Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kumppanin ruokavaliolla merkitystä?

Vierailija
28.02.2022 |

Moni kertoo ruokavaliostaan deittiprofiilissaan. Onko sillä merkitystä? Sivuuttaisitko muuten lupaavalta vaikuttavan tyypin jos ruokavalio poikkeaa omastasi?

Kommentit (420)

Vierailija
81/420 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On,vegen kanssa ei enää koskaan suhteesen en kestä sitä pierun määrää

Vierailija
82/420 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ja ei. En vois sietää mitään nirsoilijaa enkä myöskään mitään fanaatikkoa oli suunta mikä vaan. Tosin jos oikein ihana tyyppi ois muuten ni saattas sitä tehä poikkeuksen vaikka onkin jättimäisiä turn offeja. Ainoa ehdoton ei on epäterveellinen syöjä! Satunnainen herkuttelu ei haittaa mutta jos vetää joka toinen päivä vaan nameja niin mun mielenterveys ei kestäis sitä pelkoa et menettää toisen. Sama pätee ylipainoonja tupakointi ja juopottelu yms. Oma pää hajois huoleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/420 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monipuolinen ruokavalio, joissa on vain joitakin yksittäisiä terveydellisiä tai periaatteellisia rajoitteita ei olisi minulle este suhteelle. Ja uskoisin, ettei useimmille muillekaan.

Minulle este olisi vain todella vaikea nirsous. Erään kaverini exä pystyi syömään ainoastaan roskaruokaa, muutamia tiettyjä valmisruokia (kuten lihapiirakat), vihanneksista vain kurkkua (eikä tätäkään valinnut usein oma-aloitteisesti lautaselle) sekä lihapullia ja perunamuusia vain ja ainoastaan äitinsä tekemänä. Kävi äidillään kerran viikossa syömässä tämän annoksen ja se oli ainoa järkevähköä ateriaa muistuttava asia, jonka hän söi viikossa. Miinus tietenkin se, ettei se sisältänyt muita vihanneksia kuin korkeintaan vähän sitä kurkkua. Eikä tämä nirsous rajoittunut pelkästään häneen itseensä, vaan hänen asuntoonsa ei saanut edes tuoda tiettyjä ruoka (mm. kala, mitään kaalia sisältävää), koska ne tuottivat hänelle niin valtavaa ahdistusta ja ällötystä. Ei ollut halukas hakeutumaan terapiaan, joten kaverini oli pakko päättää suhde, vaikka muuten olisi ollut ihana kumppani. Ymmärrän häntä täysin.

Vierailija
84/420 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin syöminen, tulee ajanmittaa iso asia.

Mä seurustelin miehen kanssa, jonka ruokavalio oli läskisoosia, makkaraa ja purkki maitoa joka ruokailun yhteydessä. Ei salaattia eikä tietenkään mitään "kummallista" linssikeittoa tai etnisiä keittiöitä. Jos mentiin ulos syömään, se oli pitsaa tai ABC.

Mulla on suolistosairaus, en pysty tollaseen ruokavalioon enkä kyllä tykkääkään. 

Vierailija
85/420 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nirsoilua en voisi sietää. Oikeat ruokarajoitteet on asia ihan erikseen.

Tykkään kovasti laittaa ruokaa, kokeilla uusia asioita ja minulla ei ole minkäänlaisia ruokarajoitteita. Olisi aika kurjaa jos joutuisi kauheasti rajoittamaan mitä voi toiselle laittaa tai yhdessä kokata. Allergian takia en ketään rajaisi pois (jos nyt ei ihan kaikelle allerginen olisi), vegaanius olisi vähän vaikeampi kysymys koska ajatus on kaunis mutta olisi kyllä melkoinen rajoite yhdessä syömiseen... Mutta kaikenlainen nirsoilu tyyliin "en voi syödä tota koska suolakurkku on koskenut siihen, ja eihän tossa vaan oo sipulia?" olisi liian raivostuttavaa eikä yhteiselo varmasti onnistuisi. Tai sitten jatkuva kalorien/sokerin laskeminen tai proteiinin mättäminen.

Vierailija
86/420 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on taas pinnallista ja typerää, jos ruokavalioasioitakaan ei osaa aikuiset samassa taloudessa järjestää. Mitäs jos puoliso sairastuu ja joutuu sairauden takia noudattamaan uutta ruokavaliota? Eroatteko? Holhooja, kyllä on ihmisillä varaa nirsoilla ihmissuhteissa...

Vierailija
87/420 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on taas pinnallista ja typerää, jos ruokavalioasioitakaan ei osaa aikuiset samassa taloudessa järjestää. Mitäs jos puoliso sairastuu ja joutuu sairauden takia noudattamaan uutta ruokavaliota? Eroatteko? Holhooja, kyllä on ihmisillä varaa nirsoilla ihmissuhteissa...

Siis hohhoijaa 😁

Vierailija
88/420 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monipuolinen ruokavalio, joissa on vain joitakin yksittäisiä terveydellisiä tai periaatteellisia rajoitteita ei olisi minulle este suhteelle. Ja uskoisin, ettei useimmille muillekaan.

Minulle este olisi vain todella vaikea nirsous. Erään kaverini exä pystyi syömään ainoastaan roskaruokaa, muutamia tiettyjä valmisruokia (kuten lihapiirakat), vihanneksista vain kurkkua (eikä tätäkään valinnut usein oma-aloitteisesti lautaselle) sekä lihapullia ja perunamuusia vain ja ainoastaan äitinsä tekemänä. Kävi äidillään kerran viikossa syömässä tämän annoksen ja se oli ainoa järkevähköä ateriaa muistuttava asia, jonka hän söi viikossa. Miinus tietenkin se, ettei se sisältänyt muita vihanneksia kuin korkeintaan vähän sitä kurkkua. Eikä tämä nirsous rajoittunut pelkästään häneen itseensä, vaan hänen asuntoonsa ei saanut edes tuoda tiettyjä ruoka (mm. kala, mitään kaalia sisältävää), koska ne tuottivat hänelle niin valtavaa ahdistusta ja ällötystä. Ei ollut halukas hakeutumaan terapiaan, joten kaverini oli pakko päättää suhde, vaikka muuten olisi ollut ihana kumppani. Ymmärrän häntä täysin.

Kuulostaa vaan hankalalta ihmiseltä, joka ei ollut valmis joustamaan missään. Yksipuolinen ruokavalio vain pieni osa häntä. (?)

Vierailija
89/420 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan muutenkaan ajatusmaailmat/ elämänkatsomus kohtaisi sellaisen ihmisen kanssa, jonka ruokavalio poikkeaa omastani (lakto-vegetaarinen). Vähän sama kuin joku Mäkkärin burgereilla elävä seurustelisi muslimin kanssa...

Onko tuossa nyt suurta eroa, kun sinä vedät lehmänmaitotuotteita ja toinen syö lehmän lihaa? Ihme jeesustelua.

Vierailija
90/420 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on ehdottomasti niin että jos on pieninkin vihje tai mahdollisuuden tuoksahdus että potentiaalinen deittikumppani voisi olla jotenkin erilainen kuin minä, tai voisi ehkä olla olemassa joku syy miksi 30-vuotisesta rakkaustarinasta ei ehkä tulisikaan mitään niin se on ei jatkoon

Vierailija
91/420 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl ruokailu kertoo ihmisestä. Mä en eläisi itse nirson närppijän tai lihamuki-ihmisen kans.

Vierailija
92/420 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On merkitystä. Kasvissyöjän kanssa homma vielä onnistuu aika kivutta, mutta vegaanin kanssa homma menee liian hankalaksi. Ulkomailla homma vaan korostuu entisestään.

Vierailija
93/420 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nirsoilua en voisi sietää. Oikeat ruokarajoitteet on asia ihan erikseen.

Tykkään kovasti laittaa ruokaa, kokeilla uusia asioita ja minulla ei ole minkäänlaisia ruokarajoitteita. Olisi aika kurjaa jos joutuisi kauheasti rajoittamaan mitä voi toiselle laittaa tai yhdessä kokata. Allergian takia en ketään rajaisi pois (jos nyt ei ihan kaikelle allerginen olisi), vegaanius olisi vähän vaikeampi kysymys koska ajatus on kaunis mutta olisi kyllä melkoinen rajoite yhdessä syömiseen... Mutta kaikenlainen nirsoilu tyyliin "en voi syödä tota koska suolakurkku on koskenut siihen, ja eihän tossa vaan oo sipulia?" olisi liian raivostuttavaa eikä yhteiselo varmasti onnistuisi. Tai sitten jatkuva kalorien/sokerin laskeminen tai proteiinin mättäminen.

Hyväksytkö ihmisen, joka ei pysty syömään viljaa, koska saa sen syömisestä turvotusta, ripulia/ummetusta, väsymystä ilman mitään diagnoosia?

Vierailija
94/420 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varattu, mutta teoriassa kyllä kertoisin avoimesti että syön vegaanisesti ja tarjoan kotonani sen mukaan ruokaa 🤷‍♀️ En ala kenellekään aiheesta raivoamaan ja itsekin olen ilmastosyistä vegeruokailija (eli en mikään eläinaateaktivisti). Ehkä joskus voisinkin syödä kalaa kumppanini kanssa, tyyliin juhlapyhänä, jos muuten syödään vegaanisesti. Nykykumppanini esim. syö luonani auliisti mitä on tarjolla, mutta tilaa sitten lihalla vaikka wolttitilauksensa. Meille systeemi on toiminut mainiosti. Hän sanookin, että hyvä ruoka on aina hyvää, hänelle sillä ei ole väliä mitä siinä on.

Kumppanin ruokavaliolla ei sinänsä ole minulle väliä, mutta yhdessä asumisen kannalta hänen ehkä tulisi tiedostaa, että omat lihansa saa kokkailla. Enemmän tekisin näin juuri siksi, että haluan mieluummin yhteydenottoja sellaisilta ihmisiltä, joille vegeily ei ole ongelma. Monille se on periaatteesta.

N29

Vierailija
95/420 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikäli on, että jos on kovin rajoittunut ruokavalio, niin swiippaisin sivuun. Tykkään itse maistella eri kulttuurien ruokia ja tykkään niin kasvisruoasta kuin kunnon pihvistä. Ei minua haittaisi jos kumppani olisi kasvissyöjä, mutta jos irvistäisi joka kerta kun paistan itselleni pihviä, niin ei siitä mitään tulisi. Sama toisin päin. 

Vierailija
96/420 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju muistuttaa taas, miten syöminen ja ruokavalioilla hifistely on ihmisille liian tärkeää. Mielestäni ruoka pitäisi pääasiassa ajatella vain polttoaineena ja mukavana sosiaalisena tapahtumana. Ihanteellista toki, jos ruoka olisi terveellistä ja ekologista.

Vierailija
97/420 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä keliakia sekä joitakin muita ruoka-allergioita.  Hänen ruokavalionsa ei vaikuta minuun millään lailla, vain joitakin harvoja pikkeuksia lukuunottamatta. Esim. tuoretta ruisleipää  en syö hänen seurassaan, koska  tiedän, että hänen tekisi mieli syödä sitä, mutta ei voi.

Luulen, että jos olisi jokin oikein tiukka ns. eettinen ruokavalio, kuten vegaaneilla, niin en oikein tykkäisi siitä. 

Vierailija
98/420 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen varattu, mutta teoriassa kyllä kertoisin avoimesti että syön vegaanisesti ja tarjoan kotonani sen mukaan ruokaa 🤷‍♀️ En ala kenellekään aiheesta raivoamaan ja itsekin olen ilmastosyistä vegeruokailija (eli en mikään eläinaateaktivisti). Ehkä joskus voisinkin syödä kalaa kumppanini kanssa, tyyliin juhlapyhänä, jos muuten syödään vegaanisesti. Nykykumppanini esim. syö luonani auliisti mitä on tarjolla, mutta tilaa sitten lihalla vaikka wolttitilauksensa. Meille systeemi on toiminut mainiosti. Hän sanookin, että hyvä ruoka on aina hyvää, hänelle sillä ei ole väliä mitä siinä on.

Kumppanin ruokavaliolla ei sinänsä ole minulle väliä, mutta yhdessä asumisen kannalta hänen ehkä tulisi tiedostaa, että omat lihansa saa kokkailla. Enemmän tekisin näin juuri siksi, että haluan mieluummin yhteydenottoja sellaisilta ihmisiltä, joille vegeily ei ole ongelma. Monille se on periaatteesta.

N29

Entä, jos kumppanisi tekee liharuokaa eikä huomioi sinua?

Yhteistyö onnistuu vain sinun tapasi huomioiden?

Vierailija
99/420 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju muistuttaa taas, miten syöminen ja ruokavalioilla hifistely on ihmisille liian tärkeää. Mielestäni ruoka pitäisi pääasiassa ajatella vain polttoaineena ja mukavana sosiaalisena tapahtumana. Ihanteellista toki, jos ruoka olisi terveellistä ja ekologista.

Ruuan ei pidä olla koskaan pelkkää polttoainetta. Elimistö tarvitsee toimiakseen muutakin kuin energiaa.

Vierailija
100/420 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En alkaisi seurustelemaan ihmisen kanssa jolla on huvin vuoksi gluteeniton tai muu ruokavalio, johon ei ole terveydellistä perustetta. Tai sitten tämän ihmisen pitäisi olla tosi hyvä kokkaamaan.

Olen saanut tarpeekseni ihmisistä jotka vaativat vähähiilihydraattista ruokavaliota, mutta syövät jälkiruoaksi tavallista suklaakakkua.

Laitan hyvää ruokaa, mutten halua nähdä vaivaa ihmisen takia joka pelkästään kikkailee ruokavaliollaan. Täytyy sitten hänen itsensä laittaa myös sapuskaa eikä odottaa valmista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän