Hiusten rasvoittuminen
Hiukseni ovat viime aikoina alkaneet rasvoittua nopeammin kuin aikaisemmin. Pesen hiukset iltaisin, en föönaa ja rasvoittumisen merkkejä on jo seuraavana iltapäivänä. Olen aina pessyt hiukset joka toinen päivä, mutta nykyään joudun laittamaan paljon kuivashampoota, että kehtaan poistua ovesta. Jos pesen hiukset esim. sunnuntai-iltana maanantain ne ovat kunnossa/ihan ok ja tiistaina joudun jo laittamaan ponnarille ja suihkuttelemaan kunnolla kuivashampoota.
Tämä on alkanut pikkuhiljaa, enkä keksi mitään elämäntapamuutosta joka voisi asiaan vaikuttaa. Olen parikymppiminen, harrastan paljon liikuntaa ja syön terveellisesti ja monipuolisesti. Vettä ja kahvia kuluu päivän aikana reippaasti. Minulla on ollut hormonikierukka jo useamman vuoden.
Vinkkejä rasvoittumisen vähentämiseen?
Kommentit (4)
Kokeile shampoon vaihtoa. Mulla auttoi tuohon ongelmaan Cutrin bio+ rasvoittuvien hiusten shampoo.
Totuttele pois kuivashampoosta, se lisää talin eritystä samanlailla kuin hiusten päivittäinen pesu ellei pahemminkin. Menetkö nukkumaan märillä hiuksilla? Mulla hiukset näyttää rasvaisemmilta jos olen mennyt nukkumaan hiukset kosteina.
Vaihdon muutama kuukausi sitten shampoota Cutrinilta Tresemmeelle ja sama ongelma jatkuu, joten en usko, että vika olisi shampoossa
-ap
Jos tää kesä vaan tekee tuota, hikoilet jatkuvasti vähän. Talvella täällä on niin kuiva ilma, ettei tukka rasvoitu ja kesällä on sitten kosteampaa.