Morsian sanoi valkoisen mekon olevan ok - kehtaanko laittaa?
Olen siis laittamassa ystäväni häihin (olen kaaso) vaalean, tiukan mekon, jossa on kyllä harmaa kaistale keskellä. Morsian sanoi mekon olevan ok, mutta saankohan muilta vierailta ikäviä katseita?
Kommentit (83)
En tajua näitä jotka laittavat tieten tahtoen "etiketin vastaisen" mekon (ja valkoinen sitä todellakin on) ja kysyvät vielä morsiamelta asiaa. Harva kehtaa sanoa suoraan, että "ei, et voi laittaa. Se on minun värini" kuulostamatta moukalta. Mutta eiköhän tuo "ok"-vastaus kerro, ettei se morsiamelle ihan täysin ok ole. Siis todellakin olet moukka jos laitat ja minä ainakin katsoisin tiukkaa valkomekkoista kaasoa siihen malliin, että taitaa tyttö toivoa olevansa itse morsiamen paikalla.
Laita vaan, tollaset jenkkietiketit on niin turhia.
Voi laittaa, pitkä hörsylä iltapuku valkoisena voisi ottaa silmään mutta tiukempi, lyhyempi sporttikaistaleella on ok. Jos joku ilkeilemällä kuittaa väristä niin sano olevasi neitsyt - vitsi vitsi, kysyit morsiamelta hyväksynnän.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:00"]En tajua näitä jotka laittavat tieten tahtoen "etiketin vastaisen" mekon (ja valkoinen sitä todellakin on) ja kysyvät vielä morsiamelta asiaa. Harva kehtaa sanoa suoraan, että "ei, et voi laittaa. Se on minun värini" kuulostamatta moukalta. Mutta eiköhän tuo "ok"-vastaus kerro, ettei se morsiamelle ihan täysin ok ole. Siis todellakin olet moukka jos laitat ja minä ainakin katsoisin tiukkaa valkomekkoista kaasoa siihen malliin, että taitaa tyttö toivoa olevansa itse morsiamen paikalla.
[/quote]
Tajuatko sen, että opiskelijabudjetilla - kun olen uhrannut näitä häitä varten jo aikamoisen summan rahaa - ei uusia mekkoja tuosta vain ostetakaan?
Tajuatko sen, että me morsiamen kanssa olemme niin hyviä ystäviä, että hän varmasti sanoisi, jos haluaisi minun laittavan jonkun muun mekon?
Toinen vaihtoehto on kokimusta mekko. Muun väirisiä minulla ei ole
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:00"]
En tajua näitä jotka laittavat tieten tahtoen "etiketin vastaisen" mekon (ja valkoinen sitä todellakin on) ja kysyvät vielä morsiamelta asiaa. Harva kehtaa sanoa suoraan, että "ei, et voi laittaa. Se on minun värini" kuulostamatta moukalta. Mutta eiköhän tuo "ok"-vastaus kerro, ettei se morsiamelle ihan täysin ok ole. Siis todellakin olet moukka jos laitat ja minä ainakin katsoisin tiukkaa valkomekkoista kaasoa siihen malliin, että taitaa tyttö toivoa olevansa itse morsiamen paikalla.
[/quote]
Mistäs sinä tiedät, mikä edes on "morsiamen väri" aloittajan ystävän häissä. On paljon morsiamia, jotka pukeutuvat vaikka punaiseen tai mustaan. Ajatteletko, että he toivovat olevansa jonkun muun kuin morsiamen paikalla?
oletko tosiaan niin köyhä ettet voi HM:stä yhtä muun väristä mekkoa ostaaa? jos laitat valkoisen meko, tulet häpeämään ja katumaan sitä koko lopun ikääsi, jos nyt et tajua sitä niin vanhempana tajuat kyllä! Ei missään nimessä valkoista mekkoa häihin! Oletpa aika itserakas!
Mistä näitä siis oikeasti sikiää????
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:04"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:00"]En tajua näitä jotka laittavat tieten tahtoen "etiketin vastaisen" mekon (ja valkoinen sitä todellakin on) ja kysyvät vielä morsiamelta asiaa. Harva kehtaa sanoa suoraan, että "ei, et voi laittaa. Se on minun värini" kuulostamatta moukalta. Mutta eiköhän tuo "ok"-vastaus kerro, ettei se morsiamelle ihan täysin ok ole. Siis todellakin olet moukka jos laitat ja minä ainakin katsoisin tiukkaa valkomekkoista kaasoa siihen malliin, että taitaa tyttö toivoa olevansa itse morsiamen paikalla.
[/quote]
Tajuatko sen, että opiskelijabudjetilla - kun olen uhrannut näitä häitä varten jo aikamoisen summan rahaa - ei uusia mekkoja tuosta vain ostetakaan?
Tajuatko sen, että me morsiamen kanssa olemme niin hyviä ystäviä, että hän varmasti sanoisi, jos haluaisi minun laittavan jonkun muun mekon?
[/quote]
No vaikea sitä on tosta sun alkuperäisestä tekstistä TAJUTA, kun se ei siinä lue!
Tajuatko?
Ohis
Kunnioita morsianta,älä laita. Varmasti katsoisi porukkakin vähän kieroon. Jännä ettet itse tätä asiaa tajua.
no musta sitten ennemmin! Tai jätä menemättä jos ei ole vaatteita päällesi. Lainaa äidiltäsi tai ystävältä jos olet niin klöyhä.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:04"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:00"]En tajua näitä jotka laittavat tieten tahtoen "etiketin vastaisen" mekon (ja valkoinen sitä todellakin on) ja kysyvät vielä morsiamelta asiaa. Harva kehtaa sanoa suoraan, että "ei, et voi laittaa. Se on minun värini" kuulostamatta moukalta. Mutta eiköhän tuo "ok"-vastaus kerro, ettei se morsiamelle ihan täysin ok ole. Siis todellakin olet moukka jos laitat ja minä ainakin katsoisin tiukkaa valkomekkoista kaasoa siihen malliin, että taitaa tyttö toivoa olevansa itse morsiamen paikalla.
[/quote]
[/quote]
Jos sulla kerran on mustakin mekko, niin ongelma on sillä ratkaistu.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:05"]
oletko tosiaan niin köyhä ettet voi HM:stä yhtä muun väristä mekkoa ostaaa? jos laitat valkoisen meko, tulet häpeämään ja katumaan sitä koko lopun ikääsi, jos nyt et tajua sitä niin vanhempana tajuat kyllä! Ei missään nimessä valkoista mekkoa häihin! Oletpa aika itserakas!
Mistä näitä siis oikeasti sikiää????
[/quote]
Elämä menee kuitenkin aika hyvin putkeen, jos huomaa loppuelämänsä katuvansa yhtä valkoharmaata mekkoa, john on kaveriltakin luvan kysynyt.
Meillä oli myös köyhä kaaso. Luvattiin auttaa rahallisesti mekon hankinnassa. No tämä neiti sitten osti sellaisen asun joka sopi paremmin baari-iltaan kuin hääjuhlaan. Ja epäilen että niin hänkin ajatteli.
Kysessä on etikettimoka ja saat luultavasti katseiden lisäksi ikäviä huomautuksia. En ikipäivänä laittaisi.
Muista, että häissä otetaan myös paljon kuvia ja mokasi jää elämään tuhansiin otoksiin tuttujen ja tuntemattomien pällisteltäväksi.
Ap, morsiamen kanssa riittää keskustelu. Laita vaan se valkoinen mekko. Moni Av-mamma on ehdoton ei valkoista, ei edes asusteita blaa blaa blaa mutta etiketti rajaa myös muut värit, ovatkohan tiukkapipot tietoisia..
"Huomionarvoista naisen pukeutumisessa on, että valkoista väriä tulisi välttää, koska se on perinteikkäästi varattu morsiamelle. Myös musta ja kirkkaanpunainen ovat värejä, joihin naisen ei sovi pukeutua. Musta on mielletty hautajaisten värinä ja kirkkaanpunainen herättää liikaa huomiota. Sukkahousut kuuluvat myös naisen hääetikettiin, eikä nainen saisi olla käsivarret paljaana kirkkohäiden vihkimistilaisuudessa."
Aika on ajanut jo etiketin yli jos kysymys on muista kuin kuninkaallisista häistä ;) Ajattele, voit ihan itse valita mitä puet ja antaa näille mielipiteille piut paut. Mukavia juhlia!
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:12"]
Kysessä on etikettimoka ja saat luultavasti katseiden lisäksi ikäviä huomautuksia. En ikipäivänä laittaisi.
Muista, että häissä otetaan myös paljon kuvia ja mokasi jää elämään tuhansiin otoksiin tuttujen ja tuntemattomien pällisteltäväksi.
[/quote]
Ihan ohiksena: toisten vaatteista huomautteleminen on tosi paha etikettimoka. Pahempi kuin mikään vaate. Lukekaa sitä etikettiä.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:04"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:00"]En tajua näitä jotka laittavat tieten tahtoen "etiketin vastaisen" mekon (ja valkoinen sitä todellakin on) ja kysyvät vielä morsiamelta asiaa. Harva kehtaa sanoa suoraan, että "ei, et voi laittaa. Se on minun värini" kuulostamatta moukalta. Mutta eiköhän tuo "ok"-vastaus kerro, ettei se morsiamelle ihan täysin ok ole. Siis todellakin olet moukka jos laitat ja minä ainakin katsoisin tiukkaa valkomekkoista kaasoa siihen malliin, että taitaa tyttö toivoa olevansa itse morsiamen paikalla. [/quote] Tajuatko sen, että opiskelijabudjetilla - kun olen uhrannut näitä häitä varten jo aikamoisen summan rahaa - ei uusia mekkoja tuosta vain ostetakaan? Tajuatko sen, että me morsiamen kanssa olemme niin hyviä ystäviä, että hän varmasti sanoisi, jos haluaisi minun laittavan jonkun muun mekon? Toinen vaihtoehto on kokimusta mekko. Muun väirisiä minulla ei ole
[/quote]
No jos sulla on vain kaksi etiketin vastaista mekkoa eikä varaa uuteen, niin miksi edes kysyt asiasta täällä? Laitat niistä sen joka omasta mielestäsi on sipivampi ja se siitä. Loppupeleissä ketään ei kiinnosta kaason mekko.
En ole mielestäni moderni, mutta eikö se harmaa kaistale tee mekosta jotain muuta kuin valkoisen. Kyseessähän ei siis ole kokovalkoinen mekko. Jos mekko ei ole hääpuvun tyylinen, niin mielestäni on aivan ok laittaa mekko, joka on vaalea mutta ei täysvalkoinen.
Lisäksi ap on kysynyt morsiamelta luvan, joten en oikein tajua ketä asia haittaa. Joissakin häissä kaasoille erikseen hankitaan valkea mekko, joten eihän tämä muuta asiaa oikein mitenkään, kun morsian on mekosta tietoinen. Muista siellä häissä ei ole todellakaan väliä ja jos joku nyt kehtaisi asian tuoda esiin, niin voi tosiaan hyvin sanoa, että morsiamen kanssa on asia päätetty.
Tilaat vaan postimyynnistä uuden kalliin mekon ja jätät hintalaput paikoilleen... Häitte jälkee vaa palautukseen mekko. Näin vaimo toiminut, saa juuri sen mekon, jonka haluaa eikä tarvii hintoja miettiä... Ja jola juhlaan uus mekko päällä.. Kannattaa tosin olla varovaine ettei juomia yms... kaada päälle.
Noh, mun mielestä se on aina etikettivirhe oli se morsiolle ok tai ei. Ja aina sinne häihin pari tiukkapipoa mahtuu ketkä varmaan katsoo nenänvartta pitkin, mutta loppupeleissä se on sun asias ja jos se ei morsmaikkua haittaa, niin mikäs siinä. Itse en laittais.