Miten teillä on mahdollisuus lähteä nyt pakoon ulkomaille
Millä aiotte elää siellä? Voitteko vain jättää työpaikkanne?
Missä asutte?
Vai onko kaikki jotain rikkaita osakesijoittajia, joilla on asuntoja useissa maissa (tyhjillään)?
Kommentit (339)
Vierailija kirjoitti:
Asuntovaunu auton persuksiin, äiti ja lapset kyytiin, passi taskuun ja Tallinnaa tai Ruotsin rajaa kohti. Etätyötä teen sitten sieltä.
Miksi luulet, että työt jatkuisi ja miksi jäät maahan, joka on seuraava kohde?
Vierailija kirjoitti:
Minä en lähe mihinkään kotimaastani. Tänne olen syntynyt ja täällä aion kuolla.
Suunnilleen näin sanoi myös viimeisen tsaarin vanhin tytär, Olga. Häntä oli patisteltu menemään naimisiin jonkun ulkomaalaisen prinssin kanssa. Suuriruhtinata sanoi: "Olen venäläinen enkä halua lähteä Venäjältä. Haluan elää ja kuolla täällä." Viimeinen toive toteutuikin, mutta elämä siellä jäi lyhyeksi.
Olen ulkosuomalainen ja viime päivinä olen kyllä puolivakavissani googletellut jos vaihtaisin kansalaisuuteni. Kymmenen vuotta ulkomailla asuneena tuo kun on lähinnä byrokraattinen (maksu- ja) ilmoitusasia. Jos Venäjä omisi itärajan maat ja siis myös Suomen, tulisiko minustakin paperilla venäläinen? Tuossa tilanteessa mieluummin olen NATO-maan kansalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttäremme asuu ulkomailla, joten meidän on helppo mennä sinne milloin tahansa. Teemme työt nytkin etänä, ihan sama missä me ne teemme. Lisäksi saamme sijoituksista noin 3 tonnia kuussa.
Ainoa ongelma on nuorimman lapsen koulunkäynti, mutta osaa kyllä englantia hyvin, joten eiköhän sekin järjesty.
Ja kyseinen maa siis ottaa ulkomaalaisia asumaan ihan tuosta vaan, kun vain menee?
Jos on EU maa niin vapaa liikkuvuus.
Ja englanniksi käydään koulut? Irlanti sitten varmaan.
Tai kallis yksityiskoulu jokkssakin maassa.
Omasta puolestani voisin lähteä, mutta minulla on ikivanha sukulainen, jota en voisi jättää yksin. Hän ei kyllä suostuisi lähtemään ulkomaille hyvissä ajoin.
Toivottavasti ei tule tarvetta lähteä SUomesta turvallisuussyistä.
Asumme Oulussa ja Ruotsiin, Haaparantaan on noin 120 km. Autolla sinne ajaa noin 1,5 tunnissa, jos ei ole ruuhkaa. Pidän auton tankin melko täytenä, eli tankkaan nykyään viimeistään kun bensaa on puolet jäljellä. Teen etätöitä, joten bensaa ei kulu muutenkaan paljon. Olemme siis aina lähtövalmiina, jos sota syttyy. Aion tehdä etukäteen myös listan tavaroista, ruuasta ja vaatteista, jotka otamme mukaan reissuun. Olen nostanut myös euroja matkakassaksi, jos pankkiautomaatit ei toimi (kyberhyökkäys). Haaparannasta jatkamme sitten matkaa jonnekin rauhalliselle seudulle. Jos syttyy kolmas maailmansota, niin tod. näk. kaikki Nato maat ovat mukana sodassa.
Kriisitilanteessa varmaan ilmatila suljettaisiin. Pojillani on kaksoiskansalaisuus, mutta molemmat halusivat käydä intin Suomessa, vaikka eivät ole siellä koskaan asuneet. Kaipa minä lähtisin kahden jääkärin autokuskiksi matkalle Suomeen. Mies on sveitsiläinen enkä tiedä olisiko hänellä edes asiaa maahan.
Voin tehdä työni kokonaan etänä. Ruotsissa ja Hollannissa asuvat ystäväni majoittaisivat alkuun. Voisin myös mennä Britanniaan, on voimassaoleva oleskelulupa.
Ei olisi mitään ongelmia lähteä, en ole yhtään isänmaallinen.
Älkää vastatko näihin trolli en aloituksiin. Näitä on työntäneet jatkuvilla syötöllä sodan alkamisesta asti. Tarkoitus toki heikentää suomalaisten puolustus tahtoa.
Saatte juosta Pohjanlahdelle asti, älä huoli, kyllä hän perässä tulee. Jos et lähde minnekkään niin minkä hän sille tekee. Sodat loppuu sotimalla ja se maksaa tietyn hinnan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä olen miettinyt että mihin ihmiset pakenee ja millä rahalla. Meillä ei ole säästössä miehen kanssa yhteensä kuin vajaa 60.000e puhdasta rahaa. Velaton koti on mutta siitä ei siinä tilanteessa hyötyä kun sen joutuu jättämään. Meillä ei autoakaa eikä ajokorttia kummallakaan. Hankalaa tulee olemaan. :/
Jos sota syttyy, ei ne päästä miehiä maasta. Voi olla ettei muitakaan koska maanpuolustusvelvollisuus
Totta. Moni ei tajua, että maanpuolustusvelvollisuuteen kuuluu muutakin kuin asevelvollisuus. Työvelvollisuus ja väestönsuojelu tällaisia velvollisuuksia. Työvelvollisuus, joka voidaan ottaa käyttöön esim. jo sodan uhan aikana, koskee kaikkia Suomessa asuvia (huom. myös ulkomaalaisia) 17-64-vuotiaita.
Työvelvollisuus saattaisi tarkoittaa vaikka sitä, että sinut määrätään apulaiseksi maatilalle, jonka isäntä on lähtenyt rintamalle.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei lähde minnekään. Otetaan karhu vastaan ja jos sattuu, niin sitten sattuu. Te jotka selviydytte niin alatte sitten taas 50-luvulta peltotöillä. Siinä vaiheessa kun Suomi kaatuu niin kaatuu se lopulta Venäjäkin. Ja sitten tulee joku luonnonmullistus niin kuolee kaikki muutkin. Peace!
Suomi kyllä kaatuu mutta venäjästä en menisi ihan niin sanomaan. Jokainen nyt halutessaan, menkääpä vertailemaan sotakalustoa. Varmasti löytyy nettisivusto. Itse en viitsi, kun tiedä asian ilman tarkistamistakin. Hiljan oli asian tienoilta jotain asiantynkää... Olen suomalainen ja haluaisin olla suomalainen mutta totuushan on, että se on lyhyt sota suomen osalta. Ihan jäkeä käyttäen. Todella mielelläni olisin väärässä. Viime sotaa tähän turha sotkea. Neuvostoliitolla oli muualla enemmän huolia. Suomi oli vain silloin pieni kahakka sille.
Jalka on oven välissä Aasiaan, mutta en minä minnekään ole lähdössä. Jos putinistit tänne tulee ja vaikka Suomi jo julistettaisiin osaksi putinlandiaa, niin aion tehdä vastarintaa kunnes jään kiinni.
Ns. ”Isämmaalliset” vanhempani taas suunnittelivat lähtevänsä käpälämäkeen Eurooppaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä en lähe mihinkään kotimaastani. Tänne olen syntynyt ja täällä aion kuolla.
Sama täällä en lähtisi muihin maihin kun en ole tähänkään saakka niissä käynyt.
Pohjois-Norjaan menisin. Tullu asuttua siellä ennenki ja mulla on siellä pari tuttua. Toinen niistä jo sanoi että yks huone on heti vapaana hänen talossa, jos sinne meen. Toine vaihtoehto ois Tukholma, puoliveli asuu siellä. En vaan ehkä taija niin isossa kaupungissa viihtyä nii kyllä pieni kalajastakylä houkuttaa enemmän..
Hollantiin ja Belgiaan noin 40km, eli hyvin pääsen pakoon.
Ostakaa vanha intin sadeviitta. Se suojaa jopa ydinlaskeumalta. Kannattaa ostaa myös sadetakki, koska tuo sadeviitta ei tunnetusti pitänyt sadetta.
Minulla on useita ystäviä ulkomailla, heidän luokseen varmaan pääsisin ainakin ensimmäiseksi pois sodan alta. Mutta toki mieluummin jäisin Suomeen puolustamaan Suomea.
Trollit näitä alotuksia tehtailee. Ukraina näyttänyt hyvin mitä voi tehdä pelkällä lujalla yhteishengellä. Ukraina on tosiaan äärimmäisen korruptoitunut ja jakautunut maa, jossa suuret tuloerot ja heikko armeija. Jos sen urheat kansalaiset saavat tosipaikassa itsensä tuollaiseen yhteisöllisyyden ja maanpuolustushengen valtaan, niin eiköhän sama tapahdu tositilanteessa myös Suomessa. Ja meillä sentään on uskottava armeija, vaikka altavastaajia ollaankin.
Jos Putin tulee itärajan yli, niin siviilit voivat halutessaan lähteä kohti länttä, niinkuin Ukrainassakin. Hyvin ovat sielläkin ehtineet vaikka vasta hyökkäyksen alettua lähtivät. Ja EU on osoittanut pakolaisille todella hienoa solidaarisuutta.
Jos laiva kulkee, niin tästä on 60 km Ruotsiin. Siitä pääseekin suoraan vaikka Norjaan.