G: Tahtoisitko suomesta monokulttuurisen/ yhtenäiskulttuurisen maan
joka ei ottaisi minkäänlaisia maahanmuuttajia, eikä täällä olisi mitään muitakaan etnisiä, kulttuurisia, uskonnollisia eikä seksuaalisia vähemmistöjä?
Kommentit (67)
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 14:37"]En, miksi ihmeessä haluaisin. Mieheni on Hollannista ja vaikka kulttuurimme ovat ruisleipää, salmiakkia ja kahvinjättikulutusta myöten samanlaiset, on se virkistävää, että muitakin kuin suomalaista meininkiä on. Ystävistäni osa on vain puoliksi suomalainen, ja sehän on vaan mukavaa oppia vähän vaikka venäläisestä ja kiinalaisesta kulttuurista.
Kiinalainen ruoka on hyvää ja kokis. Amerikkalaiset tv-sarjat. Kaikki nekin lähtis sit vai?
[/quote]
Nyt puhutaan ihmisistä suomessa.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 14:42"]
Vanhan ajan USA:n tyyppinen monikulttuuri voisi olla OK eli paljon erilaisia kristillisiä valkoisia eurooppalaisia kansallisuuksia; osa katolisia, osa protestantteja, luterilaisia, mutta erot kuitenkin tarpeeksi pieniä. Näistä ihmisistä rakentui maailmanmahti USA.
On olemassa etnisyyksiä ja rotuja, jotka alkavat täyttämään kaikki vankilapaikat, jos heidän osuutensa väestöstä ylittää 2-5%. Epäsosiaalinen käytös on niin yleistä heidän keskuudessaan. Tällaisten kansojen sisällyttäminen on hulluutta. Muista kansoista voi keskustella.
-Mies 29v + 1v-
[/quote] Olet oikeastaan hieman pelottava. Ja ehkä vähän sairaskin. Sinunlaisesiko sitten edustaisivat sitä autuaaksi tekevää yhtenäiskulttuuria?
Eli tahtoisitte olla kansainvälisiä silleen kivasti valkoihoisten kesken? =D Vitun pellet.
Ihan sama, kunhan minun eikä kenenkään muunkaan ei tarvi maksaa mitään muuta kuin omaa kulttuurin harrastusta.
Sitten jos pitää maksaa muiden touhuja, niin silloin niihin on toki oltava veto-oikeus
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 14:50"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 14:37"]En, miksi ihmeessä haluaisin. Mieheni on Hollannista ja vaikka kulttuurimme ovat ruisleipää, salmiakkia ja kahvinjättikulutusta myöten samanlaiset, on se virkistävää, että muitakin kuin suomalaista meininkiä on. Ystävistäni osa on vain puoliksi suomalainen, ja sehän on vaan mukavaa oppia vähän vaikka venäläisestä ja kiinalaisesta kulttuurista. Kiinalainen ruoka on hyvää ja kokis. Amerikkalaiset tv-sarjat. Kaikki nekin lähtis sit vai? [/quote] Nyt puhutaan ihmisistä suomessa.
[/quote] Öö, niin tämä kirjoittajakin mitä luultavimmin puhui? Vai eikö noita hänen mainitsemiaan enää lasketa edes ihmisiksi?
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 14:29"]
Oletko muuten kiinnittänyt huomiota siihen, mitä yhteistä on Suomella ja ihailemallasi Japanilla? Korkeat itsemurhaluvut. Yhteisön paineella on hintansa.
[/quote]
Taitaapa itsemurhien syynä olla lähinnä työelämän aiheuttama henkinen paine yhdistettynä siihen että ihmiset ovat maailman älykkäimpia ja herkimpiä. Mutta se on totta että kaikilla asioilla on hintansa.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 14:50"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 14:37"]En, miksi ihmeessä haluaisin. Mieheni on Hollannista ja vaikka kulttuurimme ovat ruisleipää, salmiakkia ja kahvinjättikulutusta myöten samanlaiset, on se virkistävää, että muitakin kuin suomalaista meininkiä on. Ystävistäni osa on vain puoliksi suomalainen, ja sehän on vaan mukavaa oppia vähän vaikka venäläisestä ja kiinalaisesta kulttuurista.
Kiinalainen ruoka on hyvää ja kokis. Amerikkalaiset tv-sarjat. Kaikki nekin lähtis sit vai?
[/quote]
Nyt puhutaan ihmisistä suomessa.
[/quote]
Häh? Mun kaverit ja mies on Suomessa.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 14:55"]
Oletko muuten kiinnittänyt huomiota siihen, mitä yhteistä on Suomella ja ihailemallasi Japanilla? Korkeat itsemurhaluvut. Yhteisön paineella on hintansa.
[/quote]
Taitaapa itsemurhien syynä olla lähinnä työelämän aiheuttama henkinen paine yhdistettynä siihen että ihmiset ovat maailman älykkäimpia ja herkimpiä. Mutta se on totta että kaikilla asioilla on hintansa.
[/quote] Mutta mietipä mikä sitä työelämän henkistä painetta kaikille luo samoissa määrin? Miksi ihmiset eivät voi vain ajatella että fuck it, minä valitsen toisin, että ei mun tartte pystyä elättämään mun vaimoa, kun sehän vois vaikka ite mennä töihin. Tai me voitais vaikka vaimon kanssa down siftata vuoden ajan ja kattoo sit tilannetta uudelleen. Miksi ne miehet mieluummin tappaa ittensä jäädessään työttömiksi tai kun eivät muutoin kestä työelämän painetta? Voisiko olla vaikka se yhtenäiskulttuurin luoma paine?
Ja tuohon, että japanilaiset on maailman älykkäimpiä ja herkimpiä... No, sä oot varmaan joku genetiikan ihmelapsi tai jotain, kun tällaisia pystyt pokkana laukomaan. Aika höpsistä.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 14:46"]No en todellakaan. Ahdistava ajatuskin, ihan semmoinen peräkylän kyttäysmeininki.
[/quote] Ai sellainen kuin 80-luku? Minulla on lämpimät muistot sieltä. Afrikkalainen oli silloin lähes nähtävyys.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 15:00"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 14:55"]
[/quote]
[/quote] Mutta mietipä mikä sitä työelämän henkistä painetta kaikille luo samoissa määrin? Miksi ihmiset eivät voi vain ajatella että fuck it, minä valitsen toisin, että ei mun tartte pystyä elättämään mun vaimoa, kun sehän vois vaikka ite mennä töihin. Tai me voitais vaikka vaimon kanssa down siftata vuoden ajan ja kattoo sit tilannetta uudelleen. Miksi ne miehet mieluummin tappaa ittensä jäädessään työttömiksi tai kun eivät muutoin kestä työelämän painetta? Voisiko olla vaikka se yhtenäiskulttuurin luoma paine?
Ja tuohon, että japanilaiset on maailman älykkäimpiä ja herkimpiä... No, sä oot varmaan joku genetiikan ihmelapsi tai jotain, kun tällaisia pystyt pokkana laukomaan. Aika höpsistä.
[/quote] No kyllä sillä suunnalla on älykkäimmät ihmiset. Katso vaikka Matti Vanhasen isän, Tatu Vanhasen tutkimuksia.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 15:05"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 14:46"]No en todellakaan. Ahdistava ajatuskin, ihan semmoinen peräkylän kyttäysmeininki. [/quote] Ai sellainen kuin 80-luku? Minulla on lämpimät muistot sieltä. Afrikkalainen oli silloin lähes nähtävyys.
[/quote] Onneksi kuuluit valtaväestöksi tuolloin käsitettyyn joukkoon. Jos olisi ollut toisin, olisi sinulla ollut luultavasti aika hikiset tunnelmat.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 13:40"]
joka ei ottaisi minkäänlaisia maahanmuuttajia, eikä täällä olisi mitään muitakaan etnisiä, kulttuurisia, uskonnollisia eikä seksuaalisia vähemmistöjä?
[/quote] En todellakaan!
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 15:06"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 15:00"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 14:55"] [quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 14:29"] Oletko muuten kiinnittänyt huomiota siihen, mitä yhteistä on Suomella ja ihailemallasi Japanilla? Korkeat itsemurhaluvut. Yhteisön paineella on hintansa. [/quote] Taitaapa itsemurhien syynä olla lähinnä työelämän aiheuttama henkinen paine yhdistettynä siihen että ihmiset ovat maailman älykkäimpia ja herkimpiä. Mutta se on totta että kaikilla asioilla on hintansa. [/quote] Mutta mietipä mikä sitä työelämän henkistä painetta kaikille luo samoissa määrin? Miksi ihmiset eivät voi vain ajatella että fuck it, minä valitsen toisin, että ei mun tartte pystyä elättämään mun vaimoa, kun sehän vois vaikka ite mennä töihin. Tai me voitais vaikka vaimon kanssa down siftata vuoden ajan ja kattoo sit tilannetta uudelleen. Miksi ne miehet mieluummin tappaa ittensä jäädessään työttömiksi tai kun eivät muutoin kestä työelämän painetta? Voisiko olla vaikka se yhtenäiskulttuurin luoma paine? Ja tuohon, että japanilaiset on maailman älykkäimpiä ja herkimpiä... No, sä oot varmaan joku genetiikan ihmelapsi tai jotain, kun tällaisia pystyt pokkana laukomaan. Aika höpsistä. [/quote] No kyllä sillä suunnalla on älykkäimmät ihmiset. Katso vaikka Matti Vanhasen isän, Tatu Vanhasen tutkimuksia.
[/quote] Oi Tatu Vanhanen, tämä surullisen kuuluisa "tutkija", joka määrittelee valtioiden kansalaisten keskimääräisiä älykkyyksiä rinnakkaisten valtioiden lukujen perusteella ja käyttää jotain yhteen tiettyyn koulujärjestelmään tarkoitettuja testejä testatakseen kaikkien maailman ihmisten älykkyyttä. Ja ylipäätään nää älykkyystestit, no aikamoista soopaa ovat. Ihan hyviä varmaan yksittäisten potilaiden kehityksen seuraamiseen tai vastaavaan, mutta että jonkun tietyn valtion kansalaisten "älykkyyden" testaus. No mutta Vanhanen on hassu vanha setä, ja annetaan hänen pitää hassuutensa.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 15:00"][quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 14:55"] [quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 14:29"] Oletko muuten kiinnittänyt huomiota siihen, mitä yhteistä on Suomella ja ihailemallasi Japanilla? Korkeat itsemurhaluvut. Yhteisön paineella on hintansa. [/quote] Taitaapa itsemurhien syynä olla lähinnä työelämän aiheuttama henkinen paine yhdistettynä siihen että ihmiset ovat maailman älykkäimpia ja herkimpiä. Mutta se on totta että kaikilla asioilla on hintansa. [/quote] Mutta mietipä mikä sitä työelämän henkistä painetta kaikille luo samoissa määrin? Miksi ihmiset eivät voi vain ajatella että fuck it, minä valitsen toisin, että ei mun tartte pystyä elättämään mun vaimoa, kun sehän vois vaikka ite mennä töihin. Tai me voitais vaikka vaimon kanssa down siftata vuoden ajan ja kattoo sit tilannetta uudelleen. Miksi ne miehet mieluummin tappaa ittensä jäädessään työttömiksi tai kun eivät muutoin kestä työelämän painetta? Voisiko olla vaikka se yhtenäiskulttuurin luoma paine? Ja tuohon, että japanilaiset on maailman älykkäimpiä ja herkimpiä... No, sä oot varmaan joku genetiikan ihmelapsi tai jotain, kun tällaisia pystyt pokkana laukomaan. Aika höpsistä. [/quote] No kyllä sillä suunnalla on älykkäimmät ihmiset. Katso vaikka Matti Vanhasen isän, Tatu Vanhasen tutkimuksia.
[/quote] Oi Tatu Vanhanen, tämä surullisen kuuluisa "tutkija", joka määrittelee valtioiden kansalaisten keskimääräisiä älykkyyksiä rinnakkaisten valtioiden lukujen perusteella ja käyttää jotain yhteen tiettyyn koulujärjestelmään tarkoitettuja testejä testatakseen kaikkien maailman ihmisten älykkyyttä. Ja ylipäätään nää älykkyystestit, no aikamoista soopaa ovat. Ihan hyviä varmaan yksittäisten potilaiden kehityksen seuraamiseen tai vastaavaan, mutta että jonkun tietyn valtion kansalaisten "älykkyyden" testaus. No mutta Vanhanen on hassu vanha setä, ja annetaan hänen pitää hassuutensa.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 15:18"]
[/quote]Niin, että arvostetusta tutkijasta tulee "hassu vanha setä" kun tämä tutkii "tiettyjä asioita"?
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 15:23"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 15:18"]
[/quote]Niin, että arvostetusta tutkijasta tulee "hassu vanha setä" kun tämä tutkii "tiettyjä asioita"?
[/quote] Ei. Tutkijasta tulee vanha hassu setä, kun hänen tutkimusmetodinsa eivät kestä mitään tieteellistä vertailua, hänen johtopäätöksensä eivät saa tukea edes hänen keräämästään datasta ja hänen aineistonsa nyt ylipäätään ei ole tieteellisesti kestävä. Ja todellakaan minä en ole yksin mielipiteineni, vaan tieteen tekijöiden keskuudessa monet ovat kritisoineet vanhasen "tutkimuksia". Ne eivät vain ole tiedettä, vaan agendaa ilman tieteellistä pohjaa.
Väännetäänpä vielä rautalvangasta. Hänen käyttämiensä metodien perusteella olisimme voineet tutkia esimerkiksi sinun pituutesi mittaamalla naapuriesi pituus, ja laskemalla niiden keskiarvo. Ja kun tämä pituus muutetaan vieläpä joksikin niin abstraktiksi ja kiistanalaiseksi määreeksi kuin älykkyys, niin...
Kyllä! Suomi ei tarvitse ainoatakaan terroristia, raiskaajaa, ryöstäjää tai murhamiesta hyysättäväksi. Nykyisetkin saisi potkia huit helvettiin täältä.
Monikultturismi = erittäin vaarallinen kuolemankultti, jonka kannattajat ovat menettäneet todellisuuden tajunsa.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 15:00"]
[/quote]
Japanissa käyneenä on aika helppo todeta asian olevan näin, ja kokemukseni mukaan itsemurha on nimenomaan herkän ihmisen tapa reagoida. Mutta ei minulla ole heittää kaikenkattavaa tieteellistä todistusaineistoa asiasta, kuten ei sinullakaan omien argumenttiesi tueksi. Ehkä on sitten parempi lopettaa keskustelu asiasta.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 15:05"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 14:46"]No en todellakaan. Ahdistava ajatuskin, ihan semmoinen peräkylän kyttäysmeininki. [/quote] Ai sellainen kuin 80-luku? Minulla on lämpimät muistot sieltä. Afrikkalainen oli silloin lähes nähtävyys.
[/quote]
Et ehkä muista ko. vuosikymmentä kovinkaan hyvin. Minä muistan, koska olen syntynyt 1960-luvulla. 1980-luvulla itse asiassa ihailtiin kaikkea ulkomaalaista hyvinkin innolla, koska kotimaa koettiin vanhakantaiseksi ja periferiaksi. 1980-luvulla matkailu ja esim. vaihto-oppilaaksi lähteminen olivat tavoiteltuja asioita, ja ne vähät mustaihoiset, joita esim. omaan pieneen kotikaupunkiin tuli, olivat erittäin positiivisesti eksoottisia. Ja mikä merkillepantavaa: silloin ei KUKAAN olisi kehdannut kommentoida yhtä rasistisesti maahanmuuttajista kuin mitä nyt osa kansasta. Rasistisuutta pidettiin sosiaalisesti erittäin nolona ja moukkamaisena.
rasismia, vähemmistöjen vainoa ja muuta sortoa. Ei sananvapautta, vankilat täynnä kristittyjä ja jatkuvaa uutisointia kristittyjen tekemistä tuhotöistä/raiskauksista.
Kas siinähän on Suomi jokunen vuosikymmen sitten.