Jos tilillä on 6€
Ja palkka tulee perjantaina, niin mitä ruokaa voi laittaa? Eli siis mitä tarvikkeita saa kaupasta ostettua.
Kommentit (104)
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:09"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:06"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:01"]
Eikö sulla ole visaa? Olet töissä eikä luottokorttia? Ja pankkitilin voi höylätä yli. Eli ostat vaikka 20 eurolla pankkikortilla se tili menee miinukselle. Lähtee sitten automaattisesti kun palkka tulee.
[/quote]
Yhtä järkevä neuvo kuin pikavipit.
Suu säkkiä myöden.
[/quote]
Visassa on kuukauden maksuaika ilman korkoa. Ja lisäksi jos ei ole rahaa ruokaan, niin eiköhän ole eri asia kun ostaa jotain turhuuksia heräteostoksia luotolla.
[/quote]
Mutta miksi ei ole rahaa ruokaan? Onko tullut haaskattua rahat turhuuksiin?
Tuo on itsepetosta.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:11"]
Eikö sulla ole visaa? Olet töissä eikä luottokorttia? Ja pankkitilin voi höylätä yli. Eli ostat vaikka 20 eurolla pankkikortilla se tili menee miinukselle. Lähtee sitten automaattisesti kun palkka tulee.
[/quote]
Suu säkkiä myöden.
[/quote]
Visassa on kuukauden maksuaika ilman korkoa. Ja lisäksi jos ei ole rahaa ruokaan, niin eiköhän ole eri asia kun ostaa jotain turhuuksia heräteostoksia luotolla.
[/quote]
Tuo on itsepetosta.
[/quote]
Jos talo olisi palanut ja sen mukana lompakosta rahat olisi se ymmärrettävää, mutta rahat humputtelee ja sitten sanoo, että ruuat täytyy ostaa velaksi.. voi vittu mitä porukkaa.
[/quote]
Kaikki suuri alkaa pienestä. Niin ne velatkin.
Visaa ei ole ja ei tullut itselle mieleenkään ylittää tiliä, menee siitäkin maksu. Olen täällä jo kertonut miksi rahaa on näin vähän pari päivää ennen palkkapäivää, eikä tosiaan ole yleistä vaan itse asiassa ei tule mieleen vastaavaa tilannetta. Luojan kiitos teillä usealla ei ole koskaan ollut tilannetta että rahat on vähissä, osaattehan hoitaa asianne niin mallikkaasti. Ap.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:12"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:11"]
[/quote]
Suu säkkiä myöden.
[/quote]
[/quote]
Tuo on itsepetosta.
[/quote]
Jos talo olisi palanut ja sen mukana lompakosta rahat olisi se ymmärrettävää, mutta rahat humputtelee ja sitten sanoo, että ruuat täytyy ostaa velaksi.. voi vittu mitä porukkaa.
[/quote]
Jos Piispa olisi tuhlannut kaikki rahansa käsilaukkuihin, niin saattaisi olla eri ääni kellossa. Varmaan laulausitte kuorossa, oma vika, oma vika.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:17"]
Visaa ei ole ja ei tullut itselle mieleenkään ylittää tiliä, menee siitäkin maksu. Olen täällä jo kertonut miksi rahaa on näin vähän pari päivää ennen palkkapäivää, eikä tosiaan ole yleistä vaan itse asiassa ei tule mieleen vastaavaa tilannetta. Luojan kiitos teillä usealla ei ole koskaan ollut tilannetta että rahat on vähissä, osaattehan hoitaa asianne niin mallikkaasti. Ap.
[/quote]
On minulla joskus ollut 20 markkaa jäljellä kuun viimeiseen viikonloppuun. Silloin päätin, että tästä lähin siellä tilillä on sitten vähintään kuukauden palkka. Sitten kun sinne nuorena oli kertynyt jo yli 5000 en oikein tiennyt, että mihin sitä tunkisi niin ostelin sitten osakkeita huvikseni. (silloin tosin markkoja, ja rahan arvossa siis kyseessä isompi summa, koska hinnat ovat niistä päivistä monin kertaistuneet)
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:17"]
[/quote]
Ap:tahan tässä ei ollut tarkoitus syyllistää, koska myönsi rehellisesti rahat hummanneensa. Sen sijaan jos joku perustelee velan ottamista ruuan ostamisella, ollaan epärehellisellä pohjalle, koska kuten aloittajana myönsit niin johonkinhan ne rahat on tullut hummailtua, eikä siinä mitään. Jokaisella omat kärsimyksensä, mutta itse en lähtisi siinä tilanteessa suosittelemaan lisävelkaa, vaan asioista kannattaa ottaa opikseen.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 23:33"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 16:50"]Kaurahiutaleita, kananmunia, tummaa makaronia ja halpoja kasviksia. Jos kaapissa ei ole rasvaa, osta myös paketti margariinia. [/quote] Minkä kanssa noista edellämainitsemistasi margariinia käytetään?
[/quote]
Ei minkään. Voita sen olla pitää.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 16:51"]
6x euron juustohampurilainen
[/quote]
Lihottaa kamalasti eikä mitään terveellisiä ainesosia, hyi!
Hyvin on pärjätty, rahaa on tilillä edelleen se 6€. Äsken tein teeleipiä iltapalaksi. Ehkä huomenna kauppaan. Ap.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 16:50"]Kaurahiutaleita, kananmunia, tummaa makaronia ja halpoja kasviksia. Jos kaapissa ei ole rasvaa, osta myös paketti margariinia.
[/quote]
Minkä kanssa noista edellämainitsemistasi margariinia käytetään?
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 23:33"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 16:50"]Kaurahiutaleita, kananmunia, tummaa makaronia ja halpoja kasviksia. Jos kaapissa ei ole rasvaa, osta myös paketti margariinia. [/quote] Minkä kanssa noista edellämainitsemistasi margariinia käytetään?
[/quote]
Kaikkien em.
Menikö ap loppujen lopuksi koskaan kauppaan. : )
...ja mitä osti :-$
6e saa kolmelitraa kokista nesteeltä se riittää puoleksi päiväksi T:ylilauta jonne
Eli sulla on aamu- ja iltapalatarpeita ihan hyvin. Lämpimän ruuan saa kahdelle päivälle helposti. Itsetehty hernekeitto tai nakkisoppa (siihen sopii joukkoon nuo täysjyvämakaronit mainiosti, tuoreet juurekset ovat halpoja tai kyllähän satunnaisesti pakastevihanneksetkin ovat ok) tai vaikkapa jauhelihakastike (jauheliha 3e, sipuli + tomaattimurska 1e + perunat 1e - jää mahis ostaa vaikka se porkkanapussi ja tehdä tuoreraaste seuraksi). Onnistuu moni muukin ruoka kun tekee kohtuullisen satsin ja yksinkertaistaa. Helposti pärjää pari päivää :)
Opiskellessa tein itse niin, että aina rahapäivänä (tuet, satunnaiset palkat tms) täydensin "varavarastoa" jolla sit eleltiin aina niitä viimeisiä päiviä. Kun säästössä oli riisiä/makaronia, tomaattimurskaa, linssejä ja soijarouhetta, öljyä, hiivaa, jauhoja jne säilyvää tavaraa niin viimeiset 5-10e pystyi sijoittamaan pelkästään tuoretavaraan ja pärjäili ihan mukavasti muutaman päivän.
Kananmunaa 1e
makkaraa 1e
perunaa 1
voita/jauhoja 3e
Sit tekisin paistettua munaa, muussia ja makkaraa, pyttäriä ja lettuja (veteen)
Tässä oon lueskellu näitä vastauksia.. jäin ihmettelemään että eikö ihmisillä nykyjään minkäänlaista "kotivaraa" kaapeissa. Jauhopussi, kuivahiivaa, makaronia, öljyä, säilykkeitä..
Mä vaan en vois elää niin..
[/quote]
Suu säkkiä myöden.
[/quote]