Onko kumppanin ruokavaliolla merkitystä?
Moni kertoo ruokavaliostaan deittiprofiilissaan. Onko sillä merkitystä? Sivuuttaisitko muuten lupaavalta vaikuttavan tyypin jos ruokavalio poikkeaa omastasi?
Kommentit (420)
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ollut puolin eikä toisin. Minä syön vegaanisesti, puoliso on sekasyöjä. Sen verran se vaikuttaa, että en valmista hänelle ruokia, joissa pitäisi leikata lihaa tai perata kaloja, kumpaakaan en osaa enkä halua opetella, ajatus on liian vastenmielinen. Mutta valmiista palasista, suikaleista jne teen hänelle ruokaa lähes päivittäin. Hän puolestaan joustaa matkoilla ja on valmis käyttämään aikaa siihen, että löydämme ravintolan, mistä saa minullekin syötävää. Joka paikassa kun ei vegaanisia vaihtoehtoja edelleenkään ole.
Just tämän takia en vegaania miestä ottaisi. Ihan liian ärsyttävää funtsia jatkuvasti kahta ruokaa päivittäin ja kuunnella sitä jatkuvaa asennemuminaa.
Olen itse kasvispainotteisella ruokavaliolla, johon sillon tällöin kuuluu eläinperäisiä herkkuja. Olen joustava, enkä huomauttele muille syömisistä.
Vegaanin kanssa varmaan löytyisi kuitenkin enemmän yhteistä ajastusta kuin jonkun "ei mitään pupunruokia" -tyypin. Eli kyllä, ohittaisin jos deitti-ilmossa olisi jyrkästi ilmaistu, että ihan joka aterialla kuuluu olla lihaa.
Saisi olla minkälainen ruokavalio vaan, kunhan ei yritä käännyttää muita ja kunnioittaa muiden valintoja.
Jonkun hyvin epäterveellisesti elävän kanssa luulisin, ettei olisi kauheasti yhteistä muutenkaan.
No mulle ei vegaanimies kelpaisi ellei kyse olisi jostain ei-ideologisesta syystä olla vegaani, kuten vaikka suolistosairaudesta tms, silloin olisi ihan eri juttu. En vaan voi sille mitään, että lihan syömisen miellän maskuliiniseksi jutuksi, ja koska olen heteronainen, maskuliiniset asiat vetoavat muhun.
HS:ssä oli tehty mielenkiintoinen tutkimus mitkä asiat yhdistää ja mitkä erottaa.
https://www.hs.fi/tiede/art-2000009871730.html
Yllättävän eri temperamenttiset tulee toimeen, mutta sitten taas arvomaailman tulisi olla aika samanlainen. Se voisi kiikastaa tässä, ei niinkään käytäntö.
Meillä rouva laittaa hyvää kasvisruokaa ja minä saan laittaa siihen lihaa kylkeen jos haluan, kukaan ei raivoa vaikka syönkin samalla aterialla lihaa, mutta en vaadi vegaanivaimoa valmistelemaan lihaa. Tosi usein tyydyn vegeruokaan itsekin.
Jos on hyvät kannut ja piukka pimppi, niin ruokavalio ei ole tärkeä.
Ei ole mitään väliä, kunhan ei ala puuttumaan minun ruokavaliooni ja rakentamaan siitä ongelmaa. Tätäkin on nähty.
Minulla on ruokarajoite, olen vegaaniton!
Mun mies syö käsin, hänen entisessä kotimaassaan tehtiin niin.
Olen yrittänyt opettaa veitsen, haarukan ja lusikan käyttöä kyllä,
mutta ei hän opi.
Vierailija kirjoitti:
Oon itse vegaani ja kumppanilla on keliakia. Hänen luonaan syön enimmäkseen gluteenittomasti (ihan käytännön syistä, kun hän voi saada oireita jo muruista) ja hän syö luonani melko paljolti vegaanisesti, paitsi jotain valmisruokia. Jos tehdään jotain ruokaa yhdessä, niin sitten yleensä vegaanista ja gluteenitonta. Ravintolassa syödään yleensä eri ruokia.
M34
Siis fwb ja eritalous,kai se silloin menee ihan noinkin.
Ei. Syököööt vaikka turnipseja kunhan ei kajoa mun eväisiini. Varsinkaan viinissä marinoituihin, kevyesti pariloituihin ja Martel w,s.o.p. konjakissa liekitettyhin vasikan sisäfilesiinni.
Vierailija kirjoitti:
Jos on hyvät kannut ja piukka pimppi, niin ruokavalio ei ole tärkeä.
Minusta taas hyvä bärsse on tärkein ominaisuus..tai no lisätään tuohon kultainen sydän ja ihana luonne,niin ei nuo naiset taas suutu. *Wirn*
Kannibaalia en ottais. Vähän kuumottais lihoo toinen vaan himoitsee vatsamakkaroita
Olishan se helpompaa, jos syö kumppanin kanssa samalla tavalla niin vois kokkaa vaan yhdet safkat. Mulle ei oo kuitenkaan deal breaker, jos kumppani söis täysin eri tavalla. Itsellä erityisruokavalioja, joten joudun joka tapauksessa kikkailemaan.
Vaikuttaa. Suhtaudun itse ruokaan intohimoisesti ja haluan myös kumppanin, joka innokkaasti kokeilee eri maiden ruokia, tykkää kokkailla ja syödä erilaisissa ravintoloissa. Olisi äärettömän tylsää jos kumppanin kanssa ei voisi ikinä mennä syömään mihinkään, koska hän ei suostu syömään mitään muuta kuin ranskanperunoita ja makaronilaatikkoa. Samaten arvostan terveyttä, joten haluan että kumppani syö suht terveellisesti ja että tuleville lapsille opetetaan miten tärkeää on syödä terveellisesti ja monipuolisesti.
Itse olen ikisinkku, luojan kiitos. En voi ymmärtää miksi monet haluavat välttämättä elää parisuhteessa, koska parisuhde vaatii kompromisseja. Sinkkuna minä saan syödä just sitä mitä haluan, niin paljon kuin haluan, vaikka keskellä yötä. Parisuhteessa pitäisi yhdessä sopia mitä tänään syödään. Ja itse kun olen nirso, niin väistämättä joutuisin syömään myös jotain mistä en pidä, koska toinen taas tykkää. Nyt saan yksin päättää mitä syön ja mitä en. Sitten vielä pitäisi syödä samaan aikaan ja saman pöydän ääressä.. Äääh... Ahdistun pelkästä ajatuksestakin. Sinkkuna saan syödä mieleistäni ruokaa, vaikka sitten eineksiä. Ja sohvalla telkkaria katsellen. Ihanaa olla sinkku!
Jo olisi järkyttävää jos eri ruokavaliokin vaikuttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa. Suhtaudun itse ruokaan intohimoisesti ja haluan myös kumppanin, joka innokkaasti kokeilee eri maiden ruokia, tykkää kokkailla ja syödä erilaisissa ravintoloissa. Olisi äärettömän tylsää jos kumppanin kanssa ei voisi ikinä mennä syömään mihinkään, koska hän ei suostu syömään mitään muuta kuin ranskanperunoita ja makaronilaatikkoa. Samaten arvostan terveyttä, joten haluan että kumppani syö suht terveellisesti ja että tuleville lapsille opetetaan miten tärkeää on syödä terveellisesti ja monipuolisesti.
Olen kuvailemasi "tylsä" ihminen. Olen nirso ja rajoittunut, en halua edes kokeilla uusia ruokalajeja. Olisi hirveää joutua kanssasi ravintolaan syömään etanoita tai hanhen maksaa, kun minä haluan makaronilaatikkoa tai ranskalaisia. Onneksi on vapaus valita 🤗
Vierailija kirjoitti:
Jo olisi järkyttävää jos eri ruokavaliokin vaikuttaisi.
Yleensä ne, jotka ovat gastronomeja haluavat rinnalleen henkilön, joka myös arvostaa ruokaa. Ne taas, jotka suhtautuvat ruokaan ainoastaan polttoaineena tuskin välittävät siitä kumppanin ruokavaliosta.
Kelpuuttaisin vain karnivorinaisen. Arvatkaa, olenko ikisinkku.