Suomalaisten pitää rauhoittua Ukrainan tilanteen takia
Nyt on viikko kaikilla ollut massahysteriä päällä. Tämä pelonlietsonta pitää saada loppumaan. Tämä on hiljainen ja rauhallinen maa emmekä uhkaa ketään. Eletään vaan kuin ennenkin, johan tässä muuten menee kaikilla järki. Kohta tarvii kenenkään hyökätä kun ollaan kaikki mielisairaita jo automaattisesti.
Kommentit (169)
NATOON hopi hopi. Biden totesi 1.3. State of the Union puheessaan, että Natomaita puolustetaan kaikella voimalla viimeiseen asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis viimeinen virhe mitä teette on se että aletaan pelkämään jo ennakkoon asioita mitä ei ole tapahtunut. Teidän pitää oikeesti rauhoittua. Täällä elettiin ennen 60-lukua maataloudessa maaseuduilla. Ei ollut telkkaria ja tietokonetta. Ja pärjättiin. Suomen maaseuduilla ei Putinille löydy maailmankaikkeuden kuolemattomuutta.
Millä tavalla se on viimeinen virhe?
Kuollaan jo me kaikki sen jälkeen?Opettelisit edes suomalaisten sanontojen merkityksen ennenkuin lähdet trollaamaan.
Ei venäläisiä sanontoja voi kääntää suomenkielelle. Niiden merkitys voi olla jopa päinvastainen suomeksi sanottuna.Mitä helvettiä sinä yrität selittää?
Olen eri, mutta sitä yritetään selittää, että tuo alkuperäinen viesti on kieliopillisesti ja sanavalintojen osalta ihan puuta heinää. Jokainen äidinkieltään suomalainen sen huomaa. Mutta tässä rupea virheitä oikomaan, koska en halua antaa panoksia trollitehtaalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis viimeinen virhe mitä teette on se että aletaan pelkämään jo ennakkoon asioita mitä ei ole tapahtunut. Teidän pitää oikeesti rauhoittua. Täällä elettiin ennen 60-lukua maataloudessa maaseuduilla. Ei ollut telkkaria ja tietokonetta. Ja pärjättiin. Suomen maaseuduilla ei Putinille löydy maailmankaikkeuden kuolemattomuutta.
Kuollaan jo me kaikki sen jälkeen?Opettelisit edes suomalaisten sanontojen merkityksen ennenkuin lähdet trollaamaan.
Ei venäläisiä sanontoja voi kääntää suomenkielelle. Niiden merkitys voi olla jopa päinvastainen suomeksi sanottuna.Mitä helvettiä sinä yrität selittää?
Olen eri, mutta sitä yritetään selittää, että tuo alkuperäinen viesti on kieliopillisesti ja sanavalintojen osalta ihan puuta heinää. Jokainen äidinkieltään suomalainen sen huomaa. Mutta tässä rupea virheitä oikomaan, koska en halua antaa panoksia trollitehtaalle.
Minä olen suomalainen enkä välitä kristuksenvittujakaan teidän vammaisesta kieliopistanne. Mutta sekoilkaa te vaan täällä. Minä lähden kaivamaan juoksuhautoja.
No voisi ainakin alkaa käydä niitä kerrostalojen pommisuojia läpi. Vanhoissa taloissa ihan olemattomat ja ilmanvaihdon säätely ihan olematonta.
Ei pitäisi provosoitua kun provosoidaan.
Ip-lehdetkin voisivat hillitä uutisointiaan, koska niitten maksuttomia, ja osin myös liioteltuja kirjoituksia seurataan herkeämättä ja vedetään nopeita johtopäätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Pelkään suomalaisia enemmän kuin Venäjää. Pelkään, että joku yksittäinen henkilö tekee jotain todella typerää. Mutta onhan se ymmärrettävää, jos kantaa mukanaan suvun sotatraumoja ja sitten menee yli tämän iltalehtien propagandan alla.
Suomella on sotatraumat ja Ukrainalla traumat Neuvostoliiton ajalta. Solzhenitsyn kertoo kirjoissaan noista kauhuista. Eiköhän ukrainalaisilla ole selkeä käsitys mitä tämä tsekistien perillisenä oleva hallinto edustaa. Siihen vielä tsaarien aikaisen imperiumin palauttamisen tavoittelu. Luulen osan suomalaisten suuttumuksesta kumpuavan myös pettymyksestä. Oli ajateltu Venäjän olevan omalaatuinen naapurimaa mutta ei kukaan todella uskonut sen kokevan tämän kansalliseksi tehtäväkseen.
Natoa on nyt käytetty tekosyynä vaikka se on vain varjo Kylmänsodan aikaisesta varustelusta. Mitään merkkejä edes ei ollut varustelun kasvusta ennen tätä sotaa. Sen jäsenenä oleviin Itä-Euroopan jäsenmaihin ei ole ollut sijoitettuna kuin muutama tuhat ulkomaista sotilasta. Eli ei yhtään mitään käytännössä. Kalustoa ei ole ollut muuta mitä Baltian ilmatilan valtontaan on tarvinnut. Kuten tiedetään Virolla ja muilla Baltian mailla ei ole varaa hävittäjiin.
Putin ei näköjään lähtökohtaisesti pidä missään arvossa heikompien naapurimaiden itsenäisyyttä. On kummallista miten Venäjä ei pysty suunnittelemaan puolustustaan niin että sen joukot on sijoitettu sen rajojen sisään.
Ihmetteleekö kukaan muu, kun lehdissä on monesti kerrottu Putinin ymmärtävän länsimaista ajattelutapaa, ja sitten hän ei muka ymmärrä, ettei uhkailemalla saakaan kavereita, vaan kaikki yllättäen leikkivät mieluummin Naton kanssa. Ja todellakin nämä trollit ja hyödylliset idiootit jotka peesaa näitä trolleja, ovat niin läpinäkyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen suomalainen enkä välitä kristuksenvittujakaan teidän vammaisesta kieliopistanne. Mutta sekoilkaa te vaan täällä. Minä lähden kaivamaan juoksuhautoja.
Hyvä juttu! Tehdään sellainen työnjako, että toimen ihmiset kaivavat juoksuhautoja ja me kieliopista kiinnostuneet torjumme informaatiosotaa. (Keskustelupalstoilla on menossa aikamoinen hybridivaikuttaminen, jolla yritetään nakertaa suomalaisten kykyä itsenäiseen päätöksentekoon puolustuspolitiikassa.) Molempia tarvitaan.
P.S. Allekirjoitithan jo kansalaisaloitteen jalkaväkimiinakiellon kumoamiseksi? Miinoista olisi hyötyä siinä juoksuhaudan etupuolella. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä Igor, että sana "takia" on aika haasteellinen ulkomaisen käyttää. Jos ei ymmärrä sen nyansseja, voi paljastaa todellisen tarkoituksensa kuten juuri teit.
Nyt pitäisi laittaa jäitä hattuun ja osoittaa venäjälle, että Suomi todellakin on puolueeton maa! Silkkaa ampiaispesän sörkkimistä kepillä harkita nato jäsenyyttä tällaisessa tilanteessa. Miten reagoisi Amerikka, jos Venäjä ja Kiina pitäisivät sotaharjoituksia esim: Kuubassa tai Kanadassa? Oletteko miettineet että Amerikalla ei ole aktiivista sotaa tällähetkellä missään? Nyt Ukrainan sodan alettua nousi asevalmistajien pörssikurssi roimasti!
Rauhoittua tässä nimenomaan ei pidä yhtään. Mielummin kunnon mellakat päälle, jotta saadaan munattomat päättäjämme toimimaan.
Vierailija kirjoitti:
MINÄ OLEN PYYTÄNYT KAIKKIA VAIN RAUHOITTUMAAN. EI SE TARKOITA SITÄ ETTÄ PITÄÄ ANTAUTUA.
VAI OLETTEKO TE JO PSYKOOSIISSA?
AP
Sinä taidat olla huutamisesta päätellen. :D Pelkuri!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä Igor, että sana "takia" on aika haasteellinen ulkomaisen käyttää. Jos ei ymmärrä sen nyansseja, voi paljastaa todellisen tarkoituksensa kuten juuri teit.
Ihan kotimainen minä edelleen olen. Ammutko sinä myös sitten omia selkään kun sota alkaa? Mene hoitoon.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008655509.html
Eilen luin että tämä tahtuisi 6 kk sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MINÄ OLEN PYYTÄNYT KAIKKIA VAIN RAUHOITTUMAAN. EI SE TARKOITA SITÄ ETTÄ PITÄÄ ANTAUTUA.
VAI OLETTEKO TE JO PSYKOOSIISSA?
AP
Sinä taidat olla huutamisesta päätellen. :D Pelkuri!
Miksi pelkäätte?
Vierailija kirjoitti:
Minua huvittaa tuollainen naiivi, Suomi on varmasti turvassa ja päivä kerrallaan asenne. On tullut aika toimia ja se aika on NYT!
Mitäs ajattelit tehdä että Venäjä pysähtyy apina?
Aika jännä miten Putinin trollit ovat nyt niin innokkaasti ajamassa Suomen NATO-jäsenyyttä. Miksiköhän?
Fossiilisesta energiasta on päästävä eroon ja Pyhäjoen ydinvoimalahanke on saatava etenemään!
Vierailija kirjoitti:
Fossiilisesta energiasta on päästävä eroon ja Pyhäjoen ydinvoimalahanke on saatava etenemään!
Näin se vain on! Miksi Suomi ei pysty rauhanomaiseen rinnakkaiseloon naapurimaansa kanssa, kuten Unkari NATO-maana on pystynyt?
11:38
”Unkari aikoo jatkaa ydinvoimalan rakentamista Venäjän kanssa
Unkari sanoo pitävänsä kiinni energiayhteistyöstä Venäjän kanssa.
Unkari pitää kiinni kaasusopimuksistaan Venäjän kanssa eikä aio peruuttaa ydinvoimalan rakentamista Rosatomin kanssa, Unkarin ulkoministeri Peter Szijjarto sanoo.
Unkari sopi vuonna 2014 ilman kilpailutusta Paksin ydinvoimalan laajentamisesta kahdella reaktorilla. Suuruudeltaan 12,5 miljardin euron hanke on määrä rahoittaa venäläisillä lainoilla.”
Pikemminkin ihmiset ovat alkaneet toimia fiksusti ja empaattisesti. Koordinoivat apua Ukrainaan ja sotaa pakeneville. Ylpeä suomalaisista ❤️