Vakuutukset IFistä heti pois.
Pikku pikku reunaehtoja löytyy enemmänkin. Kuinka nukkuu yönsä ihminen, joka päättää, että 26-viikkoinen saa kuolla rauhassa Matkalla, kunhan he saavat vootot. Vakuutusyhtiöt toimivat kuin siat, mutta tämä on röyhkeydessään kaiken huippu. Elämä saattaa yllättää nekin jotka sanovat: mitäs läksit... Autokolareissakin on pikku pikku reunaehtonsa nimittäin...
Kommentit (111)
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 12:16"]
Toivottavasti juttu menee oikeuden ratkaistavaksi. Synnytys on saanut alkunsa bakteerimyrkytyksestä ja IF on Turkissa kieltäytynyt korvaamasta hoidon kuluja. Jos IF:llä olisi yhtään pelisilmää, niin kyseinen lento korvattaisiin vaikka mainosbudjetista, saa aika monta mainosta laittaa TV:hen, että tämän tapauksen saama negatiivinen julkisuus katoaa.
Tietysti lapsen kuolema menee täysin vanhempien piikkiin, mikään vakuutus ei olisi voinut pelastaa lapsen henkeä.
[/quote]
Jos IF nyt vain maksaisi tuon, vaikka mainosbudjetista, niin olisivat kohta maksamassa joka mamman paluulennot, kun pitää päästä kotimaahan hoitoon.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 12:08"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 11:08"]
Pikku pikku reunaehtoja löytyy enemmänkin. Kuinka nukkuu yönsä ihminen, joka päättää, että 26-viikkoinen saa kuolla rauhassa Matkalla, kunhan he saavat vootot. Vakuutusyhtiöt toimivat kuin siat, mutta tämä on röyhkeydessään kaiken huippu. Elämä saattaa yllättää nekin jotka sanovat: mitäs läksit... Autokolareissakin on pikku pikku reunaehtonsa nimittäin...
[/quote]
Minulle IF on korvannut hienosti auton maalauksen ja omakotitalon vesivahingon, en todellakaan vaihda vakuutusyhtiötä.
Jos joku ei hoida hommiaan ja alkaa turhaan syytellä vakuutusyhtiötä ei aiheuta kuin hymähtelyä. Se nyt vaan on voi voi jos joutuu itse maksamaan ambulanssilennon.
[/quote]
Korvasi varmasti hienosti ja nopeasti, mutta mikä oli euromääräinen korvaus? todennäköisesti huomattavasti pienempi kuin muilla yhtiöillä.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 11:34"]
IF-matkavakuutus, etusivu:
"
Turvaa hoitokulujen varalle
Hoitokulut voivat nousta ulkomailla kymmeniin tuhansiin euroihin. Korvaamme kulut ilman ylärajaa."
"Korvataan sairastuminen tai tapaturma ulkomaan matkalla.
24h hätäpäivystys ja kuljetus hoitoon tarvittaessa"
Kyllä tästä saa sen käsityksen (lupauksen) että kulut korvataan. Jos näin ei ole, niin sitten kuluttasuojaviranomainen saisi puuttua asiaan ja laittaa katteettomat lupaukset kuriin
[/quote]
.. kyllähän he pääsivät hoitoon, ko hoito ei vaan kelvannut vaan piti päästä Suomeen hoitoon. SIITÄ ko perhe nyt maksaa 50.000e. Mutta soita vaan kuluttajansuojeluun, saavat hekin hyvät naurut maanantaihin...
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 12:01"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 11:58"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 11:34"]
IF-matkavakuutus, etusivu:
"
Turvaa hoitokulujen varalle
Hoitokulut voivat nousta ulkomailla kymmeniin tuhansiin euroihin. Korvaamme kulut ilman ylärajaa."
"Korvataan sairastuminen tai tapaturma ulkomaan matkalla.
24h hätäpäivystys ja kuljetus hoitoon tarvittaessa"
Kyllä tästä saa sen käsityksen (lupauksen) että kulut korvataan. Jos näin ei ole, niin sitten kuluttasuojaviranomainen saisi puuttua asiaan ja laittaa katteettomat lupaukset kuriin
[/quote]
Öh, synnytyskö on mielestäsi tapaturma tai sairastuminen? Aivan päivän selvää, ettei tuo kata raskaudesta johtuvia kuluja. Tämä myös mainitaan tuoteselosteessa.
[/quote]
Miten ennenaikainen synnytys, joka johtuu bakteerista ei olisi tapaturmainen? Jos saat pikkuhaavan ja siihen iskee bakteeri, niin eikö se ole juuri tapaturmaa?
[/quote]
Koska se on rajattu vakuutusehdoissa korvausten ulkopuolelle. Hyvin yksinkertaista. Kaikki lukutaitoiset tämän ymmärtävät.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 12:16"]
Toivottavasti juttu menee oikeuden ratkaistavaksi. Synnytys on saanut alkunsa bakteerimyrkytyksestä ja IF on Turkissa kieltäytynyt korvaamasta hoidon kuluja. Jos IF:llä olisi yhtään pelisilmää, niin kyseinen lento korvattaisiin vaikka mainosbudjetista, saa aika monta mainosta laittaa TV:hen, että tämän tapauksen saama negatiivinen julkisuus katoaa.
Tietysti lapsen kuolema menee täysin vanhempien piikkiin, mikään vakuutus ei olisi voinut pelastaa lapsen henkeä.
[/quote]
Negatiivinen julkisuus? Minusta Ifin asiakkaana on vain ja ainoastaan positiivista, ettei vakuutusyhtiö suostu korvaamaan asiakkaan omasta harkintakyvyn puutteesta johtuvia tapauksia. En halua vakuutusmaksuissani maksaa toisten ambulanssilentokoneessa synnyttämisiä, kun jollekin raskaanaolevalle tulee yllätyksenä, että se vauva voi syntyäkin.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 12:06"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 11:50"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 11:36"]
Raskaus ja synnytys eivät ole sairauksia tai tapaturmia.
[/quote]
Jos synnytys alkaa raskausviikolla 26, niin ei se myöskään ole normaali tapahtuma. Lisäksi normaali matkavakuutus kattaa aina alaikäiset lapset, joten välittömästi syntymän jälkeen lapsi on ollut matkavakuutuksen piirissä.
[/quote]
No voi kuule, kyllä se synnytys on tilastollisesti raskaana olevalle ihan normaali tapahtuma. Siksi normaalit matkavakuutukset eivät korvaa siitä aiheutuvia kuluja.
Matkavakuutus EI myöskään korvaa ennen viikkoa 29 syntyneitä vauvoja.
[/quote]
Eikö niitä vakuutuksia otetakin juuri sen takia että tapahtuu jotain todella epätodennäköistä ja kalliiksi tulevaa.
Parasta pysyä lihapatojen äärellä.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 12:22"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 12:08"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 11:08"]
[/quote]
Minulle IF on korvannut hienosti auton maalauksen ja omakotitalon vesivahingon, en todellakaan vaihda vakuutusyhtiötä.
Jos joku ei hoida hommiaan ja alkaa turhaan syytellä vakuutusyhtiötä ei aiheuta kuin hymähtelyä. Se nyt vaan on voi voi jos joutuu itse maksamaan ambulanssilennon.
[/quote]
Korvasi varmasti hienosti ja nopeasti, mutta mikä oli euromääräinen korvaus? todennäköisesti huomattavasti pienempi kuin muilla yhtiöillä.
[/quote]
Mutuilun sijaan voisit iskeä ihan numeroita pöytään.
Jokainen lähtee omalla vastuulla raskaana ulkomaille tietäen, että voi saada vatsapöpöjä ynm. Tyhmä se on joka luottaa, että kyllä kulut hoidetaan jos jotain käy.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 11:50"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 11:36"]
[/quote]
Jos synnytys alkaa raskausviikolla 26, niin ei se myöskään ole normaali tapahtuma. Lisäksi normaali matkavakuutus kattaa aina alaikäiset lapset, joten välittömästi syntymän jälkeen lapsi on ollut matkavakuutuksen piirissä.
[/quote]
Sehän synty vasta Suomessa.
Ja pitää vielä huomioida sellainen pieni asia, että lääkärin lupa lentoon ei ole sama asia, kuin vakuutusehdot. Jos vakuutusehdoissa lukee, että ennen viikkoja x syntyvää lasta ei lasketa vakuutuksen piiriin, niin silloin sitä ei lasketa, sanoo lääkäri mitä sanoo.
Olisi ihan oikeasti pitänyt katsoa asia ensisijaisesti sikiön kautta. Jos kerta terve, ei raskaanaoleva saa herkästi bakteereja ja ripulitauteja ulkomailla, niin miten voidaan olettaa että raskaana olisi sen enempää turvassa ulkomaanreissuilla?
Minä tosin olen irtisanonut Ifin vakuutuksen jo kuukausia sitten, koska se on muuten vain surkea firma. Mutta en minä tämän tapauksen takia irtisanoisi vakuutusta, kun kaikki tieto on vanhemmilla ollut koko ajan käden ulottuvilla.
No se lapsen elättäminen maksaa keskimäärin 130 000 euroa. Mitä siinä painaa jokin kymppitonnin sairaalalento?
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 11:21"]ap on loppuelämän ilman vakuutuksia?
[/quote]
Ot, mulla ei ole koskaan ollut mitään vakuutuksia, enkä aiokaan ottaa mitään. Miksi pitäisi? Olen nyt yli 40v. ja ei vielä mitään tarvetta vakuutuksille ole ilmaantunut. Ei mun lapsellakaan ole.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 12:31"]No se lapsen elättäminen maksaa keskimäärin 130 000 euroa. Mitä siinä painaa jokin kymppitonnin sairaalalento?
[/quote]
30 000€ oli lento + muut jo kertyneet kulut, joten kalliiksi tuli kiva pikku lomamatka.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 12:37"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 11:21"]ap on loppuelämän ilman vakuutuksia? [/quote] Ot, mulla ei ole koskaan ollut mitään vakuutuksia, enkä aiokaan ottaa mitään. Miksi pitäisi? Olen nyt yli 40v. ja ei vielä mitään tarvetta vakuutuksille ole ilmaantunut. Ei mun lapsellakaan ole.
[/quote]
Vakuutukset ovat vähän sellaisia, että ei niitä haluaisikaan joutua käyttämään. Mutta helpottaa elämää kummasti, kun tarve tulee eteen.
[/quote]
[/quote]
Se lapsi syntyi vasta Suomessa sektiolla.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 12:39"][quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 12:37"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 11:21"]ap on loppuelämän ilman vakuutuksia? [/quote] Ot, mulla ei ole koskaan ollut mitään vakuutuksia, enkä aiokaan ottaa mitään. Miksi pitäisi? Olen nyt yli 40v. ja ei vielä mitään tarvetta vakuutuksille ole ilmaantunut. Ei mun lapsellakaan ole.
[/quote]
Vakuutukset ovat vähän sellaisia, että ei niitä haluaisikaan joutua käyttämään. Mutta helpottaa elämää kummasti, kun tarve tulee eteen.
[/quote]
Tuskin tulee tarvetta...
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 12:37"]
[/quote]Sua ei ainakaan sitten huijata korvausasioissa.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 12:24"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 12:06"]
[/quote]
[/quote]
No voi kuule, kyllä se synnytys on tilastollisesti raskaana olevalle ihan normaali tapahtuma. Siksi normaalit matkavakuutukset eivät korvaa siitä aiheutuvia kuluja.
Matkavakuutus EI myöskään korvaa ennen viikkoa 29 syntyneitä vauvoja.
[/quote]
Eikö niitä vakuutuksia otetakin juuri sen takia että tapahtuu jotain todella epätodennäköistä ja kalliiksi tulevaa.
[/quote]
Raskaanaolevan synnytyksen käynnistyminen ei mielestäni ole mitenkään todella epätodennäköistä...
Naurettavaa. Jos sun on raskaana päästävä Turkin rivieralle aurinkoa palvomaan, niin kyllä sä siinä vaiheessa luet jokaisen pikku printin vakuutuksesta, varsinkin ne kohdat mitkä koskevat vauvaa.