Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Morsian sanoi valkoisen mekon olevan ok - kehtaanko laittaa?

Vierailija
29.07.2015 |

Olen siis laittamassa ystäväni häihin (olen kaaso) vaalean, tiukan mekon, jossa on kyllä harmaa kaistale keskellä. Morsian sanoi mekon olevan ok, mutta saankohan muilta vierailta ikäviä katseita?

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omissa häissäni minulla oli valkoinen pitsinen morsiuspuku. Kerroin etukäteen eräille kutsutuille siskoksille että pukuni on valkoinen pitsipuku. Nämä sisaret tulivat häihini pukeutuneena kokovalkoisiin pitsisiin kotelomekkoihin. Voin kertoa ettei näyttänyt hyvältä kun meitä kuvattiin ja näytti että kuvissa oli 3 morsianta. En olisi koskaan uskonut että joku voi pukeutua häihin niin. Monet muut vieraat kyselivät minulta jälkikäteen asiasta niinkuin minulla olisi ollut jotain tekemistä näiden naisten asuvalinnan kanssa, paljon puhetta siis asiasta heräsi. Sain sitten selitellä että minä en ole näiden asujen takana. Vaikka tässä ap:n tapauksessa itse morsmaikku sanookin muuta niin etikettivirhe se on jos pukee kokovalkoisen häihin vaikka jollain vyökaistalla, ja vaikka morsianta ei häiritsisikään, niin muissa se hyvinkin saattaa herättää ihmetystä ja yllättävän paljon.

Vierailija
22/83 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole ihan klassinen juttu, että morsiamella on pitkä valkoinen mekko ja kaaso(i)lla lyhyet valkoiset, joissa tehosteväriä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no voisitko liittää mekkoon jonkun jakkutakin tai osta edes joku hartiahuivi siihen mukaan. Niin ja kun olet yksinkertainen niin ei ainakaan valkoista. Oikeesti, lainaa morsiamelta hänen toista mekkoa.

Vierailija
24/83 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

muista ottaa mukaan huntu ja tiara. Ja kukkakimppu käsiisi. Sitten hivuttaudu morsiamen ja kaason viereen ja sano TAHDON, kun pappi  kyssyy.Iltasi on täydellinen.

Vierailija
25/83 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:15"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:12"]

Kysessä on etikettimoka ja saat luultavasti katseiden lisäksi ikäviä huomautuksia. En ikipäivänä laittaisi.

Muista, että häissä otetaan myös paljon kuvia ja mokasi jää elämään tuhansiin otoksiin tuttujen ja tuntemattomien pällisteltäväksi.

[/quote]

Ihan ohiksena: toisten vaatteista huomautteleminen on tosi paha etikettimoka. Pahempi kuin mikään vaate. Lukekaa sitä etikettiä.

[/quote]

Tämän alapeukuttajilla on varmaan tosi ihania ja lämmintunnelmaisia häitä. Saako siellä huomautella lihomisestakin? Serkun uudesta kihlatusta? Ruoasta? Vai vaan toisten vaatteista.

Vierailija
26/83 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:04"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:00"]En tajua näitä jotka laittavat tieten tahtoen "etiketin vastaisen" mekon (ja valkoinen sitä todellakin on) ja kysyvät vielä morsiamelta asiaa. Harva kehtaa sanoa suoraan, että "ei, et voi laittaa. Se on minun värini" kuulostamatta moukalta. Mutta eiköhän tuo "ok"-vastaus kerro, ettei se morsiamelle ihan täysin ok ole. Siis todellakin olet moukka jos laitat ja minä ainakin katsoisin tiukkaa valkomekkoista kaasoa siihen malliin, että taitaa tyttö toivoa olevansa itse morsiamen paikalla. [/quote] Tajuatko sen, että opiskelijabudjetilla - kun olen uhrannut näitä häitä varten jo aikamoisen summan rahaa - ei uusia mekkoja tuosta vain ostetakaan? Tajuatko sen, että me morsiamen kanssa olemme niin hyviä ystäviä, että hän varmasti sanoisi, jos haluaisi minun laittavan jonkun muun mekon? Toinen vaihtoehto on kokimusta mekko. Muun väirisiä minulla ei ole

[/quote]Laita se musta.

Vierailija
27/83 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

H&m:ssä siisti ja juhlava mekko max. 20€, paljon löytyy myös alle 10€.

Vierailija
28/83 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laittaisin sen mustan mekon, ja asusteena kiva, muun värinen huivi. Tai bolero. Huivi ei kai paljoa maksa, tai jos jollain olisi lainata? 

Vierailija
29/83 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:25"]

H&m:ssä siisti ja juhlava mekko max. 20€, paljon löytyy myös alle 10€.

[/quote]

Ei ne nyt niin kauhean siistejä ole, varsinkaan jos on vähän haastavampi vartalotyyppi. Minä kannattaisin olemassa olevaa hyvää mekkoa, joko vaaleaa tai mustaa, vähän asustettuna. Pikkumusta sopii kaasollekin.

Vierailija
30/83 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysessä on etikettimoka ja saat luultavasti katseiden lisäksi ikäviä huomautuksia. En ikipäivänä laittaisi.

Muista, että häissä otetaan myös paljon kuvia ja mokasi jää elämään tuhansiin otoksiin tuttujen ja tuntemattomien pällisteltäväksi.

[/quote]

Ihan ohiksena: toisten vaatteista huomautteleminen on tosi paha etikettimoka. Pahempi kuin mikään vaate. Lukekaa sitä etikettiä.

[/quote]Totta kai on, mutta jos paikalla on yhtään suulaampaa tätiä, niin näin tulee takuuvarmasti käymään. Puhumattakaan sipinöistä selän takana kahvijonossa. En vaan laittaisi.

En siis puolustele ilkeitä puheita, ennustan ihan kyökkikristallipallosta :-))

Vierailija
31/83 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 09:24"]

[/quote]

[/quote]

Tämän alapeukuttajilla on varmaan tosi ihania ja lämmintunnelmaisia häitä. Saako siellä huomautella lihomisestakin? Serkun uudesta kihlatusta? Ruoasta? Vai vaan toisten vaatteista.

[/quote]Älä nyt vedä hernettä nenään, et ole tainnut koskaan olla häissä LOL. Ei kai kukaan sanonut, että SAA huomautella, mutta valkoinen mekko muiden kuin morsiamen päällä tulee aiheuttamaan sanomista, kyseessä on vaan niin vahva perinne.

Ja ap laita se musta.

Vierailija
32/83 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis käytös ja valkoinen lyhyt mekko on parempi vaihtoehto kuin myrkynvihreä mekko ja häijy luonne. Kukin huolehtikoon ensin, että käytöstavat on kohdillaan, ei ikäviä huomautuksia ja sitten vasta huolehditaan mekoista.

Olin itse kaasona ja hämmästelin ihmisten käytöstapoja. Kuviteltiin, että kaaso ja bestman olisivat kaikkien juoksutyttöjä-/poikia ja meille tultiin valittamaan aika paljon turhasta. "Mamman pitää mennä pissalle, menetkö avuksi?" En mene, minä ohjaan ruokailua ja ohjelmaa, vie sinä itse (vanhempi) äitisi wc-tiloihin, ne ovat tuolla. "Miksi ruokailua pitää odottaa?" Niin, me tulimme juuri juhlapaikalle vartti sitten ja hääparin kättely vie vielä vartin. Hetki vielä niin nostetaan maljat.

Ja ne naamanilmeet, 70 vierasta, joista parillakymmenellä ihmisellä naama happamena. Se oikeasti alkoi ärsyttämään. Kuinka kukaan kehtaa tulla häihin vieraaksi naama norsun vitulla. Yksikään mekko ei jäänyt mieleen mutta pahimmat vinkujat jäivät. Onneksi kaikki hyvä ja kaunis peittivät muutamat soraäänet. Hymyilevät kasvot ovat paras asuste häihin, mekosta viis.

Vierailija
33/83 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mekko käy hyvin,  asusteilla värejä ja katsot ettei tule liian business-look.

Esimerkiksi värikäs kaulakoru ja siihen sopivat kengät niin näkisi istuessakin että on muita värejä.

Asusteita voit vaikka lainailla joltain niin ei ole pakko ostaa.

Vierailija
34/83 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo linkin mekko on pääväriltään harmaa valkoisilla kaitaleilla, joten se käy kyllä. Kuvittelin aloittajan kuvauksen perusteella mekon erinäköiseksi.

Vierailija
35/83 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ystävyys on tuollaisella mekolla pilalla, saa ollakin.

Vierailija
36/83 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuttuisin ihan jäätävästi jos minun häissäni kaaso kehtaisi tulla valkoisessa mekossa. Ihan totta ap, mieti vielä. Sinulle se on vain mekko, morsiamelle maailman ihanin päivä.

Vierailija
37/83 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 13:47"]Olin kaaso. Mekkoni oli polviin ulottuva "jakkumainen" vaalean beige/luonnonvalkoinen. Morsiamelle tämä oli ok, hänen mekkonsa oli valkoisempi ja selkeä hääpuku. Kenkäni oli kirkkaan turkoosit. Välillä aina häiden aikana mielestäni jotkut katsoivat minua paheksuen. Tai sitten kuvittelin.
[/quote]

Eikö tuo nyt ole ihan sama mitä ystävän kaukaiset tädit, joihin et enää ikinä törmää, ajattelevat.

Vierailija
38/83 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Itse en kyllä menisikään huomauttelemaan. Mutta en epäile hetkeäkään etteikö kasvoistani näkyisi se kuinka pahan etikettimokan olen kyseisessä tapauksessa bongannut...

Vierailija
39/83 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 11:19"]

No miksi edes kysyt mielipiteitä, jos ne eivät miellytä ja kelpaa? Jos budjetti on kerran pieni (aivan ymmärrettävää) ja morsiamelle mekko on ok, niin senkus vedät sen niskaasi.

[/quote]

Ainoa oikeutus tälle ketjulle olisi se että ap tekisi kuten valtaisa enemmistö vastaajista on sanonut ja antaisi morsiamen olla ainoa valkoiseen pukeutunut hääpäivänään. Eihän muuten ole mitään mieltä tulla kyselemään mielipiteitä ja sitten tehdä juuri päinvastoin kuin 90% vastaajista neuvoo...

Tosin jos ap:n mekko todella on linkatun näköinen kyse on enemmänkin harmaasta mekosta valkoisin tehostein. Ei suinkaan valkoisesta mekosta, ja siitähän tässä ketjussa nimenomaan on puhuttu.

Ps. rahan puute on surkea tekosyy pukeutua pahasti väärin jos ajattelee ettei väärinpukeutujakaan elä erakkona jossain tyhjiössä. Jollain kaverilla tai sukulaisella varmasti on joku soveliaampi vaate jota voi lainata, tai sitten vaivautuu vaikka paikalliseen kierrätyskeskukseen tai kirppikselle ja valitsee niistä kymmenistä parin euron mekoista mitä niissä poikkeuksetta on tarjolla.

Vierailija
40/83 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 08:57"]

Olen siis laittamassa ystäväni häihin (olen kaaso) vaalean, tiukan mekon, jossa on kyllä harmaa kaistale keskellä. Morsian sanoi mekon olevan ok, mutta saankohan muilta vierailta ikäviä katseita?

[/quote]

Taidat olla sama joka aiemmin kyseli täällä että onko se mekko sovelias, kun se on niin tiukka mutta polvista ja yläosasta peittävä. Montako aloitusta ajattelit tehdä samasta aiheesta? Veikkaan että kukaan ei vastaavaa mekkoa laittaisi minkä tyylisen linkkasit aiemmin h&m:ltä, että mekko jossa harmaa kaistale. Jos yksi mekko tuottaa noin paljon ongelmia niin huhhuh, pistä se tai pistä joku muu. Tai kun kerran olet kaaso niin maksata mekkosi morsiamella kun kerran järkkäsit polttarit yms.