [/quote] Onko sulla joku ase vai miten voit olla noin varma? :)

[/quote]

Olen aika varma että sisään ei tulla, sanotaan näin.
[/quote]

Minullekin kelpaisi tuo itsevarmuus tässä asiassa :)
Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/109 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varsinainen arkajalka. asumme Helsingissä ok-talossa, alue on rauhallinen ja naapureita on. En olisi yksin  kotona öitä mutta onneksi kaksi vartiokoiraa, ei pelota vaikkei ovetkaan aina kukossa!

Vierailija
24/109 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:10"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:03"]Itse en pelkää olla kotona, asutaan tosin aika kaukana keskustasta. Voithan hommata oviin sisälle lukot, ikkunoista meillä ei ainakaan sisään pääse. Tosin meillä on kyllä koira sisällä joka ei tuntemattomia ihmisiä siedä. Kyllä koira hyvin pitää ulkopuoliset poissa, pelkästään koiran haukunta auttaa. Mut hommaa ne lukot sisälle, kyllä se auttaa rauhoittumaan :-).
[/quote]

Kiitos vinkistä, täytyy perehtyä noihin sisälukkoihin :) Mekään emme asu keskustassa vaan pienehkössä kylässä että eipä täällä edes taida rosvoja juuri liikkua :D

Koirasta on toki apua siinä mielessä, että reagoi ja haukkuu ääniä ym. Mutta jos joku oikeasti tulisi sisälle, ei siitä apua taitaisi olla. Joskus mietin että pitäisikö laittaa postilaatikolle tai ulko-ovelle joku dopermannin kuva :D jos auttaisi... Naapurit vois tosin ihmetellä.

[/quote]

Semmoinen ketju tai salpalukko, vois olla hyvä. Kaupasta saa muuten sellaisia varashälyttimiä, oven ku aukaisee niin se pitää ihan kamalaa meteliä, sitä jos ei karkuun lähde niin on ihme :-D. Meillä oli anoppilassa tuollainen ja voi taivas pelästyin sitä ensimmäisen kerran :-D..

Vierailija
25/109 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no huhhuh mitä pelkoja teillä on. Ihan yhtä hyvin sinne kerrostaloonkin voi joku hiippari murtautua. Samalla tavoin se ikkuna tai ovi murtuu kerrostalossakin sorkkaraudalla.

Vierailija
26/109 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänitä nauhalle "irma tuo se haulikko" äänite ja sittenku liike tunnistin huomaa jotain laita soimaan

Vierailija
27/109 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettaasti nämä maamme rikastuttajat tekevät tänä päivinä murtosarjoja. Asutaan maalla pienessä kylässä ja aina hetki sen jälkeen kun "puolalaiset taulukauppiiaat yms. kerjäläiset " ovat käyneet kyttäämässä paikat päivällä, niin hetken päästä tulee varkaat syksy öiden pimeydessä. Naapuritiloilta on varastettu mönkijää yms.
Kun asui yksin lasten kanssa heräsin yöllä siihen, kun takaoveamme kokeiltiin, onko se auki. Ei ollut auki, eikä kukaan tullut sisään. Sen jälkeen pelotti pirusti. Pistin takaovelle liiketunnistimella halogeenin ja sen jälkeen vasta pelottikin, kun se räpsyi päälle yöllä joka rusakosta.
Enää ei pelota, mutta tiedän, että sykyllä taas vähän jännittää :-)

Vierailija
28/109 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kerrostalossa neljännessä Hgissä. En pelkää kerrostalossa mutta pelkäisin olla omakotitalossa. Maaseudulla ollessani vaikken olekaan yksin niin tarkistan että ovi varmasti lukossa. Mikäli asuisin vakituiseen omakotitalossa niin pitäisi olla kunnon koira.

Vierailija
29/109 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:00"]

Ulkovalot, jotka toimii liiketunnistimella. Voisi olla vähän apua? :)

[/quote]

Asuin lapsuuden maalla ja meille tuli jossain vaiheessa ko. valot kun siellä oli niin julmetun pimeää. Hitto, nehän meni päälle yhtenään kun joku kettu tms juoksi pihan poikki. Ei siis apua, alkaa mielikuvitus laukkaamaan entistä enemmän.

Vierailija
30/109 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on liiketunnistimia ympäri taloa ja jos joku hiippailee talon lähellä, niin pihavalot syttyy. Sitten sitä saakin aina paskahalvauksen, kun joku kissa kävelee terassilla ja valot syttyy.

Vierailija
31/109 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu hieman paikasta. Omassa talossa ei ole tullut pelon tunnetta, kun asutaan ihan ihmisten ilmoilla ja hälytysjärjestelmä. Talo on muutenkin niin korkea, että mahdollinen murtovaras joutuu käyttämään paljon vaivannäköä jos haluaa tulla korkealla olevista ikkunoista tai jykevistä ovista sisään.

Sen sijaan ollessani yksin isoäidilläni talonvahtina on tullut aika pelottavia fiiliksiä. Varsinkin kun myöhään yöllä on räpsähtäneet liiketunnistimilla varustetut ulkovalot päälle, tai on kuulunut jotain ääniä pihalta. Hänellä on yksikerroksinen talo sellaisilla isoilla melkein maahan ulottuvilla ikkonoilla. Se lisäksi sijaitsee maaseudulla ja ympärillä on pelkkiä peltoja ja metsää ja tuo talo on pitkän hiekkatien päässä, eikä sinne oikein voi ulkopuolinen vahingossa eksyä. Lähimpään naapuriin on joku 1,5km linnuntietä eivätkä he ole aina kotona.

Jostain syystä olen nähnyt lapsesta asti painajaisia tuosta isoäitini talosta, ja yleensä niissä on joku murtovaras/murhaaja ja ne ovat todella ahdistavia. Vähän nytkin huolettaa isoäidin puolesta, kun hän asustelee siellä yksinään vaarini kuoltua.

Vierailija
32/109 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jos olisi liiketunnistimella syttyvät valot, ei meillä kukaan uskaltaisi nukkua. :D Pihalla liikkuu pupuja ja kissoja, niin valot syttyisivät tämän tästä. terv. Verhot auki

Vierailija
33/109 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko lapsuuteni asuin isossa omakotitalossa. Aloin pelätä vasta sen jälkeen kun muutin kotoa.. Jouduin olla koiravahtina hiihtolomia ja kesälomilla. Pelästyin joka ikistä rasahdusta ja tuulen vihellystä. En voinut nukkua koska pelkäsin. Kerrostalot on nyt mun juttu.

Vierailija
34/109 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hassua. Nykyiset luonnosta vieraantuneet ihmiset pelkäävät metsässä, kun taas ennenvanhaan ihmiset pakeni metsään turvaan. Ihmisethän niitä pahoja tekee ja sitä suurempi mahdollisuus joutua pahan teon kohteeksi mitä enemmän ympärillä on ihmisiä.

Vierailija
35/109 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki paloittelusurmat ovat tapahtuneet kerrostaloissa.

Vierailija
36/109 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään vaikka pidänkin itseäni järki-ihmisenä.pelkäsin tosin myös rivarissakin kin piti olla viikot yksin miehen opiskellessa toisella paikkakunnalla.asuttiin levottomalla alueella ja pari kertaa yritti huumehörhö tulla sisälle.onneksi just sillon sattu mies oleen kotona.mut iltoisin ei meinannu uni tulla kun kuuntelin ääniä.stressaava vuosi kyllä.
mulla myös vilkas mielikuvitus eikä se yhtään helpota.:)miestä en reissuhommiin päästäisi kuin pakon edessä jos sittenkään.

Vierailija
37/109 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:55"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:24"]Välillä kieltämättä pelottaa. Silloin kun paikkakunnalla eräs hiippari kävi oikeasti tirkistelemässä ikkunoista sisään, mulla oli monesti sellainen olo, että mua tuijotetaan. Meidän koira on sellainen lapanen, ettei se varmasti tekis kenellekään mitään pahaa, sillä on vaan ärsyttävä tapa reagoida kaikkeen outoon ääneen murisemalla niin, että mua alkaa pelottaa, että mitähän se nyt havaitsi. Lainasin kerran viikoksi kaverilta riistakameran ja laitoin sen pihapuuhun kuvaamaan, olis saanut jäädä kokeilematta. Jos ei sitä kameraa ja tota koiraa olis, olisin autuaan tietämätön siitä kaikesta, mitä pihallamme voi yöaikaan tapahtua... Mulle riittäis ihan vaan ne jalan jäljet, jotka kiertää ympäri taloa vasta sataneessa lumessa ja ikkunoiden alla, siinä olis ihan riittävästi jännitystä. [/quote] Mitä kaikkea siellä kamerassa sitten näkyi? :O Ap

[/quote]

Ensimmäisenä yönä joku nosteli kukkaruukkuja, ilmeisesti etsien jotain (avainta?). Kiersi koko talon ja lähti pois. Toisena yönä vain metsän eläimiä. Kolmantena yönä ilmeisesti sama hlö kurkisteli meidän ikkunoista sisään ja sitten siirtyi naapurin tontille. Neljäntenä yönä kaksi henkilöä kävi kaikki ovet kokeilemassa, toinen kierteli autoni ympärillä kokeillen ovia ja lähtivät pois. Viidentenä yönä kurkki taas ikkunoista ja kokeili ovia ja siirtyi naapurin tontille. Tää mun lainaama riistakamera on sellainen, että se ottaa videokuvaa. Kuvan laatu oli aika heikko, koska lähin puu mihin sen sain asennettua on aika kaukana talosta, eikä ole mikään Full HD, mutta kyllä siinä selvästi ihminen/ihmisiä oli. Ainii, koira havahtui kaikkina niinä öinä murisemaan, kun ovia kokeiltiin ja olohuoneen ikkunasta kurkittiin. Itse en kuullut mitään, en edes ovien kokeilua.

Olen nyt aikeissa asennuttaa pihavalot liiketunnistimella, ihan kunnon spotit, että jos joku tuohon pihaan tulee, niin ei jää huomaamatta.

Vierailija
38/109 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalossa en pelkää, mutta erämaahan en lähtisi yksin. Kysymys on enemmän tunteesta kuin todellisista riskeistä. Mutta nostan kyllä hattua tälle naiselle: https://www.facebook.com/yksinvaellus

Vierailija
39/109 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää. Kotitonttu ja -kummitus suojelevat meitä.

Vierailija
40/109 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus pelkäsin, sain jotain kauhukohtauksia. Yksin ja keskellä metsää, ei koiraa ja ikkunoita, ikkunallisia ovia riitti. Lähimmät naapurit 300- 500 m. virittelin kasan tuolia ovieneteen ennenkuin uskalsin nukkua, tämä siksi kun oli jotain vankeja kateissa. Aamulla hävetti, yöllä ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän