Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen kalliit lounaat, onko oikein?

Vierailija
02.03.2022 |

Mies käy työkavereiden kanssa lounaalla joka päivä, vaikka meillä ei olisi siihen varaa. Enkä tarkoita mitään kympin lounasta, vaan 20-40€ aterioita eri ravintoloissa, sellaisissa paikoissa, joissa ihmiset käy yleensä päivällisillä. Paikoissa joissa ei ole noutopöytiä, juoma ei kuulu hintaan jne. Ei kuulemma kehtaa olla käymättä kun muutkin käy. En kyllä usko, että ovat perheellisiä ne jotka muka käyvät päivittäin. Ei heillä kellään niin iso palkka ole.

Meillä muilla perheenjäsenillä ei olisi varaa lounastaa samalla tavalla ja miehen lounaat maksavat yhtä paljon kuin koko perheen ruokailu kuukaudessa. Mies suuttuu kun tästä sanoo jotain, hänen mielestään nuo lounaat ovat osa työelämää. Minä teen töitä kotona, koska olen yksityisyrittäjä. Käyn ulkona lounaalla ehkä muutaman kerran vuodesta silloin kun siihen on oikea tarve jostain syystä. Asia on minulle kipeä, koska se tuntuu niin epäreilulta ja itsekkäältä.

Ajatuksia?

Kommentit (609)

Vierailija
501/609 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies kun tienaa enemmän niin hänellä on kalliimmat harrastukset eikä minulla ole mitään sanan valtaa. Itse päättää niistä eikä kysele saako syödä lounaitakaan vaan käy syömässä jos huvittaa. 

Miksi sinulla pitäisi olla sananvaltaa toisen henkilön rahankäyttöön? Kysytky itse lupaa jos teet omia ostoksia omilla rahoilla? Toivottavasti et.

Vierailija
502/609 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitus numero 125 356 765 kuinka nainen kitisee siittä että mies käyttää omia tienestejäön itseensä eikä anna kaikkia matalatuloisen naisen tuhlattavaksi kaikkeen turhaan

Miehellä on kaksi lasta, joita ap joutuu elättämään, koska isukki lounastaa yli varojensa. Ei ole oikeudenmukaista eikä kohtuullista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/609 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se 🐖🐷

Vierailija
504/609 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mies käy työkavereiden kanssa lounaalla joka päivä, vaikka meillä ei olisi siihen varaa."

Korjaus:

Miehellä on varaa kalliisiin lounaisiin, koska vaimo huolehtii perheen elatuksesta.

Ukko pihalle tai perheen kulut tasan. Viivan alle jäävän osan omasta palkastaan voi kumpikin sitten käyttää vaikka hanhenmaksapalleroihin mikäli haluaa.

Perhe-elämä. Se kuulostaa aina yhtä upealta. Voimaa palstamammat, voimaa.

505/609 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkavereiden vai työkaverin?

"Life's Like Mail; Sometimes You Just Don't Get It"

Vierailija
506/609 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

OHHOO OMPA KALLISTA!

Ja kohtuutonta, Ettekö koskaan käy perheen kanssa syömässä? Ei ole reilua ja rehtiä Sinun ja lastesi kannalta tuo on kyllä erittäin

Loukkaavaa Sinua ja lapsiasi kohtaan .

Vierailija
507/609 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se 🐖🐷

Mutta ei voi vastustaa 🍆😋

Vierailija
508/609 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies kun tienaa enemmän niin hänellä on kalliimmat harrastukset eikä minulla ole mitään sanan valtaa. Itse päättää niistä eikä kysele saako syödä lounaitakaan vaan käy syömässä jos huvittaa. 

Miksi sinulla pitäisi olla sananvaltaa toisen henkilön rahankäyttöön? Kysytky itse lupaa jos teet omia ostoksia omilla rahoilla? Toivottavasti et.

No kyllä sitä sanavaltaa on vaimollakin, jos ollaan liitossa ja on lapsia. Kyseessä on perhe, perheen etu eikä yksilön etu. Kai nyt sentään tavoite on tukea perheen yhteistä hyvinvointia ja mahdollista rahan säästämistä yhteiseen käyttöön eikä vain yhden jäsenen?

Vierailija
509/609 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Madame Mistletoe kirjoitti:

Työkavereiden vai työkaverin?

Kyseessä on todennäköisesti työkaveri. Mies maksaa kalliit lounaat ja sitten käyvät nussimassa kun mies on muka ylitöissä.

Vierailija
510/609 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä se 🐖🐷

Mutta ei voi vastustaa 🍆😋

Munakoiso on kyllä ihan ok vihannes

Vierailija
511/609 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömäköyhä mies on varsinainen saalis jokaiselle naiselle.

Vierailija
512/609 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on varaa niin en oikein ymmärrä mikä on ongelma

Vierailija
513/609 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on varaa niin en oikein ymmärrä mikä on ongelma

Ei ole miehellä varaa, koska lounasporsastelun seurauksena vaimo maksaa selvästi yli puolet perheen kuluista, vaikka tulotado on sama. Vaimon piikkiin menee miehen ylihintaiset lounaat.

Vierailija
514/609 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmissa paikoissa on peruslounas ja sitten erikseen Busines-lounas, joka saattaa hyvinkin olla 40-50 euroa/kpl.

Onhan tietysti komeaa ilmoittaa lähtevänsä Busines-lounaalle ja palattua kertoa olleensa Busines-lounaalla.

Ei ole miehen vika, että paremmat lounaat ovat älyttömän kalliita.

Keepin´ up appearances!

Muuten, olin kerran, vastoin tahtoani, lopettamassa työsuhdetta ja esiniljake halusi tarjota lounaan minun valitsemassani paikassa, oltiin silloin Helsingissä.

Tiesin paikan mihin mennä, eikä se ollut mikään Riitan Pikapala, vaan paikka, jossa oli kankaiset pöytäliinat ja tarjoilijoilla asiaankuuluvat asut.

Sain tehdä tilauksen ja esiniljake kalpeni hieman, tiesin kyllä syynkin.

Ruoka oli hyvää niinkuin aina ennenkin, ja kun laskun aika tuli esiniljake kaiveli lompakostaan kaikki hilut mitkä löysi.

Nolona pyysi minulta lainaksi jotain summaa.

Minä tietysti reiluna ihmisenä lainasin hänelle tämän summan.

Ai, että hiveli itsetuntoa kun sain narautettua tämän tyypin rahattomuuden takia.

Hän kai kuvitteli, että menemme tosiaan johonkin Riitan Pikapalaan.

Vierailija
515/609 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmissa paikoissa on peruslounas ja sitten erikseen Busines-lounas, joka saattaa hyvinkin olla 40-50 euroa/kpl.

Onhan tietysti komeaa ilmoittaa lähtevänsä Busines-lounaalle ja palattua kertoa olleensa Busines-lounaalla.

Keepin´ up appearances!

Muuten, olin kerran, vastoin tahtoani, lopettamassa työsuhdetta ja esiniljake halusi tarjota lounaan minun valitsemassani paikassa, oltiin silloin Helsingissä.

Tiesin paikan mihin mennä, eikä se ollut mikään Riitan Pikapala, vaan paikka, jossa oli kankaiset pöytäliinat ja tarjoilijoilla asiaankuuluvat asut.

Ruoka oli hyvää niinkuin aina ennenkin, ja kun laskun aika tuli esiniljake kaiveli lompakostaan kaikki hilut mitkä löysi.

Ai, että hiveli itsetuntoa kun sain narautettua tämän tyypin rahattomuuden takia.

Vierailija
516/609 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että menee miehen rahat kalliisiin lounaisiin. Etteivät vaan menis kalliisiin naisiin... onko hänellä rakastajatar tai käykö huorissa? Kyllä mä nyt selvittäisin perin juurin mistä tuossa oikein on kysymys, ja tuskimpa vaan lounaalla on asian kanssa mitään tekemistä.

Vierailija
517/609 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhakyynikko kirjoitti:

Keepin´ up appearances!

Uskon joka sanan

Vierailija
518/609 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän, etten jaksanut lukea ketjusta kuin pari sivua, mutta jos ap:n juttu on totta, eikä provottelua, niin selvittäisin mitä nuo "lounaat" oikeasti ovat ja tapahtuvatko ne "työkavereiden" kanssa.

Jos ei elä jotain wannabe jetset -elämää, niin **säännöllisesti** ei kyllä saa menemään tuollaisia summia pelkkiin työlounaisiin. 

Sen sijaan liiton ulkopuolinen rakastaja voi käydä yllättävän kalliiksi myös lompakolle.

Vierailija
519/609 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies käy myös joka päivä ulkona syömässä työkaveriensa kanssa.

Meillä on suunnilleen samansuuruiset tulot ja maksetaan kaikki puoliksi.

Jos hän haluaa laittaa rahansa ruokaravintoloihin niin ok. Minä ostan vaatteita, harrastusvälineitä itselleni, kuntosalia ja joogaa. Hän syö. Sallin sen murulleni kyllä mennen tullen.

Vierailija
520/609 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan suoraan sanottuna pitää olla melko pässi, että käy työaikana syömässä "kunnolla". Siihen palaa tolkuttomasti aikaa. Toki jos työnantaja on niin reilu, että sallii tuon (mitä vahvasti epäilen), niin silloin se olisi edes semi-ok.

Työpäivä venähtää, ja rahat palaa.  Mielummin ajoissa töistä pois ja makaroonimössöä kotona.