Miksi työkaverit ei oikeesti välitä?
Yksi paahtaa joka päivä ylipitkää päivää ja viikonloput siihen päälle ja työkaverit ei oikeesti edes välitä. Jos kehtaat mainita, ettet kohta enää jaksa, niin joku alkaa selittää kuinka taas joutui olee tunnin pidempään ja on niiiiin väsynyt. Ja tietää ihan hyvin, että tämä toinen tekee melkein joka päivä useamman tunnin ylityötä. Ne jotka tekee samaa hommaa tän yhden kanssa, niin nekin sooloilee mitä sattuu milloin sattuu välittämättä ollenkaan, että tuleeko tärkeimmät tehtyä ajallaan. Vänkäävät joka asiassa vastaan ja säätävät omiaan, ei oikeesti edes yritetä helpottaa yhden työtaakkaa.
Kommentit (18)
Viisas pitää pienen etäisyyden työkavereihin.
No nää on näitä kun on mutsi, puoliso tai joku kustantamassa puolet elämästä, ei ole ikinä tarvinnut tehdä paljon töitä...
Se yksi taitaa olla aikamoinen uhriutuja... pitäisiköhän katsoa peiliin ja miettiä mitä tehdä toisin?
Ei mulle makseta siitä, että työkavereiden asioiden pitäisi kiinnostaa. Mulle maksetaan työn tekemisestä. Enkä arvosta pätkääkään ihmisiä, jotka eivät tee omia töitään.
Välitä sinä siitä yhdestä ja auta.
Esimiehen asia, ei työkaverien. Ehkä työkaverit ei osaa tehdä tämän yhden hommia, tai jälki ei kelpaa tälle puurtajalle. Joka tapauksessa nykymaailman työelämässä pitäisi osata itse asettaa rajat, jos esimiehelle puhuminen ei auta. Se voi tarkoittaa, että hommat ei tule ajoissa tehdyksi tai ne on tehty huonosti. Se pitää vain oppia sietämään, tai etsiä uusi työpaikka siinä toivossa, että asiat on siellä edes vähän paremmin kuin entisessä. Ei pidä olettaa, että ratkaisu olisi, että kaikki tekevät lisää ylitöitä. Helposti se menee sitten siihen, että johto olettaa, että niitä töitä voi jatkuvasti teettää kaikilla ylitöinä.
Vierailija kirjoitti:
Se yksi taitaa olla aikamoinen uhriutuja... pitäisiköhän katsoa peiliin ja miettiä mitä tehdä toisin?
Mä en ihan päässyt samalle aaltopituudelle sun kanssa. Itse en tee ylitöitä uhriutuakseni, vaan siksi että siitä saa rahaa. Sillä rahalla makselen lainojani nopeammin tai sitten käytän johonkin muuhun rahareikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ihan päässyt samalle aaltopituudelle sun kanssa. Itse en tee ylitöitä uhriutuakseni, vaan siksi että siitä saa rahaa. Sillä rahalla makselen lainojani nopeammin tai sitten käytän johonkin muuhun rahareikään.
Jotkut ovat perfektionisteja tai tuntevat painetta muidenkin tekemättömistä töistä. Yrittävät sitten tehdä muidenkin työt ja lopulta uhriutuvat, kun edes pomo ei aherrusta arvosta. Moni tekee tätä ilmaiseksi.
Työmyyrä kirjoitti:
Jotkut ovat perfektionisteja tai tuntevat painetta muidenkin tekemättömistä töistä. Yrittävät sitten tehdä muidenkin työt ja lopulta uhriutuvat, kun edes pomo ei aherrusta arvosta. Moni tekee tätä ilmaiseksi.
Kuten minä aiemmin.
Nyt tk-eläkkeellä, kun pää pamahti.
Siitäs saitte. Hah hah. Hajotkaa duuneihinne.
Vierailija kirjoitti:
Työmyyrä kirjoitti:
Kuten minä aiemmin.
Nyt tk-eläkkeellä, kun pää pamahti.
Siitäs saitte. Hah hah. Hajotkaa duuneihinne.
Ei hajota, kun tehdään vain omat työmme ja pidetään pomokin kartalla sopivasta työkuormasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on sinun oma valintasi. Miksi muiden pitäisi välittää siitä sen enempää. Jos väsyt etkä jaksa niin valituksesi on vain lisätaakkana muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis näistä sinun viikonloppu- ja muista ylitöistäsi on sovittu työnantajan kanssa, että ne ovat nimenomaan ylitöitä ja että niistä maksetaan ylityökorvaus? Ylitöitähän voi teettää vain työntekijän suostumuksella, joten miksi haalia ylitöitä niin paljon, ettei jaksa niitä tehdä? Se on vähän henkilökohtainen voi-voi, jos tekee oma-aloitteisesti liikaa töitä.
Jos taas ylitöiden tekeminen johtuu siitä, että työtä on yksinkertaisesti liikaa, tämän pitäisi olla esimiehen ongelma ja hänen kuuluisi järjestellä työt uudestaan niin (vaikkapa sitten palkkaamalla uusi henkilö auttamaan), että työnkuorma tasaantuu.
Tämä yksi, Ap siis, taitaa nyt vain haluta nostaa itseään jalustalle. Niin kuin useimmat näistä jotka puurtavat ja pakertavat niin kovasti iltaisin ja jopa ihan viikonloppuisin. Ei kenenkään tarvitse, ainakaan toisen palkkalistoilla itseään töillä tappaa. Useimmat tällaiset ihmiset, joihin olen työurani ja elämäni aikana törmännyt, ovat ihan vapaaehtoisia uhriutujia. Ei kukaan heiltä mahdottomia panostuksia vaadi. He itse haalivat itselleen liikaa tekemistä, saadakseen kertoa miten hyviä työntekijöitä ovat , kun on niin kovasti töitä ja on pakko tehdä niiiiiiin pitkää päivää. Parhaat vielä niin, että työpäivän ajan touhuilevat ihan omia juttujansa ja kun muut alkavat lähteä kotiin, alkaa valitus, että näin paljon on vielä töitä tekemättä, taas menee koko ilta. Eivätkä itse pysty näkemään toiminnassaan mitään outoa tai kummallista, työkaverit kyllä useimmiten sen läpi näkevät. Eivätkä ollenkaan ymmärrä, mitä raataja kuvittelee tuolla saavuttavansa. Kunnioitustako? Siinä ainakin epäonnistuu pahoin.
Hullu paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä.
Ylitöitä tekevä työkaverini on lähellä loppuunpalamista. Hän on kärttyinen ja valittaa aina työtaakkaansa.
Mullakin on liikaa töitä. En tee aivan yhtä paljon ylitöitä, mutta liikaa minäkin.
Kaiken tämän keskellä pyrin huolehtimaan omasta jaksamisesta. Yritän pelastaa itseni ja siksi en mene mukaan tämän työkaverin juttuihin.
Koska marttyyri-uhriutujat on manipulatiivisia? En lähde siihen peliin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä yksi, Ap siis, taitaa nyt vain haluta nostaa itseään jalustalle. Niin kuin useimmat näistä jotka puurtavat ja pakertavat niin kovasti iltaisin ja jopa ihan viikonloppuisin. Ei kenenkään tarvitse, ainakaan toisen palkkalistoilla itseään töillä tappaa. Useimmat tällaiset ihmiset, joihin olen työurani ja elämäni aikana törmännyt, ovat ihan vapaaehtoisia uhriutujia. Ei kukaan heiltä mahdottomia panostuksia vaadi. He itse haalivat itselleen liikaa tekemistä, saadakseen kertoa miten hyviä työntekijöitä ovat , kun on niin kovasti töitä ja on pakko tehdä niiiiiiin pitkää päivää. Parhaat vielä niin, että työpäivän ajan touhuilevat ihan omia juttujansa ja kun muut alkavat lähteä kotiin, alkaa valitus, että näin paljon on vielä töitä tekemättä, taas menee koko ilta. Eivätkä itse pysty näkemään toiminnassaan mitään outoa tai kummallista, työkaverit kyllä useimmiten sen läpi näkevät. Eivätkä ollenkaan ymmärrä, mitä raataja kuvittelee tuolla saavuttavansa. Kunnioitustako? Siinä ainakin epäonnistuu pahoin.
Hullu paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä.
No en haali töitä vaan ne jäi mulle, kun toinen jonka kanssa homnat sujui lähti pois. Millään ei tahdo löytyä henkilöä, joka tajuaisi oikeesti, että se työ on kokopäiväistä ja tehtävä tietyn tiukan aikataulun mukaan, ettei voi tehdä mitä milloin lystää.
Kuulostaa tutulta. Teen it-alan töitä ja välillä pitää toistenkin työt tehdä.