Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttäreni on aina ollut vääränlainen minun puolen suvun mielestä

Vierailija
28.08.2022 |

Miehen suku taas hyväksyy tyttäremme sellaisena kun hän on, siinä ei ole ikinä ollut ongelmaa. Tytär on:
Varovainen
Ujo
Säästeliäs
Hiljainen, etenkin aluksi
Luotettava
Sinnikäs
Toiset huomioiva
Hitaasti lämpenevä
Jne

Toinen lapsemme taas on kaikkea mitä sukuni arvostaa:
Ulospäinsuuntautunut
Puhelias
Rohkea
Huumorintajuinen
Seurallinen jne

Tyttö saa kuulla kuinka on naurettavaa tuhertaa moisen asian takia itkua, pitää olla reipas ja puhua kuuluvalla äänellä, ja miten hölmöä on pelätä mitään. Esimerkiksi pienenä pimeää tai haluttomuutta olla yökylässä vierailla jne.

Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Miksi joku suku arvottaa lasten luonteenpiirteet toisiaan paremmaksi? Mainittakoon että onneksi mieheni vanhemmat arvostavat molempia lapsiamme, eivätkä vain sitä äänekkäämpää ja rohkeampaa..

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buumeri-isovanhemmat?

Vierailija
2/27 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vain extrovertit on voittajii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin vääränlainen. Olin/olen tyttö/nainen.

Vierailija
4/27 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tuon tunteen kun ei kelpaa omalle suvulle. Minusta ei tullut akateemsta joten en ole mitään.

Vierailija
5/27 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin olisit kuvaillut omat tyttäreni.

Vierailija
6/27 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/27 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa extroverteista on paljon yksinkertaisempia kuin introvertit. Osa jopa häiritseviä höpöttäjiä.

Vierailija
8/27 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekstrovertit EI ansaitse ihmisoikeuksia!!!

Vierailija
9/27 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen vääränlainen. Analyyttinen ja sarkastinen. Äidin suku kutsuu huumorintajuttomaksi hikipingoksi. Tituleeraavat maisteriksi (kukaan tuskin yllättyy, että olen äidin puolelta ainoa maisteri. Serkkuni on käynyt amk:n ja se siedetään. Muut ovat amiksia tai kouluttamattomia)

Isän sukuun kelpaan, vaikka siellä ovatkin sitä mieltä että huumorini on liian mustaa ja olen liian hiljainen. Lisäksi on vähintään lievä pettymys, että olen humanisti. Sentään valtiolla töissä virkamiehenä virastossa joka kelpaa.

Aivan hullua, että itsenäni kelpaan vain miehen suvulle.

Vierailija
10/27 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tuollaisten ihmisten kanssa ei tarvitse olla tekemisissä vaikka ovatkin sukua. Toivottavasti opetat tytöllesi pitämään omat rajansa.

Vierailija
11/27 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtäväsi on tukea tytärtäsi, myös sanomalla että hän on hyvä! Anna hänen ymmärtää, että pidät sukulaisiasi - tuossa suhteessa - tyhminä. Naureskelkaa selän takana heidän tyhmille jutuilleen ja heidän jokaisen huonoille puolille.

Vierailija
12/27 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teitä kiinnostaa muiden mielipiteet teidän lapsista? Jos sukulaiset kohtelevat mielestänne huonosti teitä tai lapsianne, niin pakkoko moisten kanssa on olla tekemisissä?

Jos joku läpsii sinua kasvoille kaupungilla, niin seisooko siinä vaan tumput suorina ja ihmettelet tilannetta, vai teetkö asialle jotain? Vai teetkö aloituksen av:lle?

Vierailija
13/27 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan toinen lapsesi poika? 🤣

Harmi, kun tällaista sisäsiittoista ajattelutapaa vielä löytyy, mutta se kupsahtaa vanhempien ikäpolvien mukana.

Vierailija
14/27 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannusta lastasi olemaan oma itsensä.

Älä pakota häntä olemaan tekemisissä sukulaistesi kanssa.

Vierailija
15/27 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan toinen lapsesi poika? 🤣

Harmi, kun tällaista sisäsiittoista ajattelutapaa vielä löytyy, mutta se kupsahtaa vanhempien ikäpolvien mukana.

Joopa-joo, pelkästään vanhuksethan ne on arvostelemassa muita ihmisiä. Huono käytös ei tule loppumaan ikinä, jos me vaan sallimme sen jatkua.

Vierailija
16/27 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellekin on ollut järkytys ja pettymys äidinpuolen sukuni suhtautuminen perheeseeni ja lapsiini. Äiti on jo kuollut mutta hänen ja sisarensa välinen kilpailuhenki elää yhä.

Tätini täytyy aina varmistaa että hänen lapsensa ja heidän lapsensa ovat parempia. Heidän harrastuksensa (urheilu) on parempi kuin lasteni harrastus (musiikki). Hän haluaa leimata lapseni nörteiksi vaikka he ovat ihan sosiaalisia.

Hän sanoi että oman lapsenlapsensa kaverisynttärit oli paremmat kuin lapseni ja kun laitoin kuvan tyttäreni juhlamekosta sain kuulla että hänen lapsenlapsensa on paljon hoikempi.

Suvun pitäisi kannustaa kaikkia lapsia

Ikävältä tuntuu kun oma suku latistaa viattomia lapsia. Pidän etäisyyttä. En halua altistaa lapsia vertailulle.

Vierailija
17/27 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska vain extrovertit on voittajii.

Kotisi on tuhottu. Makaat puskassa suojassa muiden kanssa kun vihollinen tutkii paikkoja. Sitten ekstrovertti serkku alkaa hölöttää.

Vierailija
18/27 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäresi on kaikkea, mitä appivanhemmat toivoo. Orja, joka uhraa itsensä, että mies voi lekotella. Mies vaihtaa varmaan aasialaiseen joskus. Tätä olen nähnyt. Miehen vuoksi ei kannata uhrata itseään.

Vierailija
19/27 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tuon tunteen kun ei kelpaa omalle suvulle. Minusta ei tullut akateemsta joten en ole mitään.

Minusta tuli kaikessa hiljaisuudessa akateeminen, mutta en kelvannut sittenkään.

Vierailija
20/27 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus. Tuntuu etteivät ymmärrä, että hitaasti lämpenevän lapsen kanssa pitää edetä rauhallisesti ja rakentaa luottamus, jonka jälkeen hän on mitä lojaalein ja suloisin lapsi. Mutta jos yrittää rakentaa suhdetta lähinnä moittimalla ja arvostelemalla ihan vain sen vuoksi, että tuntee olonsa torjutuksi, kun lapsi ei heti lämpene, ei koskaan saa tällaiseen lapseen hyvää kiintymyssuhdetta. Parhaiten ujon lapsen osaavat ottaa vastaan itsekin ujona kasvaneet ja tällaiset aikuiset ovat kyllä kultaakin kalliimpia lapsen itsetunnolle.