Morsian sanoi valkoisen mekon olevan ok - kehtaanko laittaa?
Olen siis laittamassa ystäväni häihin (olen kaaso) vaalean, tiukan mekon, jossa on kyllä harmaa kaistale keskellä. Morsian sanoi mekon olevan ok, mutta saankohan muilta vierailta ikäviä katseita?
Kommentit (83)
Mun ukko on pukumies siis töissäkin. Olitiin jossain junttilassa maalaishäissä, sulhasen pukua en muista mutta kai se Seppälän tms. halvin puku taisi olla, muilla vierailla asu oli lähinnä farkut ja kauluspaita, mutta ei tienkään sentään kravattia.
Aika moni luuli mun ukkoa sulhaseksi ja sitä aidosti vitutti. Onneks ne oli sen oman serkun häät, jos olisi ollut mun puolelta sukua tuollaiset häät, niin varmaan ei olisi puhunut mulle koko kesänä.
Minä kun olin valinnut hänelle parhaan pukunsa ja vielä krakankin.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:05"]oletko tosiaan niin köyhä ettet voi HM:stä yhtä muun väristä mekkoa ostaaa? jos laitat valkoisen meko, tulet häpeämään ja katumaan sitä koko lopun ikääsi, jos nyt et tajua sitä niin vanhempana tajuat kyllä! Ei missään nimessä valkoista mekkoa häihin! Oletpa aika itserakas!
Mistä näitä siis oikeasti sikiää????
[/quote]
Olen opiskelija, olen käyttänyt jo satoja euroja polttareihin, häälahjaan, valmisteluihin, majoitukseen ja matkustamiseen. Seuraavalle kolmelle viikolle on tämän takia 70 euroa ruokarahaa, eikä euroakaan enempää. Eli ei, minulla ei tosiaan ole rahaa edes H&M:n halvimpaan mekkoon tällä hetkellä.
ap
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:05"]oletko tosiaan niin köyhä ettet voi HM:stä yhtä muun väristä mekkoa ostaaa? jos laitat valkoisen meko, tulet häpeämään ja katumaan sitä koko lopun ikääsi, jos nyt et tajua sitä niin vanhempana tajuat kyllä! Ei missään nimessä valkoista mekkoa häihin! Oletpa aika itserakas!
Mistä näitä siis oikeasti sikiää????
[/quote]
Mietin ihan samaa. Kolttuja saa parilla kympillä alesta. Ei mustaa ei valkoista.
Piste
Mekko on siis tämäntapainen, mutta ei H&M:lta. Väri ja kuvio sama.
http://m.hm.com/fi/product/15358?article=15358-B
ap
Osta uusi mekko laskulla h&mlta. Lasku tulee vasta ensi kuussa. Tai zalandolta, 30 päivää maksuaikaa. Molemmissa ilmanen toimitus nyt.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 11:40"]Osta uusi mekko laskulla h&mlta. Lasku tulee vasta ensi kuussa. Tai zalandolta, 30 päivää maksuaikaa. Molemmissa ilmanen toimitus nyt.
[/quote]
Olisiko tuo linkkaamani mekko sitten todella niin sopimaton?
ap
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:04"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:00"]En tajua näitä jotka laittavat tieten tahtoen "etiketin vastaisen" mekon (ja valkoinen sitä todellakin on) ja kysyvät vielä morsiamelta asiaa. Harva kehtaa sanoa suoraan, että "ei, et voi laittaa. Se on minun värini" kuulostamatta moukalta. Mutta eiköhän tuo "ok"-vastaus kerro, ettei se morsiamelle ihan täysin ok ole. Siis todellakin olet moukka jos laitat ja minä ainakin katsoisin tiukkaa valkomekkoista kaasoa siihen malliin, että taitaa tyttö toivoa olevansa itse morsiamen paikalla.
[/quote]
Tajuatko sen, että opiskelijabudjetilla - kun olen uhrannut näitä häitä varten jo aikamoisen summan rahaa - ei uusia mekkoja tuosta vain ostetakaan?
Tajuatko sen, että me morsiamen kanssa olemme niin hyviä ystäviä, että hän varmasti sanoisi, jos haluaisi minun laittavan jonkun muun mekon?
Toinen vaihtoehto on kokimusta mekko. Muun väirisiä minulla ei ole
[/quote]no sitten vuokraat mekon tai laitat sen mustan. Oot aika moukka jos laitat sen valkosen mekon.
Tuo on ihan hyvä, voit hyvin laittaa sen. Tärkeintä on, ettei mekko ole liian "morsiuspukumainen".
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 11:40"]Osta uusi mekko laskulla h&mlta. Lasku tulee vasta ensi kuussa. Tai zalandolta, 30 päivää maksuaikaa. Molemmissa ilmanen toimitus nyt.
[/quote]
ap
[/quote]
En huomannut linkkiä, mutta on tuo minusta ihan ok. Laita vaikka harmaa huivi tai jakku lisäksi, älä laita hiuksia kovin juhlavasti.
Meidän häissä eräs ystävä oli pukeutunut valkoiseen, tiukkaan mekkoon. Meitä se ei haitannut, mutta totta puhuen kyllä tunsin myötähäpeää kun näin miten vieraat tätä ystävää katselivat ja vielä jälkikäteen valokuvista ihmettelivät kun oli valkoiseen pukeutunut.
Mä miellän tän "valkoinen kuuluu morsiamelle" samaan kategoriaan kuin hautajaismustan. En ole ikinä ollut hautajaisissa joissa olisi etukäteen pyydetty pukukoodia, mutta silti porukka pukee päällensä mustaa itseni mukaan lukien. Kieltämättä esim. tiukkaan pinkkiin mekkoon pukeutunut herättäisi ihmetystä, vaikkei puheita niin vähintään merkitseviä katseita.
Eikö ap saisi joltain mekkoa lainaan? Tai tilaa netistä, mm. nelly.com, zalando.fi, members.com tai stylepit.fi myyvät usein älyttämän halvalla. Ja useissa maksunkin voi suorittaa vasta muutaman kuukauden päästä, tai jos on ihan lohduton tilanne niin vaikka osamaksulla. Pieni budjetti on vain tekosyy, varsinkin kun on jo ollut varaa laittaa rahaa palaan kaikkeen muuhun kivaan.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 11:48"]Meidän häissä eräs ystävä oli pukeutunut valkoiseen, tiukkaan mekkoon. Meitä se ei haitannut, mutta totta puhuen kyllä tunsin myötähäpeää kun näin miten vieraat tätä ystävää katselivat ja vielä jälkikäteen valokuvista ihmettelivät kun oli valkoiseen pukeutunut.
Mä miellän tän "valkoinen kuuluu morsiamelle" samaan kategoriaan kuin hautajaismustan. En ole ikinä ollut hautajaisissa joissa olisi etukäteen pyydetty pukukoodia, mutta silti porukka pukee päällensä mustaa itseni mukaan lukien. Kieltämättä esim. tiukkaan pinkkiin mekkoon pukeutunut herättäisi ihmetystä, vaikkei puheita niin vähintään merkitseviä katseita.
Eikö ap saisi joltain mekkoa lainaan? Tai tilaa netistä, mm. nelly.com, zalando.fi, members.com tai stylepit.fi myyvät usein älyttämän halvalla. Ja useissa maksunkin voi suorittaa vasta muutaman kuukauden päästä, tai jos on ihan lohduton tilanne niin vaikka osamaksulla. Pieni budjetti on vain tekosyy, varsinkin kun on jo ollut varaa laittaa rahaa palaan kaikkeen muuhun kivaan.
[/quote]
"Laittaa rahaa palaa kaikkeen muuhun kivaan"?
Eiköhän häälahja ja polttarit ole paljon tärkeämpi kuin se, onko ap:n juhlamekossa kaistale valkoista. Minusta linkattu mekko on täysin sopiva.
Siis häh, ei todellakaan olisi ongelma linkatun kaltainen mekko... ootte te ihan pöpejä.
Mun mielestä myös lievää hysteriaa, sv-mammat näkevät valkoista :D asioissa on aina kaistale harmaata!
Hyvä mekko se on! Onneksi pölvästit eivät voi sanella mitä ap laittaa ylleen :)
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 13:05"]Mun mielestä myös lievää hysteriaa, sv-mammat näkevät valkoista :D asioissa on aina kaistale harmaata!
Hyvä mekko se on! Onneksi pölvästit eivät voi sanella mitä ap laittaa ylleen :)
[/quote]
Kiitos, päätän mielummin uskoa näitä positiivisia kommentteja. Enpä olisi uskonut ihmisten suhtautuvan näin kiihkeästi aiheeseen! Täällähän on haukuttu moukaksi ja itsekääksi, povattu ystävyyden loppua, ennustettu että kadun lopun elämäni.. :D
Hei. Se on vaan MEKKO!
AP
Todennäköisesti muut vieraat pitävät mekkoa huonona valintana ellet sitten pidä siinä päällä jonkun muun väristä jakkua koko juhlan ajan.
Laita vain se aikomasi mekko, sehän ei ole kokovalkoinen, vaan siinä on se harmaa osio, ja vielä morsiankin on antanut luvan. Eikä valkoisia asusteita.
Olin kaaso. Mekkoni oli polviin ulottuva "jakkumainen" vaalean beige/luonnonvalkoinen. Morsiamelle tämä oli ok, hänen mekkonsa oli valkoisempi ja selkeä hääpuku. Kenkäni oli kirkkaan turkoosit. Välillä aina häiden aikana mielestäni jotkut katsoivat minua paheksuen. Tai sitten kuvittelin.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 11:48"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 11:40"]Osta uusi mekko laskulla h&mlta. Lasku tulee vasta ensi kuussa. Tai zalandolta, 30 päivää maksuaikaa. Molemmissa ilmanen toimitus nyt.
[/quote]
ap
[/quote]
En huomannut linkkiä, mutta on tuo minusta ihan ok. Laita vaikka harmaa huivi tai jakku lisäksi, älä laita hiuksia kovin juhlavasti.
[/quote]
Laitat tietienki hiukset juhlavasti! Ja tohon mekkoon kävis kivasti jotkut värikkäät korkkarit!
Kävin tänään juuri Seppälässä mekkoja ihan mielettömän halvalla esim keltakukallinen maximekko 5e varmaan poistavat pilkkahintaan kesämallistoo
Ennemmin farkut ja t paita.