Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (386)

Vierailija
221/386 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ti

Vierailija
222/386 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:14"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:10"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:01"] [quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 18:11"] [quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 18:07"] [quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 18:06"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 18:04"] Turha huutaa Fobbaa apuun kun rahat ovat kadonneet huijareiden taskuun. [/quote] Ja omalle tilille osuneet takavarikoi valtio. [/quote] Fobba voi kirjoittaa faceen tästä opettavaisen tarinan tulevan varalle. [/quote] Täytyy toivoa, että perheellä on taloudenhoidon kannalta puhtaat jauhot pussissaan. Kaikki tiliotteet tullaan varmaan käymään aika tarkasti läpi näiden "velanmaksujen" tiimoilta. Ikävää, jos sattuu samalla kärähtämään muustakin vilungista. [/quote] Että te jaksatte olla epäluuloisia.  [/quote] Mitä muuta tämä tapaus herättää, kuin epäluuloja? Missään ei tiedoteta, kuinka paljon rahaa on tällä hetkellä lahjoitettu. Missään ei kerrota, mihin tuo lahjoitussumma tullaan käyttämään, kun tarve tuntuu kasvavan jatkuvasti. [/quote] Ja ketjut katoavat jos kyselee summaa...

[/quote]

Joo, aivan varmasti juuri SEN takia. HUOOOOH. Onko kiva valehdella suut ja silmät täyteen ja muokata totuus aivan mieleiseksesi minkäännäköisistä faktoista välittämättä? Noh?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/386 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:16"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:58"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:53"] [quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:48"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:45"] [quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:42"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:35"] [quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:31"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:28"] [quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:24"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:23"] [quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:21"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 16:55"] Jos tämä laiton keräys tullaan sallimaan, niin sitten vaan muutkin pistämään keräyksiä pystyyn! [/quote] Tämähän se teidän kateellisten ainoa ajatus onkin kirjoitellessanne mahdollisesti perheestä pahaa.  [/quote] Varmaan sata kertaa olen kysynyt tätä että mistä helvetistä tässä pitäisi olla kateellinen, osaatko sinä kertoa vai oliko tuo sullakin vaan viimeinen oljen korsi kun et enää muuta sanottavaa keksinyt? [/quote] Siitä, että perhe saa rahaa maksaakseen ambulanssikuljetuksen kulut. [/quote] Jos sulta on mennyt ohi, niin tuo keräys/ keräykset oli tosiaan laittomia, että eivät saa kyllä pitää niitä rahoja... Viekäkö jostain muusta täytyisi olla kateellinen? [/quote] Mutta rääyntähän perustuu kateuteen siitä, että jos he kuitenkin saisivatkon rahaa, niin se olisi epäreilua. Miksi se olisi epäreilua?  [/quote] Niin en tiedä... kerro sinä kun täällä niin kovasti kateellisiksi syyttelet. Useasti on näissä ketjuissa jo todettu, että aikuinen ihminen saa laittaa rahaa mihin haluaa ja jos joku haluaa maksaa perheeltä vaikka koko lainan pois niin siitä vaan. Kritisoitu täällä on puolestaan mm. seuraavia asioita: rahan kerjäämistä kuolleen lapsen tarinalla, vakuutusyhtiön syyttelyä, sitä ettei oteta vastuuta omista teoistaan vaan halutaan muiden maksavan omat sotkut, asian retostelua roskalehdissä... [/quote] Miksi sä näet rahan kerjäämiseksi sen, ettei perheen tarvitse maksaa 55000 kokonaan itse tällaisesta tragediasta? Miten pahantahtoinen ihminen täytyy olla puhuessaan rahan kerjäämisestä kuolleen lapsen tarinalla aivan kuin perheellä ei olisi sitä 55000 euron velkaa niskassaan? Vakuutusyhtiön syyttelystä nyt ei voi kukaan randomi olla oikeasti pahoillaan, paitsi ko vakuutusyhtiö itse ja ovathan he itse vastuussa, vai kenelle he mielestäsi sen laskunsa voivat postittaa? [/quote] Ei tuo ole sitä rahankerjäämistä että joutuu maksamaan jotain. Kerjäämistä on se että kertoo tuon vetoavan nyyhkytarinan lehteen ja perään pyytää ihmisiä antamaan rahaa heille. Sulla on käsitteet menny sekaisin. [/quote]  Niin? No miten ihmiset voisivat muuten auttaa, jos tarinaa ei kerrota? Eli olisi hiljaa pitänyt vain kärsiä tuollainen älytön summa, sitäkö sanot? MIKSI? Eivät he sitä itse aiheuttaneet! Jos sulta palaa talo, niin en takuulla auta! oma vikasi se oli, jos hella jäi päälle! [/quote] Sä et oo vissiin ikinä rahaa nähnytkään jos pidät 30000 euroa jonain älyttömänä summana :D Tuo ei ole työssäkäyville mikään katastrofi. Ja ole huolehti, mulla on induktioliesi joka ei jää vahingossa päälle ;) [/quote] No olen todellakin nähnyt, mutta siksi juuri ymmärränkin, että tuollainen velka pilaa elämää pitkäksi aikaa. Mitä kaikkea muuta sillä rahalla tekisi? [/quote] Tyhmyydestä pitää joskus maksaa. Kun aikansa makselee velkoja oppii varmaan ottamaan asioista selvää etukäteen.

[/quote]

No just. Minkähänlainen elämäntarina sinullakin on takanasi moisen katkeruutesi tekijänä. 

Vierailija
224/386 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö palstajuristit että myös internetiä koskevaa lainsäädäntöä on olemassa? Aivan. The European Initiative on Electronic Commerce ja Clinton Framework for Electronic Commerce esimerkiksi ovatko tuttuja? Muuten rikollisuutta internetissä kitketaan ihan EU-sääntelyn tasolla ja Yhdysvalloilla on siihen omat sääntelynsä. Ei internet ole enää mikään lain harmaa alue vaan rikos netissä on "oikea" rikos. Riittikö rautalanka vai haetaanko ratakiskoa? Joukko suurempia, kansainvälisiä ratifioituja sopimuksia merkitsee hieman enemmän kuin Facebookin kotipaikka.

Vierailija
225/386 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:33"]Tiedättekö palstajuristit että myös internetiä koskevaa lainsäädäntöä on olemassa? Aivan. The European Initiative on Electronic Commerce ja Clinton Framework for Electronic Commerce esimerkiksi ovatko tuttuja? Muuten rikollisuutta internetissä kitketaan ihan EU-sääntelyn tasolla ja Yhdysvalloilla on siihen omat sääntelynsä. Ei internet ole enää mikään lain harmaa alue vaan rikos netissä on "oikea" rikos. Riittikö rautalanka vai haetaanko ratakiskoa? Joukko suurempia, kansainvälisiä ratifioituja sopimuksia merkitsee hieman enemmän kuin Facebookin kotipaikka.
[/quote]

Vielä lisään että säilyttääkseen safe harbourit kansainvälisissä sopimuksissa palvelun tarjoajalla on velvollisuus torjua osaltaan rikollisuutta, laitonta toimintaa sekä velvollisuus antaa viranomaiselle tietoa ja tehdä yhteistyötä. (Siinä nyt se ratakiskokin)

Vierailija
226/386 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:20"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:29"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:25"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:23"] [quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:02"] Joko täydellinen vapaus kaikille tai sitten täydellinen kielto missä kukaan eikä mikään järjestökään saa pyytää rahaa euroakaan. [/quote] Tai sitten jatketaan tällä samalla linjalla, eli tietyin edellytyksin lahjoituksia saa kerätä. [/quote]   Eli nykyiset huijausyritykset saa jatkaa ihmisten kusetusta ja kiusaamista, mutta ihmiset eivät saa pyyttää rahaa kun sitä oikeasti tarvitsisi? [/quote] Toivottavasti et viittaa tällä, että tämä perhe tarvitsisi.

[/quote]

Katsotaan ilmeesi kun summa on laillisesti kerätty heille kokoon ;) Kuka tahansa normaali- ja tervejärkinen haluaa auttaa.
[/quote]

Miksi? Eiköhän he itsekin saa moisen summan maksettua. Eivät välttämättä kerralla mutta yleensä lainoissa on laina-aika ja kuukausierän saa soviteltua perheen maksukykyyn sopivaksi

Vierailija
227/386 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimi ja tilinumero pitää olla tiedossa jos laittaa rahaa. Etunimi ja Sukunimi:?

Vierailija
228/386 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:16"]

Mitä se kenellekkään kuuluu paljonko on lahjoitettu tai mihin ne käytetään? Vaikka rakentaisi kuuraketin

[/quote]

Luulisin ainakin joitakuita lahjoittajia nyt kiinnostavan, käytetäänkö rahat siihen, mihin perhe nyyhkytarinallaan on vedonnut vaiko johonkin aivan muuhun. Vai luulisitko että ihmiset olisivat yhtä innokkaita auttamaan, jos oltaisiin kerottu rahojen tarkoitukseksi oman ylellisen elämänlaadun kasvattaminen tms?

Tuo sinun kysymyksesi on minusta ylipäätään todella kummallinen. Oletko sinä oikeasti sitä mieltä, että kuka tahansa saa vedota vaikka millaiseen tragediaan ja kerätä todellisuudessa rahaa vain omiin huvituksiinsa, eikä se kenellekään kuulu? Oletko sinä osa tätä perhettä, vaiko muuten vain halukas avustamaan perhettä rahallisesti, vaikka he päättäisivät ryypätä koko avustussumman kurkustaan alas? Tai rakentaa sen kuuraketin?

Tämä sinun kommenttisi on omiaan vain lisäämään epäluuloja. Ehkä tässä tosiaankin on alkuperäinen tarkoitus netota vauvan kuolemalla, ei saada noita sairaalahoito ja ambulanssilennon kuluja katettua? Vai mikä muu syy voi olla sille, että tällaisella kommentilla yritetään mitätöidä täysin asiallisia kysymyksiä? Mikä muu syy voi olla sille, että esitetään, että kenellekään ei kuulu jos rahankeruun tarkoitus ei olekaan todellinen hätä, van tarve rikastua muiden kustannuksella?

Vierailija
229/386 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:33"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:16"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:58"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:53"] [quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:48"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:45"] [quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:42"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:35"] [quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:31"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:28"] [quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:24"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:23"] [quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:21"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 16:55"] Jos tämä laiton keräys tullaan sallimaan, niin sitten vaan muutkin pistämään keräyksiä pystyyn! [/quote] Tämähän se teidän kateellisten ainoa ajatus onkin kirjoitellessanne mahdollisesti perheestä pahaa.  [/quote] Varmaan sata kertaa olen kysynyt tätä että mistä helvetistä tässä pitäisi olla kateellinen, osaatko sinä kertoa vai oliko tuo sullakin vaan viimeinen oljen korsi kun et enää muuta sanottavaa keksinyt? [/quote] Siitä, että perhe saa rahaa maksaakseen ambulanssikuljetuksen kulut. [/quote] Jos sulta on mennyt ohi, niin tuo keräys/ keräykset oli tosiaan laittomia, että eivät saa kyllä pitää niitä rahoja... Viekäkö jostain muusta täytyisi olla kateellinen? [/quote] Mutta rääyntähän perustuu kateuteen siitä, että jos he kuitenkin saisivatkon rahaa, niin se olisi epäreilua. Miksi se olisi epäreilua?  [/quote] Niin en tiedä... kerro sinä kun täällä niin kovasti kateellisiksi syyttelet. Useasti on näissä ketjuissa jo todettu, että aikuinen ihminen saa laittaa rahaa mihin haluaa ja jos joku haluaa maksaa perheeltä vaikka koko lainan pois niin siitä vaan. Kritisoitu täällä on puolestaan mm. seuraavia asioita: rahan kerjäämistä kuolleen lapsen tarinalla, vakuutusyhtiön syyttelyä, sitä ettei oteta vastuuta omista teoistaan vaan halutaan muiden maksavan omat sotkut, asian retostelua roskalehdissä... [/quote] Miksi sä näet rahan kerjäämiseksi sen, ettei perheen tarvitse maksaa 55000 kokonaan itse tällaisesta tragediasta? Miten pahantahtoinen ihminen täytyy olla puhuessaan rahan kerjäämisestä kuolleen lapsen tarinalla aivan kuin perheellä ei olisi sitä 55000 euron velkaa niskassaan? Vakuutusyhtiön syyttelystä nyt ei voi kukaan randomi olla oikeasti pahoillaan, paitsi ko vakuutusyhtiö itse ja ovathan he itse vastuussa, vai kenelle he mielestäsi sen laskunsa voivat postittaa? [/quote] Ei tuo ole sitä rahankerjäämistä että joutuu maksamaan jotain. Kerjäämistä on se että kertoo tuon vetoavan nyyhkytarinan lehteen ja perään pyytää ihmisiä antamaan rahaa heille. Sulla on käsitteet menny sekaisin. [/quote]  Niin? No miten ihmiset voisivat muuten auttaa, jos tarinaa ei kerrota? Eli olisi hiljaa pitänyt vain kärsiä tuollainen älytön summa, sitäkö sanot? MIKSI? Eivät he sitä itse aiheuttaneet! Jos sulta palaa talo, niin en takuulla auta! oma vikasi se oli, jos hella jäi päälle! [/quote] Sä et oo vissiin ikinä rahaa nähnytkään jos pidät 30000 euroa jonain älyttömänä summana :D Tuo ei ole työssäkäyville mikään katastrofi. Ja ole huolehti, mulla on induktioliesi joka ei jää vahingossa päälle ;) [/quote] No olen todellakin nähnyt, mutta siksi juuri ymmärränkin, että tuollainen velka pilaa elämää pitkäksi aikaa. Mitä kaikkea muuta sillä rahalla tekisi? [/quote] Tyhmyydestä pitää joskus maksaa. Kun aikansa makselee velkoja oppii varmaan ottamaan asioista selvää etukäteen.

[/quote]

No just. Minkähänlainen elämäntarina sinullakin on takanasi moisen katkeruutesi tekijänä. 
[/quote]

Kiitos mun elämäntarinani on hyvin tavallinen ja olen saanut kaikki lapseni pidettyä hengissä. Hankkimani velatkin olen hoitanut itse. Enkä ole millään muotoa katkera, mun oikeudentajuni mukaan vaan ihmisten kuuluu kantaa hölmöilyn seuraukset itse eikä maksattaa niitä muilla

Vierailija
230/386 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tulee stoppi laittomille toimille, aivan varmasti. Tiedän, että asiaa selvitetään...

Vierailija
231/386 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:41"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:20"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:29"] [quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:25"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:23"] [quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:02"] Joko täydellinen vapaus kaikille tai sitten täydellinen kielto missä kukaan eikä mikään järjestökään saa pyytää rahaa euroakaan. [/quote] Tai sitten jatketaan tällä samalla linjalla, eli tietyin edellytyksin lahjoituksia saa kerätä. [/quote]   Eli nykyiset huijausyritykset saa jatkaa ihmisten kusetusta ja kiusaamista, mutta ihmiset eivät saa pyyttää rahaa kun sitä oikeasti tarvitsisi? [/quote] Toivottavasti et viittaa tällä, että tämä perhe tarvitsisi. [/quote]  Katsotaan ilmeesi kun summa on laillisesti kerätty heille kokoon ;) Kuka tahansa normaali- ja tervejärkinen haluaa auttaa. [/quote] Miksi? Eiköhän he itsekin saa moisen summan maksettua. Eivät välttämättä kerralla mutta yleensä lainoissa on laina-aika ja kuukausierän saa soviteltua perheen maksukykyyn sopivaksi

[/quote]

Siksi, että kauhea tilanne, kun syntyi tuollainen lasku siksi, että lapsivedet menivät ja synnytys käynnistyi täysin ennen aikaisena ulkomailla. En tietenkään näkisi tuentarvetta, jos se ei olisi maksanut heille kuin pari sataa. 

Vierailija
232/386 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:50"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:33"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:16"] [quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:58"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:53"] [quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:48"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:45"] [quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:42"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:35"] [quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:31"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:28"] [quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:24"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:23"] [quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:21"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 16:55"] Jos tämä laiton keräys tullaan sallimaan, niin sitten vaan muutkin pistämään keräyksiä pystyyn! [/quote] Tämähän se teidän kateellisten ainoa ajatus onkin kirjoitellessanne mahdollisesti perheestä pahaa.  [/quote] Varmaan sata kertaa olen kysynyt tätä että mistä helvetistä tässä pitäisi olla kateellinen, osaatko sinä kertoa vai oliko tuo sullakin vaan viimeinen oljen korsi kun et enää muuta sanottavaa keksinyt? [/quote] Siitä, että perhe saa rahaa maksaakseen ambulanssikuljetuksen kulut. [/quote] Jos sulta on mennyt ohi, niin tuo keräys/ keräykset oli tosiaan laittomia, että eivät saa kyllä pitää niitä rahoja... Viekäkö jostain muusta täytyisi olla kateellinen? [/quote] Mutta rääyntähän perustuu kateuteen siitä, että jos he kuitenkin saisivatkon rahaa, niin se olisi epäreilua. Miksi se olisi epäreilua?  [/quote] Niin en tiedä... kerro sinä kun täällä niin kovasti kateellisiksi syyttelet. Useasti on näissä ketjuissa jo todettu, että aikuinen ihminen saa laittaa rahaa mihin haluaa ja jos joku haluaa maksaa perheeltä vaikka koko lainan pois niin siitä vaan. Kritisoitu täällä on puolestaan mm. seuraavia asioita: rahan kerjäämistä kuolleen lapsen tarinalla, vakuutusyhtiön syyttelyä, sitä ettei oteta vastuuta omista teoistaan vaan halutaan muiden maksavan omat sotkut, asian retostelua roskalehdissä... [/quote] Miksi sä näet rahan kerjäämiseksi sen, ettei perheen tarvitse maksaa 55000 kokonaan itse tällaisesta tragediasta? Miten pahantahtoinen ihminen täytyy olla puhuessaan rahan kerjäämisestä kuolleen lapsen tarinalla aivan kuin perheellä ei olisi sitä 55000 euron velkaa niskassaan? Vakuutusyhtiön syyttelystä nyt ei voi kukaan randomi olla oikeasti pahoillaan, paitsi ko vakuutusyhtiö itse ja ovathan he itse vastuussa, vai kenelle he mielestäsi sen laskunsa voivat postittaa? [/quote] Ei tuo ole sitä rahankerjäämistä että joutuu maksamaan jotain. Kerjäämistä on se että kertoo tuon vetoavan nyyhkytarinan lehteen ja perään pyytää ihmisiä antamaan rahaa heille. Sulla on käsitteet menny sekaisin. [/quote]  Niin? No miten ihmiset voisivat muuten auttaa, jos tarinaa ei kerrota? Eli olisi hiljaa pitänyt vain kärsiä tuollainen älytön summa, sitäkö sanot? MIKSI? Eivät he sitä itse aiheuttaneet! Jos sulta palaa talo, niin en takuulla auta! oma vikasi se oli, jos hella jäi päälle! [/quote] Sä et oo vissiin ikinä rahaa nähnytkään jos pidät 30000 euroa jonain älyttömänä summana :D Tuo ei ole työssäkäyville mikään katastrofi. Ja ole huolehti, mulla on induktioliesi joka ei jää vahingossa päälle ;) [/quote] No olen todellakin nähnyt, mutta siksi juuri ymmärränkin, että tuollainen velka pilaa elämää pitkäksi aikaa. Mitä kaikkea muuta sillä rahalla tekisi? [/quote] Tyhmyydestä pitää joskus maksaa. Kun aikansa makselee velkoja oppii varmaan ottamaan asioista selvää etukäteen. [/quote] No just. Minkähänlainen elämäntarina sinullakin on takanasi moisen katkeruutesi tekijänä.  [/quote] Kiitos mun elämäntarinani on hyvin tavallinen ja olen saanut kaikki lapseni pidettyä hengissä. Hankkimani velatkin olen hoitanut itse. Enkä ole millään muotoa katkera, mun oikeudentajuni mukaan vaan ihmisten kuuluu kantaa hölmöilyn seuraukset itse eikä maksattaa niitä muilla

[/quote]

Mutta haluat kieltää muita auttamasta? 

Vierailija
233/386 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:54"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:41"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:20"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:29"] [quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:25"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:23"] [quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:02"] Joko täydellinen vapaus kaikille tai sitten täydellinen kielto missä kukaan eikä mikään järjestökään saa pyytää rahaa euroakaan. [/quote] Tai sitten jatketaan tällä samalla linjalla, eli tietyin edellytyksin lahjoituksia saa kerätä. [/quote]   Eli nykyiset huijausyritykset saa jatkaa ihmisten kusetusta ja kiusaamista, mutta ihmiset eivät saa pyyttää rahaa kun sitä oikeasti tarvitsisi? [/quote] Toivottavasti et viittaa tällä, että tämä perhe tarvitsisi. [/quote]  Katsotaan ilmeesi kun summa on laillisesti kerätty heille kokoon ;) Kuka tahansa normaali- ja tervejärkinen haluaa auttaa. [/quote] Miksi? Eiköhän he itsekin saa moisen summan maksettua. Eivät välttämättä kerralla mutta yleensä lainoissa on laina-aika ja kuukausierän saa soviteltua perheen maksukykyyn sopivaksi

[/quote]

Siksi, että kauhea tilanne, kun syntyi tuollainen lasku siksi, että lapsivedet menivät ja synnytys käynnistyi täysin ennen aikaisena ulkomailla. En tietenkään näkisi tuentarvetta, jos se ei olisi maksanut heille kuin pari sataa. 
[/quote]

He otti tietoisen riskin lähtiessään maahan jonka terveydenhuollon tilasta ei ollut tietoa selvittämättä mitä vakuutukset kattaa.

Vierailija
234/386 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:20"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:29"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:25"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:23"] [quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:02"] Joko täydellinen vapaus kaikille tai sitten täydellinen kielto missä kukaan eikä mikään järjestökään saa pyytää rahaa euroakaan. [/quote] Tai sitten jatketaan tällä samalla linjalla, eli tietyin edellytyksin lahjoituksia saa kerätä. [/quote]   Eli nykyiset huijausyritykset saa jatkaa ihmisten kusetusta ja kiusaamista, mutta ihmiset eivät saa pyyttää rahaa kun sitä oikeasti tarvitsisi? [/quote] Toivottavasti et viittaa tällä, että tämä perhe tarvitsisi.

[/quote]

Katsotaan ilmeesi kun summa on laillisesti kerätty heille kokoon ;) Kuka tahansa normaali- ja tervejärkinen haluaa auttaa.
[/quote]

Ai rikkomalla lakia? Enpä sanoisi noinkaan. Lakia tuossa nyt on kuitenkin rikottu.

Vierailija
235/386 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:26"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:10"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:01"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 18:11"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 18:07"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 18:06"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 18:04"] Turha huutaa Fobbaa apuun kun rahat ovat kadonneet huijareiden taskuun. [/quote] Ja omalle tilille osuneet takavarikoi valtio. [/quote] Fobba voi kirjoittaa faceen tästä opettavaisen tarinan tulevan varalle.

[/quote]

Täytyy toivoa, että perheellä on taloudenhoidon kannalta puhtaat jauhot pussissaan. Kaikki tiliotteet tullaan varmaan käymään aika tarkasti läpi näiden "velanmaksujen" tiimoilta. Ikävää, jos sattuu samalla kärähtämään muustakin vilungista.

[/quote]

Että te jaksatte olla epäluuloisia. 

[/quote]

Mitä muuta tämä tapaus herättää, kuin epäluuloja? Missään ei tiedoteta, kuinka paljon rahaa on tällä hetkellä lahjoitettu. Missään ei kerrota, mihin tuo lahjoitussumma tullaan käyttämään, kun tarve tuntuu kasvavan jatkuvasti.

[/quote]

No voisitko hieman odottaa, ennen kuin alat lahjoittaa tai loanheiton? Mitenkään?

[/quote]

Öööö, olisiko siinä rahankeruuinnossa kannattanut pikkuisen odotella vaikka? Odotella nyt ensin vaikka sitä vakuutusyhtiön vastausta perheen tekemään valitukseen? Odotella, että perhe saa suoraan itse kerrottua, paljonko tarvitsee rahaa ja kerrottua kuinka aikoo keräyksen edistymisestä tiedottaa? Olisiko voinut odottaa vaikka sitä, että perhe olisi sanonut edes jotain siihen, mihin se käyttäisi mahdolliset ylimääräiset rahat?

No, eipä tietenkään olisi kannattanut! Sen sijaan kannattaa parhain mahdollisin keinoin pyrkiä mitätöimään kaikki asiaa koskevat täysin asialliset kysymykset, lässyttää, että kellekään ei kuulu vaikka perhe rakentaisikin rahoilla kuuraketin ja toki poistattaa kiireen vilkkaa kaikki ketjut, joissa tähän asiaan uskalletaan kajota.

Kuten huomaamme, edes asiallinen suhtautuminen täysin asiallisiin ja erittäin prusteltuihin kysymyksiin on teidän porukaltanne sula mahdottomuus.

Vierailija
236/386 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:55"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:50"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:33"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:16"] [quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:58"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:53"] [quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:48"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:45"] [quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:42"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:35"] [quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:31"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:28"] [quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:24"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:23"] [quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 17:21"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 16:55"] Jos tämä laiton keräys tullaan sallimaan, niin sitten vaan muutkin pistämään keräyksiä pystyyn! [/quote] Tämähän se teidän kateellisten ainoa ajatus onkin kirjoitellessanne mahdollisesti perheestä pahaa.  [/quote] Varmaan sata kertaa olen kysynyt tätä että mistä helvetistä tässä pitäisi olla kateellinen, osaatko sinä kertoa vai oliko tuo sullakin vaan viimeinen oljen korsi kun et enää muuta sanottavaa keksinyt? [/quote] Siitä, että perhe saa rahaa maksaakseen ambulanssikuljetuksen kulut. [/quote] Jos sulta on mennyt ohi, niin tuo keräys/ keräykset oli tosiaan laittomia, että eivät saa kyllä pitää niitä rahoja... Viekäkö jostain muusta täytyisi olla kateellinen? [/quote] Mutta rääyntähän perustuu kateuteen siitä, että jos he kuitenkin saisivatkon rahaa, niin se olisi epäreilua. Miksi se olisi epäreilua?  [/quote] Niin en tiedä... kerro sinä kun täällä niin kovasti kateellisiksi syyttelet. Useasti on näissä ketjuissa jo todettu, että aikuinen ihminen saa laittaa rahaa mihin haluaa ja jos joku haluaa maksaa perheeltä vaikka koko lainan pois niin siitä vaan. Kritisoitu täällä on puolestaan mm. seuraavia asioita: rahan kerjäämistä kuolleen lapsen tarinalla, vakuutusyhtiön syyttelyä, sitä ettei oteta vastuuta omista teoistaan vaan halutaan muiden maksavan omat sotkut, asian retostelua roskalehdissä... [/quote] Miksi sä näet rahan kerjäämiseksi sen, ettei perheen tarvitse maksaa 55000 kokonaan itse tällaisesta tragediasta? Miten pahantahtoinen ihminen täytyy olla puhuessaan rahan kerjäämisestä kuolleen lapsen tarinalla aivan kuin perheellä ei olisi sitä 55000 euron velkaa niskassaan? Vakuutusyhtiön syyttelystä nyt ei voi kukaan randomi olla oikeasti pahoillaan, paitsi ko vakuutusyhtiö itse ja ovathan he itse vastuussa, vai kenelle he mielestäsi sen laskunsa voivat postittaa? [/quote] Ei tuo ole sitä rahankerjäämistä että joutuu maksamaan jotain. Kerjäämistä on se että kertoo tuon vetoavan nyyhkytarinan lehteen ja perään pyytää ihmisiä antamaan rahaa heille. Sulla on käsitteet menny sekaisin. [/quote]  Niin? No miten ihmiset voisivat muuten auttaa, jos tarinaa ei kerrota? Eli olisi hiljaa pitänyt vain kärsiä tuollainen älytön summa, sitäkö sanot? MIKSI? Eivät he sitä itse aiheuttaneet! Jos sulta palaa talo, niin en takuulla auta! oma vikasi se oli, jos hella jäi päälle! [/quote] Sä et oo vissiin ikinä rahaa nähnytkään jos pidät 30000 euroa jonain älyttömänä summana :D Tuo ei ole työssäkäyville mikään katastrofi. Ja ole huolehti, mulla on induktioliesi joka ei jää vahingossa päälle ;) [/quote] No olen todellakin nähnyt, mutta siksi juuri ymmärränkin, että tuollainen velka pilaa elämää pitkäksi aikaa. Mitä kaikkea muuta sillä rahalla tekisi? [/quote] Tyhmyydestä pitää joskus maksaa. Kun aikansa makselee velkoja oppii varmaan ottamaan asioista selvää etukäteen. [/quote] No just. Minkähänlainen elämäntarina sinullakin on takanasi moisen katkeruutesi tekijänä.  [/quote] Kiitos mun elämäntarinani on hyvin tavallinen ja olen saanut kaikki lapseni pidettyä hengissä. Hankkimani velatkin olen hoitanut itse. Enkä ole millään muotoa katkera, mun oikeudentajuni mukaan vaan ihmisten kuuluu kantaa hölmöilyn seuraukset itse eikä maksattaa niitä muilla

[/quote]

[/quote]

Miksi tuet rikollista toimintaa?

Vierailija
237/386 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:55"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:50"]

[/quote]

[/quote]

Viitsitkö linkittää kohdan jossa olen kieltänyt ketään auttamasta? Jos joku hyväuskoinen hölmö menee tuohon vähintäänkin epäilyttävään kerjäyskikkaan vielä senkin jälkeen kun täällä suoraan kieltäydytään kertomasta mitään keräyksen etenemisestä niin eihän se multa ole pois

Vierailija
238/386 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh tätä koko juttua. Alkaa saada jo todella övereitä piirteitä tämä tapaus, kaikkine hyväntekeväisyystempauksineen. Ajatelkaa, jos suomalaisilla olisi tällaista intoa auttaa ihan oikeasti hädänalaisia?! Miettikää kuinka monta ihmistä saataisiin pelastettua leikkausjonosta!

Suoraan sanottuna minulle on ihan sama, menevätkö kerätyt rahat Bemariin tai rakennekynsiin vaiko pankkilainan maksamiseen. Kumpikin tässä tapauksessa sotii minun oikeudentajuani vastaan. Vanhemmat mokasivat tässä monella tapaa, mutta haluavat maksattaa mokansa muilla. Tässä on koko homman ydin. Jos heillä olisi jokin todellinen hätä, moka olisi sivuseikka: vanhempien häröilyllä ei olisi mitään väliä, jos tässä kerättäisiin rahaa jota ilman esimerkiksi vielä elävää keskosta ei saisi hoidettua. Se olisi ihan oikea hätätapaus, ja siinä tapauksessa inhimillinen armeliaisuus olisi toivottua ja hyväsydämisyys tervetullutta.

Mutta pankkilaina ei ole hätä. Se, että joutuisi elämään muutaman vuoden hiukan säästeliäämmin kuin normaalisti, ei ole mikään hätä.

Se, etteivät näiden hyväntekeväisyystempausten järjestäjät tämän vertaa tajua, syö toden teolla uskoani suomalaisten järjenjuoksuun.

Vierailija
239/386 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:55"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:50"]

[/quote]

[/quote]

Miksi edelleenkään ei auteta lailisesti? Ai niin, yhdistyksillä on kirjanpitovelvollisuus...

Vierailija
240/386 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:54"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 22:41"]

[/quote]

[/quote] omaa tyhmyyttä, miksi eivät ottaneet selville mitä vakuutus korvaa mitä ei. Raskaana ollessa täytyy olla todella varovainen ja varsinkin kun lähtee ulkomaille. Aivan hullun touhua. Sitten itketään kun baskat on housuissa.