Mitä hölmöä olet tehnyt karkin-/makeanhimossasi?
Mun teki monta kertaa ruokakauppaa siivotessani napsia niitä irtokarkkilaarien eteen lattialle tippuneita fudgeja suuhun. Niin kovasti olisi tehnyt syödä ne parempiin suihin. Mutta roskiinhan ne sitten loppujen lopuksi meni, kun ajattelin, että ei sitä ihan mitä vaan kannata karkinhimon takia tehdä. :-P
Mitä hölmöyksiä sinä olet tehnyt tai olet meinannut tehdä karkin-/makeanhimossasi?
Kommentit (114)
Ostanut valtaisan herkkuvuoren mukana hämäyksenä lasten kakkukynttilöitä ja pillejä :D vaikka mulla ei ole edes lapsia. En vaan "kehdannut myöntää" että ostan niin paljon herkkuja ilman pätevää syytä. Meni vähän huonosti tuolloin ja syöminen oli ainoa lohtuni.
Lapsena poljin monta kertaa saman päivän aikana samaan kauppaan ostamaan samanlaisen jäätelön. Se oli vaan niin hyvää. :)
Just äsken söin vauvan kuivia maissinaksuja monta kourallista koska siivosin kaapeista KAIKEN makean pois :(
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 22:48"]
Syöny strösselit kaapista kun muuta "karkkia" ei ollut.
[/quote]
Saman oon itekkin mässyissä tehnyt :D
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 12:59"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 22:41"]
Syönyt sokeripaloja
[/quote]
Oikeastaan sokeripalojen syönti on fiksua,saman verran sokeria kuin karkeissa mutta ei lisäaineita.
[/quote] ja 5, viim. 10 palan jälkeen jo tökkää, ja se on paljon vähemmän kuin edes pienimmän karkkipussin sisältö.
Syönyt ison lusikallisen leivän päälle tarkoitettua suklaalevitettä, sellasta feikkinutellaa. :D
Olen myös syönyt hunajaa purkista ja sokeripaloja paljaaltaan. Muuten oikeasti hunaja vie makeanhimon äkkiä joten sitä jopa suosittelen. Sitten tehnyt hiton makeita kaakaovirityksiä. Dipannut omenalohkoa sokeriin. Tehnyt kauralastuja ja syönyt puolet taikinasta ennenkuin se on ehtinyt pellille. Ja huonon olon multihuipentuman bravuri: tilaa sekä pitaleivän että pizzan, itselleen, puhuen silti me-muodossa. Ostanut herkkuja useammasta kaupasta kun yhdestä en kehdannut. Tai jos ostanut kasan herkkuja niin ostanut niin että muka olisi isollekin porukalle esim 2 dippiä, 2 patonkia ym. Ja jostain syystä en koskaan kehtaa ostaa pelkkää mässyä vaikka sitä pääasiassa menen hakemaan, vaan aina pitää ostaa jotain muutakin, terveellistä.
Huh, onneksi nyt menee paremmin ja olen saanut elämääni balanssiin niin ei tarvitse kikkailla tuon ahmimisen kanssa enää :( välillä vieläkin toki vähän oireilen mutta se on vähentynyt n. 80% ja kun kerran pari viikossa "annan itsellei luvan retkahtaa" niin herkkujen määrä pysyy suht hillittynä. Sori ot :D
Mulla on aina aikamoista "jojoilua" syöminen. 80% syön tosi tarkasti ja loput ajasta sitten mätän ihan kunnolla. Balanssia hakien. Mutta asiaan. Niin olen minäkin syönyt strösselit ja gluteenittomat keksit kaapeisga. Viime itsenäisyyspäivänä ajoin pyörällä kuumeessa siwaan (6km) ja takaisin karkkipussin takia. Kerran halusin lidlistä yksiä karkkeja, ajoin mökiltä rukalta kuusamoon lidliin. Tää on klassinen mulle: ajattelen että herkuttelen kohtuudella ja ostan rsim yhden suklaapatukan ja syö sen kotona. Syötyäni sen ajattelinkin että noh menkööt ja lähden uudelleen kauppaan ostaen "kaikeb mitä ikinä oon halunnu syödä":D
Taikinan syöntiä täälläkin!
Ja toissa vuotena ehdotin lapsille että syödään niiden joulukalenterit!!! Lupasin vielä että ostetaan uudet tilalle ja sitten syödään niistäkin siihen asti mihin kuuluukin!
Onneksi kaupan takahuoneessa oli kolme kalenteria jäljellä kun kauppiaalta kysyin! Ei siis olleet enää esillä ja sain hyvään hintaan vielä ;) Selityksenä että yksi lapsista oli syönyt kalenterit!
Lisäksi olen syönyt miehen suklaarasian salaa, ostanut tilalle uuden, syönyt senkin, ostanut jälleen uuden ja söin vielä sen!! Sen jälkeen tunnustin ja sain synninpäästön eikä tarvinnut enää ostaa tilalle uutta :D
Uudenvuoden lupaus oli tiputtaa ne viisi kiloa jotka lihoin joulukuussa!
Täytyy tunnustaa että ne kilot on minussa vieläkin..
Lapsena olin kaverilla kylässä ja hän tarjosk yhden keksin minulle, mutta ne olivatkin niin hyviä että alkoi tehdä mieli lisää mutta en kehdannut pyytää. Kaveri käänsi selkänsä hetkeksi ja ryntäsin keittiöön ja otin yhden keksin taskuun. Sitten valehtelin kaverille että minun pitää lähteä. (Tietenkin siksi että saisin heti syödä sen keksin matkalla kotiin)
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 23:18"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 23:16"]Kaapissa oli paketti vadelma-valkosuklaa -pikapuuroa niissä pikkupusseissa. Sieltä sitten revin yksitellen jokaisen pussin auki, nipersin ja erottelin sieltä ne parin millin kokoiset valkosuklaanapit ja lopulta parinkymmenen minuutin aherruksen jälkeen lappasin työni tuloksen suuhun. Puurohiutaleet kaadoin roskiin.
[/quote]
Oon tehny saman sellasilla terveysmuro hiutaleilla missä oli tummaa suklaata päällä. :D
[/quote]
Ja mä sillä myslillä minkä seassa on niitä makeita hedelmäkuutioita :D
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 22:46"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 22:45"]Sekotin rasvaa, tomusokeria ja kaakaojauhetta. Söin sitä ja voin sanoo et sellanen makee överi ettei mitään rajaa. Hyi helkkari. Oksettaa ajatus :D [/quote] Sori. Piti antaa yläpeukku alapeukun sijaan. :-^
[/quote]
Ketään tuskin kiinnostaa annoitko alapeukun ja miksi. -.-
Joskus otin 100€ (kyseisen palvelun minimi) pikavipin et pääsin ostaa 2€:n karkkipussin
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 23:20"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 23:14"]Joskus teininä mulla oli suklaalevy, mutta iski taas joku laihdutusinto ja heitin levyn (ilman kääreitä) pusikkoon. Nooh, illalla iski makeanhimo ja muistin sen suklaalevyn, jonka heitin pois, mutta koska ulkona oli jo pimeää (oli syksy) niin tuskin olisin sitä löytänyt. Hätä keinot keksii, joten lähdin ulkoiluttamaan perheemme beagleä (joka myös piti kovin paljon suklaasta) ja sehän löysi sen suklaalevyn. :D Pyyhin kosteudet suklaalevyn pinnasta pois ja söin sen levyn hyvällä ruokahalulla. Beagle taisi jäädä ilman. :(
[/quote]
Voi pikku beaglea. :`)
[/quote]
Hyvä vaan, että pikkuinen beagle jäi ilman suklaata. Koirille meidän ihmisten suklaa on myrkkyä :(
Mä en oo mielestäni tehnyt mitään hölmöä. Lapsena osin sekoitin aina salaa kaakojauheesta ja vedestä sellaista paksua mössöä ja söin sitä paljaaltaan. Ja aikuisena olen keitellyt toffeeta maidosta ja sokerista ja tehnyt mitä erilaisempia mikrokarkkeja. Tosin yhteen aikaanhan oli ihan muotiakin tehdä sitä daimia mikrossa.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 23:16"]Kaapissa oli paketti vadelma-valkosuklaa -pikapuuroa niissä pikkupusseissa. Sieltä sitten revin yksitellen jokaisen pussin auki, nipersin ja erottelin sieltä ne parin millin kokoiset valkosuklaanapit ja lopulta parinkymmenen minuutin aherruksen jälkeen lappasin työni tuloksen suuhun. Puurohiutaleet kaadoin roskiin.
[/quote]
:'D En muista koska olisin viimeks nauranut näin paljon. Voi elämä. En saa tota mielikuvaa pois mielestäni :) Mä oon tehny saman tempun sellaisen mansikka-valkosuklaamyslin kanssa, mutta siinä oli isompia paloja niin sieltä sai kätevästi napsittua :D
Menin tapaamaan poikaystävääni, joka oli ulkomailla vaihdossa, ja hän pyysi tuomaan irtokarkkeja. Vein kyllä niitä, mutta kummasti oli pussi huvennut ennen kuin ehdin sen antaa...:D sanoin sitten jotain, että kaupassa oli tosi huonot valikoimat silloin, enkä viitsinyt tuoda enempää. Oli sentään muitakin tuliaisia.
Kerran (ja toisen ja kolmannen) iski kauhee himo tunti ennen kuin mies tuli töistä kotiin ja kävin ostamassa lähikaupasta piparitaikinalevyn ja söin sen kauhealla kiireellä kerralla. Hyi saakeli enää ei pysty syömään edes valmiita pipareita.
Olen jättänyt 6kk vauvan pinnikseen yksin nukkumaan ja kipaissut äkkiä ostamaan suklaata 100m päästä lähikaupasta. En olis jaksanut pukea vauvaa saati herättää kesken. Nyt kun lapsi on 3v ja anoppi usein tuo lapselle herkkuja kaapit täyteen, syön parhaat itse ja esim karkkiaskit annan pojalle. Anoppi tuo tosi usein herkkuja että osa menisi roskiin jos en söisi. Myönnän kuitenkin olevani vastuuton sika.