Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos tilillä on 6€

Vierailija
28.07.2015 |

Ja palkka tulee perjantaina, niin mitä ruokaa voi laittaa? Eli siis mitä tarvikkeita saa kaupasta ostettua.

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:38"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:31"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:14"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 16:52"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 16:41"]

-Jauhelihapaketti ja makaronia, ketsuppia -Nakkipaketti, perunoita ja keittojuureksia, pkt reissumiestä -Pikakaurahiutaleita, jauhelihaa, perunoita -kananmunia, nakkeja, tomaattia ja kurkkua Jotain noista esim. Suosittelen Lidliä!

[/quote]

Lidli ehdottomasti, mutta jauhelihaa, en tällaisessa tapauksessa suosittele, se kun napsasee budjetista halvimmillaankin liki puolet pois. Noi muut onkin ihan suositeltavia. Itse ostaisin vielä jauhoja ja hiivaa (jos ei kaapista löydy) ja tekisin leipää. Perusleipä ei maksa itse tehtynä, kuin muutamia kymmeniä senttejä. Halvimmillaan teet ison leivän parillakymmenellä sentillä.

Kuudella eurolla  tekee oikeesti vaikka viikon ruuat, kunhan käyttää Lidliä ja tekee kaiken itse. Liha ja kalaruuat on tietenkin pakko unohtaa, mutta saa sitä ruokaa tehtyä ilman niitäkin.

[/quote]

Miksi tähdätä viikon ruokiin kun 3 päivää selviää halvimmilla proteiineillakin. Ei mitään järkeä. Pitäisikö aloittajan laittaa 3 euroa säästöön, vai syödä proteiinia ja olla paremmassa kunnossa sen 3 päivän jälkeen. 

Lisäksi laskutoimitus yhden leivän osalta ei auta mitään, jos on pakko ostaa se jauho ja hiiva paketti. Siinä menikin sitten jo pari euroa. Ethän sinä voi laskea niiden ostohintaa siten, että ei käytä kuin osan, vai sopiiko se kauppiaalle, että ostaa 2 kg paketista vain 400gr jauhoja? Öljypaketista pari lusikallista, niinkö? Hiivaa myydään kymmenen paketissa, niin ostaa vain yhden, niinkö?

[/quote]

Voi vittu taas näitä idiootteja! Ensinnäkin jauhot+ paketti kuivahiivaa ei maksa kahta euroa, vaan vähän yli euron, siis Lidlissä ja Lidlin paketissa ei ole kymmentä kuivahiivapussia vaan 6-7. Toisekseen tuo 20 sentin esimerkki oli vain esimekki siitä, kuinka halpaa itse tehty leipä on, siis ylipäätään. Mihinkään viikon ruokiin en tähdännytkään vaan kerroin, että jopa viikonkin voi kuudella eurolla pärjätä, jos tarve vaatii.

Vittu kun näillä uuvateilla on luetun ymmärtäminen luokkaa apukoulu, jos sitäkään.

[/quote]

Myönnät siis että sepustuksesi on apukoulun koneelta peräisin.

[/quote]

Mees ny jo ylilautajonne takas sinne omies pariin. Siellä jollekin kaltaisellesi voi jopa apukoulutasoiset trollisi mennä läpi.

Vierailija
62/104 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:11"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:08"]

Purkkitonnaria, makaronia ja ketsuppia.

[/quote]

Ei, ei ja ei!!! Purkkitonnari sikakallista!
[/quote]

Ei se yksi purkki kovin kallis ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:01"]

Uskallan kyllä väittää että harvalla on mitään kuukauden palkkaa vastaavaa summaa jemmassa.

[/quote]

Suositus on että 5-6 nettopalkkaa olisi säästössä "pahan päivän varalle". 

Opiskelujen köyhyysajan jälkeen olen itse pitänyt periaatteena, että alle kymppitonnin ei saa käteisvarat mennä. Asuntolainaani menee joka kuukausi automaattisesti, ja sitten sitä säästöä kertyy muutenkin. Nyt taitaa 14000 olla jo :) Voisi keksiä jotain tuhlattavaa siis ;) meillä mies maksaa kaikki ruuat, matkat, autot yms käyttöjutut, koska on rikas. Minä saan omalla pienellä palkallani tehdä mitä lystää. Häitä odotellessa...

[/quote]

Muistui opiskeluajoista mieleen: Kaalikeitto on halpa ruoka, 1 kaali, 1 sipuli, jauhelihAa, porkkanoita, mausteet. Alle 5 euroa koko satsi. Ja hyvää on!

Vierailija
64/104 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:40"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:20"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:09"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:04"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 16:59"]

Pärjäätkö hernesopalla ja makaronilla perjantaihin asti?

[/quote]

Suosittelen kyllä halvimpia proteiinin lähteitä jos mitään pastaa, näkkileipää,riisiä yms. löytyy kaapista.

Tonnikala alle 5 eur kilo. 

[/quote]

Mistä sä saat tonnikalaa alle viis euroa kilo???

Halvimmat hiutalepaskatkin (jota ei syö erkkikään) maksaa yli vitosen kilo. Tonnikala on nykyään todella kallis ruokalaji. Monet vaan elää vilä niissä parinkymmenen vuoden takaisissa opiskelijamuisteloissa, jolloin tonnikala oli halpaa, ei ole enää.

[/quote]

Piti siis sanomani vielä, että ei maksa yli vitosta kilo, vaan alle vitosen kilo.

[/quote]

Ei pitänyt, eikä ollut tuo siis minun kommenttini. Sinä ylilautajonne voit sen sijaan palata sinne ylilaudalle trollailemaan, kun et mitään hinnoistakaan ymmärrä. No mistäpä niitä hintoja tietäisikään, kun äityli ostaa kaikki ruuat ja itse ei tarvi viikorahoilla ostaa kun mellit ja energiajuomat.

#30#

[/quote]

Hups.. melli oli kasaria.. Hi

Sämpyläjauho

0,75
Puolikarkea

0,41
Durum

1,09
Ruisjauho

0,79

Jonne tarjoo tämän. Lisäksi minä keksin koko Jonne termin, joten älä sitä tule tänne änkeämään.

Vierailija
65/104 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mitä te niitä kanankoipia suosittelette? Niissä ei ole paljon mitään syötävää nahan ja luun lisäksi..Osta perunoita kilo, kananmunia paketti, jauhelihaa/kanasuikaleita vaikka alennuksesta (sellainen päiväystuote siis) ja nakkipaketti. Jos sinulla on kaapissa puurohiutaleita, hyvin pärjäät.

Vierailija
66/104 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallan kyllä väittää että harvalla on mitään kuukauden palkkaa vastaavaa summaa jemmassa.

[/quote]

Opiskelujen köyhyysajan jälkeen olen itse pitänyt periaatteena, että alle kymppitonnin ei saa käteisvarat mennä. Asuntolainaani menee joka kuukausi automaattisesti, ja sitten sitä säästöä kertyy muutenkin. Nyt taitaa 14000 olla jo :) Voisi keksiä jotain tuhlattavaa siis ;) meillä mies maksaa kaikki ruuat, matkat, autot yms käyttöjutut, koska on rikas. Minä saan omalla pienellä palkallani tehdä mitä lystää. Häitä odotellessa...

[/quote]

Olet ns. maksullinen wt nainen.

Vierailija
67/104 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:23"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:16"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 16:36"]

Ja palkka tulee perjantaina, niin mitä ruokaa voi laittaa? Eli siis mitä tarvikkeita saa kaupasta ostettua.

[/quote]

Ostat halvimpia juureksia. Hernemaissipaprikaa. 2 Sinistä lenkkiä ja teet 8 litraa keittoa. Mars Lidliin siitä.

[/quote]

Tämä oli kyllä erittäin järkevä ehdotus. Joka päivälle yli 2 litraa keittoa. Voi syödä vaikka 3 kertaa päivässä ja kasviksetkin ovat terveellisiä. Sipulia ehdottaisin tuohon vielä mukaan. 

[/quote]

Paitsi että HK:n sininen kallista. 900 grammaa kartanon nakkeja 1,85 euroa Lidlistä, eli reilusti HK:n blöötä halvempaa ja tuosta satsista tekee kattilallisen keittoa, munakkaita ja nakkikastikettakin ja vielä muutaman nakin voi vetästä välipalanakin.

[/quote]

Ne nakit on täyttä jauhoa. Ei se pelkkä hinta ratkaise, vaan paljonko sillä saa proteiinia vastapainoksi. Jauhoja voi ostaa halvemmallakin.

[/quote]

No mitäs se HK:N blöö on!?!? Sitä tismalleen samaa sametinpehmeää jauhomakkaraa!

Voihan vinyyli tätä älykkyyden määrää tässäkin ketjussa!

Vierailija
68/104 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:40"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:20"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:04"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 16:59"]

Pärjäätkö hernesopalla ja makaronilla perjantaihin asti?

[/quote]

Suosittelen kyllä halvimpia proteiinin lähteitä jos mitään pastaa, näkkileipää,riisiä yms. löytyy kaapista.

Tonnikala alle 5 eur kilo. 

[/quote]

Mistä sä saat tonnikalaa alle viis euroa kilo???

Halvimmat hiutalepaskatkin (jota ei syö erkkikään) maksaa yli vitosen kilo. Tonnikala on nykyään todella kallis ruokalaji. Monet vaan elää vilä niissä parinkymmenen vuoden takaisissa opiskelijamuisteloissa, jolloin tonnikala oli halpaa, ei ole enää.

[/quote]

Piti siis sanomani vielä, että ei maksa yli vitosta kilo, vaan alle vitosen kilo.

[/quote]

Ei pitänyt, eikä ollut tuo siis minun kommenttini. Sinä ylilautajonne voit sen sijaan palata sinne ylilaudalle trollailemaan, kun et mitään hinnoistakaan ymmärrä. No mistäpä niitä hintoja tietäisikään, kun äityli ostaa kaikki ruuat ja itse ei tarvi viikorahoilla ostaa kun mellit ja energiajuomat.

#30#

[/quote]

Taidat olla vähän vajaa .. sanoin, että minun piti sanomani. Etkö osaa lukea?

Vierailija
69/104 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:49"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:23"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:16"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 16:36"]

[/quote]

Ostat halvimpia juureksia. Hernemaissipaprikaa. 2 Sinistä lenkkiä ja teet 8 litraa keittoa. Mars Lidliin siitä.

[/quote]

Tämä oli kyllä erittäin järkevä ehdotus. Joka päivälle yli 2 litraa keittoa. Voi syödä vaikka 3 kertaa päivässä ja kasviksetkin ovat terveellisiä. Sipulia ehdottaisin tuohon vielä mukaan. 

[/quote]

Paitsi että HK:n sininen kallista. 900 grammaa kartanon nakkeja 1,85 euroa Lidlistä, eli reilusti HK:n blöötä halvempaa ja tuosta satsista tekee kattilallisen keittoa, munakkaita ja nakkikastikettakin ja vielä muutaman nakin voi vetästä välipalanakin.

[/quote]

Ne nakit on täyttä jauhoa. Ei se pelkkä hinta ratkaise, vaan paljonko sillä saa proteiinia vastapainoksi. Jauhoja voi ostaa halvemmallakin.

[/quote]

No mitäs se HK:N blöö on!?!? Sitä tismalleen samaa sametinpehmeää jauhomakkaraa!

Voihan vinyyli tätä älykkyyden määrää tässäkin ketjussa!

[/quote]

Kannattaa lukea se lihapitoisuuskin v-tollo. Toisessa se on 56% ja toisessa 22%, tai voi olla niissä kuranakeissa jopa vähemmänkin.

Vierailija
70/104 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 16:41"]

-Jauhelihapaketti ja makaronia, ketsuppia -Nakkipaketti, perunoita ja keittojuureksia, pkt reissumiestä -Pikakaurahiutaleita, jauhelihaa, perunoita -kananmunia, nakkeja, tomaattia ja kurkkua Jotain noista esim. Suosittelen Lidliä!

[/quote]

Lidli ehdottomasti, mutta jauhelihaa, en tällaisessa tapauksessa suosittele, se kun napsasee budjetista halvimmillaankin liki puolet pois. Noi muut onkin ihan suositeltavia. Itse ostaisin vielä jauhoja ja hiivaa (jos ei kaapista löydy) ja tekisin leipää. Perusleipä ei maksa itse tehtynä, kuin muutamia kymmeniä senttejä. Halvimmillaan teet ison leivän parillakymmenellä sentillä.

Kuudella eurolla  tekee oikeesti vaikka viikon ruuat, kunhan käyttää Lidliä ja tekee kaiken itse. Liha ja kalaruuat on tietenkin pakko unohtaa, mutta saa sitä ruokaa tehtyä ilman niitäkin.

[/quote]

Leipää? Miksi ihmeessä pitäisi tehdä ja syödä leipää kun rahaa on noin vähän? Aikuinen nyt voi olla vaikka vesipaastolla kaksi päivää.

Vierailija
71/104 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:44"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:11"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:08"] Purkkitonnaria, makaronia ja ketsuppia. [/quote] Ei, ei ja ei!!! Purkkitonnari sikakallista! [/quote] Ei se yksi purkki kovin kallis ole.

[/quote]

Nämä ihmiset eivät ymmärrä ollenkaan sitä milloin katsotaan kokonaiskustannusta ja koska tähdätään siihen muutaman päivän selviämiseen. Nyt ollaan siinä tilanteessa, että kilohintoja katsotaan, mutta täytyy myöskin nähdä kokonaiskustannukset. Ei se auta mitään jos tarvitsee kaksi porkkanaa ja niitä myydään 1 kg paketissa. Silloin ne jätetään ostamatta. Tämä tilanne, jossa täytyy luovia ja sopeutua hintojen mukaan.

Vierailija
72/104 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:48"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jos puoliso tienaa yli 20x sen mitä itse akateemisena, niin ei siinä oikein voi asiaan mitenkään vaikuttaa. Mun palkka on niin pieni, ettei sillä ole tässä taloudessa merkitystä vaikka niin haluaisin.

Vierailija
73/104 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

- no niin jonne, lopetahan se äidin koneella trollailu ja tule syömään, paistoin sinulle räiskäileitäkin. Sen jälkeen voit mennä pihalle poikien kanssa leikkimään, niin äiti pääsee rauhassa av-palstailemaan

Vierailija
74/104 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:47"]

En ymmärrä mitä te niitä kanankoipia suosittelette? Niissä ei ole paljon mitään syötävää nahan ja luun lisäksi..Osta perunoita kilo, kananmunia paketti, jauhelihaa/kanasuikaleita vaikka alennuksesta (sellainen päiväystuote siis) ja nakkipaketti. Jos sinulla on kaapissa puurohiutaleita, hyvin pärjäät.

[/quote]

On niissä n. 600 gr / kg, ja luista voi keittää liemen/kastikkeen. Siksi. 

(olen joskus puntaroinut lihat kun olen tehnyt keittoa)

Vierailija
75/104 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:58"]

- no niin jonne, lopetahan se äidin koneella trollailu ja tule syömään, paistoin sinulle räiskäileitäkin. Sen jälkeen voit mennä pihalle poikien kanssa leikkimään, niin äiti pääsee rauhassa av-palstailemaan

[/quote]

Saitko?

Hinnat?

Vierailija
76/104 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kasvissosekeittoa ja osta kaurahiutaleita :D

Vierailija
77/104 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:57"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:48"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jos puoliso tienaa yli 20x sen mitä itse akateemisena, niin ei siinä oikein voi asiaan mitenkään vaikuttaa. Mun palkka on niin pieni, ettei sillä ole tässä taloudessa merkitystä vaikka niin haluaisin.

[/quote]

Ei sillä ole merkitystä missään muuallakaan.

Vierailija
78/104 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla ole visaa? Olet töissä eikä luottokorttia? Ja pankkitilin voi höylätä yli. Eli ostat vaikka 20 eurolla pankkikortilla se tili menee miinukselle. Lähtee sitten automaattisesti kun palkka tulee.

Vierailija
79/104 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 18:01"]

Eikö sulla ole visaa? Olet töissä eikä luottokorttia? Ja pankkitilin voi höylätä yli. Eli ostat vaikka 20 eurolla pankkikortilla se tili menee miinukselle. Lähtee sitten automaattisesti kun palkka tulee.

[/quote]

Yhtä järkevä neuvo kuin pikavipit.

Suu säkkiä myöden.

Vierailija
80/104 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä maksaa atrian lihapullapaketti 60centtiä (muissa kaupoissa 1-2€) ja valmismuusi noin 1,60€ (4 isoa annosta, lisää vain vesi).