Mistä johtuu jatkuva väsymys?
Tunnen oloni jatkuvasti väsyneeksi. Vaikka nukkuisin miten paljon (7 h, 8 h, 9 h, 10h jne) en tunne oloani levänneeksi. Olenko laiska, tulenko aina olemaan väsynyt vai olisiko tämä oire jostain?
Kommentit (15)
Joko nukut liikaa, olet masentunut tai sinulla on kilpirauhasen vajaatoiminta.
Onko sinulla muita oireita?
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 21:29"]
Olisiko rauta-arvoissa häikkää?
[/quote]
Tämä ollut minullakin. Jo viikon rautakuurin jälkeen olo pirteä.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 21:29"]
Itselläni sama tilanne.minun väsymykseni johtuu kilpirauhasen vajaatoiminnasta.olen aina väsynyt,vaikka nukkuisin miten kauan tahansa.haluaisin,että olo olisi kerrankin pirteä mutta ei.lääkitystä on yritetty saada kohdalleen jo 9 kuukautta mutta toivottamalta välillä alkaa tuntua.väsymys on ja pysyy.
[/quote]
Mulla sama, viimeksi ths oli jotain 3.6 ja lekuri iloitsi että nyt ollaan viitearvoissa ja kaikki ok. Pettyi kun sanoin, että ei ne oireet ole vielä mihinkään lähteneet, että jos nostettais vielä lääkitystä. No, suostu se sentään nostamaan. Huvittaa vaan edelleen tuo, että lääkäri julisti kaiken olevan ok, vaikkei edes kysynyt multa onko olo ok. Riittää että päästään niukin naukin viitearvoihin.
Mulla vielä lääkityksen nosto aiheuttaa sivuoireita. Sydän tykyttää ja kädet tärisee ja olen ihan täpinöissä. Menee toki ohi, mutta on aika ärsyttävää.
Mä olen myös jatkuvasti väsynyt. Ollut jo vuosia. En tietääkseni ole erityisen masentunut, kilppari ok, hb oli viime mittauksessa 140. Syötkö paljon sokeria? Mulla se ainakin pahentaa väsymystä. Tähän olotilaan kyllä turtuu...
Laiskuus väsyttää. Ala pikku hiljaa lisäämään aktiivisuuttasi niin piristyt. Tsemppiä!
Syitä voi olla: masennus, krooninen väsymysoireyhtymä, kilpirauhanen, puutteellinen ruokavalio, liikunnan puute, liika liikunta, unen puute klo 10-02, liika uni, liian vähäinen uni, stressitekijät elämässä, jotkut lääkkeet, laiska luonne... Piristymisiä!
HUono ruokavalio, liian vähäinen veden juonti sekä vähäinen liikunta.
Alalt tekemään hyötymatkat jalkaisin tai pyörällä ja aamun aloitat vedellä (toki aamupala perään)
Ehkä jokin muu sairaus jonka sivuoireena väsymys voi olla. Itselläni on sama vaiva, ollut niin kauan kun jaksan muistaa. Väsymyksen oireet eivät ole muuttuneet mihinkään kuin hetkellisesti (puhutaan päivistä) liikunnan, ruokavalion, mielialan tms. muutosten tahdissa. Sain noin vuosi sitten iho-oireiden vuoksi diagnoosin synnynnäiseen neurologiseen sairauteen jonka sivuoireena mainitaan selittämätön väsymys.
Ankaraa väsymystä itselläni aiheuttaneet ainakin anemia ja mykoplasma.
Mulla väsymystä aiheutti vehnän ja sokerin jatkuva nassutus.
Noi kun lopetin niin kummasti olen piristinyt ja jaksan paremmin päivisn myöskin. :)
Toki voi kyseessä olla myös anemia, kilpirauhanen, tms.
Itselläni sama tilanne.minun väsymykseni johtuu kilpirauhasen vajaatoiminnasta.olen aina väsynyt,vaikka nukkuisin miten kauan tahansa.haluaisin,että olo olisi kerrankin pirteä mutta ei.lääkitystä on yritetty saada kohdalleen jo 9 kuukautta mutta toivottamalta välillä alkaa tuntua.väsymys on ja pysyy.