Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arkiruokaa.. Ehdottakaa!

Vierailija
27.07.2015 |

Olen NIIN kyllästynyt meidän arkiruokaan, mutta kokeilut netin randomresepteillä menee pieleen ihan joka kerta. 

Joten auttakaas kokkailijat ja linkatkaa joku netistä löytyvä, kokemuksella herkulliseksi todettu arkiruokaresepti. Tai ihan ruokakin, jos ei respetiä ole. Kuvailusta plussaa. :)

Ei tarvitse olla gourmeeta ja olisi kiva että saisi valmistettua isomman annoksen, jotta riittää toiseenkin päivään.

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 22:39"]

Broilerikookoskeitto, johon mukaan nuudeleita. Paistat maustamattomat broilersuikaleet (maustat millä haluat, vaikka paprikajauhetta, curryä, merisuolaa...) tai perkaat grillatun broiskun. Kattilaan kanalientä, mausteita, kypsiä nuudeleita tai perunaa, kypsäksi freesattuja paprika- ja porkkanasuikaleita, kevätsipulia, inkivääriä, valkosipulia tms. ja sitten sitä kookosmaitoa. Tippa hunajaa tasaamaan vahvoja makuja. Syö vaikka naanleivän kera. Ja voi lämmittää uusiksi.

[/quote]

Kiitos! En ole tuollaista versiota kokeillutkaan, laitoin muistiin. :) Toivottavasti osaan koota niitä makuja siihen.

-ap

Vierailija
22/97 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 22:41"]

Tonnikalapasta noin kuudelle Kuullota yksi silputtu sipuli ja lisää pannulle yksi pilkottu kesäkurpitsa. Joukkoon 1-2 purkkia tomaattimurskaa ja kolme purkkia tonnikalanpaloja öljyssä Mausta suolalla, pippurilla, oreganolla ja parilla valkosipulinkynnellä. Anna hautua samalla kun keität pastan. Kantsii valuttaa tonnikalapurkeista liika öljy ensin pois ettei ruoka ole liian öljyistä. Jos maku on liian kitkerä voit laittaa pari lusikallista sokeria joukkoon, tai loraus ketsuppia - tämä tasapainottaa usein tomaattiruoan makua.

[/quote]

Tätäkin täytyy kokeilla. :) Kiitti!

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella surullista lukea näitä vastauksia. Ihme että kansa voi miten voi kun ja jos arkiruuat on tätä tasoa. Jos esimerkiksi matkustaisitte joskus saattaisitte oppia jotain uutta.

Ei siinä, itse olen fitnesskisaaja ja syön joka päivä samaa voimassaolevan plänin mukaan. Tosin minulle se ravinto on polttoainetta ja rakennuspalikoita, vain.

Vierailija
24/97 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 22:25"]Siis pakastesei.. Josta tulee uunisei :)
[/quote]
Eikö lohi olisi pikkaisen laadukkaampi?

Vierailija
25/97 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihamureke. Lihapullataikna. Sisän hemapa tms.

Vierailija
26/97 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 22:39"]

Minulle kävi pari vuotta sitten samoin. Kyllästyin totaalisesti meidän ruokiin. Tilasin muutaman kerran Syö Hyvin kassin. Sisältää raaka-aineet ja reseptit. Siitä jäi elämään useampi hyvä uusi ruoka. Oli tosi helppoa, kun ne raaka-aineetkin tuli valmiiksi kotiovelle. Toimii tietysti vain kaupungeissa missä ko. palvelu on.

[/quote]

En ole tuollaisesta kuullutkaan aiemmin! Kuulostaa tosi mielenkiintoiselta, harmi ettei tänne ole mahdollista saada, kokeilisin kyllä kun saa valmiit reseptitkin mukaan.

Vierailija
27/97 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tänään lasagnea toisen kerran elämässäni (syönyt olen kyllä monesti). Olen pitänyt vaikeana tehdä, mutta ehkä seuraavalla kerralla tulee jo ilman reseptiä. Ja siitä voi tehdä erilaisia variaatioita ja laittaa esim. juureksia mukaan. Sitä voi tehdä isonkin annoksen ja on lämmitettynäkin hyvää.

Vierailija
28/97 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wokit ovat nopeita ja helppoja, pilko kesäkurpitsaa, paprikaa, porkkanaa ja vaikka vihreitä papuja. Paista esim. broilerin- tai porsaansuikaleita, mausta inkiväärillä, valkosipulilla ja soijalla, lisää kasvikset ja paista sopivaksi.

Vierailija
29/97 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehdyt pinaattiletut.
Täytetyt paprikat.
Täytetyt ohukaiset.
Itse tehdyt kalapuikot paistetun sipulin kera.
Tacoja.
Lasagnea.
Perunat ja kananmunakastike.
Tomaatti tai kasvissosekeitto, kylläiseksi omatekoinen patonki.
Kantautunut uunissa, omatekoiset hampparit.
Ja oman maun mukaan kylläiseksi salaatteja, vihanneksia, uunijuureksia ym.

Tässä näitä meidän suosikkeja.

Vierailija
30/97 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 22:43"]

Todella surullista lukea näitä vastauksia. Ihme että kansa voi miten voi kun ja jos arkiruuat on tätä tasoa. Jos esimerkiksi matkustaisitte joskus saattaisitte oppia jotain uutta. Ei siinä, itse olen fitnesskisaaja ja syön joka päivä samaa voimassaolevan plänin mukaan. Tosin minulle se ravinto on polttoainetta ja rakennuspalikoita, vain.

[/quote]

Ap pyysi apua arkiruuan tekoon. Miksi et sinäkin jakaisi kanssamme terveellisä reseptejäsi sen sijaan, että tuletkin kenties vain mollaamaan tänne? Hienoa jos joku harrastaa kehon kulttuuria, mutta ei enää niin hienoa, jos se noin menee pissin lailla päähän.

Vierailija
31/97 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 22:48"]

Itse tehdyt pinaattiletut. Täytetyt paprikat. Täytetyt ohukaiset. Itse tehdyt kalapuikot paistetun sipulin kera. Tacoja. Lasagnea. Perunat ja kananmunakastike. Tomaatti tai kasvissosekeitto, kylläiseksi omatekoinen patonki. Kantautunut uunissa, omatekoiset hampparit. Ja oman maun mukaan kylläiseksi salaatteja, vihanneksia, uunijuureksia ym. Tässä näitä meidän suosikkeja.

[/quote]

Hei, olinkin unohtanut täytetyt ohukaiset ihan täysin! :D  Ei ole vuosiin tullut syötyä. Mitä sinne kannattaisi laittaa väliin? Onko se vaan normi lettutaikina ilman sokeria?

-ap 

Vierailija
32/97 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 22:48"]Itse tehdyt pinaattiletut.
Täytetyt paprikat.
Täytetyt ohukaiset.
Itse tehdyt kalapuikot paistetun sipulin kera.
Tacoja.
Lasagnea.
Perunat ja kananmunakastike.
Tomaatti tai kasvissosekeitto, kylläiseksi omatekoinen patonki.
Kantautunut uunissa, omatekoiset hampparit.
Ja oman maun mukaan kylläiseksi salaatteja, vihanneksia, uunijuureksia ym.

Tässä näitä meidän suosikkeja.
[/quote]

Siis tuo kantautunut oli lanttutikut, ihmeellinen tämä ennakoivan tekstin maailma:)
Mielelläni lautan reseptiä ja ohjetta myös jos joku kuulostaa mieluiselta.

Vierailija
33/97 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen grillattiin ribsejä uunissa ja syötiin fetasalaatin kanssa, tänään oli entrecotea salaattipedillä ja balsamicotomaatteja. Ti-ke kesäkeittoa ja to-pe kaalilaatikkoa

Vierailija
34/97 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkanapihvit pottumuusin ja puolukkahillon kanssa. Kananmuna ja n. puoli desiä maitoa tai ruokakermaa kulhoon ja korppujauhoja 0,5-1dl ja suolaa, anna turvota. Kuori ja raasta hienoksi suunnilleen puoli kiloa porkkanoita. Paista pannulla voissa tai öljyssä. Voit halutessasi hauduttaa pihvejä vielä uunissa matalalla lämmöllä, 100-150 asteessa, niin maku syvenee. Lapsetkin yleensä tykkää näistä. Jos taikina ei tahdo pysyä kasassa tai vaikuttaa vetiseltä, lisää vehnäjauhoja.

Vierailija
35/97 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kerran (kun tätä aina suosittelen): Ootko tehnyt munakasrullaa? Helpompaa ei siis ole. Täytteissä ainakin tuhat variaatiota. Halpaa ja hyvää.

Vierailija
36/97 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Broilerisalaatti:
Jääsalaattikerä tai vastaava
Tomaatteja
Kurkkua
Kasviksia ja hedelmiä maun mukaan
Yksi hunajamarinoitu broilerin suikale paketti
1-2 apetina feta snackpack "aurinkokuivattu tomaatti" pakettia

Ruskista kana ja sekoita muut ainekset

Haukkukaa vaan eineksistä mutta tää on vaan niiiiiin hyvää ja helppoa

Vierailija
37/97 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on ruoka, josta koko meidän perhe tykkää. On todella täyttävää ja rasvaista, joten meillä syödään tätä vain n. kerran kk tai 2kk:

Laita Gnocchi-pasta kiehumaan. Sillä välin pilko pari pakettia pekonia pieneksi ja paista pannulla. Kuutio ylikypsäpalvikinkku (n. 400g) ja heitä pekonin joukkoon. Lisää 200g kantarellituorejuustoa. Kun juusto on sulanut, lisää n. 6dl kermaa ja suurusta tarvittaessa esim. vaalealla Maizenalla.

Tämä on siis todella rasvainen ja täyttävä ruoka, joten en suosittele kenellekään viikottaiseksi ruuaksi. Mutta silloin tällöin arjen herkkuna aivan ihanaa!

Vierailija
38/97 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 22:51"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 22:48"]

Itse tehdyt pinaattiletut. Täytetyt paprikat. Täytetyt ohukaiset. Itse tehdyt kalapuikot paistetun sipulin kera. Tacoja. Lasagnea. Perunat ja kananmunakastike. Tomaatti tai kasvissosekeitto, kylläiseksi omatekoinen patonki. Kantautunut uunissa, omatekoiset hampparit. Ja oman maun mukaan kylläiseksi salaatteja, vihanneksia, uunijuureksia ym. Tässä näitä meidän suosikkeja.

[/quote]

Hei, olinkin unohtanut täytetyt ohukaiset ihan täysin! :D  Ei ole vuosiin tullut syötyä. Mitä sinne kannattaisi laittaa väliin? Onko se vaan normi lettutaikina ilman sokeria?

-ap 

[/quote]

Laita väliin kasviksia.

Vierailija
39/97 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 22:55"]

Vielä kerran (kun tätä aina suosittelen): Ootko tehnyt munakasrullaa? Helpompaa ei siis ole. Täytteissä ainakin tuhat variaatiota. Halpaa ja hyvää.

[/quote]

Hei tää vaikutti tosi kivalta! Nopea ja helppo, en tiedä miksi en ole koskaan aiemmin kuullutkaan. Kokeiluun! 

Mulla on jo loppuviikon ruuat listattu ja lista vaan kasvaa. :) :)

-ap

Vierailija
40/97 |
27.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 22:45"]Jauhelihamureke. Lihapullataikna. Sisän hemapa tms.
[/quote]

Mä muuten teen murekkeen niin, että taputtelen taikinan levyksi, laitan päälle paistettuja pekonisuikaleita sekä juustoraastetta ja rullaan, kuten kääretorttu rullataan. On hyvää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi