Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostaja maksaisi pimeänä osan kiinteistön kauppahinnasta, mitä riskejä?

Vierailija
25.07.2015 |

Myymme omakotitalo+tontti kiinteistöämme itse, ei välittäjän kautta siis. Ostajaksi löytyi kaukainen sukulainen, kauppaa ei vielä ole tehty. Nyt he ottivat yhteyttä ja haluaisivatkin maksaa osan hinnasta pimeänä että eivät sitten itse joudu maksamaan niin suurta varainsiirtoveron määrää. Varainsiirtovero on 4 % kauppakirjaan merkittävästä kauppasummasta. Meille tämä olis kai ookoo järjestely kun en millään keksi mitä riskiä tuosta koituu meille tai heille. Keksittekö, onko tuossa joku sudenkuoppa?

Kommentit (142)

Vierailija
141/142 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta hypoteettisesti: voittehan te sopia, että osa maksetaan pimeästi, mutta entäs jos rahoja ei kuulukaan tai sukulainen väittää sen olleen ennakkomaksu? Pimeitä rahoja on vaikea vaatia oikeudessa!

Vierailija
142/142 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut kiinteistön ja kaupantekotilaisuudessa minulle kävi ilmi, että kauppakirja oli laadittu ovelasti.

Osa kauppahinnastar oli nimittäin merkitty mukana siirtyvän irtaimiston hinnaksi.

Näin myyjä sai hilattua alas omaa myyntivoittoaan.

Kauppakirjaan oli siis kirjattu kaupan kokonaissumma, itse kiinteistön osuus ja erikseen tuo irtaimiston osuus.

Tosin itsekin sitten maksoin vähemmän lainhuudatuskuluja.

Kaupat tehtiin juristin toimistossa, sama lakimies olimyös laatinut kauppakirjan.

No, huijattiinko tässä lähinnä minua, kun maksoin lähes 20.000€ muutamasta hetekasta ja mäntypöydästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla