Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Morsian sanoi valkoisen mekon olevan ok - kehtaanko laittaa?

Vierailija
29.07.2015 |

Olen siis laittamassa ystäväni häihin (olen kaaso) vaalean, tiukan mekon, jossa on kyllä harmaa kaistale keskellä. Morsian sanoi mekon olevan ok, mutta saankohan muilta vierailta ikäviä katseita?

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva.fi/keskustelu/4532776/ketju/voiko_haihin_laittaa_tiukan_kotelomekon

Tässä aiempi aloittamasi keskustelu, saman mekon linkannut sinnekin... t: nro 70

Vierailija
42/83 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 15:46"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 08:57"]

Olen siis laittamassa ystäväni häihin (olen kaaso) vaalean, tiukan mekon, jossa on kyllä harmaa kaistale keskellä. Morsian sanoi mekon olevan ok, mutta saankohan muilta vierailta ikäviä katseita?

[/quote]

Taidat olla sama joka aiemmin kyseli täällä että onko se mekko sovelias, kun se on niin tiukka mutta polvista ja yläosasta peittävä. Montako aloitusta ajattelit tehdä samasta aiheesta? Veikkaan että kukaan ei vastaavaa mekkoa laittaisi minkä tyylisen linkkasit aiemmin h&m:ltä, että mekko jossa harmaa kaistale. Jos yksi mekko tuottaa noin paljon ongelmia niin huhhuh, pistä se tai pistä joku muu. Tai kun kerran olet kaaso niin maksata mekkosi morsiamella kun kerran järkkäsit polttarit yms.
[/quote]

En ole kyllä aiheesta aiemmin tänne kirjoittanut, heräsin mekkotilanteeseen eilen. Voisiko olla, voisiko MITENKÄÄN OLLA, että jollakulla muullakin ois samantapainen H&M:n mekko kuin minulla? :D

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä oon ollut useissa (kesä)häissä pikkumustissa. Mielestäni musta mekko on tyylikäs ja esim. värikkäiden korkkareitten kanssa kesälläkin todella kivan näkönen. Eiköhän nämä "värikiellot" oo valloillaan lähinnä junttien keskuudessa...

Vierailija
44/83 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:04"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:00"]En tajua näitä jotka laittavat tieten tahtoen "etiketin vastaisen" mekon (ja valkoinen sitä todellakin on) ja kysyvät vielä morsiamelta asiaa. Harva kehtaa sanoa suoraan, että "ei, et voi laittaa. Se on minun värini" kuulostamatta moukalta. Mutta eiköhän tuo "ok"-vastaus kerro, ettei se morsiamelle ihan täysin ok ole. Siis todellakin olet moukka jos laitat ja minä ainakin katsoisin tiukkaa valkomekkoista kaasoa siihen malliin, että taitaa tyttö toivoa olevansa itse morsiamen paikalla.
[/quote]

Tajuatko sen, että opiskelijabudjetilla - kun olen uhrannut näitä häitä varten jo aikamoisen summan rahaa - ei uusia mekkoja tuosta vain ostetakaan?
Tajuatko sen, että me morsiamen kanssa olemme niin hyviä ystäviä, että hän varmasti sanoisi, jos haluaisi minun laittavan jonkun muun mekon?

Toinen vaihtoehto on kokimusta mekko. Muun väirisiä minulla ei ole
[/quote] Varmaan tulevaisuudessa morsian jaksaa sinua aina muistuttaa kun sinulla oli valkoista päällä hänen häissään. Luuletko että se on morsiamelle "ok" kahden kuukauden tai puolen vuoden päästä? Varaudu.

Vierailija
45/83 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 16:11"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 15:46"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 08:57"] Olen siis laittamassa ystäväni häihin (olen kaaso) vaalean, tiukan mekon, jossa on kyllä harmaa kaistale keskellä. Morsian sanoi mekon olevan ok, mutta saankohan muilta vierailta ikäviä katseita? [/quote] Taidat olla sama joka aiemmin kyseli täällä että onko se mekko sovelias, kun se on niin tiukka mutta polvista ja yläosasta peittävä. Montako aloitusta ajattelit tehdä samasta aiheesta? Veikkaan että kukaan ei vastaavaa mekkoa laittaisi minkä tyylisen linkkasit aiemmin h&m:ltä, että mekko jossa harmaa kaistale. Jos yksi mekko tuottaa noin paljon ongelmia niin huhhuh, pistä se tai pistä joku muu. Tai kun kerran olet kaaso niin maksata mekkosi morsiamella kun kerran järkkäsit polttarit yms. [/quote] En ole kyllä aiheesta aiemmin tänne kirjoittanut, heräsin mekkotilanteeseen eilen. Voisiko olla, voisiko MITENKÄÄN OLLA, että jollakulla muullakin ois samantapainen H&M:n mekko kuin minulla? :D ap

[/quote]

Joo just sama mekko häihin opiskelijabudjetilla ja kumpikin kirjoittaa samasta aiheesta tänne? Joo ei ole mahdollista, sori. Älä nyt viitsi hyvä ihminen, miten sulle joku mekko voi olla tuollainen ongelma? Kuten itsekin kirjoitit "se on vaan mekko". Laita se tai laita joku muu tai ole menemättä tai maksata morsiamella uusi mekko, mitä väliä. Ei ehkä tarvitse aloittaa aina uutta ketjua samasta aiheesta kuitenkaan=D

Vierailija
46/83 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ainakaan kiinnosta, jos omissa häissäni jollain on valkosta mekossa. Mun häämekko tulee olemaan osaksi kultainen ja valkoinen sekä mun näköiseni. Noudatan siis etikettiä kyllä muiden häissä. Täällä kyllä vähän liioitellaan, että aloittajan elämä on ihan pilalla yhden mekon takia. :D Tuo aloittajan linkkaama mekko on täysin okei ja vaikka olisikin kokonaan valkoinen, ei se kenenkään elämää pilaa.

Vierailija
47/83 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:33"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:24"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:15"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:12"]

Kysessä on etikettimoka ja saat luultavasti katseiden lisäksi ikäviä huomautuksia. En ikipäivänä laittaisi.

Muista, että häissä otetaan myös paljon kuvia ja mokasi jää elämään tuhansiin otoksiin tuttujen ja tuntemattomien pällisteltäväksi.

[/quote]

Ihan ohiksena: toisten vaatteista huomautteleminen on tosi paha etikettimoka. Pahempi kuin mikään vaate. Lukekaa sitä etikettiä.

[/quote]

Tämän alapeukuttajilla on varmaan tosi ihania ja lämmintunnelmaisia häitä. Saako siellä huomautella lihomisestakin? Serkun uudesta kihlatusta? Ruoasta? Vai vaan toisten vaatteista.

[/quote]Älä nyt vedä hernettä nenään, et ole tainnut koskaan olla häissä LOL. Ei kai kukaan sanonut, että SAA huomautella, mutta valkoinen mekko muiden kuin morsiamen päällä tulee aiheuttamaan sanomista, kyseessä on vaan niin vahva perinne.

Ja ap laita se musta.

[/quote]

Olen ollut elämässäni ehkä 10-15 häissä. Yksissäkään en ole kuullut ihmisten huomauttelevan toisilleen vaatetuksesta. Ehkä se sitten teillä päin tulee järjestyksessä heti hääkimpun heiton jälkeen.

Vierailija
48/83 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 15:35"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:15"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:12"]

Kysessä on etikettimoka ja saat luultavasti katseiden lisäksi ikäviä huomautuksia. En ikipäivänä laittaisi.

Muista, että häissä otetaan myös paljon kuvia ja mokasi jää elämään tuhansiin otoksiin tuttujen ja tuntemattomien pällisteltäväksi.

[/quote]

Ihan ohiksena: toisten vaatteista huomautteleminen on tosi paha etikettimoka. Pahempi kuin mikään vaate. Lukekaa sitä etikettiä.

[/quote]

Itse en kyllä menisikään huomauttelemaan. Mutta en epäile hetkeäkään etteikö kasvoistani näkyisi se kuinka pahan etikettimokan olen kyseisessä tapauksessa bongannut...

[/quote]

No etikettimoka se on se norsunveelle vedetty naamakin. Pukeutumisetiketin tehtävänä on toimia vain kauniin käytöksen ja iloisen mielen loppusilauksena - jos tärkein puuttuu, ovat vaatteet samantekevät. Niin kuin joku edellä kirjoitti, ei kukaan oikeasti muista vaatteita, mutta ne ilmeet muistaa.

Vierailija
49/83 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ihana palsta. Rahanpuutekin on vaan tekosyy. Velkaa ja heti, ettei vaan tarvii mennä häihin mekossa, jossa on kaistale valkoista. Tai pikkumustassa, hui. Sehän on hautajaisasuste, jos tämän palstan etiketti"asiantuntijoilta" kysytään.

Vierailija
50/83 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ostaa mitään H&M:n retkua, ei ole juhlava. Onko sinulla asusteita, joilla saat mekkoon väriä? Esim. jakku/bolero, ja muun väriset kengät ja laukku (mielellään keskenään saman värisiä.)

Leveä vyö? Suurikokoinen huivi? Osaatko itse värjätä vaatteita?

Vierailija
51/83 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaa huivi siihen niin hyvin menee. KOKOVALKOISTA ON VÄLTETTÄVÄ

Vierailija
52/83 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 19:28"]Harmaa huivi siihen niin hyvin menee. KOKOVALKOISTA ON VÄLTETTÄVÄ
[/quote]

Lisäys.

Siis etiketti sanoo niin.Missään ei lue, ettei valkoisella pohjalla olevaa mekkoa saa käyttää.

Vierailija
53/83 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon värjäysehdotukseen on todettava, että lähes kaikkien vaatteiden ompelulangat ovat keinokuitua, eivätkä siis värjäydy. Jos haluaa sinisen mekon valkoisilla ompeleilla, värjäys on hyvä vaihtoehto. Muutenkin värjäys on sen verran arpapeliä, että se on suositeltavampaa kirppisrytkyn tai pilalle tahraantuneen vaatteen kuin neutraalin värisen ja toimivan juhlavaatteen kohdalla.

Vierailija
54/83 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkkasit mekon sitten siinä vaiheessa, kun keskustelua on jo kolme sivua? Aloituksesta sai ihan erilaisen kuvan: "valkoinen mekko, jossa harmaa raita edessä". Itse ymmärsin tämän niin, että kyseessä olisi harmaa vyönlevyinen tehosteraita vyötäröllä. Kuvan mekko ei ole valkoinen vaan valko-harmaa. Sellaisen voi kyllä laittaa.

Vierailija
55/83 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteisesti morsiammen valkoinen mekko on kuvannut neitsyyttä. Aika harva nykyisin neitsyenä naimisiin menee, joten se siitä mielikuvasta. Toki valkoinen on etiketin mukaan morsiammen väri, mutta ei kenenkään vieraan mekko parin juhlaa tai onnea pilaa suuntaan tai toiseen. Ei juhlassa eikä tulevaisuudessa. Eikä kukaan kadu mekkovalintaansa lopun ikäänsä. On sitä maailmassa oikeitakin murheita. Valitettavasti.

Tiukka vaalea mekko raidalla on ihan hyvä, pistä vielä väriä huivilla ja sukkahousuilla niin ei kukaan normaali ihminen loukkaannu.

Ei rahaa tai luonnonvaroja tarvitse kertakäyttöisesti tuhlata jos saa tuunattua asun muutenkin. Onhan häistä vieraille paljon muitakin kuluja (matkat, majoitus, lahjat, lapsenhoito tarvittaessa jne)

Vierailija
56/83 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo nyt on ihan vahentunut juttu jo ettei saisi olla valkoista tai mustaa häissä. Kumpikin on ihan ok häävärejä. Olihan Pippallakin Katen häissä valkoinen, pitkä mekko! Kukaan ei tainnut pitää sitä etikettivirheenä? Jos joku pitää mekkoa huonona valintana niin se kertoo vaan niin ajattelevan olevan vanhanaikainen ja pihalla nykytrendeistä. Jos morsiamella olisi lyhyt, arkinen hääpuku niin valkoinen kotelomekko kaasolla voisi olla huono valinta. Jos morsiamen puku on juhlava niin valkoinen kotelomeko kaasolle ei ole mitenkään päin sopimaton. Parempi se on kuin muun värinen halpa rätti.

Vierailija
57/83 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:25"]

H&m:ssä siisti ja juhlava mekko max. 20€, paljon löytyy myös alle 10€.

[/quote]

Nanna Koivistolla oli insta kuvissa joku gina tricotin ale-mekko, joka on aika nappivalinta häihin ja hän näytti todella upealta siinä.

Vierailija
58/83 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:33"]kyseessä on vaan niin vahva perinne.

[/quote]

Jos olisin nuori niin sanoisin LOL.

Vierailija
59/83 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi edes kysyt mielipiteitä, jos ne eivät miellytä ja kelpaa? Jos budjetti on kerran pieni (aivan ymmärrettävää) ja morsiamelle mekko on ok, niin senkus vedät sen niskaasi.

Vierailija
60/83 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

värjää  se valkoinen mekko. niin, ja älä värjää mustaksi.