Suomalaisten pitää rauhoittua Ukrainan tilanteen takia
Nyt on viikko kaikilla ollut massahysteriä päällä. Tämä pelonlietsonta pitää saada loppumaan. Tämä on hiljainen ja rauhallinen maa emmekä uhkaa ketään. Eletään vaan kuin ennenkin, johan tässä muuten menee kaikilla järki. Kohta tarvii kenenkään hyökätä kun ollaan kaikki mielisairaita jo automaattisesti.
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Rationaalinen rauhallisuus ei ole sitä, että ei tehdä mitään. Se on munattomuutta. Nyt pitää tukea Ukrainaa kykyjemme mukaan ja samalla liittyä Natoon. Venäjä tehköön mitä huvittaa, koska on se ainoa oikea epävaltio tässä tarinassa.
Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että jotakin on tehtävä ja se on liittyminen Natoon. En vain tiedä, onko Ukrainan tukeminen asetoimituksilla oikea ratkaisu. Tästähän on lukuisia tutkimuksia, että sodat pitkittyy ja raa'istuu, kun ulkopuoliset maat tukevat jompaa kumpaa osapuolta.
Vierailija kirjoitti:
Ketä ukraina uhkasi?
No sillä on Venäjän kanssa pitkä historia kun Kiova on Venäjän muinainen pääkaupunki. Ei kuulu meille. Sinulla on nyt se entäs-jos-hysteriavaihe päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rationaalinen rauhallisuus ei ole sitä, että ei tehdä mitään. Se on munattomuutta. Nyt pitää tukea Ukrainaa kykyjemme mukaan ja samalla liittyä Natoon. Venäjä tehköön mitä huvittaa, koska on se ainoa oikea epävaltio tässä tarinassa.
Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että jotakin on tehtävä ja se on liittyminen Natoon. En vain tiedä, onko Ukrainan tukeminen asetoimituksilla oikea ratkaisu. Tästähän on lukuisia tutkimuksia, että sodat pitkittyy ja raa'istuu, kun ulkopuoliset maat tukevat jompaa kumpaa osapuolta.
Kerro niistä lukuisista tutkimuksista, mielellään niihin viitaten.
Raukkamaistahan on kun iso uhkailee ja kiusaa pienempää, yksilötasolta lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Me emme uhkaa, siinä ap on oikeassa mutta venäjä ON UHANNUT MEITÄ ainakin koko mun 50 vuotisen elämäni ajan.
Uutisista on saanut vähän väliä lukea miten sitä tai tätä ei voi tehdä tai sanoa ettei venäjä suutu.
Vihaan venäjää ja venäläisiä niin, että tärisen! Ja mä sentään yritin joskus ajatella niistä myönteisestikin.
No miksi sinä apina täriset? Olet hysteerinen. Rauhoitu.
Vierailija kirjoitti:
Hei AP. Tuliko otsikkoon vahingossa totuus?
"takia"
suomenkielessä on sävyjä!
Nyt osuit naulan kantaan! Näin meihin yritetään vaikuttaa. Mutta tälläkin palstalla lukijat ovat hereillä, eikä AP:n viestit saa meitä nukahtamaan. Päinvastoin.
Älä huoli AP, Suomi on nyt menossa kylmän rauhallisesti Natoon. Hysteerisen suomettumisen aika on ohi. Nyt katsotaan totuutta silmiin.
Ei ole mitään pelättävää. Olen ennustaja tulevaisuudesta, ja Suomi selviää joutumatta sotaan.
Muutama sodan ajan lapsi kyllä sanoo jo että sota on tulossa jo tätä menoa?
Otsikko näyttää kertovan kaiken. Ja syytä on huolestua yhä enemmän. Suomen kielessä kun on eri sävyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me emme uhkaa, siinä ap on oikeassa mutta venäjä ON UHANNUT MEITÄ ainakin koko mun 50 vuotisen elämäni ajan.
Uutisista on saanut vähän väliä lukea miten sitä tai tätä ei voi tehdä tai sanoa ettei venäjä suutu.
Vihaan venäjää ja venäläisiä niin, että tärisen! Ja mä sentään yritin joskus ajatella niistä myönteisestikin.
No miksi sinä apina täriset? Olet hysteerinen. Rauhoitu.
50 vuoden ajanjaksoon sisältyy monenlaisia vaiheita. Välillä on ollut oikeasti toivoa siitä, että Venäjä kehittyisi parempaan suuntaan. Se, että naapurivaltio on iso ydinasevaltio, on ollut ja tulee olemaan huomioitava asia. Kuitenkaan en ole sitä mieltä, että olisi jatkuvasti 50 vuotta uhannut Suomea.
Tuommoinen koko kansan vihaaminen on kaikkien sotien takana. Venäläiset on tosi tietämättömiä, valtion propaganda ainoa tietolähde useimmille. Vihaatko myös saksalaisia?
Itse säälin molempien osapuolten ihmisiä. Toivottavasti pakotteet romahduttaa Venäjän niin, että valta vaihtuu ja pääsisivät uuteen aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Sun pitäis opetella kielioppia. Suomalaisten ei pidä rauhoittua Ukrainan tilanteen takia vaan sen kanssa. Takia tarkoitta, että meidän pitäisi rauhoittua siksi, koska siellä on sota päällä. Kanssa tarkoittaa, että pitäisi rauhoittua eikä meuhkata tilanteesta tällä tavalla.
Älä opeta trollitehdasta. Antaa niiden siellä itse tavata sanakirjoja ja kielioppia ja miettiä, mikä ihme meni pieleen.
Kaikkein huvittavimpia ovat nämä yritykset kääntää suomeksi venäläisiä sanontoja. Eilen joku puhui palstalla NATOn "pyhästä rinkelistä" ja toissapäivänä joku halusi olla "hämähäkkinä katossa" Suomen valtionjohdon kokouksissa. :D
Just joo. Vai pitää rauhoittua, Ukrainan tilanteen takia.
Mikä sää siellä Moskovassa tänään?
Minua huvittaa tuollainen naiivi, Suomi on varmasti turvassa ja päivä kerrallaan asenne. On tullut aika toimia ja se aika on NYT!
Vierailija kirjoitti:
Minua huvittaa tuollainen naiivi, Suomi on varmasti turvassa ja päivä kerrallaan asenne. On tullut aika toimia ja se aika on NYT!
Naivia asennetta on vaikea laittaa rajalle sotimaan panssarivaunuja vastaan.
Venäjä ja moni mukaan maa ei ole yhtään kiinnostunut Suomen asenteista.
Sodan vastainen asenne tai sotaa kannattava asenne, murskautuvat aivan yhtä helposti panssarivaunujen telaketjujen alle.
Miinat, tykit, panssarintorjunta-aseet ja sotilaat ovat parempia keinoja välttää sotaa tai selvitä sodasta.
Tämän jälkeen, kukaan suomalainen ei voi rauhoittua ? Porkkala vaiko Hanko ?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000008655947.html
Ulkomaisissa medioissa leviää tieto uudesta Venäjän kirjeestä Suomelle – ministeriöissä ei tietoa asiasta
Asiasta ovat kertoneet viime yönä ainakin venäläinen Eho Moskvy -radiokanava sekä Nexta-kanava.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole aloittaja vielä huomannut, niin kyllä tuo käynnissä oleva sota on jo vaikuttanut myös meihin suomalaisiin ja tulee vielä vaikuttamaan lisää. Kannattaisi ehkä perehtyä uutisiin maailmalta enemmän. Putin ei tyydy pelkkään Ukrainaan, vaan se haluaa saada takaisin maat jotka Venäjällä aiemmin oli ja siihen kuuluu myös Suomi. Ihmiset eivät turhaan ole huolissaan Suomen tulevaisuudesta.
Minä olen hyvin perehtynyt missä mennään, mutta järjetön pelko pitää loppua. Jos te pelkäätte niin sitten ei ainakaan pysy rynkky ja muna kädessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis viimeinen virhe mitä teette on se että aletaan pelkämään jo ennakkoon asioita mitä ei ole tapahtunut. Teidän pitää oikeesti rauhoittua. Täällä elettiin ennen 60-lukua maataloudessa maaseuduilla. Ei ollut telkkaria ja tietokonetta. Ja pärjättiin. Suomen maaseuduilla ei Putinille löydy maailmankaikkeuden kuolemattomuutta.
Millä tavalla se on viimeinen virhe?
Kuollaan jo me kaikki sen jälkeen?Opettelisit edes suomalaisten sanontojen merkityksen ennenkuin lähdet trollaamaan.
Ei venäläisiä sanontoja voi kääntää suomenkielelle. Niiden merkitys voi olla jopa päinvastainen suomeksi sanottuna.
Mitä helvettiä sinä yrität selittää?
Ihan sama ovatko suomalaiset rauhoittuneita ja vaiko rauhattomia kun suurvallan suuri ja voittamaton armeija lähtee liikkeelle.
Rauhoittunut Suomi tarkoittaa käytännössä sitä, ettei olla valmiita puolustamaan maata tarvittaessa. Ei nähdä ja ei tahdota nähdä mahdollisia uhkia ollenkaan. Voidaan istua kodeissa kaikessa rauhassa tv:tä katsellen, kun suuren maan nuoret ja komeat sotilaat marssivat varusteissaan kohti Suomen rajaa.
Hyvät välit ja toisen edut huomioivat politiikkaa on pienen ja Suuren maan välisissä suhteissa se kaikkein tärkein tekijä.
Joskus on kuitenkin kansojen historioissa sellaisia pimeitä aikoja, että Suuren maan edut vaativat sellaisia tekoja, joita pienen maan asukkaat eivät pysty omilla teoillaan estämään. Silloin ei auta hyvät suhteet, jotka helposti musertuvat panssarivaunujen ketjujen alle.