Ostaja maksaisi pimeänä osan kiinteistön kauppahinnasta, mitä riskejä?
Myymme omakotitalo+tontti kiinteistöämme itse, ei välittäjän kautta siis. Ostajaksi löytyi kaukainen sukulainen, kauppaa ei vielä ole tehty. Nyt he ottivat yhteyttä ja haluaisivatkin maksaa osan hinnasta pimeänä että eivät sitten itse joudu maksamaan niin suurta varainsiirtoveron määrää. Varainsiirtovero on 4 % kauppakirjaan merkittävästä kauppasummasta. Meille tämä olis kai ookoo järjestely kun en millään keksi mitä riskiä tuosta koituu meille tai heille. Keksittekö, onko tuossa joku sudenkuoppa?
Kommentit (142)
Te syyllistytte veropetoksen avunantoon ja kaikki palstalla neuvoneet veropetoksen avunannon avunantoon. Verottaja selvittää kaikkien keskusteluun osallistuneiden IP-osoitteet heti maanantaina. Ja Vauva-palsta oletettavasti suljetaan rikollisen toiminnan edistämisestä.
Älä tee tuollaista ap. Miksi ihmeessä lähtisit tuollaiseen puliveeraamiseen?
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 14:18"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2015 klo 06:09"]
Kaupanvahvistaja voi myös ilmoittaa verottajalle kun näkee setelitukun vaihtavan omistajaa. Kiinteistökauppaa ei voi tehdä ilman kaupanvahvistajaa
[/quote]Tästä on kyllä poikkeus: Kiinteistökaupan voi tehdä ilman kaupanvahvistajaa jos kiinteistö sijaitsee esim. kaupungin vuokramaalla.
[/quote]
https://www.kiinteistoasiat.fi/
Kiinteistökaupan voi tehdä ihan netissäkin ilman kaupanvahvistajaa. Omakotitalot, mökit, metsäpalstat vaihtaa omistajaa ihan napin painauksella tai parilla.
Palstan ylläpitäjän velvoite postaa tämä ketju ja ilmoittaa www.vero.fi > lomake: ilmoita veronkierrosta.
Olen ylpeä AV-palstalaisten moraalista! Ap vasta harkitsee kauppoja ja hänestä on jo nyt tehty ilmoitukset tai ilmiannot verottajalle, poliisille, pankkiin ja oikeuslaitoksissa jo rikosjuttukin vireillä, myös muutamien vastauksen kirjoittaneiden osalta. Lisäksi hänen puolesta rukoillaan ja Kreikan valtiokin sotkettu asiaan. Hyvä mammat, juuri näin suoraselkäisesti kuuluukin toimia!
En näe tuossa riskiä. Ei tuota 20000 tarvitse pankkiin tallettaa lainkaan, vaan käytätte sitä saamaanne käteistä ihan normaaleihin elämän menoihin kuten ruokaostoksiin jne. niin kauan kuin sitä riittää. Samaan aikaan teille säästyy palkoista pankkitilille saman verran ihan laillista rahaa, kun teidän ei tarvitse nostaa sieltä.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 12:31"]
Myymme omakotitalo+tontti kiinteistöämme itse, ei välittäjän kautta siis. Ostajaksi löytyi kaukainen sukulainen, kauppaa ei vielä ole tehty. Nyt he ottivat yhteyttä ja haluaisivatkin maksaa osan hinnasta pimeänä että eivät sitten itse joudu maksamaan niin suurta varainsiirtoveron määrää. Varainsiirtovero on 4 % kauppakirjaan merkittävästä kauppasummasta. Meille tämä olis kai ookoo järjestely kun en millään keksi mitä riskiä tuosta koituu meille tai heille. Keksittekö, onko tuossa joku sudenkuoppa?
[/quote]
Merkitkää osa kauppahinnasta irtaimiston hinnaksi, siitä ei mene varainsiirtoveroa. Jos ostajat on pariskunta olisi tuon osuuden hyvä olla maks. 10 000e. Sitä suuremmasta voi teillä mennä myyntivoittovero.
Muutoin älä lähde mukaan.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 14:23"]
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 12:31"]
[/quote]
Merkitkää osa kauppahinnasta irtaimiston hinnaksi, siitä ei mene varainsiirtoveroa. Jos ostajat on pariskunta olisi tuon osuuden hyvä olla maks. 10 000e. Sitä suuremmasta voi teillä mennä myyntivoittovero.
Muutoin älä lähde mukaan.
[/quote]
Älä lähde mukaan ollenkaan, jos et hyödy tästä itse mitään. Ostaja maksaa vähemmän veroa ja ap saa korkeintaan huonon omatunnon.
Järki käteen nyt ap.Mieti tarkkaan mitä sinä itse hyödyt. Miksi jeesaisit ostajia hyvää hyvyyttäsi?
Moraali Suomessa ja moraali Kreikassa?
Meillä tehtiin sama kuvio. Ei mitään ongelmaa.Ja meidän ostajalla oli myös oman talonsa kaupassa samat sävelet eli sielläkin maksoi heidän talonsa ostanut osan kauppahinnasta ohi verottajan. Yleistä on :)
Jos tuotte monta kymmentä tuhatta pankkitiskille käteisenä, joudutte rahanpesun ehkäisyn tai mikä se nyt onkaan rekisteriin.
=ostaja on aika heikoilla korvausten suhteen, jos asunnosta löytyy piileviä vikoja. Myyjä voi väittää, että asunto myytiin 20ke alle talon oikean arvon, koska oletettiin, että talosta voi löytyä jotain vikaa ja myyjä "hyvitti" ton 20ke jo etukäteen. Ostajan on turha myöhemmin itkeä, että 400ke tuli maksettua, kun kauppakirjassa on vain se 380ke.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 13:36"][quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 13:18"][quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 13:00"][quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 12:51"]
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 12:44"][quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 12:37"] Ihan uteliaana kysäsisen että minkä arvoinen kiinteistö ja millasista summista olis kyse? [/quote]Vähän alle 400000 euroa ja heille siis "virallinen" varainsiirtovero n. 15000. Ehdottivat että maksavat pimeenä 20000. Ei liian huomiota herättävää? [/quote] On. Mistä olisitte saaneet sen 20 000. Vai pidättelö patjan alla? Ei heille ole tuolla summalla mitään merkitystä.
[/quote]20000 menee kevyesti uuden asuntomme remonttiin
[/quote]
Heillä ei ole merkitystä tuon summan verolla
Reilusti ja oikein vaan hoidatte asiat
[/quote]
En tunne ainuttakaan ihmistä jolle ei olisi 800 eurolla muutakin käyttöä kuin antaa se verottajalle, ja minä tunnen sentään ihmisiä ketkä tienaavat kuukaudessa tuon talokaupan hinnan verran.
[/quote]
400000 kk
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 14:34"]Meillä tehtiin sama kuvio. Ei mitään ongelmaa.Ja meidän ostajalla oli myös oman talonsa kaupassa samat sävelet eli sielläkin maksoi heidän talonsa ostanut osan kauppahinnasta ohi verottajan. Yleistä on :)
[/quote]
Veronkierto
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 14:15"]
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 14:05"]
Mihin olet ajatellut rahat tallettaa, pankista tiedustellaan rahojen alkuperää.
[/quote]Tämä vähän ihmetyttää. Onko 20.000 jo niin "iso" summa että siitä pitää Suomessa tehdä selvityksiä pankille? Itse olen esim. avannut uuden tilin osakevälittäjälle ja aloittanut osakekaupankäymisen tuollaisella summalla eivätkä ole koirat perään haukkuneet?
[/quote]
Ihan äskettäinkö? Veitkö rahat käteisenä vai tiklisiirtona omana tililtäsi?
Mitä vikaa veroissa muuten on? Ilman niitä sinäkin makaisit ojassa kirppuisena.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 14:59"]
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 14:15"]
[quote author="Vierailija" time="25.07.2015 klo 14:05"]
Mihin olet ajatellut rahat tallettaa, pankista tiedustellaan rahojen alkuperää.
[/quote]Tämä vähän ihmetyttää. Onko 20.000 jo niin "iso" summa että siitä pitää Suomessa tehdä selvityksiä pankille? Itse olen esim. avannut uuden tilin osakevälittäjälle ja aloittanut osakekaupankäymisen tuollaisella summalla eivätkä ole koirat perään haukkuneet?
[/quote]
Ihan äskettäinkö? Veitkö rahat käteisenä vai tiklisiirtona omana tililtäsi?
[/quote]Muutama vuosi aikaa, 3-4? Ja tilisiirtona. Ja siirrän sinne kuukausittain jatkuvasti lisää varoja, n. 2k/kk
AP avaa tili ulkomaille ja talleta pimeät rahat sinne. Niin ne wahlroosit ym.tekee
Älä nyt hyvänen aika tee sitä. Suomessa talousrikoksista voi napsahtaa tosi kovia tuomioita.