Jos tilillä on 6€
Ja palkka tulee perjantaina, niin mitä ruokaa voi laittaa? Eli siis mitä tarvikkeita saa kaupasta ostettua.
Kommentit (104)
Jos teillä lidl kannattaa tehdä siellä ostokset. 6€saa yllättävän paljon sieltä ruokaa, kun ei osta herkkuja. Jos sulla kaapissa tarvikkeita leivo itse leipää. Kai sulla ny pakastimessa jotain hätävaraa on?
Pakastimessa on ruisleipää ja mansikoita lähinnä. Eilen sieltä otin uunilohta sulamaan jonka söin tänään keitetyn riisin kanssa. Ap.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:18"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:13"]
Ei meillä ainakaan ollut kun asuttiin omakotitalossa lasten ollessa pieniä niin jemmassa yhtään. Kaikki meni mikä tulikin, ja välillä ebenmäu.
[/quote]
Ei teillä, mutta normaaleilla ihmisillä.
[/quote]
Vastaaja oli se joka toinen.
7 tölkkiä Nobelaner-olutta Lidlistä.
Kannattaa osta noilla lopuillakin euroilla kaljaa kun se tuntuu maistuneen.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:26"]
Pakastimessa on ruisleipää ja mansikoita lähinnä. Eilen sieltä otin uunilohta sulamaan jonka söin tänään keitetyn riisin kanssa. Ap.
[/quote]
Ok, eli leipäehdotukset turhia. Onko mitään riisiä, pastaa yms kaapissa?
Tein juuri kaksi kattilallista makkarasoppaa. Meni n. 5€.
T. Opiskelija
Aloittaja. Tänä iltana sinulle napsahti pullojen keruu nakki-vuoro.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:14"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 16:52"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 16:41"]
-Jauhelihapaketti ja makaronia, ketsuppia -Nakkipaketti, perunoita ja keittojuureksia, pkt reissumiestä -Pikakaurahiutaleita, jauhelihaa, perunoita -kananmunia, nakkeja, tomaattia ja kurkkua Jotain noista esim. Suosittelen Lidliä!
[/quote]
Lidli ehdottomasti, mutta jauhelihaa, en tällaisessa tapauksessa suosittele, se kun napsasee budjetista halvimmillaankin liki puolet pois. Noi muut onkin ihan suositeltavia. Itse ostaisin vielä jauhoja ja hiivaa (jos ei kaapista löydy) ja tekisin leipää. Perusleipä ei maksa itse tehtynä, kuin muutamia kymmeniä senttejä. Halvimmillaan teet ison leivän parillakymmenellä sentillä.
Kuudella eurolla tekee oikeesti vaikka viikon ruuat, kunhan käyttää Lidliä ja tekee kaiken itse. Liha ja kalaruuat on tietenkin pakko unohtaa, mutta saa sitä ruokaa tehtyä ilman niitäkin.
[/quote]
Miksi tähdätä viikon ruokiin kun 3 päivää selviää halvimmilla proteiineillakin. Ei mitään järkeä. Pitäisikö aloittajan laittaa 3 euroa säästöön, vai syödä proteiinia ja olla paremmassa kunnossa sen 3 päivän jälkeen.
Lisäksi laskutoimitus yhden leivän osalta ei auta mitään, jos on pakko ostaa se jauho ja hiiva paketti. Siinä menikin sitten jo pari euroa. Ethän sinä voi laskea niiden ostohintaa siten, että ei käytä kuin osan, vai sopiiko se kauppiaalle, että ostaa 2 kg paketista vain 400gr jauhoja? Öljypaketista pari lusikallista, niinkö? Hiivaa myydään kymmenen paketissa, niin ostaa vain yhden, niinkö?
[/quote]
Voi vittu taas näitä idiootteja! Ensinnäkin jauhot+ paketti kuivahiivaa ei maksa kahta euroa, vaan vähän yli euron, siis Lidlissä ja Lidlin paketissa ei ole kymmentä kuivahiivapussia vaan 6-7. Toisekseen tuo 20 sentin esimerkki oli vain esimekki siitä, kuinka halpaa itse tehty leipä on, siis ylipäätään. Mihinkään viikon ruokiin en tähdännytkään vaan kerroin, että jopa viikonkin voi kuudella eurolla pärjätä, jos tarve vaatii.
Vittu kun näillä uuvateilla on luetun ymmärtäminen luokkaa apukoulu, jos sitäkään.
Riisiä on kaapissa. Sekä vähän täysjyväspagettia. Ap.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:20"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:09"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:04"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 16:59"]
Pärjäätkö hernesopalla ja makaronilla perjantaihin asti?
[/quote]
Suosittelen kyllä halvimpia proteiinin lähteitä jos mitään pastaa, näkkileipää,riisiä yms. löytyy kaapista.
Tonnikala alle 5 eur kilo.
[/quote]
Mistä sä saat tonnikalaa alle viis euroa kilo???
Halvimmat hiutalepaskatkin (jota ei syö erkkikään) maksaa yli vitosen kilo. Tonnikala on nykyään todella kallis ruokalaji. Monet vaan elää vilä niissä parinkymmenen vuoden takaisissa opiskelijamuisteloissa, jolloin tonnikala oli halpaa, ei ole enää.
[/quote]
Piti siis sanomani vielä, että ei maksa yli vitosta kilo, vaan alle vitosen kilo.
[/quote]
Joillakin maksaa enemmän. Harmin paikka ;)
Jos pääset metsään, hae kantarelleja, löytyy jo :)
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:31"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:14"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 16:52"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 16:41"]
-Jauhelihapaketti ja makaronia, ketsuppia -Nakkipaketti, perunoita ja keittojuureksia, pkt reissumiestä -Pikakaurahiutaleita, jauhelihaa, perunoita -kananmunia, nakkeja, tomaattia ja kurkkua Jotain noista esim. Suosittelen Lidliä!
[/quote]
Lidli ehdottomasti, mutta jauhelihaa, en tällaisessa tapauksessa suosittele, se kun napsasee budjetista halvimmillaankin liki puolet pois. Noi muut onkin ihan suositeltavia. Itse ostaisin vielä jauhoja ja hiivaa (jos ei kaapista löydy) ja tekisin leipää. Perusleipä ei maksa itse tehtynä, kuin muutamia kymmeniä senttejä. Halvimmillaan teet ison leivän parillakymmenellä sentillä.
Kuudella eurolla tekee oikeesti vaikka viikon ruuat, kunhan käyttää Lidliä ja tekee kaiken itse. Liha ja kalaruuat on tietenkin pakko unohtaa, mutta saa sitä ruokaa tehtyä ilman niitäkin.
[/quote]
Miksi tähdätä viikon ruokiin kun 3 päivää selviää halvimmilla proteiineillakin. Ei mitään järkeä. Pitäisikö aloittajan laittaa 3 euroa säästöön, vai syödä proteiinia ja olla paremmassa kunnossa sen 3 päivän jälkeen.
Lisäksi laskutoimitus yhden leivän osalta ei auta mitään, jos on pakko ostaa se jauho ja hiiva paketti. Siinä menikin sitten jo pari euroa. Ethän sinä voi laskea niiden ostohintaa siten, että ei käytä kuin osan, vai sopiiko se kauppiaalle, että ostaa 2 kg paketista vain 400gr jauhoja? Öljypaketista pari lusikallista, niinkö? Hiivaa myydään kymmenen paketissa, niin ostaa vain yhden, niinkö?
[/quote]
Voi vittu taas näitä idiootteja! Ensinnäkin jauhot+ paketti kuivahiivaa ei maksa kahta euroa, vaan vähän yli euron, siis Lidlissä ja Lidlin paketissa ei ole kymmentä kuivahiivapussia vaan 6-7. Toisekseen tuo 20 sentin esimerkki oli vain esimekki siitä, kuinka halpaa itse tehty leipä on, siis ylipäätään. Mihinkään viikon ruokiin en tähdännytkään vaan kerroin, että jopa viikonkin voi kuudella eurolla pärjätä, jos tarve vaatii.
Vittu kun näillä uuvateilla on luetun ymmärtäminen luokkaa apukoulu, jos sitäkään.
[/quote]
Myönnät siis että sepustuksesi on apukoulun koneelta peräisin.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:01"]
Uskallan kyllä väittää että harvalla on mitään kuukauden palkkaa vastaavaa summaa jemmassa.
[/quote]
Suositus on että 5-6 nettopalkkaa olisi säästössä "pahan päivän varalle".
Opiskelujen köyhyysajan jälkeen olen itse pitänyt periaatteena, että alle kymppitonnin ei saa käteisvarat mennä. Asuntolainaani menee joka kuukausi automaattisesti, ja sitten sitä säästöä kertyy muutenkin. Nyt taitaa 14000 olla jo :) Voisi keksiä jotain tuhlattavaa siis ;) meillä mies maksaa kaikki ruuat, matkat, autot yms käyttöjutut, koska on rikas. Minä saan omalla pienellä palkallani tehdä mitä lystää. Häitä odotellessa...
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:20"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:09"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:04"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 16:59"]
[/quote]
Suosittelen kyllä halvimpia proteiinin lähteitä jos mitään pastaa, näkkileipää,riisiä yms. löytyy kaapista.
[/quote]
Mistä sä saat tonnikalaa alle viis euroa kilo???
Halvimmat hiutalepaskatkin (jota ei syö erkkikään) maksaa yli vitosen kilo. Tonnikala on nykyään todella kallis ruokalaji. Monet vaan elää vilä niissä parinkymmenen vuoden takaisissa opiskelijamuisteloissa, jolloin tonnikala oli halpaa, ei ole enää.
[/quote]
Piti siis sanomani vielä, että ei maksa yli vitosta kilo, vaan alle vitosen kilo.
[/quote]
Ei pitänyt, eikä ollut tuo siis minun kommenttini. Sinä ylilautajonne voit sen sijaan palata sinne ylilaudalle trollailemaan, kun et mitään hinnoistakaan ymmärrä. No mistäpä niitä hintoja tietäisikään, kun äityli ostaa kaikki ruuat ja itse ei tarvi viikorahoilla ostaa kun mellit ja energiajuomat.
#30#
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:34"]
Riisiä on kaapissa. Sekä vähän täysjyväspagettia. Ap.
[/quote]
Yhden päivän ateria. Riisiä, kanankoipia, teet riisille kasvis/lihaliemi kastikkeen, 1 tomaattipyre kastikkeeseen 25c, kasviksia joko tuoreena tai pakkasesta.. päivän tarjouksien mukaan. Päälle banaania, on ollut tarjouksessa 0,99 - 1,39 koko kesän melkein joka kaupassa.
PÄrjäät vaikka noilla ruoilla, mitä sulla on, mut jos ostat jotain kasviksia, raejuustoa ja kananmunia, niin: Aamupalat puuroa&mansikoita, välipalat rahkaa/jogurttia ja mansikoita, lisänä vaikka leipää voilla ja juustolla/kananmunilla. Pääruoaksi kahdesti päivässä kasvissosekeittoa ja raejuustoa + tarv. leivät päällyksillä. Joidenkin aterioiden välissä voit vaikka tehdä rahankäyttösuunnitelman jatkoon. Ei tuossa mitään hätää ole, vähän tylsää ehkä vaan.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 17:04"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 16:59"]
[/quote]
[/quote]
Hernekö ei ole halpa proteiinin lähde? Ei toki tuoreena, mutta kuivattuna.