Miten teillä on mahdollisuus lähteä nyt pakoon ulkomaille
Millä aiotte elää siellä? Voitteko vain jättää työpaikkanne?
Missä asutte?
Vai onko kaikki jotain rikkaita osakesijoittajia, joilla on asuntoja useissa maissa (tyhjillään)?
Kommentit (339)
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaan asunnon arvo korostuu tällä hetkellä. Hyvin pärjäämme täällä taloudellisesti vuoden. Suomen asunnon kun vielä myy niin ei ole hätäpäivää. Aika näyttää kannattaako suomeen palata.
Montako ruplaa saatte Suomen asunnon myynnistä?
Vierailija kirjoitti:
Moni miettii miten tästä elämästä pääsisi, ei ole kuitenkaan rohkeutta miettiä oikeasti junaa tms. Kuskikin kärsisi, ei hyvä. Monella masennetulla on hyvä sydän. Jos pommi tulee, 40-luvulla laitettiin verhot kiinni ja toivottiin parasta. Läheisiä suojelisi viimeiseen asti.
No, sodan tullessa itsetuhoiset voi pakata räjähdevyön ja mennä sillan alle odottamaan rys siä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaan asunnon arvo korostuu tällä hetkellä. Hyvin pärjäämme täällä taloudellisesti vuoden. Suomen asunnon kun vielä myy niin ei ole hätäpäivää. Aika näyttää kannattaako suomeen palata.
Siinä taas yksi hysteerikko, joka näkee venäläisiä joka puolella. Ilmeisesti on käsittämätön ajatus, että suomalaisella voisi olla valmiina asunto ulkomailla, jonne mennä.
T. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuntovaunu auton persuksiin, äiti ja lapset kyytiin, passi taskuun ja Tallinnaa tai Ruotsin rajaa kohti. Etätyötä teen sitten sieltä.
Juuri Ukrainan pressa sanoi että kun Ukraina kaatuu, seuraavana vuorossa on Baltian maat, eli Viroon lähteminen on aika typerää. Ruotsikin on liian lähellä, se ei ole edes natomaa. Norja ehkä koska se on natomaa.
Missä näin sanottu?:o
En kestä jos oikeasti tulee sota!!!
:,(
Lähde?IS tai IL juttu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolema ei muuten ole pahin mahdollinen kohtalo, paitsi kuolemanpelkoisille. Kun käyttää vähän mielikuvitusta niin löytää kymmenittäin paljon pahempiakin asioita.
Rais*austa ja kidutusta meinaatko? Olen ihan reippaasti sotahistoriaa lukenut ja tutustunut kaikenlaisiin metodeihin joissa sitä mielikuvitusta riittää. Silti en voisi elää itseni kanssa jos pakenisin maasta joka on tähän mennessä taannut minulle vapauksia ja koulutuksen, nämä asiat siksi koska omat esivanhempani ovat minua ennen tehneet tehtävänsä sen eteen ettei näistä tarvitse luopua ja meistä tehdä osaa Venäjää.
Jos ei Suomen puolustaminen maistu niin ihan oikeasti muuttakaa jo pois. Muuttakaa heti tänään. En halua olla auttamassa teitä jos jäätte jalkoihin mietiskelemään, en halua jakaa teille vähäisestä ruoasta ja juomasta joita tänne jää ja nähdä teitä tientukkeina pommisuojissa ja maanteillä. Alkakaa jo oikeasti painua kun kerran noin vähän oma kotimaa kiinnostaa. Hyi hemmetti että kuvottaa!!!!
Tuli vielä viestistäsi mieleen, että mikähän supersankari oikein luulet olevasi? Kyllä sinullakin menee tosipaikassa pupu pöksyyn vaikka tällä palstalla uhoat.
Kuten sanoin niin olen lukenut sotahistoriaa ja siellä puoli sankaritarinaa on jos osallistuu koko touhuun edes eikä pakene heti kurjuutta ja kuolemaa pomppimalla rajan yli. Normaalia on pelätä ja vapista quset housussa kunnes pelkoon turtuu ja sen kanssa voi elää, saada jotain aikaankin jos hengissä säilyy.
Sodassa ei ole mitään hienoa, ihmisiä kuolee ja vammautuu ja nekin jotka selviävät hengissä näkevät läheisten kuolevan ja oman mielenterveytensä kärsivän.
Vielä kun otetaan huomioon ettei sota ole samaa kuin ennen. Käytetään valtavaa tulivoimaa, jopa mahdollisesti ydinaseita. Silti on täysin älytön ajatus paeta jonnekin Madagaskarille ja katsoa telkkarista kun vanha kotimaa pommitetaan tuusannuuskaksi. Mitä siinä päässä sillä hetkellä liikkuu? En ymmärrä. En ymmärrä tällaisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä taas yksi hysteerikko, joka näkee venäläisiä joka puolella. Ilmeisesti on käsittämätön ajatus, että suomalaisella voisi olla valmiina asunto ulkomailla, jonne mennä.
T. eri
No ei se Suomen asuntokauppa taida ihan nii rullata samalla tavalla, jos sota tulis. Et kannattaa laittaa menemää ennen.
Ihme että tämä on vielä täällä.
Ihme että ollaan vielä täällä.
Voiko valtio takavarikoida omaisuutta sodassa?
Jos valtio takavarikoi mun omaisuutta/rahaa, miten voin maksaa myymäni rakennuksen mahdolliset korvaukset kosteusvaurioista sen nykyiselle omistajalle?
Voiko trollaamisesta saada syytteen sotarikoksesta? Tai jostain muusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolema ei muuten ole pahin mahdollinen kohtalo, paitsi kuolemanpelkoisille. Kun käyttää vähän mielikuvitusta niin löytää kymmenittäin paljon pahempiakin asioita.
Rais*austa ja kidutusta meinaatko? Olen ihan reippaasti sotahistoriaa lukenut ja tutustunut kaikenlaisiin metodeihin joissa sitä mielikuvitusta riittää. Silti en voisi elää itseni kanssa jos pakenisin maasta joka on tähän mennessä taannut minulle vapauksia ja koulutuksen, nämä asiat siksi koska omat esivanhempani ovat minua ennen tehneet tehtävänsä sen eteen ettei näistä tarvitse luopua ja meistä tehdä osaa Venäjää.
Jos ei Suomen puolustaminen maistu niin ihan oikeasti muuttakaa jo pois. Muuttakaa heti tänään. En halua olla auttamassa teitä jos jäätte jalkoihin mietiskelemään, en halua jakaa teille vähäisestä ruoasta ja juomasta joita tänne jää ja nähdä teitä tientukkeina pommisuojissa ja maanteillä. Alkakaa jo oikeasti painua kun kerran noin vähän oma kotimaa kiinnostaa. Hyi hemmetti että kuvottaa!!!!
Tuli vielä viestistäsi mieleen, että mikähän supersankari oikein luulet olevasi? Kyllä sinullakin menee tosipaikassa pupu pöksyyn vaikka tällä palstalla uhoat.
Kuten sanoin niin olen lukenut sotahistoriaa ja siellä puoli sankaritarinaa on jos osallistuu koko touhuun edes eikä pakene heti kurjuutta ja kuolemaa pomppimalla rajan yli. Normaalia on pelätä ja vapista quset housussa kunnes pelkoon turtuu ja sen kanssa voi elää, saada jotain aikaankin jos hengissä säilyy.
Sodassa ei ole mitään hienoa, ihmisiä kuolee ja vammautuu ja nekin jotka selviävät hengissä näkevät läheisten kuolevan ja oman mielenterveytensä kärsivän.
Vielä kun otetaan huomioon ettei sota ole samaa kuin ennen. Käytetään valtavaa tulivoimaa, jopa mahdollisesti ydinaseita. Silti on täysin älytön ajatus paeta jonnekin Madagaskarille ja katsoa telkkarista kun vanha kotimaa pommitetaan tuusannuuskaksi. Mitä siinä päässä sillä hetkellä liikkuu? En ymmärrä. En ymmärrä tällaisia ihmisiä.
Taidat olla melko itsetuhoinen jos mieluummin kuolet (ydin)sodassa kuin lähdet turvaan ajoissa? Jos ydinsota tulisi, lopputuloksen kannalta olisi yhdentekevää, olisitko sinä tai olisinko minä siellä sotimassa.
Vierailija kirjoitti:
En ole syntynyt Suomessa ja hipiäkin on tummempi kuin tavan suomalaisella, mutta olen Suomen kansalainen, ja rakastan tätä maata, näitä ihmisiä ja tätä kulttuuria. Olen vapaaehtoisen asepalveluksen suorittanut ja vannonut sotilasvalan.
Minä en lähde täältä muualle, kuin rajalle vihollista vastaan jos tarve tulee. Jos kuolen niin vien mukanani niin monta vihollista kuin pystyn.
Olet enemmän suomalainen kuin nämä karkuun juoksevat v*lliper***t yhteensä!
Jos ydinsota tulisi niin et olisi sen enempää turvassa muuallakaan maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla melko itsetuhoinen jos mieluummin kuolet (ydin)sodassa kuin lähdet turvaan ajoissa? Jos ydinsota tulisi, lopputuloksen kannalta olisi yhdentekevää, olisitko sinä tai olisinko minä siellä sotimassa.
Ei, olen isänmaallinen.
Minä en täältä lähde minnekään. Tulkoon ja tappakoon, jos aikoo, vastaan pistän niin kauan kuin henki pihisee. Ja voitavani teen kotirintamalla, jos voin jotenkin vain auttaa veljeäni ja miestäni jotka taistelemaan joutuisivat siinä tilanteessa.
Suomessa synnyin ja Suomessa kuolen, pelkuriksi en ala koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, olen isänmaallinen.
Ja hiukan tyhmä. Mikään maa ei ole sen arvoinen, että kuolisin sen puolesta.
Saiko viime sodissa luikkia karkuun?
Pl miehet tottakai
Suomessa syntynyt, Suomessa kuolen. Armeijaa en ole käynyt, sitä ikäluokkaa oleva nainen, ettei nuorena silloin ollut naisille asepalvelusta. Mutta jotain aina voin tehdä isänmaani puolesta, niin kuin aiemmin lotat. Ei tulisi mieleenkään häipyä muualle. On tämä maa kaiken puolustamisen arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarviiko lapsilla olla passit jos pitää paeta?
Kyllä. Parempi hankkia ajoissa.
Mutta eihän eu-alueella tarvii.
Vai joko meidät lasketaan osaksi Venäjää?https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/entry-exit/eu-citizen/inde…
Onkohan joku tosiaan päässyt lentokoneeseen esittämättä mitään henkilötodistusta kun tuossa ohjeessa väitetään ettei sitä tarvitsisi?
Tuskin, lienee mahdotonta. Tuossahan sanotaan: "Esimerkiksi poliisi saattaa pysäyttää sinut ja tarkistaa henkilötietosi, ja myös lentokoneeseen pääsy edellyttää henkilöllisyyden todistamista."
Olen lentänyt moneen kertaan esittämättä henkilöllisyystodistusta. Kun puhelimen walletissa on boardingkortti ja matkustaa käsimatkatavaroilla, riittää se usein koneeseen nousuun, ei ole kukaan kysynyt passia/henkilötodistusta esim. Suomen, Ruotsin ja Tanskan välillä. Eri asia on sitten, kun pidemmälle lähtee. Tosin viimeksi ei myöskään Espanjasta kotiin lähteissä kysytty mitään, kunhan itse scannasin puhelimessa olevan boardingkortin.
Oon jo Espanjassa. Täällä mun suurin huoli on pilviset ja sateiset päivät. Silloin ei oikein viitsi altaalla ottaa aurinkoa. Ja tarkoitus on viettää täällä vielä muutama kuukausi, ehkä siinä alkukesästä voisi palata Suomeen, jos tilanne olisi jo rauhoittunut.